Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚλήμεντος Λούλης Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ΠΜΣ «Διοίκηση Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης»
2ο Μάθημα «Περιγραφή των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης»
2
Επιχείρηση - Οργανισμός
Επιχείρηση είναι μια οντότητα που αποτελείται από ένα σύνολο ατόμων τα οποία μετουσιώνουν υλικούς και άυλους πόρους σε προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό το κέρδος Ένας οργανισμός είναι ένα σύνολο ανθρώπων που συνεργάζονται, προκειμένου να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους
3
Διοίκηση Διοίκηση εννοούμε τη λειτουργία της οργάνωσης και του συντονισμού των δραστηριοτήτων του προσωπικού μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, προκειμένου να επιτευχθούν προκαθορισμένοι στόχοι.
4
Στρατηγικό σχέδιο Οριοθετεί το πλαίσιο ευθύνης της επιχείρησης
Οριοθετεί το πλαίσιο ευθύνης της επιχείρησης Παρέχει τον αναγκαίο προσανατολισμό στη δράση της Εκφράζει το όραμα της επιχείρησης, την προβολή της στο μέλλον. Εκφράζει την αποστολή της επιχείρησης, τους σκοπούς της. Περιγράφει τις αξίες, τις προτεραιότητες και την κουλτούρα.
5
Πληροφορία J. C. Shannon - μαθηματική διατύπωση της πληροφορίας
I = - log p Ι η πληροφορία p είναι η πιθανότητα να συμβεί ένα γεγονός. Η βάση του λογαρίθμου καθορίζει τη μονάδα μέτρησης της πληροφορίας. Αν η βάση του λογαρίθμου είναι το 2, τότε μονάδα μέτρησης είναι το δυαδικό ψηφίο (bit).
6
J. C. Shannon I = - log p Αν ένα γεγονός είναι βέβαιο ότι θα συμβεί, δηλαδή η πιθανότητα του γεγονότος αυτού τείνει προς το 1, τότε η πληροφορία που μεταφέρει είναι μηδέν. Αντίθετα, αν το γεγονός είναι εντελώς αβέβαιο, δηλαδή η πιθανότητά του τείνει προς το μηδέν, τότε η πληροφορία που μεταφέρει είναι άπειρη
7
Είδη προβλημάτων 1 Ανάλογα με το είδος επίλυσης που επιδέχονται
Ανάλογα με το είδος επίλυσης που επιδέχονται Απόφασης («ναι» ή «όχι») Υπολογιστικά (μαθηματικούς υπολογισμούς) Βελτιστοποίησης (η καλύτερη λύση) Ανάλογα με τον βαθμό δόμησης Δομημένα (έχουν δεδομένη λύση) Ημιδομημένα (ανθρώπινη παρέμβασης – π.χ. Αξιολόγηση) Αδόμητα (διαίσθηση, η κοινή λογική, η γνώση και η εμπειρία- π.χ. Στρατηγική )
8
Είδη προβλημάτων 2 Ανάλογα με τη συχνότητα εμφάνισής
Προβλήματα ρουτίνας (π.χ. έκδοση παραστατικού πώλησης) Μη επαναλαμβανόμενα (π.χ. αντικατάσταση του πληροφοριακού συστήματος) Αναμενόμενα προβλήματα (π.χ. Συντήρηση) Έκτακτα προβλήματα (π.χ. Σεισμός, Πυρκαγιά)
9
Είδη προβλημάτων 3 Ανάλογα με τη δυνατότητα επίλυσής τους Επιλύσιμα
Ανοικτά Άλυτα
10
Ο ανταγωνισμός στον χώρο των επιχειρήσεων
Οι νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις στην αγορά μεγαλύτερη επιθυμία για επιτυχία, οργάνωσή προσαρμοσμένη στην αγορά Οι παραδοσιακοί ανταγωνιστές Τα υποκατάστατα προϊόντα και υπηρεσίες Πιο οικονομικά ή πιο ελκυστικά Οι πελάτες Συγκρατείς τους παλιούς και να προσελκύεις νέους Οι προμηθευτές πολλούς προμηθευτές, μείωση εξάρτησης
11
Μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων Porter
12
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική ηγεσίας λόγω μείωσης του κόστους Αντικαθιστούν τετριμμένες χειρωνακτικές διαδικασίες-Αυτοματοποίηση Μειώνουν κόστος αναλωσίμων, τηλεπικοινωνιών καλύτερης διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων, της παραγωγής και των αποθεμάτων
13
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική διαφοροποίησης Ανίχνευση αναγκών αγοράς παραγωγή διαφοροποιημένων προϊόντων ή υπηρεσιών, πιο ελκυστικά στους πελάτες Στρατηγική των άκρων της αγοράς Στρατηγική αύξησης του μεγέθους:
14
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική των άκρων της αγοράς ανακάλυψη μιας μερίδας της αγοράς στην οποία μια επιχείρηση μπορεί να απευθυνθεί καλύτερα αναλύοντας δεδομένα κατευθύνουν στοχευμένα το τμήμα μάρκετινγκ, την παραγωγή και τις πωλήσεις Στρατηγική αύξησης του μεγέθους:
15
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική αύξησης του μεγέθους πλήθος των πελατών ηλεκτρονικών πωλήσεων μέσω διαδικτύου
16
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική συνεργασιών Η συνέργεια μπορεί να αυξήσει τα κέρδη και να μειώσει τα κόστη τους διευκολύνεται με την ύπαρξη δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων εύρεση των κατάλληλων συνεργατών μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν την επικοινωνία, και την ανταλλαγή πληροφοριών
