Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
Πέμπτη 12 Ιουλίου, 2018
2
Ευαισθητοποίηση κοινής γνώμης
Μεθοδολογία Ευαισθητοποίηση κοινής γνώμης Δικτύωση Yποστήριξη Επιχειρηματικού Σχεδίου Υποστήριξη Επενδυτικής Ετοιμότητας Ευπαθείς Ομάδες Ενημέρωση - Πληροφόρηση
3
Πλαίσιο Συμβουλευτικής
Πλαίσιο Αναφοράς Τι είναι η κοινωνική επιχείρηση; 4 Παράμετροι Ελάχιστος κοινός παρονομαστής Εργαλείο Αξιολόγησης Μεθοδολογία Εκπαίδευσης – Συμβουλευτικής
4
Επιχειρηματικό Σχέδιο Συμβατικής Επιχείρησης vs Κοινωνικής Επιχείρησης
Σύντομη Περιγραφή Επιχείρησης Όραμα-Αποστολή, Κοινωνικός Σκοπός Οργανωτική Δομή Διακυβέρνηση (διαφάνεια, λογοδοσία, λήψη αποφάσεων, συμμετοχικότητα) Ανθρώπινο Δυναμικό, Κατηγορία ΚΕ ένταξης για Ευπαθείς Ομάδες Οικονομικές Σχέσεις εντός και εκτός της Επιχείρησης – εργασιακά, αναδιανομή κέρδους, λειτουργία στην αγορά Ανάλυση Αγοράς SWOT Analysis Στρατηγική Marketing Xρηματοοικονομικά θέματα – Ταυτοποίηση πηγών εσόδων Κοινωνικός Αντίκτυπος Πλάνο δράσης
5
Εξασφάλιση Βιωσιμότητας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Μοντέλο Εσόδων Εξασφάλιση Βιωσιμότητας Μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων μέσω της προώθησης προϊόντων/υπηρεσιών προς την αγορά Μικρότερη εξάρτηση από εισφορές τρίτων ΑΓΟΡΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΓΟΡΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΔΩΡΕΕΣ-ΧΟΡΗΓΙΕΣ
6
Κύριες Ανάγκες Διαγνωστικής Nέων Κοινωνικών Επιχειρήσεων
Εκπόνηση oλοκληρωμένου επιχειρηματικού σχεδίου Εύρεση πηγών χρηματοδότησης Νομική υποστήριξη κατά τη διαδικασία σύστασης Φοροτεχνικά – λογιστικά ζητήματα Marketing Επικοινωνία κοινωνικού σκοπού Ανάγκη Υποστήριξης - Επιχειρηματική διάσταση – οικονομική βιωσιμότητα - Κοινωνική διάσταση – σαφήνεια κοινωνικού σκοπού και αποτύπωση κοινωνικού αντίκτυπου
7
Βασικές Προκλήσεις Συμβούλου Κοινωνικής Επιχείρησης
Επιχειρηματική και Κοινωνική Διάσταση Oικονομικό κέρδος - Κοινωνικός Σκοπός Διακυβέρνηση - Λήψη Αποφάσεων Συμμετοχικότητα - Ταχύτητα Λήψης Αποφάσεων
8
Βασικά Ζητήματα Ώριμων Κοινωνικών Επιχειρήσεων
Ηγεσία – Κατανομή Ρόλων Σύνδρομο του Ιδρυτή – Υπερσυγκέντρωση Αρμοδιοτήτων Ανάγκη για ύπαρξη σαφών ρόλων και προσέλκυση νέων στελεχών Χρηματοοικονομική ικανότητα Συχνή ανάγκη για στελέχωση με συνεργάτες οικονομικού προφίλ και δεξιοτήτων Η προσήλωση στο κοινωνικό έργο αφαιρεί συχνά την εστίαση στα οικονομικά ζητήματα Προσανατολισμός Επενδυτικού Σχεδίου Νέων Δράσεων Ανάγκη ύπαρξης βιώσιμης προσέγγισης για αυτόνομη χρηματοδότηση νέων δράσεων Δυνατότητες χορηγικής υποστήριξης
9
Καταγραφή Εκπαιδευτικών Αναγκών Ώριμων Κοινωνικών Επιχειρήσεων
