Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να κερδίσει το στοίχημα της Ανάπτυξης - Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να κερδίσει το στοίχημα της Ανάπτυξης - Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να κερδίσει το στοίχημα της Ανάπτυξης - Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και εφαρμογές Smart Cities, με Εξοικονόμηση Ενέργειας”

2 Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης
Μπορεί η Αυτοδιοίκηση μπορεί να κερδίσει το στοίχημα της ανάπτυξης και να αποτελέσει αξιόπιστο μηχανισμό ανάπτυξης της χώρας, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις της Κεντρικής Διοίκησης. Αναλυτικότερα: Η Αναβάθμιση των Υποδομών της χώρας (Οδοφωτισμός, Κτιριακές Υποδομές, Εγκαταστάσεις Ύδρευσης / Αποχέτευσης / Βιολογικών Καθαρισμών και Διαχείριση Απορριμμάτων), με εξοικονόμηση ενέργειας, μπορεί να αποτελέσει βασικό αναπτυξιακό μοχλό της χώρας και ένα παράλληλο ΕΣΠΑ (εξοικονόμηση αξίας δις ευρώ, σε χρονικό ορίζοντα 10ετίας) με ότι αυτό συνεπάγεται για την χειμάζουσα οικονομία μας. Εργαλείο υλοποίησης: Η μόχλευση πόρων από τον Ιδιωτικό Τομέα και η κάλυψη του κόστους των επενδύσεων (συνολικής αξίας 5 δις ευρώ) από την εξοικονόμηση των ανταποδοτικών τελών ή των δαπανών προϋπολογισμού της Κεντρικής Κυβέρνησης (συνεπώς μιλάμε για επενδύσεις μηδενικού κόστους, μέσω εξοικονόμησης δαπανών). Προϋπόθεση επιτυχίας: Η κατανόηση ότι ο δημόσιος τομέας δεν μπορεί να υλοποιήσει μόνος του την αναβάθμιση των υποδομών του και θα πρέπει να ακολουθήσει πρακτικές που γίνονται σε όλο τον σύγχρονο κόσμο. δηλαδή να μετατραπεί σε μια Διαχειριστική Αρχή και να ελέγχει το αποτέλεσμα, ώστε αυτό να είναι σε κάθε περίπτωση σε όφελος του δημόσιου τομέα και των χρηστών των υπηρεσιών αυτών. Αν αυτό δεν γίνει αντιληπτό από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις και τους Φορείς Υλοποίησης αυτών των παρεμβάσεων δεν θα υπάρξει συνολικό αποτέλεσμα. Το θετικό γεγονός: Οι Φορείς της Αυτοδιοίκησης έχουν σε μεγάλο βαθμό αντιληφθεί το όφελος για την κοινωνία και την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών και κινούνται δυναμικά προς αυτή την κατεύθυνση υλοποιώντας συναφείς δράσεις, αφήνοντας την Κεντρική Διοίκηση στους συλλογισμούς και τις αγκυλώσεις της.

3 Ηλεκτροφωτισμός Κοινοχρήστων Χώρων: Στόχος - Αποτέλεσμα
Αναβάθμιση του συνόλου των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας σε χρονικό διάστημα ετών. Η επίτευξη του στόχου της ολοκληρωμένης παρέμβασης θα πραγματοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ), στην οποία θα ελέγχονται ta μετρήσιμα ποσοστά εξοικονόμησης και δείκτες επίδοσης (KPIs). O συνδυασμός τους θα χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης και της λειτουργίας – συντήρησης (περιλαμβανομένων εφαρμογών τηλεδιαχείρισης – ελέγχου βλαβών - smart cities) του συστήματος, στο διάστημα ισχύος της ΣΠΥ. Συνολική αναβάθμιση των Υποδομών Ηλεκτροφωτισμού (Οδοφωτισμός) Κοινοχρήστων Χώρων, περιλαμβανομένης της δαπάνης λειτουργίας – συντήρησης για 10 – 12 έτη. Η αποπληρωμή της αρχικής επένδυσης και οι δαπάνες λειτουργίας - συντήρησης, θα καλυφθούν με ένα μέρος των τελών – δαπανών για Ηλεκτροφωτισμού (ανταποδοτικά τέλη) και με βάση την ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, του έτους βάσης που θα επιλεχθεί (πχ οικονομικό έτος 2016). Αποτέλεσμα

4 Υφιστάμενη Αγορά – Ζήτηση & Προσφορά
Η εξοικονόμηση δαπανών των Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης Α’ & Β΄ Βαθμού αποτελεί βασική προτεραιότητα στη νέα Προγραμματική Περίοδο, στους τομείς : Ενέργεια – Ύδρευση / Αποχέτευση και Διαχείριση Απορριμμάτων. Η κάλυψη των δαπανών γίνεται από τα ανταποδοτικά τέλη των πολιτών (ΟΤΑ) ή το ΠΔΕ (Περιφέρειες). Ο τομέας του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) προσεγγίζει το 40% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης. Η αγορά του Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός), έχει ως εξής : Αριθμός Φωτιστικών Σημείων στην Ελλάδα: O συνολικός των φωτιστικών σημείων στο σύνολο της χώρας, ανέρχεται σε τεμάχια (εκτίμηση από διαθέσιμες καταγραφές υποδομών – μελέτες / 2015), Αριθμός ΟΤΑ: Ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 325, με βάση τα στοιχεία του Καλλικράτη. Αριθμός Περιφερειών: Ο συνολικός αριθμός ανέρχεται 13, με βάση τα στοιχεία του Καλλικράτη (μεγαλύτερος ο αριθμός σε χωρικές ενότητες). Εκτίμηση του συνολικού οφέλους των φορέων (κόστος συντήρησης – λειτουργίας), χωρίς το πρόσθετο όφελος της έκπτωσης από το διαγωνισμού: 0,895 δις ευρώ (12 έτη – 0,069 δις ευρώ / έτος). Εκτίμηση της συνολικής Προμήθειας – Εγκατάστασης: 1,003 δις ευρώ (περιλαμβανόμενων των συστημάτων Τηλεδιαχείρισης – Ελέγχου – Smart Cities). Εκτίμηση Συνολικού Κύκλου Εργασιών (ΚΕ) Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών: 3,830 δις ευρώ (διάστημα 12ετίας για τη διάρκεια ισχύος της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών - ΣΠΥ). Εκτίμηση Ετήσιου Κύκλου Εργασιών (ΚΕ) Συμβάσεων Παροχής Υπηρεσιών: 0,312 δις ευρώ (Μέσος Όρος 12 ετίας). Ετήσια Κατανάλωση Ενέργειας - Ηλεκτροφωτισμός Κοινοχρήστων Χώρων (Νέο Σύστημα): 0,715 δις KWh. Ετήσια Εξοικονόμηση Ενέργειας - Ηλεκτροφωτισμός Κοινοχρήστων Χώρων (εκτίμηση): 1,903 δις KWh. Εξοικονόμηση (max εκτίμηση, βάσει αντιστοίχησης): 72,70%.

