Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η Λειτουργία του Προγραμματισμού Εισηγητής: Γιανναράκης Γρηγόρης

2 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Προγραμματισμός Προγραμματισμός είναι η διαδικασία καθορισμού των στόχων και η επιλογή μιας μελλοντικής πορείας δράσης για την επίτευξη των στόχων αυτών. Ο προγραμματισμός γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στη θέση που βρισκόμαστε τώρα και σε εκείνη που στοχεύουμε να βρεθούμε μελλοντικά. Με άλλα λόγια, ο προγραμματισμός βοηθά στην υλοποίηση των στόχων της επιχείρησης στο απώτερο μέλλον και όχι, βέβαια, την επόμενη μέρα. Το μέλλον, όμως, δεν προβλέπεται. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

3 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Προγραμματισμός Δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα: τι θα γίνει, πως θα γίνει αυτό που αποφασίζεται να γίνει, πότε θα γίνει, ποιος θα το κάνει και με ποιά μέσα θα χρησιμοποιηθούν για να γίνει. Παρά ταύτα, τα διοικητικά στελέχη είναι υποχρεωμένα να προσπαθούν να καθορίζουν τι θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον εάν υιοθετούσαν τη μία ή την άλλη πορεία δράσης. Έτσι, ο προγραμματισμός ασχολείται με τη μελλοντική αποτελεσματικότητα των αποφάσεων που θα ληφθούν σήμερα. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

4 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Προγραμματισμός Αντί του Προγραμματισμού, πολλές φορές χρησιμοποιούνται οι εξής όροι: βραχυχρόνιο/μακροχρόνιο πρόγραμμα, στρατηγικός σχεδιασμός, λειτουργικός προγραμματισμός κλπ Είδη Προγραμματισμού – Χρονικός Ορίζοντας: Σχεδιασμός Στρατηγικός Προγραμματισμός Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμός Λειτουργικός Προγραμματισμός Projects ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

5 Διαδικασία Προγραμματισμού
281 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

6 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
1. Αποστολή Ο βασικός λόγος ύπαρξης του Οικονομικού Οργανισμού Δεν υπάρχει συνοχή στην έννοια της Αποστολής Αποστολή των Body Shop είναι η προσφορά στους καταναλωτές καλλυντικών που δε βλάπτουν το περιβάλλον. Οικολογικότερη στρατηγική από τους ανταγωνιστές ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

7 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ Αποστολή του ΕΛΤΑ είναι να παρέχει: Ταχυδρομικές Υπηρεσίες Χρηματοοικονομικά / Ασφαλιστικά Προϊόντα και Προϊόντα – Υπηρεσίες που αξιοποιούν το εκτεταμένο Δίκτυο Καταστημάτων και τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, με υψηλή Ποιότητα, Υπευθυνότητα, Αξιοπιστία και με επίκεντρο τις ανάγκες των πελατών του. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

8 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η αποστολή μας συνοψίζεται στο:   Να αποτελούμε την εταιρεία πρότυπο για όλους όσους έρχονται σε επαφή μαζί μας, πελάτες, συνεργάτες, εργαζόμενους, μετόχους, κοινωνικό σύνολο. Να προσφέρουμε προηγμένα προϊόντα και υπηρεσίες με ευθύνη και συνέπεια, από το διυλιστήριο και τις εγκαταστάσεις μέχρι τον τελικό καταναλωτή. Να ικανοποιούμε τις διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες των πελατών μας μέσω της ανάπτυξης και παροχής διαφοροποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Να βελτιστοποιούμε την κερδοφορία και την απόδοσή μας ώστε να προσφέρουμε αξία στους μετόχους μας. Να επενδύουμε στους ανθρώπους μας, προσφέροντάς τους ένα σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον με ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης και να τους επιβραβεύουμε για τη θετική συνεισφορά τους. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