Θεματικές Ενότητες Κοινωνικός Σκοπός – Κοινωνικός Αντίκτυπος Επιχειρείν Κατανόηση κοινωνικού σκοπού και μορφών οφέλους και αντίκτυπου Ορισμός και παραδείγματα κοινωνικού σκοπού-κοινωνικού αντίκτυπου Βασικά στοιχεία Επιχειρείν Οικονομική Βιωσιμότητα Φορέα, Κόστος Λειτουργίας Κοινωνική Ωφέλεια Επιχειρηματικό Μοντέλο (Canvas) Συλλογική Ωφέλεια Βασικές Αρχές Επιχειρηματικού Σχεδίου – Σχεδίου Δράσης Περιβαλλοντικός Αντίκτυπος Αγορά – προϊόντα – υπηρεσίες Σχεδιασμός Υπηρεσίας/ Προϊόντος και σύνδεση με την κοινωνική διάσταση Ένταξη Ευπαθών (ειδικών και ευάλωτων) Ομάδων Marketing, Ανάλυση Αγοράς, Πωλήσεις, Stakeholders Analysis Αποτύπωση – Εκτίμηση κοινωνικού αντίκτυπου Προσέγγιση πελάτη, σύναψη συνεργασιών Site, e-shop, social media Επικοινωνία κοινωνικού σκοπού και κοινωνικού αντίκτυπου Διαχείριση – Management Project Management, Σχέδιο Δράσης, Διαχείριση πόρων και χρόνου Κοινωνικός σκοπός και οικονομική δραστηριότητα Σύνδεση Κοινωνικής και Επιχειρηματικής Διάστασης Χρηματοδότηση Fundraising, Σύνταξη Πρότασης Χρηματοδότησης, Δημόσιες Συμβάσεις Βιοπορισμός και εθελοντική δράση Ο ρόλος του δημόσιου τομέα Advocacy - Στήριξη από δημόσιους φορείς
10
Καταγραφή Εκπαιδευτικών Αναγκών Ώριμων Κοινωνικών Επιχειρήσεων
Θεματικές Ενότητες Διακυβέρνηση – Οικονομικές Σχέσεις Διάφορες Ανάγκες Συμμετοχή, ομάδα Ενεργή Συμμετοχή όλων των Εργαζομένων – Ανάθεση Αρμοδιοτήτων σε Εργαζομένους Λειτουργία Επιχείρησης Οργάνωση γραφείου Δημιουργία Κινήτρων για Συμμετοχή Εργαζομένων – Μη διάκριση Εργαζομένων –Εργοδοτών Συναλλαγές με τράπεζες και με δημόσιο τομέα Λειτουργία επιχείρησης και Αγορά Συγκρότηση Ομάδας – Team Building Ψηφιακές δεξιότητες (site, social media, νέες τεχνολογίες) Oμαδική Λήψη Αποφάσεων Δεξιότητες επικοινωνίας Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού Θέματα Ανθρώπινου Δυναμικού Ανθρώπινο δυναμκό Ενδυνάμωση εργαζομένων και ομάδων στόχου Διαχείριση Συγκρούσεων Πώς γίνονται οι εργαζόμενοι εκπαιδευτές; Ηγεσία Συνέργειες Δικτύωση με οικοσύστημα Κ.ΑΛ.Ο. και μεταξύ κοινωνικών επιχειρήσεων, με φορείς χρηματοδότησης, συμβούλους επιχειρήσεων, Τοπική Αυτοδιοίκηση Εργασιακές σχέσεις και εθελοντισμός Διάκριση Εθελοντισμού και Αμειβομένης Εργασίας Δημόσια προγράμματα Ενημέρωση για Προγράμματα ΟΑΕΔ Διαχείριση Εθελοντών
11
Επιπρόσθετα Χαρακτηριστικά Συμβούλου Κοινωνικών Επιχειρήσεων
Eνσυναίσθηση για τους κοινωνικούς στόχους Εξοικείωση με το ευρύτερο πλαίσιο της Κ.ΑΛ.Ο. (θεσμικό πλαίσιο, οικοσύστημα, πηγές χρηματοδότησης) Ικανότητα σύνδεσης επιχειρηματικού μοντέλου με την κοινωνική διάσταση Ενδυνάμωση της σχέσης των μελών της ομάδας (mentoring) Κατανόηση βασικών επιπρόσθετων χαρακτηριστικών μιας κοινωνικής επιχείρησης (κοινωνικό όφελος, διακυβέρνηση, οικονομικές σχέσεις)
12
Σας ευχαριστούμε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.