Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Γεώργιος Απλαδάς Λέκτορας ΤΕΙ Κρήτης Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Χειμερινό

2 Πώς μπορούμε να διοργανώσουμε μια «πράσινη» εκδήλωση;
Μια «πράσινη» εκδήλωση αφορά τη διοργάνωσή της εφαρμόζοντας πρακτικές που σέβονται το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ο σχεδιασμός μιας «πράσινης» εκδήλωσης ξεκινάει από τα αρχικά στάδια του σχεδιασμού και περιλαμβάνει όλους όσους συμμετέχουν σε αυτήν από τους πελάτες και τους χώρους της εκδήλωσης μέχρι και τους προμηθευτές. Κάθε εκδήλωση, είτε είναι ένα αθλητικό γεγονός, είτε μια συναυλία ή ένα συνέδριο, έχει αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον, γεγονός που μπορεί να αποφευχθεί αν χρησιμοποιήσουμε της κατάλληλες «πράσινες» πρακτικές. Ο στόχος μιας «πράσινης» εκδήλωσης είναι να διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ του Πλανήτη, των Ανθρώπων και της Ευημερίας, με άλλα λόγια της Τριπλής Βάσης. Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε και προωθούμε έναν τρόπο ζωής με αειφορία.

3 Οι αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον που σχετίζονται με τη διοργάνωση εκδηλώσεων
Οι εκδηλώσεις συμβάλλουν στην εκπομπή αερίων θερμοκηπίου (GHG) λόγω των πτήσεων, της διαμονής, των μετακινήσεων, της ενέργειας που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης καθώς και των σκουπιδιών/αποβλήτων που προκύπτουν κατά τη διάρκειά της. Για να διασφαλίζουμε τη σωστή διαχείριση των πόρων θα πρέπει να γίνεται ο υπολογισμός του ενεργειακού αποτυπώματος (carbon footprint) και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα που θα ελαχιστοποιούν τις βλαβερές συνέπειες.

4 Οι στόχοι του σχεδιασμού μιας «πράσινης» εκδήλωσης είναι:
Βελτίωση της αξιοποίησης των πόρων Μείωση των αρνητικών επιπτώσεων για το περιβάλλον Βελτίωση της οικονομικής αποτελεσματικότητας Μείωση των αρνητικών επιπτώσεων για τους τοπικούς κατοίκους και την πόλη που φιλοξενεί την εκδήλωση Προστασία της τοπικής βιοποικιλότητας Ενίσχυση της συνείδησης σχετικά με την αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος

5

6 EcoMobility Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα ταξίδια Μέσω ολοκληρωμένων Κοινωνικά αλληλέγγυων , και φιλικών προς το περιβάλλον επιλογών Δηλαδή περπάτημα, ποδηλασία, και της δημόσια συγκοινωνία.

7 Η βιωσιμότητα έχει έρθει στο προσκήνιο των παγκόσμιων ζητημάτων.
Οι επιχειρήσεις όλο και περισσότερο ανησυχούν για το αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους και πως μπορούν να επηρεάσουν την αλλαγή, υιοθετώντας μια νοοτροπία της εταιρικής βιωσιμότητας. Ο σχεδιασμός και η εκτέλεση μιας «πράσινης» εκδήλωσης και φεστιβάλ είναι κάτι το οποίο μπορεί εύκολα να υιοθετηθεί ως τρόπος για να ξεκινήσει την πορεία προς την βιωσιμότητα.

8 Ποιος ο λόγος για τις «πράσινες» εκδηλώσεις και φεστιβάλ?
Ποιος ο λόγος για τις «πράσινες» εκδηλώσεις και φεστιβάλ?   Οι εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο δημιουργούν ένα τεράστιο όγκο απορριμμάτων/ αποβλήτων. Μερικοί διοργανωτές έχουν ξεκινήσει τις «πράσινες» εκδηλώσεις για να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον. Πολλά από τα υλικά που βοηθούν τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς να κάνουν τις εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ «πράσινα», εστιάζουν περισσότερο στις «πράσινες» συναντήσεις και στα συνέδρια και όχι στις εκδηλώσεις και στα φεστιβάλ.