9 ΑΠΟΣΤΟΛΗ (Δήμος Πειραιά)
Να εξυπηρετούνται οι πολίτες από το προσωπικό με ταχύτητα και με τη χρήση νέων τεχνολογιών, μέσα σε περιβάλλον ευγένειας και φιλικότητας. Να παρέχεται φροντίδα στα ΑμεΑ και στις ευπαθείς ομάδες εξαντλώντας κάθε δυνατότητα. Να προστατεύεται συστηματικά το περιβάλλον και να συμβάλλει ο Δήμος στη δημιουργία και λειτουργία Μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

10 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αποστολή Walt Disney “Να κάνουμε τους ανθρώπους ευτιχισμένους» Hilton “Βάζουμε τους ανθρώπους σε πρώτη προτεραιότητα» Φαγε «Δεν θα φτιάχναμε ποτέ ένα προϊόν που δεν θα δίναμε στα παιδιά μας» ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

11 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αποστολή Η αποστολή μας είναι να: Δροσίζουμε τους καταναλωτές μας  Συνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας   Ανταμείβουμε όλους τους εμπλεκόμενους με την επιχειρηματική μας δραστηριότητα  Συμβάλλουμε στην αναβάθμιση της ζωής των τοπικών κοινωνιών ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

12 2. Αξιολόγηση Εξωτερικού και Εσωτερικού Περιβάλλοντος
Απαιτείται Πρόβλεψη σε μελλοντικά γεγονότα τα οποία ενδεχομένως να επηρεάσουν καθοριστικά την ύπαρξη του Οικονομικού Οργανισμού!! Ποσοτικές και Ποιοτικές μέθοδοι Πρόβλεψης Ποσοτικές Μεθ.: Η χρήση στατιστικών τεχνικών Ποιοτικές Μεθ.: Προβλέψεις που αφορούν την μεταβολή στη μόδα, στις καταναλωτικές συνήθειες κλπ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

13 3. Καθορισμός Αντικειμενικών Στόχων
Η απόφαση για το τι θέλει να πετύχει η επιχείρηση είναι ο καθορισμός των Αντικειμενικών Στόχων! Οι στόχοι πρέπει να είναι: Εφικτοί Ρεαλιστικοί Μετρήσιμοι Καθαρά διατυπωμένοι – Ποσοτικά καθορισμένοι ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

14 3. Καθορισμός Αντικειμενικών Στόχων
Τριών ειδών Στόχοι: Στρατηγικοί: Μερίδιο Αγοράς, Εκμετάλλευση χρηματοοικονομικών Πόρων κλπ – ευρύς στόχοι με μακροπρόθεσμο κέρδος και αφορούν τα ανώτατα διοικητικά στελέχη Τακτικοί: Αύξηση της διαφήμισης κατά 12%,αύξηση των πωλήσεων κατά 5% - στόχοι των λειτουργικών τμημάτων και αφορούν μεσαία διοικητικά στελέχη Επιχειρησιακοί: η μείωση 10% των ελλαττωματικών προϊόντων – κατωτέρου επιπέδου διοικητικά στελέχη ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

15 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
4. Διαμόρφωση Πολιτικών Πολιτικές είναι το σύνολο των κατευθυντήριων οδηγιών που διευκολύνουν τα διοικητικά στελέχη στη λήψη των αποφάσεων και στη δράση τους Πολιτικές μάρκετινγκ, ανθρώπινου προσωπικού, παραγωγής κλπ Πολιτικές μάρκετινγκ: δυναμική διείσδυση στα βαλκάνια, προσφορά εξειδικευμένων υπηρεσιών Πολιτικές παραγωγής: καθετοποιημένη παραγωγή, μόνο ανακυκλώσιμα υλικά Πολιτική προσωπικού: Παροχή κινήτρων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

16 5 Καθορισμός Διαδικασιών
Περιλαμβάνει σειρά από συγκεκριμένες διαδικασίες, ενέργειες, μεθόδους, κανόνες, βήματα κλπ προκειμένου να υλοποιηθούν οι αντικειμενικοί στόχοι των προγραμμάτων! Π.χ έστω αντικειμενικός στόχος της εταιρείας Η ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ εξαιτίας ελλαττωματικών προϊόντων. Επομένως, υιοθετείται η πολιτική του στατιστικού ποιοτικού ελέγχου στο τμήμα παραγωγής με τις εξής διαδικασίες: Δειγματολειπτικός έλεγχος α’ υλών Δειγματολειπτικός έλεγχος στη παραγωγή Λεπτομερής έλεγχος στη συσκευασία κλπ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