5 Ώριμα Έργα – Tομέας Οδοφωτισμός / Στοχοθεσία (1)
Έχει υποβληθεί σημαντικός αριθμός έργων στην ΕΓΣΔΙΤ (ν. 3389/2005) σαν ESCOs Project από τις αρχές Αυγούστου με αυξημένη ωριμότητα (Μελέτες Αποφάσεις ΔΣ – Συμβατικά Τεύχη – Εκχώρηση Τελών, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία), ενώ σημαντικός αριθμός θα βγει άμεσα σε διαγωνιστική διαδικασία, με βάση τον Ν. 4412/2016: Ηλεκτρονικός Ανοιχτός Διαγωνισμός σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες /24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης Ποιότητας – Τιμής. Α/Α ΔΗΜΟΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ * (Υποσύνολο) ΕΚΤΑΣΗ ΣΕ ΤΕΤ. ΧΛΜ CAPEX ΜΟΧΛΕΥΣΗ ΠΟΡΩΝ (12 ΕΤΗ) Π.Υ. ΕΡΓΟΥ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ IRR ΕΡΓΟΥ ΕΞΟΙΚΟ ΝΟΜΗΣΗ ΕΚΤΙΜΟΥΜΕΝΟ ΟΦΕΛΟΣ ΦΟΡΕΑ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ Πληθυσμός 1 Αμαρουσίου 12,928 ,00 ,65 16,63% 72,42% ,10 ΣΔΙΤ 7.522 72.333 2 Ερέτριας 168,557 ,00 ,24 15,08% 69,10% ,57 ΣΕΑ 11.423 13.053 3 Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ,00 ,16 20,33% 67,59% ,05 5.797 4 Φιλοθέης - Ψυχικού 6,278 ,00 ,43 14,11% 71,58% ,33 5.378 10.901 5 Δελφών 1.121,671 ,00 ,66 14,03% 71,23% ,50 5.352 26.716 6 Σπάρτης 1.181,780 ,00 ,00 12,32% 68,57% ,00 12.053 35.259 7 Ζακύνθου 405,557 ,00 ,84 15,57% 70,67% ,15 19.920 40.759 8 Σαρωνικός ,000 ,00 ,85 12,37% 70,47% ,26 ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΕΑ 16.139 29.002 9 Μεγαλόπολη ,000 ,69 ,95 12,34% 69,56% ,59 ΑΝΑΔΟΧΟΣ 9.067 10.687 10 Ασπροπύργου 101,900 ,00 ,67 16,45% 68,99% ,30 8.097 30.252 11 Παπάγου - Χολαργού 8,632 ,00 ,69 16,88% 72,05% ,61 4.696 44.539 12 Βόλβης 783,014 ,00 ,39 11,34% 70,90% ,02 12.515 23.478 13 Χαλκηδώνας 389,552 ,00 ,31 12,79% 72,02% ,49 7.804 33.510 14 Μεσσήνης 563,700 ,40 ,11 11,38% 71,42% ,43 8.326 23.482 15 Κασσάνδρας 334,280 ,00 ,62 16,68% 69,70% ,39 12.478 16.672 16 Παιονίας 919,276 ,00 ,94 13,34% 69,58% ,58 13.333 28.493 17 Χαλκιδέων 412,456 ,00 ,33 11,50% 70,87% ,30 ΣΕΑ ή ΣΔΙΤ 14.850 18 Ρόδου 1.408,562 ,00 ,08 12,41% ,62 29.550 19 Περιφέρεια Κεντ. Μακεδονίας ,00 ,00 na ,80 15.000 20 Πειραιάς 10,900 16.000 21 Λαυρεωτικής 176,952 ,00 ,79 13,01% 74,70% ,24 11.970 25.102 22 Περιφέρεια Πελοπονήσου ΠΡΟΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗ 7.000 23 Κέρκυρας 613,612 25.000 24 Χανίων 356,102 14.000 97.364 ΣΥΝΟΛΑ ,709 ,091 ,713 ,31 0,00 ,00 ,00

6 Ώριμα Έργα – Tομέας Οδοφωτισμός / Στοχοθεσία (2)
Έχει υποβληθεί σημαντικός αριθμός έργων στην ΕΓΣΔΙΤ (ν. 3389/2005) σαν ESCOs Project από τις αρχές Αυγούστου με αυξημένη ωριμότητα (Μελέτες Αποφάσεις ΔΣ – Συμβατικά Τεύχη – Εκχώρηση Τελών, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία), ενώ σημαντικός αριθμός θα βγει άμεσα σε διαγωνιστική διαδικασία, με βάση τον Ν. 4412/2016: Ηλεκτρονικός Ανοιχτός Διαγωνισμός σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες /24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης Ποιότητας – Τιμής. Α/Α ΔΗΜΟΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ * (Υποσύνολο) ΕΚΤΑΣΗ ΣΕ ΤΕΤΡ. ΧΙΛ. ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ Πληθυσμός 1 Τρίκαλα 607,59 44.000 81.355 2 Βύρωνας 9,20 3.987 61.308 3 Τανάγρα 461,02 10.457 19.432 4 Ωρωπός 318,18 18.961 33.769 5 Θερμαικός 133,41 16.888 50.264 6 Αλεξάνδρεια 478,83 16.771 41.570 7 Μοσχάτο - Ταύρος 4,45 5.295 40.413 8 Κάλυμνος 134,54 4.621 16.179 9 Ελευσίνα 36,59 6.739 29.902 10 Ευρώτας 865,73 4.464 17.891 11 Βριλήσια 3,86 3.282 30.741 12 Πολύγυρος 947,42 6.701 22.048 13 Αγία Παρασκευή 7,94 4.070 59.704 14 Κρωπίας 102,00 9.994 30.307 15 Παλαιό Φάληρο 4,57 3.971 64.021 16 Πεντέλη 36,06 5.290 34.934 17 Ελληνικό & Αργυρούπολη 15,36 2.575 51.356 18 Δέλτα 311,09 10.638 45.839 19 Δυτική Αχαία 573,30 6.570 25.916 20 Σέρρες 600,48 8.609 76.817 21 Πύδνα - Κολινδρός 339,53 6.593 15.179 22 Πύλη Τρικάλων 748,40 7.150 14.343 23 Βέροια 796,49 10.900 66.547 24 Νέα Προποντίδα 372,32 16.925 36.500 25 Άργους - Μυκηνών 1.002,65 10.076 42.022 ΔΗΜΟΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ * (Υποσύνολο) ΕΚΤΑΣΗ ΣΕ ΤΕΤΡ. ΧΙΛ. ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΩΤΙΣΤΙΚΩΝ Πληθυσμός Βέροια 796,49 10.900 66.547 Νέα Προποντίδα 372,32 16.925 36.500 Άργους - Μυκηνών 1.002,65 10.076 42.022 Αγία Βαρβάρα 2,43 2.575 26.550 Κοζάνη 1.071,25 20.912 71.381 Σιθωνία 516,85 5.625 12.394 Κόρινθος 611,29 16.281 60.226 Δωρίδα 1.006,96 17.190 13.627 Στυλίδα 462,45 7.236 12.750 Πυλαιά - Χορτιάτης 158,86 9.493 70.110 Αλίμου 5,91 5.220 41.720 Βοίου 1.021,10 6.508 18.386 Καλλιθέα 4,75 12.000 Σάμος 477,60 18.000 32.977 Ηράκλειο Κρήτης 245,10 30.000 Παιανίας 47,15 26.668 Κορδελιού - Ευόσμου 12,30 10.000 Ωραιοκάστρου 217,83 38.317 Αθηνών 38,96 35.000 Περ. Δυτ. Ελλάδας 13.000 Ιωαννίνων 967,87 25.000 Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου 674,10 15.000 34.416 Θέρμης 100,90 53.201 Ξάνθης 495,11 20.000 65.133 ΣΥΝΟΛΑ 17.049,77