9 Τι είναι η «πράσινη» εκδήλωση ή φεστιβάλ?
Τι είναι η «πράσινη» εκδήλωση ή φεστιβάλ?   Ένα «πράσινο» φεστιβάλ ή εκδήλωση ενσωματώνει περιβαλλοντικά ζητήματα για την ελαχιστοποίηση αρνητικών επιπτώσεων στο περιβάλλον. Τέτοια παραδείγματα στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων συμπεριλαμβάνει: Μείωση των αποβλήτων, νερού και ενέργειας η χρήση του έντιμου εμπορίου ή βιολογικά προϊόντα Xρησιμοποιώντας τοπικούς προμηθευτές και τοπικές πηγές προϊόντων Eκπαίδευση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και πολλά άλλα.

10 Ποιες είναι οι επιπτώσεις μιας εκδήλωσης στο περιβάλλον?
Υπάρχουν πολλές επιπτώσεις στις εκδηλώσεις. Από οικονομική άποψη οι εκδηλώσεις μπορούν να φέρουν χιλιάδες ανθρώπους που θα συμβάλλουν στην τοπική οικονομία, αλλά κοινωνικά και περιβαλλοντικά, οι εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ θα δημιουργήσουν χιλιάδες τόνους απόβλητα\απορρίμματα, η χρήση τεράστιων ποσών ηλεκτρικής ενέργειας, ζημιές εκτάσεων που οφείλονται στην υπερβολική χρήση και την αύξηση των εκπομπών Co2. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, η συμβολή του τουρισμού στην αλλαγή του κλίματος ισοδυναμεί με περίπου το 5% όλων των εκπομπών Co2. Τα φεστιβάλ και οι εκδηλώσεις μπορούν να θεωρηθούν μέρος της τουριστικής βιομηχανίας – πρέπει από την πλευρά μας να κάνουμε ότι μπορούμε για να μειώσουμε την δική μας συμβολή στο Co2.

11 Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των «πράσινων» εκδηλώσεων και φεστιβάλ?
Οι μουσικοί θαυμαστές θέλουν «πράσινες» εκδηλώσεις και φεστιβάλ. Πάνω από το 80% πιστεύουν πως ο θόρυβος, τα απορρίμματα\απόβλητα και η κυκλοφοριακή κίνηση έχουν αρνητικές επιπτώσεις Αύξηση της συνείδησης για την συμβολή των φεστιβάλ στο CO2 48% θα πληρώνανε περισσότερα για τις «πράσινες» εκδηλώσεις 36% λένε πως το «πράσινο» είναι σημαντικό κατά την αγορά ενός εισιτηρίου Η «πράσινη» εκδήλωση μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα! Οι «πράσινες» εκδηλώσεις μπορούν να εξοικονομήσουν πόρους:

12 Οι «πράσινες» εκδηλώσεις μπορούν να εξοικονομήσουν πόρους:
Χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, επαναχρησιμοποιώντας διάφορα στοιχεία και την μείωση των υλικών που χρησιμοποιούνται, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τις περιβαλλοντικέ επιπτώσεις μιας εκδήλωσης. Για παράδειγμα, σε εκδήλωση με 2200 άτομα, χρησιμοποιώντας βιοδιασπώμενα ποτήρια και πιάτα, αντί για φελιζόλ ή πλαστικό μπορούν να αποτρέψουν σχεδόν ένα τόνο απορρίμματα. Παρέχει και άλλα πλεονεκτήματα όπως: Μείωση κόστους Κίνητρο για τους πελάτες Εθελοντισμός και δέσμευση Οφέλη προμηθευτών Διαχείριση κινδύνου

13 Πώς να σχεδιάσετε ένα «πράσινο» φεστιβάλ ή εκδήλωση.
Προσχέδιο Μόλις αποφασίσετε ότι θα διοργανώσετε ένα φεστιβάλ ή μια εκδήλωση, θα πρέπει να γίνει μια σειρά από αποφάσεις σχετικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων την τοποθεσία και τον χώρο του φεστιβάλ. Προκειμένου να γίνει «πράσινη» η εκδήλωση ορισμένα ζητήματα θα πρέπει να συνυπολογιστούν. Ακολουθεί μια λίστα ελέγχου που θα πρέπει να διενεργηθεί πριν από τον προγραμματισμό της εκδήλωση

14 Συμμετέχοντες: Πόσοι άνθρωποι θα συμμετέχουν?
Ποιο είναι το αντίκτυπο του κάθε ατόμου? Ποιες είναι οι τροφικές απαιτήσεις για το κάθε άτομο? Ποιες είναι οι προσδοκίες των καταναλωτών Ποιο είναι το μέγεθος της εκδήλωσης\φεστιβάλ?