17 6. Λειτουργικά Προγράμματα
Εμπλέκεται ο Προϋπολογισμός όπου είναι η ποσοτική έκφραση του προγράμματος δράσης και συγχρόνως ένα εργαλείο για την εφαρμογή του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

18 Στρατηγικός Σχεδιασμός
Αναφέρεται στη διαδικασία εκπόνησης μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού για το ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ το οποίο απαραίτητα θα περιλαμβάνει το ΟΡΑΜΑ – ΑΠΑΟΣΤΟΛΗ, τους ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ – ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ που θα ακολουθήσει η επιχείρηση. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

19 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
1. Όραμα ΟΡΑΜΑ – ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Όραμα: Εκφράζει τις φιλοδοξίες και τα όνειρα της επιχείρησης. Απευθύνεται τόσο στη λογική όσο κ στη ψυχή των εργαζομένων Δίνει «ψυχή» στην αποστολή της επιχείρησης. Είναι μία επιδίωξη η οποία έχει πολύ μακρύτερη χρονική διάρκεια από ό,τι η αποστολή ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

20 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Το όραμά μας  Το όραμα της εταιρία μας είναι να γίνουμε «Ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης κάθε αγοράς στην οποία δραστηριοποιούμαστε» Είμαστε αφοσιωμένοι στο να προσφέρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας που συμβάλλουν στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου, σε αρμονία με την φύση και με σεβασμό προς την ελληνική μεσογειακή διατροφή και τον πολιτισμό. Το Όραμά μας είναι να αναβαθμίσουμε την ποιότητας ζωής των ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο με την παροχή καινοτόμων και οικονομικά προσιτών φαρμακευτικών προϊόντων. Φιλοδοξούμε να  είμαστε μία από τις καλύτερες εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης παγκοσμίως, κλπ κλπ. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

21 2. S.W.O.T – Διαδικασία ανάλυσης ΕΣ & ΕΞ Περιβάλλοντος
όταν η επιχείρηση πρέπει να λάβει μία απόφαση σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει ή με σκοπό την επίτευξή τους. Αποτυπώνει την υφιστάμενη κατάσταση του περιβάλλοντος ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

22 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
2. S.W.O.T 292 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

23 Δυνάμεις και οι Αδυναμίες
Δυνάμεις και οι Αδυναμίες ..  της επιχείρησης είναι εσωτερικοί παράγοντες που εντοπίζονται από την ανάλυση και των λειτουργιών και συστημάτων της επιχείρησης. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

24 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Δυνάμεις τι πλεονεκτήματα έχουμε ; Τι κάνουμε καλά ; σε ποιους σχετικούς πόρους έχουμε πρόσβαση ; Τι βλέπουν οι άλλοι ως ισχυρό χαρακτηριστικό μας ; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

25 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Αδυναμίες Τι θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε; δεν κάνουμε καλά ; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

26 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ευκαιρίες και Απειλές …της επιχείρησης εντοπίζονται από την μελέτη του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο και δραστηριοποιείτε η επιχείρηση. Όπως: πολιτικοί παράγοντες (ένα καινούριο νομοσχέδιο, ή ακόμα και μια αλλαγή στην κυβέρνηση), οικονομικοί (αύξηση φορολογίας, μείωση επιτοκίων), κοινωνικοί (αύξηση πληθυσμού, ανεργία) και τεχνολογικοί (νέες μεθόδους παραγωγής, νέες τεχνολογίες, ). ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

27 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ευκαιρίες ποιες είναι οι καλές ευκαιρίες που διαβλέπουμε ; ποιες είναι οι ενδιαφέρουσες τάσεις που γνωρίζουμε ; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