17
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική καινοτομίας προϊόντα και υπηρεσίες να προβληθούν και φτάσουν στο καταναλωτικό κοινό έρευνα αγοράς πληροφορική - καινοτομία
18
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική λειτουργικής αποδοτικότητας αύξηση της αποδοτικότητας λιγότερες εισροές περισσότερες εκροές Αυτοματοποίηση Αξιοπιστία Ταχύτητα Ποιότητα βοήθεια στη λήψη αποφάσεων
19
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική εστίασης στον πελάτη Οι σχέσεις επιχείρησης και πελάτη γίνονται καλύτερες Η επικοινωνία ταχύτερη και πιο άμεση πελάτες μπορούν να διατυπώσουν τη γνώμη τους ενεργό ρόλο στη σχεδίαση και στον έλεγχό προϊόντων επικοινωνία γίνεται πιο προσωπική
20
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική εστιασμένη στον χρόνο ο χρόνος είναι χρήμα ταχύτερη λήψη και διεκπεραίωση των παραγγελιών ταχύτερη πληρωμή ταχύτερη επικοινωνία με πελάτες, προμηθευτές και συναδέλφους
21
Πληροφοριακά συστήματα- Στρατηγικές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Στρατηγική διατήρησης των πελατών και των προμηθευτών διατήρηση της βάσης των πελατών Αναγνωρίζονται οι ανάγκες πελατών Ικανοποιούνται καλύτερα οι ανάγκες των πελατών (σχεδίαση - υλοποίηση) καλύτερη επικοινωνία με τους προμηθευτές
22
Μειονεκτήματα πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης
μείωση του προσωπικού αύξηση της ανεργίας εργασιακή ανασφάλεια επαναπροσδιορισμού του ρόλου των εργαζομένων η υλοποίηση και η συντήρηση ενός πληροφοριακού συστήματος έχει κόστος Ασφάλεια των δεδομένων - κακόβουλες ενέργειες ηθικά ζητήματα
23
Λόγοι αποτυχίας των πληροφοριακών συστημάτων
αναποτελεσματικής μεθόδου ανάπτυξης έλλειψη κατανόησης ανάμεσα στα διοικητικά στελέχη οι διοικητικοί δεν αντιλαμβάνονται πλήρως τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της τεχνολογίας οι ειδικοί πληροφορικής τις πραγματικές επιχειρηματικές ανάγκες κακό σχεδιασμό των διεπαφών
24
Λόγοι αποτυχίας των πληροφοριακών συστημάτων
κακή εκπαίδευση των χρηστών ψυχολογικούς παράγοντες ανθρώπινη συμπεριφορά οι κοινωνικές σχέσεις φόβους για την υποβάθμιση του ρόλου των χρηστών οι μελλοντικοί χρήστες να λαμβάνουν ενεργά μέρος στην ανάπτυξη του συστήματος
25
Λόγοι αποτυχίας των πληροφοριακών συστημάτων
ασυμβατότητα ανάμεσα στο λογισμικό και στο υλικό δυσαρμονία ανάμεσα στο πληροφοριακό σύστημα και στο στρατηγικό επιχειρηματικό σχέδιο
26
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με το είδος της επεξεργασίας των δεδομένων Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική τους στόχευση
27
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Συστήματα επεξεργασίας δοσοληψιών Transaction Processing Systems, TPS απευθύνονται στα κατώτερα στελέχη συστήματα κρατήσεων θέσης, τα συστήματα τραπεζικών συναλλαγών, τα ηλεκτρονικά συστήματα αγοράς προϊόντων, συστήματα μισθοδοσίας συστήματα διαχείρισης της αποθήκης. Τα συστήματα αυτά
28
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Συστήματα διαχείρισης πληροφοριών (Management Information Systems, MIS) παίρνουν τα δεδομένα - παραγάγουν συγκεντρωτικές πληροφορίες Προβάλλουν πληροφορίες με τη μορφή αναφορών - εύκολα κατανοητές οι συγκεντρωτικές καταστάσεις εσόδων, εξόδων, παραγγελιών και πωλήσεων
29
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Συστήματα υποστήριξης αποφάσεων (Decision Support Systems, DSS) μεσαία και ανώτερα στελέχη δεν απαιτούν για τη χρήση τους ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις μαθηματικά μοντέλα για την ανάλυση των δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης και των έμπειρων συστημάτων πρόβλεψη των πωλήσεων, η πρόσληψη προσωπικού, η τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών, ο προγραμματισμός διανομής προϊόντων, οι επενδύσεις διαφόρων μορφών
30
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Συστήματα υποστήριξης διευθυντικών στελεχών (Executive Support Systems, ESS) κορυφαία διευθυντικά στελέχη ευκολία χρήσης Καλύπτουν όλο το εύρος μιας επιχείρησης και παρακολουθούν κρίσιμους δείκτες της επιχείρησης. ποικιλία προβολής των πληροφοριών, για παράδειγμα σε μορφή γραφικών παραστάσεων, σε μορφή πινάκων ή σε μορφή αναφορών κειμένου Δεδομένα εσωτερικά και εξωτερικά υποστήριξη μακρόπνοων στρατηγικών αποφάσεων