7 Υφιστάμενο Πλαίσιο για την Ενεργειακή Απόδοση
Ν.3855/2010 «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις» Ν.3855/ «Περί Μέτρων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά την τελική χρήση, ενεργειακές υπηρεσίες και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 95 Α’/ ). Ν.3851/2010 «Περί Επιτάχυνσης της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (δεσμευτικοί εθνικοί στόχοι για διείσδυση ΑΠΕ στην τελική ενεργειακή κατανάλωση μέχρι το 2020)» (ΦΕΚ 85 Α’/ ). Ν.3661/2008 «Περί μέτρων για τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης των κτιρίων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 89 Α’/ ). Υ.Α. Δ6/7094/ «Πλαίσιο μεθοδολογίας μέτρησης και επαλήθευσης της εξοικονομούμενης ενέργειας για την επίτευξη του ενδεικτικού εθνικού στόχου εξοικονόμησης ενέργειας στην τελική χρήση. Κατάλογος ενδεικτικών επιλέξιμων μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης. Ενεργειακό περιεχόμενο καυσίμων για τελική χρήση» (ΦΕΚ 918 Β’/2011). Υ.Α. ΔΕ/13280/ «Επιχειρήσεις Ενεργειακών Υπηρεσιών, Λειτουργία, Μητρώο, Κώδικας δεοντολογίας και συναφείς διατάξεις» (ΦΕΚ 1228 Β’/2011).

8 Μηχανισμός Υλοποίησης - Επιλογές Δήμου
Στην περίπτωση που ο Ιδιωτικός Τομέας αναλάβει την ευθύνη και το ρίσκο του Έργου, ο Δημόσιος Τομέας θα ελέγχει την ποιότητα των υπηρεσιών και θα καταβάλλει το τίμημα από την επίτευξη της εξοικονόμησης, μέσω Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ) και τήρησης συγκεκριμένων και προκαθορισμένων εξαρχής KPIs. Για την εξασφάλιση των πληρωμών δημιουργείται, με απόφαση του ΔΣ, ειδικός (καταπιστευτικός) λογαριασμός - escrow account σε πιστωτικό ίδρυμα (Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων ή άλλο πιστωτικό ίδρυμα). Ο πάροχος της ηλεκτρικής ενέργειας είναι υποχρεωμένος να καταθέτει, σε αυτόν, μέρος από τα ανταποδοτικά τέλη των δημοτών, όπως θα καθοριστεί με κανονιστική απόφαση του Δήμου. Στις Συμβάσεις Μεσεγγύησης - Ενεχυρίασης απαιτήσεων της ΣΕΑ, καθορίζονται ουσιώδεις λεπτομέρειες της ΣΕΑ, όπως αναφέρονται στην απόφαση του ΔΣ και περιλαμβάνονται στα Συμβατικά Τεύχη. Αναλυτικότερα : Το θεσμικό πλαίσιο της εκχώρησης ανταποδοτικών τελών, ορίζεται στο άρθρο 43 του ν. 4257/2014 : «Επιτρέπεται η εκχώρηση και η ενεχυρίαση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη για την εξασφάλιση κάθε είδους δημοσίων συμβάσεων ιδίως έργου, προμήθειας, υπηρεσίας, παραχώρησης, σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα κατά το ν. 3389/2005 και Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης κατά το ν. 3855/2010, οι οποίες συνάπτονται από τους Δήμους με σκοπό αποκλειστικά την εξυπηρέτηση της αντίστοιχης υπηρεσίας χάριν της οποίας επιβάλλονται τα ανταποδοτικά τέλη». Αναμενόμενο Αποτέλεσμα - Στόχος : Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του κόστους λειτουργίας του Συστήματος, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής στο Δήμο και στους δημότες. Για την επίτευξη του στόχου, αξιοποιούνται οι διατάξεις του ν. 3855/2010 και η συμμετοχή των Εταιρειών Παροχής Ενεργειακών Υπηρεσιών, καθώς επίσης και το πλαίσιο των ΣΕΑ. Η αποπληρωμή του κόστους της Ενεργειακής Αναβάθμισης, θα προέρχεται από το όφελος της εξοικονόμησης που τελικά θα επιτευχθεί (με βάσει την αντιστοίχηση των Φωτιστικών Σωμάτων και τις Τεχνικές Προδιαγραφές του Έργου) και θα είναι ποσοστό (%) επί της υφιστάμενης κατάστασης του Συστήματος Οδοφωτισμού (Συμβατική Κατανάλωση). Ως βάση αναφοράς ορίζεται το έτος 2016, η προβλεπόμενη διάρκεια θα είναι (δώδεκα) 12 ετών και η τελική Εξοικονόμηση Ενέργειας για το χρονικό διάστημα αυτό θα προκύψει από την προσφορά των υποψήφιων Αναδόχων.