28 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Απειλές τι εμπόδια αντιμετωπίζουμε; αλλάζουν οι απαιτήσεις για το περιεχόμενο της δουλειάς μας; αλλάζουν οι απαιτήσεις για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγουμε; Η εξέλιξη της τεχνολογίας απειλεί θέσεις εργασίας; υπάρχουν προβλήματα χρεών ή χρηματοροής; θα μπορούσε κάποια από τις αδυναμίες μας να απειλήσει σοβαρά τη δουλειά μας; ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

29 Παραδείγματα Ευκαιριών (Εξωτερ. Περιβ.)
Κανένας κύριως ανταγωνιστής δεν δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Η χρεοκοπία ενός ανταγωνιστή Η ανάπτυξη νέων καναλιών διανοµής (π.χ. ∆ιαδίκτυο) Η βελτίωση των διακανονισµών προµήθειας Η ευκαιρία πρόσληψης ενός βασικού στελέχους από ένα ανταγωνιστή . Νέες υποδοµές που δηµιουργούνται (π.χ. Βιοτεχνικές περιοχές) Η ανάγκη για νέα προϊόντα και υπηρεσίες από τους καταναλωτές Η τεχνολογική πρόοδος Επίκειται μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

30 Παραδείγματα Απειλών (Εξωτερ. Περιβ.)
Τα βελτιωµένα ανταγωνιστικά προϊόντα ή η εµφάνιση νέων ανταγωνιστών Η απώλεια ενός σηµαντικού πελάτη Η υπερβολική εξάρτηση από ένα διανοµέα ή µια οµάδα διανοµέων Οι αυξήσεις των τιµών εκ µέρους των προµηθευτών Μια Παγκόσµια κρίση Μία ενδεχόµενη µείωση της κατανάλωσης (από τη µείωση της αγοραστικής δύναµης των καταναλωτών ) Η είσοδος πολλών νέων επιχειρήσεων στην αγορά Οι διεθνείς πολιτικό – οικονοµικές συγκυρίες (π.χ αύξηση πετρελαίου) Η αποχώρηση βασικών στελεχών που ενδεχόµενος γνωρίζουν επαγγελµατικά µυστικά ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

31 Παραδείγματα Δυνάμεων (Εσωτερ. Περιβ.)
Έχει καλή οργάνωση Έχει καλό δίκτυο διανομής Παράγει τα προϊόντα της εγχώρια Έχει μια εικόνα ποιότητας ( quality image ) Εξειδικευμένο marketing Καινοτομίες σε προϊόντα και υπηρεσίες Υγιής οικονομική κατάσταση (ταµειακές ροές κλπ ) Εκπαιδευμένους και έμπιστους υπαλλήλους Καλή φήμη και brand name Η καλή τοποθεσία της επιχείρησης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

32 Παραδείγματα Αδυναμιών (Εσωτερ. Περιβ.)
Έχει ανεπαρκή οργάνωση πωλήσεων Ανικανότητα πρόσληψης κατάλληλου προσωπικού Έχει κακή εικόνα σε ότι αφορά την ποιότητα Ανεπαρκείς δίκτυο διανομής Ανεπαρκείς ή καθόλου δίκτυο εξυπηρέτησης πελατών Έχει µόνο μία μονάδα παραγωγής και αυτή σε περιοχή µε υψηλό εργατικό κόστος Κακή οικονομική διαχείριση Ανεπαρκείς κεφάλαιο κίνησης Αδυναμία είσπραξης οφειλών από πελάτες Μη υιοθέτηση πρακτικών marketing Φτωχή ποιότητα σε προϊόντα ή υπηρεσίες ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

33 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
SWOT - ΟΛΘ ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

34 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ο.Λ.Θ - Δυνάμεις Γεωγραφική θέση Μεγάλη επιφάνεια για την αποθήκευση φορτίων. Πιστοποίηση κατά ISO των λειτουργιών φορτοεκφόρτωσης χύδην φορτίων και των εμπορευματοκιβωτίων Πιστοποιημένο λιμάνι ως Ecoport. Προσήλωση στην προστασία του περιβάλλοντος Εξειδίκευση στην διαχείριση χύδην φορτίων Επαρκές βύθισμα στο Σ.ΕΜΠΟ. που επιτρέπει την εξυπηρέτηση πλοίων μέχρι TEUs ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