15 Τοποθεσία και μέσα μεταφοράς:
Από πού θα έρθουν οι συμμετέχοντες? Είναι αυτή η επιλογή του χώρου η πιο βολική τοποθεσία για όλους? Έχουν πρόσβαση τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο χώρο αυτό? Μπορούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς να αντικαταστήσουν τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς, όπως τα αυτοκίνητα? Προσφέρεται κάποιο κίνητρο για τους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς? Υπάρχουν διάφορες επιλογές για τους διαθέσιμους τύπους μεταφοράς?

16 Προμήθεια των υλικών: Είναι απαραίτητο να υπάρχουν φυλλάδια\πληροφορίες σε χαρτί? Μπορεί η ηλιακή ενέργεια ή άλλες εναλλακτικές να χρησιμοποιηθούν σε κάποιο μέσο μεταφοράς? Από πού είναι οι προμηθευτές? Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τοπικοί προμηθευτές? Από πού προέρχονται τα τρόφιμά? Τοπικά? Οργανικά? Υπάρχουν υγιείς επιλογές που είναι διαθέσιμες? Είναι εύκολα και διαθέσιμα οι εκπαιδευτικές πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον? Τι ανακύκλωση είναι διαθέσιμη? Τι είδος προμήθειες μειώνονται, όπου είναι δυνατόν? Μπορούν να χρησιμοποιηθούν βιοδιασπώμενα ή επαναχρησιμοποιούμενα υλικά αντί για πλαστικές ή άλλες μη- ανανεώσιμες πηγές ενέργειας?

17 Διαμονή και χώρος διεξαγωγής
Τα καταλύματα για τους συμμετέχοντες είναι σε μια βολική τοποθεσία σχετικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς? Το κατάλυμα πρέπει να περιλαμβάνει κέντρο μουσικής ή και άλλες ψυχαγωγικές εγκαταστάσεις? Μπορεί η εκδήλωση να γίνει σε άλλη θέση η οποία θα έχει μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον? Τι ανακύκλωση και ποιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι διαθέσιμες στην τοποθεσία? Μήπως το τοπικό συμβούλιο μπορεί να βοηθήσει στην μείωση αποβλήτων\απορριμμάτων?

18 Σχεδιασμός και υλοποίηση
Ο κύριος στόχος είναι να σκέπτεσαι «πράσινο» σε κάθε βήμα! Βασικές ερωτήσεις κατά την διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού είναι οι εξής: Είναι αυτό το προϊόν ή αυτή η υπηρεσία «πράσινο»? Πως μπορώ να μάθω? Υπάρχει υποκατάστατο για τα μη-πράσινα προϊόντα? Που μπορώ να τα βρω? Ποιο είναι το πλεονέκτημα του κόστους στις πράσινες επιλογές?