31
Είδη πληροφοριακών συστημάτων
Συστήματα αυτοματισμού γραφείου (office automation systems) βασικές ανάγκες οργάνωσης της πληροφορίας και διαχείρισης των επικοινωνιών επαγγελματική ατζέντα, διαχείριση της ηλεκτρονικής αλληλογραφία, οργάνωση των επαγγελματικών συναντήσεων ή ταξιδιών
32
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα οικονομικής και λογιστικής διαχείρισης (financial and accounting information systems) συλλογή, αποθήκευση και διαχείριση των οικονομικών και λογιστικών στοιχείων που αφορούν μια επιχείρηση Αυτοματοποιούν πλήθος εργασιών υπεύθυνα για τη διαχείριση οικονομικών στοιχείων όπως τα μετρητά και οι μετοχές της επιχείρησης, αλλά και τα δάνεια και η γενικότερη κεφαλαιοποίηση της επιχείρησης.
33
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ (sales and marketing information systems) παρακολούθηση, τον έλεγχο και την προώθηση των πωλήσεων περιγραφή των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει η επιχείρηση τεχνικά χαρακτηριστικά, η τιμή πώλησης, το κόστος, το περιθώριο κέρδους. παρακολουθούν τις παραγγελίες b2c (business to customer), b2b (business to business) διαφημιστική προβολή , προώθηση των πωλήσεων
34
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα παραγωγής (production information systems) υπεύθυνα για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τον έλεγχο των προϊόντων εξειδικευμένα για κάθε επιχείρηση προγραμματισμός της παραγωγής παρακολούθηση της παραγωγής ποιοτικός έλεγχος λαμβάνουν υπόψη το είδος των προϊόντων και των υπηρεσιών, το διαθέσιμο προσωπικό και τον διαθέσιμο εξοπλισμό, τις απαιτούμενες πρώτες ύλες και το κόστος που συνεπάγεται η παραγωγή
35
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα παρακολούθησης αποθεμάτων (inventory information systems)) πρώτες ύλες, ανταλλακτικά, τμήματα προϊόντων, ημικατεργασμένα ή και ολοκληρωμένα αποθηκευμένα προϊόντα τα αποθέματα καταλαμβάνουν χώρο, δεσμεύουν κεφάλαια που έχουν επενδυθεί , φύλαξη τα αποθέματα διευκολύνουν την παραγωγή και τις πωλήσεις
36
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics information systems): έλεγχος της ροής των προϊόντων και των υπηρεσιών από τον παραγωγό προς τον τελικό καταναλωτή σχεδίαση, την εκτέλεση, τον έλεγχο και την αξιολόγηση μιας σειράς δραστηριοτήτων εμπλέκουν προμηθευτές, παραγωγούς, μεταφορείς, διανομείς και τελικούς καταναλωτές συνεργάζονται με τα συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων, τα συστήματα παραγωγής και τα συστήματα πωλήσεων
37
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα διαχείρισης ανθρωπίνων πόρων (human resources information systems) : διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού προσέλκυση, την πρόσληψη, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και το σύστημα αμοιβών του προσωπικού εντοπισμό και τον προγραμματισμό των μακροπρόθεσμων αναγκών μιας επιχείρησης σε προσωπικό καταγραφή των στοιχείων των εργαζομένων, συνδέουν τις αμοιβές, τον χρόνο εργασίας, και με τα προσόντα, Σύνδεση επίτευξης των επιχειρηματικών στόχων με αμοιβές
38
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Συστήματα διαχείρισης σχέσεων με τους πελάτες (customer relations information systems) : «ο πελάτης είναι ο βασιλιά» «ο πελάτης είναι συνεργάτης» κέντρο και τελικός αποδέκτης των υπηρεσιών συντονισμό της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην επιχείρηση και στους τρέχοντες αλλά και στους μελλοντικούς πελάτες της συγκεντρώνουν δεδομένα από διάφορα κανάλια οι πελάτες συμμετέχουν στη σχεδίαση νέων προϊόντων και υπηρεσιών
39
Κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη λειτουργική στόχευση
Ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (enterprise resource management systems): Εκτείνονται σε περισσότερους από έναν λειτουργικούς τομείς ( πωλήσεις, μάρκετινγκ, λογιστήριο, αποθέματα, ανθρώπινοι πόροι, σχέσεις με τους πελάτες) και αποθηκεύουν σε βάσεις δεδομένων ολοκληρωμένη άποψη της επιχείρησης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.