35 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ο.Λ.Θ - Αδυναμίες Ανυπαρξία άμεσης σύνδεσης με το εθνικό οδικό δίκτυο και την Εγνατία οδό Παλαιότητα και μειωμένη αποδοτικότητα μέρους του εξοπλισμού φορτοεκφόρτωσης. Απαιτείται η ύπαρξη αποδοτικότερων σιδηροδρομικών μεταφορών. Έλλειψη κέντρου logistics εντός ή σε περιοχή πλησίον του λιμένα. Μικρό βύθισμα στον τερματικό επιβατικό σταθμό. Συνεχώς μειούμενο και μεγάλης ηλικίας λιμενεργατι-κό προσωπικό. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

36 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ο.Λ.Θ - Απειλές Το… δυναμικό Δυρράχιο Το… οικονομικό Μπαρ Το… ανερχόμενο Μπουργκάς Οικονομική κρίση ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

37 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Ο.Λ.Θ - Ευκαιρίες Επενδύσεις – «Οικονομική ανάπτυξη» «Παραχώρηση» ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

38 SWOT Analysis of Rynair
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

39 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
3. Στρατηγική Αναφέρεται στην κατεύθυνση, το εύρος και το είδος των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης Μακροπρόθεσμα!!!! Επίπεδα Στρατηγικής Εταιρική στρατηγική (Corporate Strategy) Στρατηγική Εταιρικής Επιχειρηματικής Μονάδας (Business Strategy) Στρατηγικές Επιχειρησιακών Λειτουργιών (Functional Strategy) ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

40 Εταιρική στρατηγική - Στρατηγική Εταιρικής Επιχειρηματικής Μονάδας
3. Στρατηγική Εταιρική στρατηγική - Στρατηγική Εταιρικής Επιχειρηματικής Μονάδας Στρατηγικές Σταθερότητας Στρατηγικές Ανάπτυξης Στρατηγικές Άμυνας Συνδυασμός Στρατηγικών ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

41 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
3. Στρατηγική Στρατηγική Εταιρικής Επιχειρηματικής Μονάδας Στρατηγική Ηγεσίας Κόστους Στρατηγική Διαφοροποίησης Στρατηγική Εστίασης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

42 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
3. Στρατηγική Στρατηγική Εταιρικής Επιχειρηματικής Μονάδας Η επιδίωξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος κυριαρχεί και γι’ αυτό η ανάλυσή του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος της επιχείρησης κρίνεται απαραίτητη. Το κλασσικό υπόδειγμα του M. Porter περιγράφει τις 5 δυνάμεις που επηρεάζουν τον ανταγωνισμό και χρειάζονται να αναλυθούν πριν η επιχείρηση χαράξει την στρατηγική της. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

43 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
3. Στρατηγική ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

44 1. Απειλή εισόδου Νέων επιχειρήσεων
Οικονομίες κλίμακας: Δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα των οικον. Κλίμακας λόγω του μικρού όγκου παραγωγής. Απαιτήσεις σε κεφάλαια: Η είσοδος σε έναν κλάδο απαιτεί επενδύσεις για κατασκευή εγκαταστάσεων, μηχανών, μάρκετινγκ κλπ....επομένως οι απαιτήσεις σε κεφάλαιο να κάνουν την επένδυση απαγορευτική. Διαφοροποίηση προϊόντος: όσο περισσότερο διαφοροποιημένα είναι τα προϊόντα των επιχειρήσεων των επιχειρήσεων του κλάδου, τόσο δυσκολότερο είναι για τους καινούργιους ανταγωνιστές της αγοράς, να προσελκύσουν πελάτες. Φόβος αντίδρασης από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις Κοστολογικά πλεονεκτήματα ανεξάρτητα το μέγεθος: Οι υπάρχουσες εταιρείες έχουν το “know-how” της παραγωγής του προϊόντος, την πρόσβαση σε πρώτες ύλες, τη γνώση του κλάσου, μακροχρόνιες επαφές με προμηθευτές κ πελάτες. με αποτέλεσμα να έχουν υψηλότερα κόστη και κατά συνέπεια λιγότερο ανταγωνιστικά προϊόντα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