19 Μεταφορές Οι μεταφορές έχουν το υψηλότερο «αποτύπωμα του άνθρακα» και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή για το θα έρθουν οι συμμετέχοντες στο χώρο. Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν το υψηλότερο «αποτύπωμα του άνθρακα» και αν είναι δυνατόν, η εναλλακτική λύση πρέπει να εξεταστεί. Τα τραίνα και τα υπεραστικά λεωφορεία είναι λιγότερο έντονα και συνήθως οι τερματικοί σταθμοί είναι σε είναι σε κεντρική τοποθεσία, έτσι μειώνει την ανάγκη για την μεταφορά με ταξί. Προσπαθήστε να μειώσετε την χρήση των οχημάτων στο χώρο και να χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά ή βιο-οχήματα με κινητήρες ντίζελ. Εξετάστε την περίπτωση να χρησιμοποιήσετε λεωφορεία που κινούνται με πράσινη ενέργεια για να παραλάβουν τους συμμετέχοντες. Θα πρέπει να ενθαρρύνεται στους τοπικούς συμμετέχοντες το car pooling(αντί για δυο οικογένειες να πάρουν δυο αμάξια, να μοιραστούν ένα) Ελαχιστοποιήσετε την ανάγκη για την μετακίνηση επιλέγοντας ένα χώρο πιο βολικό για τους τοπικούς συμμετέχοντες Παροχή πληροφοριών για τους συμμετέχοντες σχετικά με το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς(χάρτες, ώρες διαδρομών) Ενθάρρυνση εναλλακτικών μεταφορών, όπως, το περπάτημα ή το ποδήλατο. Κάντε το διασκεδαστικό, δίνοντας ένα βραβείο για τους πιο φιλικούς ως προς το περιβάλλον συμμετέχοντες Εάν η εκδήλωσή σας είναι μεγάλη εξετάσετε την πιθανότητα να επικοινωνήσετε με τον τοπικό φορέα παροχής μέσων μεταφοράς για να δείτε αν μπορείτε να διαπραγματευτείτε ένα πέρασμα διέλευσης ή τουλάχιστον την τακτική υπηρεσία.

20 Χώρος διεξαγωγής Ο τομέας των καταλυμάτων έχει κάνει μεγάλα βήματα για το «πρασίνισμα» των εγκαταστάσεών τους και ο διοργανωτής θα πρέπει να ερευνήσει τις περιβαλλοντικές πρακτικές του Ξενοδοχείου πριν κάνει την κράτηση. Να γίνει η εκδήλωση ή το φεστιβάλ στον ίδιο χώρο όπου η πλειοψηφία των συμμετεχόντων μπορούν να έχουν πρόσβαση από εκεί που θα μείνουν (για τουρίστες και για ντόπιους). Να γίνει η εκδήλωση σε κεντρική τοποθεσία, σε κοντινή απόσταση από τα τοπικά σημεία ενδιαφέροντος Επιλέξτε ένα χώρο που έχει μια σαφή περιβαλλοντική πολιτική και μια «πράσινη» στρατηγική. Εάν οι υπηρεσίες που ζητάτε δεν είναι διαθέσιμες, ενθαρρύνετε τους να τα υιοθετήσουν. Εάν η εκδήλωση θα γίνει σε εξωτερικό χώρο, να ζητηθεί από τη πόλη ή την κοινότητα υποδοχής, ποιες είναι οι πολιτικές τους σχετικά με τα απορρίμματα\απόβλητα και την μείωση της καταναλωτικής ενέργειας Εξετάστε την ηχορύπανση που θα δημιουργήσετε. Συνεργασία με την τοπική κοινότητα για να εξασφαλιστεί ότι έχουν επίγνωση των επιπτώσεων και το πώς μπορείτε να τους μειώσετε.

21 Τρόφιμα, ποτά και υπηρεσίες τροφοδοσίας.
Βεβαιωθείτε ότι όλα τα φορτηγά ποτών αξιοποιούν πλήρως τις συσκευασίες τροφίμων όπου είναι δυνατόν Χρησιμοποιήστε κεραμικά ή άλλο είδη συσκευασίας αντί φελιζόλ ή μεμονωμένα πακέτα. Διασφάλιση της ανακύκλωσης καθώς και τους απορριμμάτων να είναι διαθέσιμα και κοντά στο φορτηγά τροφίμων Αποφύγετε το εμφιαλωμένο νερό όπου είναι δυνατόν. Βεβαιωθείτε πως οι προμηθευτές χρησιμοποιούν μόνο οικολογικά προϊόντα καθαρισμού Προσφέρετε προτάσεις για το πώς να μειώσετε την κατανάλωση του νερού Ζητήστε από τους προμηθευτές να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι γεννήτριες, όπου είναι δυνατόν. Χρησιμοποιήστε ύφασμα αντί αυτά της μιας χρήσης Χρησιμοποιήστε βιοδιασπώμενα ποτήρια. Αυτά είναι προτιμότερα από τα ανακυκλώσιμα. Αγορά προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές προδιαγραφές, όπου αυτά είναι διαθέσιμα Προσφορά εποχιακών τροφίμων(φρούτα και λαχανικά) που διατίθενται σε τοπικό επίπεδο Χρησιμοποιήστε εγχώριες μάρκες αλκοολούχων ποτών αν είναι δυνατόν Εξετάστε τι είδος υπηρεσίας θα έχει τη λιγότερη σπατάλη(ala-carte, μπουφέ) Παροχή πληροφοριών σχετικά με την πηγή όλων των τροφίμων και των ποτών Να γίνει δωρεά των απομεινάντων τροφών σε μια φιλανθρωπία Να γίνει λίπασμα η χρησιμοποιημένη τροφή. Βεβαιωθείτε πως όλοι οι κάδοι λιπασματοποίησης είναι ορατοί.