9 Συνοπτική Περιγραφή Αντικειμένου Παρέμβασης
Στόχος η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του κόστους λειτουργίας, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής. Για την επίτευξη του, αξιοποιούνται οι διατάξεις του ν. 3855/2010 & η συμμετοχή των Εταιρειών Παροχής Ενεργειακών Υπηρεσιών, καθώς και το πλαίσιο των Συμβάσεων Ενεργειακής Αναβάθμισης (ΣΕΑ). Η αποπληρωμή του κόστους της ενεργειακής αναβάθμισης, θα προέρχεται από το όφελος της εξοικονόμησης που τελικά θα επιτευχθεί (αντιστοίχηση) και θα είναι ποσοστό (%) επί της υφιστάμενης κατάστασης του συστήματος (συμβατική κατανάλωση). Ως βάση αναφοράς ορίζεται το έτος 2015, η προβλεπόμενη διάρκεια θα είναι 12 ετών και η τελική εξοικονόμηση για το διάστημα αυτό θα προκύψει από την προσφορά των υποψήφιων Αναδόχων . Ο Δήμος δεν θα δαπανήσει πόρους, αλλά θα καλύψει το σύνολο της διαδικασίας από την εξοικονόμηση που θα βασίζεται στην προσφορά του Αναδόχου (% επί της συνολικής αναμενόμενης εξοικονόμησης). Θα α έχει μηδενικές δαπάνες συντήρησης του συστήματος, βελτιώνοντας τις χρηματοροές του διοχετεύοντας τις, είτε σε μείωση τελών, είτε σε πρόσθετες συναφείς επενδύσεις. Η αναβάθμιση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) σε συνδυασμό με τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και κόστους λειτουργίας θα επιτευχθεί με: Την εγκατάσταση νέων λαμπτήρων / φωτιστικών σύγχρονης τεχνολογίας, στο σύνολο της γεωγραφικής έκτασης του Δήμου. Τη λειτουργία "Συστήματος Tηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας", τουλάχιστον σε επίπεδο κόμβου (pillar), στο Σύστημα Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός). Σύστημα προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ (μεθοδολογία καταγραφής βλαβών, ιεράρχηση, προγραμματισμός αποκατάστασης, έλεγχος αποκατάστασης, reporting, και στατιστική παρακολούθησης). Αξιοποίηση του Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και ελέγχου ενέργειας, για την εγκατάσταση και λειτουργία εφαρμογών Smart Cities (πολλαπλές υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας διαχείρισης). Η όλη διαδικασία σε διοικητικό και διαδικαστικό επίπεδο είναι δοκιμασμένη, βασίζεται στις κοινοτικές διαδικασίες και ισχύουσες οδηγίες, τηρεί το εθνικό θεσμικό πλαίσιο, είναι διεθνής και ανοικτή και εξασφαλίζει το Δήμο και τις υπηρεσίες του σε θέματα νομιμότητας. Η ανωτέρω διαδικασία μπορεί να επεκταθεί και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία (ενέργεια – ύδρευση – αποχέτευση, κλπ) συνδέεται με ανταποδοτικά τέλη.

10 Παρουσίαση Έργου της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) στον Ηλεκτροφωτισμό Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός)

11 Καταγραφικά Στοιχεία Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων :
Το έργο καλύπτει το σύνολο του συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) του Δήμου, Ρόδου σε δρόμους και πλατείες και στο σύνολο της γεωγραφικής του έκτασης. Με βάση τα στοιχεία της καταμέτρησης που διενεργήθηκε, το σύνολο των φωτιστικών σωμάτων που επιλέχθηκε ανέρχεται σε σημεία. Το Δίκτυο του Δήμου αποτελείται από Φωτιστικά Σώματα παλαιάς τεχνολογίας (Hg, Na, κλπ), και ενεργοποιείται στη λειτουργία του με τη χρήση Χρονοδιακοπτών / Ομάδα Λαμπτήρων. Τα υφιστάμενα Φωτιστικά που διαθέτουν λαμπτήρες παλαιάς τεχνολογίας, θα αντικατασταθούν με έξυπνα Φωτιστικά, νέας τεχνολογίας (τύπου LED), καλύτερης φωτεινής απόδοσης, αλλά και σημαντικά χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας. Στον Πίνακα που ακολουθεί παρατίθεται η κατηγοριοποίηση των Φωτιστικών Σημείων του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) του Δήμου Ρόδου, καθώς και τα συνολικά W / Φωτιστικό (εκτίμηση της πραγματικής ισχύς των φωτιστικών, βάσει του *ballast +15%). Φωτιστικά Πραγματική Ισχύς Ballast* Πλήθος 23W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 27 2.400 70W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 82 881 125W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 147 7.981 23W CL (Τύπου καπελάκι) 7.028 60W CL (Τύπου καπελάκι) 71 133 23W CL (Υψηλό - Βραχίονας) 2.433 125W Hg (Υψηλό - Βραχίονας) 3.415 150W HQL (Υψηλό - Βραχίονας) 176 9 250W Na - Hg (Υψηλό - Βραχίονας) 294 5.270 ΣΥΝΟΛΟ 29.550 2016 Κατανάλωση σε ΚWH Αξία Ενέργειας (1) ΦΠΑ Αξίας Ενέργειας Χρέωση Τέλους ΑΠΕ (2) ΦΠΑ Τέλους ΑΠΕ Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ,25 ,75 ,16 76.380,74 82.097,18 Σύνολο Αξίας ,58 Σύνολο ΦΠΑ ,49 Ευρώ / KWh 0,1479 ΦΠΑ 13%

12 Στοιχεία Κατανάλωσης Συμβατικού Συστήματος - Αντιστοίχηση με led :
Το σύνολο της κατανάλωσης του Συστήματος για το έτος βάσης (2016) αναφέρεται στον Πίνακα που ακολουθεί και μέσω της αντιστοίχησης με φωτιστικά τύπου led, εξάγεται : α. Το Ετήσιο Ενεργειακό Όφελος, β. το Ετήσιο Οικονομικό Όφελος και γ. Το Συνολικό Ετήσιο Όφελος, ενώ υπολογίζονται και οι CO2 για το έτος βάσης (2016). ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ KWH & € Τύπος Λαμπτήρα / Φωτιστικού Ισχύς (WATT) Τεμάχια Πραγματική Κατανάλωση (WATT) Συνολική Κατανάλωση / Ώρα Συνολική Ημερήσια Κατανάλωση KW/h Συνολική Ετήσια Κατανάλωση KW/h Συνολική Κατανάλωση KW σε 12 έτη ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΙ ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ / ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΛΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ 23W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 23 2.400 27 64.941 43.201,24 ,33 ,96 70W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 70 881 82 72.553 125W CL (Χαμηλός - Τύπου Παγόδα) 125 7.981 147 23W CL (Τύπου καπελάκι) 7.028 60W CL (Τύπου καπελάκι) 60 133 71 9.388 23W CL (Υψηλό - Βραχίονας) 2.433 65.834 125W Hg (Υψηλό - Βραχίονας) 3.415 150W HQL (Υψηλό - Βραχίονας) 150 9 176 1.588 250W Na - Hg (Υψηλό - Βραχίονας) 250 5.270 294 ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ / ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ LED Λαμπτήρας LED ≤ 12W 21.600 12.627,99 ,96 ,47 Λαμπτήρας LED ≤ 30W 1.014 27.378 Λαμπτήρας LED ≤ 55W 36 Λαμπτήρας Δρόμου LED ≤ 15W 12 9.461 Φωτιστικό Δρόμου LED ≤ 55W 40 Φωτιστικό Δρόμου LED ≤ 65W 50 450 Φωτιστικό Δρόμου LED ≤ 110W 90 ΕΤΗΣΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΟΦΕΛΟΣ (KWh): ,37 ΕΤΗΣΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ (€): ,91 ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΤΗΣΙΟ ΟΦΕΛΟΣ: ,58 CO2 ,39

13 Χρηματοοικονομική Ανάλυση - Εξαγωγή Αποτελεσμάτων :
Λαμβάνοντας υπόψη τα συνολικά έξοδα στην υφιστάμενη κατάσταση και σε αυτή που θα διαμορφωθεί, στις ταμειακές ροές και στο συνολικό προϋπολογισμό της υπηρεσίας (περιλαμβανόμενων των εκτιμήσεων των βασικών παραδοχών), εξάγονται: α. Οι κατηγορίες Εξόδων (Υφιστάμενη Κατάσταση), β. Κόστος Κατανάλωσης Υφιστάμενου και Νέου Συστήματος, γ. Υπηρεσίες Ενεργειακής Αναβάθμισης, δ. Εξοικονόμηση ενέργειας σε €, ε. Κόστος Carbon (CO2), στ. Περιβαλλοντολογική Εξοικονόμηση, ζ. Προσδιορισμός του Οφέλους του Δήμου, μέσω της εξοικονόμησης των λειτουργικών δαπανών του έτους βάσης και στη διάρκεια των ετών της Σύμβασης.