45 2. Απειλή από υποκατάστατα προϊόντα
Ύπαρξη κοντινών υποκατάστατων: Αν η ποιότητα και η απόδοση των υποκατάστατων είναι ίδια ή καλύτερη από τα προϊόντα της επιχείρησης, τότε η απειλή υποκατάστασης είναι μεγαλύτερη. Επίδραση τιμής: Αν οι τιμές των προϊόντων είναι υψηλότερες από αυτές των κοντινών υποκατάστατων, τότε οι πελάτες είναι πολύ πιθανόν να στραφούν σε αυτά. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

46 3. Τη διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών
Αν υπάρχουν πολλοί πιθανοί προμηθευτές, θα υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός μεταξύ τους και οι απαιτούμενες πρώτες ύλες θα προσφέρονται στην καλύτερη τιμή, αλλά αν υπάρχουν λίγοι πιθανοί προμηθευτές, μια επιχείρηση, που επιθυμεί αυτές τις πρώτες ύλες, θα υποχρεωθεί να πληρώσει υψηλή τιμή. Ελάχιστοι προμηθευτές … μεγάλη δύναμη!!!... Προστατεύονται από μειώσεις τιμών, συμφωνίες παράδοσής ή ποιότητας! Εάν δεν υπάρχουν υποκατάστατα Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αγοράζουν από τους υπάρχοντες προμηθευτές… όπου θέτουν τις τιμές που εκείνοι νομίζουν! Οι πωλήσεις των προμηθευτών στον κλάδο δεν αντιπροσωπεύουν υψηλό ποσοστό των πωλούμενων από αυτούς προϊόντων…. Μπορούν να αναβάλουν ή να μειώσουν την ποσότητα που αποστέλλουν ανάλογα τις ανάγκες τους! ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

47 3. Τη διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών
Οι προμηθευτές μπορούν εύκολα να ολοκληρωθούν προς τα εμπρός και να ανταγωνιστούν τους πρώην αγοραστές τους. Π.χ προμηθευτής εξαρτημάτων λιανικών πωλήσεων μπορεί να ανοίξει δικό του κατάστημα καθώς είναι απογοητευμένος από τις συμφωνημένες τιμές και τους όρους των συμβολαίων. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

48 4. Τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών
Επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των οργανισμών με τις προτιμήσεις τους στην ποσότητα, ποιότητα, τιμή, χρόνο, όρους συναλλαγής των αγαθών που είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν. Οι προτιμήσεις συνεχώς διαφοροποιούνται αναγκάζοντας τις παραγωγικές μονάδες να προσαρμόζονται, προσαρμογή φυσικά που είναι συνδεδεμένη με υψηλότερο κόστος παραγωγής και διάθεσης. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

49 4. Τη διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών
Μικρός αριθμός αγοραστών => η επιχείρηση δεν αντέχει να χάσει οποιοδήποτε πελάτη … μπορεί κ να κλείσει Ο όγκος των αγορών που πραγματοποιούνται από τους αγοραστές είναι μεγάλος….. Επιθυμούν συμβόλαια συνεργασίας…. Να επιτύχουν μειώσεις τιμών ή κ να πουν ακόμα τί και πώς να το παράγουν! Ο όγκος που πραγματοποιεί ο αγοραστής αντιπροσωπεύει υψηλό ποσοστό του συνολικού κόστος π.χ αυτοκινητοβιομηχανίες –χάλυβας! Θα αναζητήσουν για καλύτερες τιμές σε ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις! Το προϊόν που αγοράζουν οι αγοραστές ή καταναλωτές είναι τυποποιημένο => ευκολία μετακίνησης προμηθευτή εύκολη! Χαμηλό κέρδος των αγοραστών …. Πίεση να διατηρήσουν χαμηλό το κόστος των αγορών σε χαμηλό επίπεδο!... Εύρεση προμηθευτών με μικρότερη τιμή. Δυνατότητα κάθετης ολοκλήρωσης προς τα πίσω π.χ General Motors δραστηριοποιείται στην κατασκευή μπαταριών! ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