22 Εγγραφή Εκτύπωση όλων των εγγράφων και στις δυο πλευρές τις σελίδας – αν δεν είναι δυνατόν αυτό στην πίσω σελίδα να παρέχεται περιβαλλοντική ενημέρωση Ελαχιστοποίηση της φόρμας εγγραφής ή να χρησιμοποιείτε η εγγραφή μέσω τον υπολογιστή Χρησιμοποιήστε ανακυκλώσιμα ή επαναχρησιμοποιούμενες ετικέτες ονομάτων για τους εθελοντές και το προσωπικό Συνεργασία με τους χορηγούς για την προώθηση της φιλικής προς το περιβάλλον επίγνωση

23 Εξοπλισμός και έπιπλα του χώρου διεξαγωγής
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειώσετε το «περιβαλλοντικό σας αποτύπωμα» ως οργάνωση. Τα φωτοτυπικά πρέπει να εκτυπώνουν και στις δυο πλευρές τις σελίδας Παροχή ασύρματου δικτύου και να στέλνονται με αν γίνετε οι παρουσιάσεις και οι πληροφορίες Όπου είναι δυνατόν να χρησιμοποιείτε ανακυκλώσιμο χαρτί Μόνο οργανικά και τοπικά φαγητά Να υπάρχουν διαθέσιμοι κάδοι ανακύκλωσης και λιπασματοποίησης για όλο το προσωπικό και τους εθελοντές Εξασφαλίστε πως η περιβαλλοντική πολιτική σας ξεκάθαρη και διαθέσιμη για να την δουν όλοι. Συνεργασία με τοπικούς περιβαλλοντικούς και φιλανθρωπικές οργανώσεις για να εξασφαλιστεί η ελάχιστη διατάραξη της γης και της άγριας πανίδας. Δημοσίευση πληροφοριών σχετικά με το πώς είστε φιλικοί ως προς το περιβάλλον – δίνοντας υπενθυμίσεις στους συμμετέχοντες σας είναι ένας καλός τρόπος να ενθαρρύνεται την ανακύκλωση και την μείωση απορριμμάτων\αποβλήτων

24 Έντυπα υλικά εκθέσεων, παρουσιάσεων και εκδηλώσεων
Παροχή περιλήψεων ή άλλων έντυπων υλικών ηλεκτρονικά, σε δίσκο ή μέσω μιας ιστοσελίδας Εκτύπωση όλων των εγγράφων με μη-λευκασμένο, μη- μελανωμένο χαρτί Κάντε την παρουσίαση διαθέσιμη σε ηλεκτρονική μορφή και όχι σε χαρτί Επαναχρησιμοποίηση φακέλων και χαρτιών όπου είναι δυνατόν Ενθαρρύνετε τους χορηγούς για την παροχή διαφημιστικού υλικού με τρόπους φιλικούς προς το περιβάλλον Εάν διανέμονται τσάντες ή άλλα δώρα, να χρησιμοποιούνται βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα αγαθά. 