14 Συγκριτική Ανάλυση Σεναρίων - Αναλύσεις Ευαισθησίας :
Ο Δήμος δεν θα προβεί σε (έτος βάσης 2016). Για την αποπληρωμή θα χρησιμοποιηθεί η εξοικονόμηση του έτους βάσης, (2016), δηλαδή : ,91 €, (έτος βάσης) και ,37 KWh (έτος βάσης), Στο Σενάριο ΣΔΙΤ, με Μόχλευση Κεφαλαίων και ανάληψη 100% ρίσκου από τον Ανάδοχο, ο Δήμος: απαλλάσσεται από την διαχειριστική και την εγγυητική ευθύνη για 12 χρόνια, η οποία περνά στον Ανάδοχο και η πληρωμή γίνεται βάση επίτευξης του στόχου και της εξοικονόμησης ενέργειας. κερδίζει για 12 έτη, το σύνολο του κόστους συντήρησης του Συστήματος: ,83 € + τις διαφορές στα τέλη (0,00796 € / KWh, στα ,92 KWh της εξοικονόμησης) : ,39 € = ,22 € (ΜΟ : ,52 € / έτος). επιπρόσθετα αναμένει την έκπτωση που θα δοθεί στο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί (εκτίμηση): € (ο Προϋπολογισμός Προσφοράς είναι : ,98 €). σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης της Σύμβασης το όφελος εκτιμάται σε : ,22€ (ΜΟ: ,18 € / έτος), με μηδέν ρίσκο από την πλευρά του Δήμου. Στο Σενάριο 2.1 (100% κάλυψη με δανειακά κεφάλαια, και συνολική εγγύηση του Δήμου για τον δανεισμό που θα αναληφθεί, αστοχία 10%, εξοικονόμηση 70%) : αναλαμβάνεται η εγγυητική ευθύνη (3 έτη συνήθως), η ευθύνη επίτευξης αποτελεσμάτων : εξοικονόμηση ενέργειας - συντήρησης & λειτουργίας του συστήματος συνολικά (παρακολούθηση, βλάβες, αντικαταστάσεις, κλπ) και πρέπει να ενισχυθεί σε προσωπικό εξειδικευμένο σε ανάλογα συστήματα και να μην υπάρξει αστοχία εξοπλισμού μεγαλύτερη του 10% στην Προμήθεια (βασικός κανόνας βιωσιμότητας), στην καλύτερη περίπτωση (εφόσον ισχύσουν όλα τα προαναφερόμενα στο 100%) θα επιβαρυνθεί με τα τοκοχρεολύσια του δανείου για 12 έτη, στο 100% της επένδυσης (επιπροσθέτως και το ΦΠΑ, ενώ ο Ιδιώτης θα βάλει έχει κόστος χρήματος 30% - 40% και τα άλλα Ίδια Κεφάλαια) και το συνολικό του όφελος θα είναι : ,50 € (όφελος από την εξοικονόμηση των δαπανών συντήρησης) ,39 € (διαφορές από το ενεργειακό όφελος) ,00 € (Όφελος 12ετίας από το Σενάριο 2.1, δηλαδή αστοχία 10% και εξοικονόμηση ενέργειας 70,77%) = ,89 € (δηλαδή Μέσο Όρο : ,24 € / έτος) με το σύνολο του ρίσκου στο Δήμο. Στο Σενάριο 2.2 (100% κάλυψη δανειακά κεφάλαια και συνολική εγγύηση του Δήμου για τον δανεισμό που θα αναληφθεί, αύξηση της αστοχίας σε 20%, μείωση εξοικονόμησης σε 61,00%) : με την εφαρμογή του Σεναρίου 2 έχουμε μείωση του οφέλους, δηλαδή ,97 € (όφελος από τις δαπάνες συντήρησης) ,65 € (διαφορές από το ενεργειακό όφελος) € (Όφελος 12ετίας από το Σενάριο 2.2, δηλαδή αστοχία 20% και εξοικονόμηση ενέργειας 61,21%) = ,62 € ( ,89 € / έτος - Μέσος Όρος).

15 Φάσεις Υλοποίησης του Έργου (Επιλογή ΣΕΑ με Ν. 4412/2016):
Φάση Α : 1. Εισήγηση Οικονομικής Επιτροπής προς το Δημοτικό Συμβούλιο για: α. Έγκριση τη Μελέτης που έχει εκπονηθεί, β. Εκχώρηση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη Φωτισμού για την χρηματοδότηση παρεμβάσεων Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) και γ. Δημιουργία νέου Κωδικού για την Ενεργειακή Αναβάθμιση. Η δημιουργία Νέου Κωδικού μπορεί να γίνει σε αυτή την απόφαση ή και σε άλλη (με την εισαγωγή του κωδ. Κ.Α εγγράφοντας ως έξοδο στον Κ.Α και τη μεταφορά ιδίου ποσού από τον κωδικό εσόδων Κ.Α «Τέλος Καθαριότητας και φωτισμού - άρθρο 25 Ν. 1828/89- για Υπηρεσίες Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων) και δ. Εξουσιοδότηση του Δημάρχου για την υλοποίηση της απόφασης. 2. Απόφαση ΔΣ για την αποδοχή της Εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής και αποστολή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έλεγχο νομιμότητας. 3. Πρωτογενή Αιτήματα σε ΚΗΜΔΗΣ (Διακριτά για Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης και Ανεξάρτητο Σύμβουλο). 4. Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για δέσμευση πιστώσεων για κάθε έτος (12 έτη) και αποστολή στην Αποκεντρωμένη για έγκριση (οι πιστώσεις αφορούν τις συμβάσεις Ενεργειακής Αναβάθμισης - Αυτοματοποίησης Συστημάτων Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων θα εκχωρηθούν σε Ειδικό Λογαριασμό escrow στο ΤΠΔ και θα χρησιμοποιηθούν για τις πληρωμές της Ενεργειακής Αναβάθμισης, εφόσον τηρούνται οι απαιτήσεις της Σύμβασης). 5. Απόφαση του ΔΣ για την διεξαγωγή των Ηλεκτρονικών Διαγωνισμών για την ανάδειξη Φορέα Υλοποίησης για την Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (Κύρια Σύμβαση) και τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο του Έργου και αποστολή των αποφάσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για Έλεγχο Νομιμότητας. 6. Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για έγκριση όρων των διαγωνισμών για την ανάδειξη Φορέα Υλοποίησης για την Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης (Κύρια Σύμβαση) και τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο. Φάση Β : 7. Διενέργεια Διαγωνισμού. 8. Προσυμβατικός Έλεγχος. 9. Σύμβαση.