50 5. Την ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των υφισταμένων επιχειρήσεων
Οι ανταγωνιστές επηρεάζουν, επίσης, τη λήψη αποφάσεων από τη διοίκηση μιας επιχείρησης. Αν υπάρχει υψηλός ανταγωνισμός στην αγορά, οι τιμές μιας επιχείρησης πρέπει να είναι ανταγωνιστικές. Αν αυτή είναι η επικεφαλής εταιρεία, μπορεί να καθορίσει την πρότυπη τιμή στην αρένα της αγοράς και να είναι γνωστή ως η εταιρεία που καθορίζει την τιμή. Αν δεν είναι κυρίαρχη δύναμη στην αγορά, θα πρέπει ν' ακολουθήσει τις άλλες εταιρείες στον καθορισμό της τιμής του προϊόντος. Μεγάλος αριθμός ανταγωνιστών ή ανταγωνιστές με ισοδύναμο μέγεθος …. Έντονος ανταγωνισμός … προσπαθούν οι ανταγωνιστές να επικρατήσουν έναντι των άλλων! ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

51 Porter Five Forces Analysis of RYANIR
ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

52 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Διοίκηση με Στόχους 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2004 ΝΟΜΟΣ ΥΠ ΑΡΙΘΜΟ ΑΡ ΦΥΛΛΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2004 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

53 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Διοίκηση με Στόχους Για να γίνει, όμως, αποδεκτός ο υπο-στόχος από τον υφιστάμενο, θα πρέπει ο στόχος αυτός να συζητηθεί και να επεξηγηθεί από κοινού μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένου. Οι στόχοι και οι υπο-στόχοι πρέπει να είναι σαφείς, κατορθωτοί και να μπορούν να προσδιοριστούν ποσοτικά. Με βάση δε τους στόχους που έχουν τεθεί και το βαθμό υλοποίησης τους γίνεται η εκτίμηση της απόδοσης του κάθε στελέχους της επιχείρησης. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

54 Διοίκηση με Στόχους Προϊστάμενος Κοινοί Στόχοι Αποσκοπεί
Υφιστάμενος Κοινοί Στόχοι Καθορισμός και Αποδοχή Στόχων Δέσμευση των Υφισταμένων Αποσκοπεί Βελτίωση της Απόδοσης των Εργαζομένων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

55 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 1. Εισαγωγή του προγράμματος MBO 2. Καθαρισμός προκαταρκτικών αντικειμενικών στόχων 3. Απόφαση των ρόλων μέσα στην οργάνωση 4. Συνεργασία και διαπραγμάτευση για τον καθορισμό των αντικειμενικών στόχων των υφισταμένων 5. Περιοδική ανασκόπηση 6. Τελική αξιολόγηση της απόδοσης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

56 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 1. Εισαγωγή του προγράμματος MBO Ξεκινάει από τα την κορυφή της οργανωτικής πυραμίδας Προκαταρκτικές διαδικασίες Επικοινωνία με τα κατώτερα κλιμάκια Τι πιστεύει ότι θα επιτευχθεί Προσδιορισμός συμμετοχής των τμημάτων που θα συμμετέχουν ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

57 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 2. Καθαρισμός προκαταρκτικών αντικειμενικών στόχων Καθορισμός των (προκαταρκτικών) αντικειμενικών στόχων της επιχείρησης Αντικατοπτρίζουν τη βασική αποστολή και τις στρατηγικές της οργάνωσης Βασική αντίληψη είναι ότι οι αντικειμενικοί στόχοι πρέπει να «διαχυθούν» προς τα κάτω ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

58 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 3. Απόφαση των ρόλων μέσα στην οργάνωση ****να προσδιορισθεί δηλαδή η σχέση μεταξύ προσδοκώμενων αποτελεσμάτων και του σημείου όπου θα βρίσκεται η ευθύνη για την εφαρμογή τους**** Ενδεχομένως, η διαδικασία να αναδείξει ασαφείς περιοχές….ώστε ένας αντικειμενικός στόχος να αποτελεί ενός και μόνο ατόμου ευθύνη! ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