25 Επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση και μείωση απορριμμάτων\αποβλήτων
Συμπεριλάβετε τους συμμετέχοντες στην διαδικασία μείωσης απορριμμάτων με την προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και ενημερώνοντάς τους σε αυτό το θέμα και για τα διαθέσιμα προγράμματα ανακύκλωσης και μείωσης Ελαχιστοποίηση της χρήσης του χαρτιού Βεβαιωθείτε πως διαχωρίστηκαν τα απορρίμματα για την ανακύκλωσή τους Χρησιμοποίηση κατάλληλων κάδων ανακύκλωσης σε όλους τους τομείς που βρίσκονται σε κεντρικές τοποθεσίες και είναι άμεσα διαθέσιμα και επισημαίνονται σαφώς Προτεραιότητα στην αγορά ανακυκλώσιμων προϊόντων

26 Συμμετοχή εργαζομένων για την αποτελεσματική βελτίωση της λειτουργικότητας:
Σύσταση μιας επιτροπής και ανάθεση ευθύνης σε κάποιο άτομο για την εφαρμογή των «πράσινων» πρωτοβουλιών για την εκδήλωση Διάθεση χρόνου και πόρων προς την εφαρμογή των «πράσινων» πρωτοβουλιών για τα μεγάλα φεστιβάλ και εκδηλώσεις Ορισμός των στόχων, σκοπών και κατευθύνσεων για την «πράσινη» πρωτοβουλία π.χ. μηδενικά απορρίμματα. Ξεκινήστε νωρίς με τις «πράσινες» πρωτοβουλίες. Οι περιβαλλοντικοί στόχοι και οι διαδικασίες που έχουν θεσπιστεί από την αρχή εξασφαλίζουν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο σχεδιασμό. Παροχή ενημερωτικών και όπου είναι αναγκαίο μια εξειδικευμένη εκπαίδευση για τους διοργανωτές ή το προσωπικό. Αφού καθοριστούν οι στόχοι, θα είναι αναγκαίο να προβλεφθούν ειδικές επιχειρηματικές κατευθύνσεις σε όλο το προσωπικό σχετικά με την εφαρμογή αυτών των στόχων, εντός του πλαισίου της διαχείρισης της εκδήλωσης και του φεστιβάλ. Βεβαιωθείτε πως όλες οι πτυχές συνηθών εργασιών απευθύνονται με τις αρχές του προγράμματος περιβαλλοντικής διαχείρισης Εφαρμογή προγράμματος υποχρέωσης της λογοδοσίας για την λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων, μαζί με την επίσημη αναγνώριση των υπεύθυνων αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα Βεβαιωθείτε ότι η περιβαλλοντική πρωτοβουλία αποτελεί προτεραιότητα στα υψηλότερα διευθυντικά επίπεδα και κοινοποίηση αυτής της δέσμευσης με όλο το προσωπικό, τους εργολάβους και τους προμηθευτές. 

27 Περιβαλλοντική δήλωση – Γνωστοποίηση των προσπαθειών σας
Η ανάπτυξη και η έκδοση περιβαλλοντικής δήλωσης θα ενημερώνει τους συμμετέχοντες αλλά και τα ενδιαφερόμενα μέρη για τις προσπάθειες που καταβάλετε για να γίνει «πράσινη» η εκδήλωσή σας.

28 Δείγμα περιβαλλοντικής δήλωσης:
(Όνομα του οργανισμού) είναι αποφασισμένο να έχει μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη εκδήλωση και συνεργάζεται στενά με τους εταίρους της για να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε ένα φεστιβάλ\εκδήλωση που θα αντανακλά στις βέλτιστες πρακτικές «πράσινης» εκδήλωσης. Οι βασικές δράσεις που αναλαμβάνονται είναι:  Χώρος διεξαγωγής: Η εκδήλωση\φεστιβάλ διεξάγεται στο (όνομα και διεύθυνση χώρου) και συνεργαζόμαστε μαζί να πετύχουμε τους ακόλουθους περιβαλλοντικούς στόχους:  Μηδενικά απορρίμματα\απόβλητα – Αυτό θα γίνει με την μείωση των απορριμμάτων, για παράδειγμα να μην υπάρχουν ατομικά δοχεία, λιπασματοποίηση των οργανικών υλών, ανακύκλωση επαναχρησιμοποίηση χαρτιών, μετάλλων, πλαστικών και γυαλιών. Τα τρόφιμα ή\και τα υλικά που έχουν μείνει από την εκδήλωση να δωρίζονται σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση.