16 Φάσεις Υλοποίησης του Έργου (Επιλογή ΕΓΣΔΙΤ – Ένταξη Έργου ΔΕΣΔΙΤ):
Φάση Α : Αίτηση για ένταξη στον Κατάλογο των προτεινόμενων Συμπράξεων της ΕΓΣΔΙΤ Ο ενδιαφερόμενος Φορέας (Αναθέτουσα Αρχή) πρέπει να υποβάλλει στην ΕΓ ΣΔΙΤ Φάκελο Επιχειρηματικού Σχεδίου προς Έγκριση από τη Διυπουργική ΣΔΙΤ, με τα εξής: Υποβολή Αίτησης σε τρία (3) αντίγραφα και ηλεκτρονικά (cd rom), Εγκριτικές Αποφάσεις σύμφωνα με το παρακάτω υπόδειγμα, Master Plan - Feasibility Study - Τεχνοοικονομική Ανάλυση προτεινόμενων παρεμβάσεων, Χρηματοδοτικό Μοντέλο με βάση το υπόδειγμα (πρότυπο excel). Αναλυτικότερα το Αποφατικό της Εισήγησης στο ΔΣ πρέπει να έχει κα κάτωθι: Εγκρίνει το "Master Plan: Πρότασης χρηματοδότησης (feasibility study), για την υλοποίηση του έργου: “Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και εφαρμογές Smart Cities & Smart Utilities”, με Εξοικονόμηση Ενέργειας του Φορέα, μετά δικαιωμάτων προαίρεσης της Αναθέτουσας Αρχής, για την τεκμηρίωση της βιωσιμότητας της δυνατότητας σύναψης Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών πολυετούς διάρκειας, με Ιδιώτη (διεξαγωγή ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού), στην οποία το σύνολο της απαιτούμενης επένδυσης θα είναι 100% αυτοχρηματοδοτούμενο από Ιδιωτικά Κεφάλαια. Εκχωρεί μέρος των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (άρθρο 43, του ν. 4257/2014) για την αποπληρωμή του Ιδιώτη στη διάρκεια της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών και εφόσον επιτευχθούν οι στόχοι που προβλέπονται στα Συμβατικά Τεύχη που θα καταρτιστούν (αφορά ΟΤΑ). Εγκρίνει την υποβολή αίτησης υπαγωγής του έργου “Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων και εφαρμογές Smart Cities”, στις διατάξεις του Ν. 3389/2005. Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο για τις ενέργειες που απαιτούνται για την υποβολή μέχρι και την έκδοση απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής υπαγωγής του έργου στις διατάξεις του Ν. 3389/2005 και στον Κατάλογο Προτεινόμενων Συμπράξεων, όπως ισχύει σήμερα και στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, η οποία θα υποστηρίζεται από το Master Plan της παρούσας και όλο το σχετικό υλικό τεκμηρίωσης. Φάση Β : Μετά την ένταξη στον Κατάλογο Προτεινόμενων Συμπράξεων ΕΓΣΔΙΤ Τεύχη Προκήρυξης, Τεύχη Σύμβασης, Εγκριτικές Αποφάσεις, για τη διεξαγωγή. Φάση Γ : Συμβατική Διαδικασία Διενέργεια Διαγωνισμού, Προσυμβατικός Έλεγχος, Σύμβαση.

17 Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης Έργου:
Στο ακόλουθο διάγραμμα GANTT αναλύονται όλες οι επιμέρους απαιτούμενες ενέργειες μέχρι την ολοκλήρωση του Έργου. Διαδικασίες Υλοποίησης: 2017 2018 2019 Ν. 4412/2016 – Ανοιχτή Διαδικασία 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 ΦΑΣΗ Α: Υποβολή Αιτήματος σε ΕΓΣΔΙΤ για ΔΕΣΔΙΤ (Ένταξη) Ένταξη σε Κατάλογο Προτεινόμενων Συμπράξεων της ΕΓΣΔΙΤ ΦΑΣΗ Β: Κατάρτιση Συμβατικών Τευχών (Αναθέτουσα Αρχή) Έλεγχος από ΕΣΓΔΙΤ των Συμβατικών Τευχών - Διορθώσεις Προκήρυξη του Έργου (διαδικασίες ΕΣΗΔΗΣ - ΚΗΜΔΗΣ) Υποβολή Προσφορών των Οικονομικών Φορέων (35 ημέρες) Αξιολόγηση των Προσφορών των Οικονομικών Φορέων Ενστάσεις – Προσφυγές (Αναθέτουσα Αρχή) Ανάδειξη Προσωρινού Αναδόχου (Αναθέτουσα Αρχή) Ελεγκτικό Συνέδριο (Αναθέτουσα Αρχή) Ανάδειξη Οριστικού Αναδόχου – Υπογραφή Σύμβασης ΦΑΣΗ Γ: Μελέτη Εφαρμογής - Οριστικοποίηση Εγχειριδίων Υλοποίηση της Σύμπραξης Έλεγχος Τήρησης Προδιαγραφών Μελέτης (Αναθέτουσα Αρχή) Προσθήκες – Βελτιώσεις (Αναθέτουσα Αρχή) Ολοκλήρωση διαδικασιών – Παραλαβή (Αναθέτουσα Αρχή) Ηλεκτρονικός Ανοιχτός Διαγωνισμός σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27, του Ν. 4412/2016 (Οδηγίες 2014/24/ΕΕ, 2014/25/ΕΕ, 2014/23/ΕΕ), με κριτήριο Ανάθεσης τη Συμφερότερη Προσφορά, βάσει βέλτιστης σχέσης Ποιότητας - Τιμής Το - ΦΑΣΗ Β: Κατάρτιση Συμβατικών Τευχών (Αναθέτουσα Αρχή) ΕΤΟΙΜΑ Έλεγχος από ΕΣΓΔΙΤ των Συμβατικών Τευχών – Διορθώσεις 15 ΗΜΕΡΕΣ Τ1 - Προκήρυξη του Έργου (διαδικασίες ΕΣΗΔΗΣ - ΚΗΜΔΗΣ) ΑΜΕΣΑ Χρόνος για Υποβολή Προσφορών των Οικονομικών Φορέων 35 ΗΜΕΡΕΣ (ν. 4412/2016) Αξιολόγηση των Προσφορών των Οικονομικών Φορέων 30 ΗΜΕΡΕΣ Ενστάσεις – Προδικαστικές Προσφυγές (Αναθέτουσα Αρχή) Ανάδειξη Προσωρινού Αναδόχου (Αναθέτουσα Αρχή) ΑΜΕΣΑ (3,5 μήνες από Το) Σύνταξη & Αποστολή Φακέλου σε Ελεγκτικό Συνέδριο (Αναθέτουσα Αρχή) Milestone 1 - Ανάδειξη Οριστικού Αναδόχου – Υπογραφή Σύμβασης ΑΜΕΣΑ (4,5 μήνες από Το) ΦΑΣΗ Γ: Μελέτη Εφαρμογής - Οριστικοποίηση Εγχειριδίων 60 ΗΜΕΡΕΣ Υλοποίηση της Σύμπραξης (Φωτισμός – Τηλεδιαχείριση – Smart) 180 ΗΜΕΡΕΣ (ΕΩΣ 360) Έλεγχος Τήρησης Προδιαγραφών Μελέτης (Αναθέτουσα Αρχή – Ανεξάρτητος Σύμβουλος) Προσθήκες – Βελτιώσεις (Αναθέτουσα Αρχή) Milestone 2 - Ολοκλήρωση διαδικασιών – Παραλαβή (Αναθέτουσα Αρχή) Milestone 1 - Ανάδειξη Αναδόχου: 135 ημέρες από την κατάθεση των Συμβατικών Τευχών στην ΕΓΣΔΙΤ. Milestone 2 - Ολοκλήρωση Έργου: Συμπεριλαμβανομένων διαδικασιών ελέγχου, προσθηκών και παραλαβής, εκτιμάται χρονικό διάστημα από 300 έως και 460 ημέρες (ο Ανάδοχος έχει λόγω να επισπεύσει).