59 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 4. Συνεργασία και διαπραγμάτευση για τον καθορισμό των αντικειμενικών στόχων των υφισταμένων Ζητείται από τους υφισταμένους να διατυπώσουν προτάσεις για τους αντικειμενικούς στόχους που αφορούν την εργασία τους. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

60 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 5. Περιοδική Ανασκόπηση Αξιολόγηση της προόδου των εργασιών Δυνατότητα για προσθήκες, αφαιρέσεις και προσαρμογή των αντικειμενικών στόχων σε ενδεχόμενες μεταβολές του περιβάλλοντος ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

61 ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Η Διαδικασία του MBO 6. Τελική αξιολόγηση της απόδοσης Η αξιολόγηση γίνεται με βάση το βαθμό στον οποίο επιτεύχθηκαν οι στόχοι κάθε εργαζομένου. Η εκτίμηση γίνεται σε συνεργασία με τον προϊστάμενο και υφιστάμενο και συζητούνται ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν και ποιοι όχι κλπ Ανταμοιβή βάσει του βαθμού επίτευξης των στόχων ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

62 Οφέλη για τους ίδιους τους εργαζόμενους
Γνωρίζουν ποιο είναι το αντικείμενο της δουλειάς τους και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν. Έχουν γνώση των στόχων της επιχείρησης. Έχουν συχνή επικοινωνία με τους προϊσταμένους τους. Υπάρχει σύστημα αξιολόγησης τους, το οποίο είναι γνωστό, γνωρίζουν πως θα αξιολογηθούν και τι ανάλογη αμοιβή θα έχουν, άρα ξέρουν τι προσδοκίες μπορούν να έχουν και την εξέλιξη τους. Έχουν συχνή επικοινωνία με τους προϊσταμένους τους και αισθάνονται κομμάτι της επιχείρησης. Έχουν γνώση των στόχων της επιχείρησης και ξέρουν τι πρέπει να κάνουν για να συντονιστούν με αυτούς αλλά και να λειτουργήσουν προς την επίτευξη τους. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

63 Πλεονεκτήματα για τον Οικονομικό Οργανισμό
Ι. Βελτιώνει την επικοινωνία μεταξύ προϊσταμένου και υφισταμένου. II. ξεκάθαρη αντίληψη για τους ρόλους και τις αρμοδιότητες όλων των εργαζομένων. III. αναδεικνύονται οι δυνατότητες και οι αδυναμίες των εργαζομένων. IV. κατευθύνει τις δραστηριότητες των εργαζομένων προς τους στόχους της. II. Βοηθά στην απόδοση των εργαζομένων & υφισταμένων V. κάθε εργαζόμενος και διευθυντής-προϊστάμενος έχει συγκεκριμένη και οριοθετημένη περιγραφή εργασίας, με συγκεκριμένες ευθύνες, εξουσίες αλλά και αναμενόμενα επίπεδα απόδοσης. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)

64 Μειονεκτήματα για τον Οικονομικό Οργανισμό
Ι. Οι στόχοι δεν καθορίζονται τέλεια. II. Δεν υπάρχει σωστή καθοδήγηση για την ολοκλήρωση του έργου που έχει ανατεθεί. III. Δημιουργεί γραφειοκρατία. IV. Υπάρχει «σπατάλη» χρόνου. V. Η αξιολόγηση μπορεί να μην είναι αμερόληπτη, να αποδίδονται ευθύνες στον υφιστάμενο για τυχόν λάθη ή παραλείψεις. VI. Πολλές φορές παρατηρείται εστίαση και προσανατολισμός σε σχετικά εύκολους στόχους, δίδοντας υπερβολική προσοχή σε αυτούς. V. Η αξιολόγηση μπορεί να μην είναι αμερόληπτη, να αποδίδονται ευθύνες στον υφιστάμενο για τυχόν λάθη ή παραλείψεις, με αποτέλεσμα να ψυχραίνονται οι σχέσεις υφισταμένου-προϊσταμένου. ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας - Διοίκηση Επιχειρήσεων (Γρεβενά)


Κατέβασμα ppt "Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google