29 Δείγμα περιβαλλοντικής δήλωσης:
Τροφοδοσία – Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής τροφίμων θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί με τη χρήση εποχιακών προϊόντων τα οποία παράγονται βιολογικά ή\και τοπικά.  Πρωτοβουλίες για την ενεργειακή απόδοση (ρωτήσετε τον υπεύθυνο του χώρου εάν υπάρχουν κάποια μέτρα για το θέμα αυτό)  Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα Όλες οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την εκδήλωση δημιουργούν αποτύπωμα του διοξείδιο του άνθρακα. Οι περιβαλλοντικοί τεχνικοί μας (όνομα και ιστοσελίδα) θα προβούν σε μια εκτίμηση των εκπομπών, η οποία θα περιλαμβάνει: Άμεσες εκπομπές από το χώρο Μεταφορά των συμμετεχόντων, των διοργανωτών και των παρουσιαστών από και προς το κατάλυμα Οι εκπομπές που σχετίζονται με την ρίψη των απορριμμάτων (αν υπάρχουν) 

30 Δείγμα περιβαλλοντικής δήλωσης:
Εκδήλωση\Φεστιβάλ με ουδέτερο άνθρακα  Η έκθεση αξιολόγησης των εκπομπών θα μας δώσει κατά προσέγγιση το ποσό του CO2e που παράγεται από την εκδήλωση. Στρατηγικές για την περαιτέρω μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της εκδήλωσης, αντιστάθμιση αυτόν που δεν μπορούμε να εξαλείψουμε. Ο εταίρος και ο χορηγός για την αντιστάθμιση του διοξειδίου του άνθρακα είναι ο ΧΧ και θα διαθέσει το ισοδύναμο CO2e σε αντισταθμιζόμενα έργα όπως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τύποι έργων και η θέση τους είναι: Διανομή του υλικού της εκδήλωσης Μεταφορές του προσωπικού, των εκπροσώπων και των χορηγών

31 ΟΦΕΛΗ Τι κερδίζουμε από μια «πράσινη» εκδήλωση;
Μείωση κόστους: Η κατανάλωση λιγότερης ενέργειας και λιγότερων πόρων σημαίνει μείωση κόστους. Δημιουργία θετικής εικόνας: Ο φορέας σχεδιασμού καθώς και οι συμμετέχοντες που συμβάλλουν στη διοργάνωση, από τους προμηθευτές μέχρι τους χώρους της εκδήλωσης, επιδεικνύουν στο κοινό την αφοσίωσή τους στην προστασία του περιβάλλοντος και σε πρακτικές αειφορίας. Δημιουργία μιας θετικής περιβαλλοντικής συνείδησης: Η προώθηση θετικών πρακτικών αειφορίας ξεκινάει από τους διοργανωτές και αφορά σε όλους τους κατοίκους της πόλης που φιλοξενεί την εκδήλωση. Κοινωνικά οφέλη: Μια «πράσινη» εκδήλωση δεν φέρνει οφέλη μόνο για το περιβάλλον αλλά αν σχεδιαστεί κατάλληλα, μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα και για την τοπική κοινωνία. Η Τριπλή Βάση (Πλανήτης, Άνθρωπος, Ευημερία) βελτιώνει την ποιότητα της ζωής δημιουργώντας θέσεις εργασίας και προωθώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Θετική επιρροή στην ανάληψη αποφάσεων: Αλλάζοντας την παλιά νοοτροπία σχετικά με την επιχειρηματικότητα είναι το κλειδί στη δημιουργία και διασφάλιση ενός μέλλοντος με αειφορία. Συμμετέχοντας στη δημιουργία και στο σχεδιασμό εκδηλώσεων που σέβονται το περιβάλλον εδραιώνουμε μια νέα φιλοσοφία, της Τριπλής Βάσης, η οποία αντιμετωπίζει το περιβάλλον σαν μέρος του οικονομικού κύκλου. Απόδοση επένδυσης: Η επένδυση σε «πράσινες» εκδηλώσεις δεν αποφέρει μόνο μείωση στα κόστη και αύξηση κερδών αλλά αναβαθμίζει το status των διοργανωτών, των χορηγών και των συμμετεχόντων, γεγονός που αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μελλοντικές επιχειρηματικές δραστηριότητες.


Κατέβασμα ppt "«ΠΡΑΣΙΝΕΣ» ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google