18 Ανάλυση Τεχνικού Αντικειμένου – Υποβολή Προσφοράς Οικονομικών Φορέων για Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) 

19 ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ – ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ:
Η Προμήθεια των Yλικών και οι Υπηρεσίες που θα παρέχει ο Ανάδοχος, περιλαμβάνουν: 1. Την παροχή υπηρεσιών αναβάθμισης του Συστήματος Οδοφωτισμού με την υποβολή Μελέτης Εφαρμογής, όπου ο Ανάδοχος, θα προβεί: Στην επιβεβαίωση του τελικού αριθμού των προς εγκατάσταση υλικών (Λαμπτήρες / Φωτιστικά, κλπ), μέσω επιμέτρησης - καταγραφής (CAD, αρχεία dwg, στοιχεία GIS, αρχεία shapefile, κλπ). Στην Προδιαγραφή του νέου Συστήματος, στηριζόμενου στα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν. Στη Διοίκηση του Έργου για την αναβάθμιση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων. Στην εγκατάσταση Λαμπτήρων / Φωτιστικών LED, σύμφωνα με την αντιστοίχηση στο Παράρτημα 3: “Τεχνικές Προδιαγραφές”. Στην τοποθέτηση Μετρητών (ως Παράρτημα 3 : Τεχνικές Προδιαγραφές), με σκοπό την εκτέλεση των κατάλληλων μετρήσεων για τον προσδιορισμό του ποσοστού (%) Εξοικονόμησης Ενέργειας του Δικτύου. Οι μετρήσεις αυτές θα θεωρηθούν ως πραγματική κατανάλωση του νέου Δικτύου. Μέσω της λειτουργίας του "Συστήματος Τηλεελέγχου - Τηλεχειρισμού & Ελέγχου Ενέργειας" και μετρητών που θα τοποθετηθούν, θα προκύπτουν αναλυτικά τα στοιχεία μέτρησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και θα επαληθεύονται με βάση το Εγχειρίδιο Λειτουργίας & Ελέγχου που θα καταρτιστεί από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο, για να εξάγονται τα αποτελέσματα του Πλάνου Μέτρησης & Επαλήθευσης της Εξοικονόμησης. Στην κατηγοριοποίηση των Οδών, σύμφωνα με το πρότυπο EN 13201:2015 και την πραγματοποίηση Φωτοτεχνικές Μελέτες (Έντασης και Λαμπρότητας) για κάθε κατηγορία Οδού και την γενικευμένη εφαρμογή της σε όλες τις Οδούς αντίστοιχης κατηγορίας. Στη διενέργεια δειγματοληπτικών μετρήσεων (20 – 40) για τον έλεγχο των συνθηκών Φωτισμού, ανά Κατηγορία και διάταξη Φωτιστικών, μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Οι δειγματοληπτικές μετρήσεις, θα πραγματοποιούνται κάθε (2) έτη από τον Ανάδοχο και μετά τον Έλεγχο του Ανεξάρτητου Συμβούλου θα υποβάλλονται στην Αναθέτουσα Αρχή. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται, μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και οι ακριβείς ημερομηνίες θα καθοριστούν στην Μελέτη Εφαρμογής και στο Εγχειρίδιο Λειτουργίας. Βάσει των αποτελεσμάτων των μετρήσεων αυτών, θα υποβάλλονται προτάσεις συμπληρωματικών Ενεργειακών Παρεμβάσεων, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο νέας ΣΠΥ ή επέκταση της παρούσας με τους ίδιους Οικονομικούς Όρους που περιλαμβάνονται στην προσφορά του Αναδόχου και μέχρι του ποσού που προβλέπεται για το δικαίωμα της προαίρεσης. Η χρήση της προαίρεσης θα αφορά αποκλειστικά προτάσεις που αυξάνουν την ενεργειακή εξοικονόμηση συνεπώς και τον προϋπολογισμό του συμβατικού αντικειμένου. 2. Την προμήθεια: Των κατάλληλων Λαμπτήρων / Υλικών υψηλής τεχνολογίας & Ενεργειακής Απόδοσης, για την αντικατάσταση των υπαρχόντων σωμάτων, όπου αυτό απαιτηθεί, όπως και όποιου λοιπού εξοπλισμού απαιτηθεί ή αποτελεί επέκταση ή τροποποίηση της ΣΠΥ. Των υλικών (hardware) και λογισμικού (software) του “Συστήματος Tηλεελέγχου - Τηλεχειρισμού & Ελέγχου Ενέργειας & λειτουργία εφαρμογών Smart Cities (πολλαπλές υπηρεσίες μέσω πλατφόρμας διαχείρισης)”, όπως περιγράφεται στο Παράρτημα 3: “Τεχνικές Προδιαγραφές”. 3. Την εγκατάσταση: Των νέων Φωτιστικών Σωμάτων υψηλής Ενεργειακής Απόδοσης (βάση της αντιστοίχησης - Παράρτημα 3: “Τεχνικές Προδιαγραφές”. Του Συστήματος “Tηλεελέγχου - Τηλεχειρισμού, Ελέγχου Ενέργειας” και λειτουργία εφαρμογών Smart Cities (υπηρεσίες μέσω πλατφόρμας διαχείρισης). Την παραμετροποίηση - λειτουργία του "Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού & Ελέγχου Ενέργειας", τουλάχιστον σε επίπεδο κόμβου (pillar), στο δίκτυο Οδοφωτισμού και των πιλοτικών εφαρμογών Smart Cities, όπως περιγράφεται στο Παράρτημα 3 : “Τεχνικές Προδιαγραφές”. 4. Την παροχή υπηρεσιών για: Τη λειτουργία - συντήρηση, προγραμματισμένη και έκτακτη, του Συστήματος (Οδοφωτισμός) του Δήμου, για χρονικό διάστημα 12 ετών. Αναλυτική περιγραφή του συνολικού αντικειμένου του Διαγωνισμού, θα δίδεται από τον Ανάδοχο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Παράρτημα 3: “Τεχνικές Προδιαγραφές”. Ο εξοπλισμός που θα χρειαστεί για την αναβάθμιση του Συστήματος (Φωτιστικά, Λαμπτήρες, Η/Υ, hardware, software, αισθητήρες, κλπ), θα εγκατασταθεί από τον Ανάδοχο (Παρέχων Υπηρεσίες) με δικά του έξοδα. Θα μεταβιβαστεί χωρίς αντίτιμο στο Δήμο, μετά την ολοκλήρωση της Σύμβασης, σε πλήρη λειτουργία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Συμβατικών Τευχών. Στο χρονικό διάστημα ισχύος της Σύμβασης ο Ανάδοχος, πρέπει να φροντίσει να έχει αποσβέσει όλη την αξία του Συστήματος και υποχρεούται να το παραδώσει στην Αναθέτουσα Αρχή σύμφωνα με την παράγραφο 2, του άρθρου 22, της Ειδικής Συγγραφής Υποχρεώσεων.

20 ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ – ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ:
Η ενότητα της Τεχνικής Προσφοράς περιέχει την πρόταση του Οικονομικού Φορέα για το αντικείμενο της παρούσας, στην οποία θα περιγράφεται η μεθοδολογία και τα εργαλεία, που θα χρησιμοποιηθούν. Ειδικότερα, η πρόταση πρέπει, κατ ελάχιστον, να αναφέρει : Αναλυτική Τεχνική Περιγραφή προτεινόμενης λύσης αναβάθμισης του υπάρχοντος Συστήματος που προσφέρει ο υποψήφιος Οικονομικός Φορέας. Φωτοτεχνικά δεδομένα ανά κάθε τύπο προσφερόμενων Λαμπτήρων / Φωτιστικών LED σε ηλεκτρονική μορφή .ies ή .ldt, κατάλληλο για χρήση σε λογισμικό ανοικτού κώδικα DIALUX ή RELUX. Στο φωτομετρικό αρχείο πρέπει να φαίνεται η πραγματική κατανάλωση του Λαμπτήρα / Φωτιστικού και επί ποινή αποκλεισμού πρέπει να έχει εκδοθεί από διαπιστευμένο εργαστήριο φωτομετρίας που διαθέτει την πιστοποίηση κατά ISO 17025/2015. Δικαιολογητικά για το σύνολο των πιστοποιητικών που ζητούνται : Παράρτημα 3 : “Τεχνικές Προδιαγραφές”, και ειδικότερα των περιπτώσεων σύνθετων λύσεων, όπως περιγράφονται στη περίπτωση γ, της παραγράφου 1, πχ LED controller ενσωματωμένο σε φωτιστικό καθώς και για το σύστημα Κόμβου Τηλεδιαχείρισης, οι υποψήφιοι Ανάδοχοι υποχρεούνται να καταθέσουν τη Δήλωση Συμμόρφωσης του Κατασκευαστή (Declaration of Conformity - DoC), εντός του φακέλου της Τεχνικής Προσφοράς. Όσον αφορά τα σχετικά πιστοποιητικά - βεβαιώσεις των Εργαστηρίων - Φορέων που διεξήγαγαν τους ελέγχους, τις Εκθέσεις Δοκιμών (Test Reports) μπορούν να κατατεθούν, από τον Ανάδοχο κατά το στάδιο προσκόμισης των δικαιολογητικών κατακύρωσης, επί ποινή αποκλεισμού. Αναλυτική περιγραφή Συστήματος Τηλεελέγχου - Τηλεδιαχείρισης & Ελέγχου Ενέργειας, που θα χρησιμοποιηθεί και του Συστήματος προληπτικής συντήρησης μέσω Η/Υ, με βάση το Παράρτημα 3: Τεχνικές Προδιαγραφές. Αναλυτική περιγραφή των εφαρμογών Smart Cities, με βάση το Παράρτημα 3: Τεχνικές Προδιαγραφές. Υπολογισμός - Τεκμηρίωση της Εξοικονόμησης Ενέργειας. Για τον υπολογισμό της κατανάλωσης ενέργειας των Φωτιστικών / Λαμπτήρων / Προβολέων, με βάση την οποία θα υπολογίζεται η ετήσια εξοικονόμηση θα λαμβάνεται υπόψη, κατά τους υπολογισμούς, επί ποινή αποκλεισμού, η ισχύς κάθε τύπου φωτιστικού σύμφωνα με την κατανάλωση που αναγράφεται στο πιστοποιητικό LM79 του κάθε φωτιστικού που θα έχει εκδοθεί από διαπιστευμένο εργαστήριο φωτομετρίας που διαθέτει την σχετική πιστοποίηση κατά ISO 17025/2015. Το αναλυτικό Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης της αναβάθμισης του Συστήματος. Τεκμηρίωση Ομάδας Έργου, με ονοματεπώνυμο και επαγγελματικά προσόντα των μελών του προσωπικού που επιφορτίζονται για την εκτέλεση της ΣΠΥ, συνυποβάλλοντας βιογραφικά, πτυχία, άδειες των επιμέρους ατόμων της Ομάδας Έργου που θα δηλωθεί. Τεχνικός Εξοπλισμός που θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας.

21 Προβλέψεις –Διάρκεια – Τροποποιήσεις Παρακολούθηση της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (Σ.Π.Υ.)

22 Διάρκεια ΣΠΥ: 12 έτη. Ορισμός Επιβλέπουσας Αρχής: Από το Δήμο με την κατακύρωση του Διαγωνισμού ορίζει Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργου (ΕΠΠΕ). Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου (ΕΠΠΕ): Για τις ανάγκες υλοποίησης της υπηρεσίας θα οριστεί «Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής Έργου (ΕΠΠΕ)» σύμφωνα με τις προβλέψεις της παραγράφου 5 του άρθρου 221 του Ν.4412/2016. Αρμοδιότητα της ΕΠΠΕ αποτελεί η παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης και η τμηματική και οριστική παραλαβή των αντικειμένων των Συμβατικών Τευχών, όπως ορίζονται σε αυτά. Η ΕΠΠΕ σε συνεργασία με τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο ελέγχει δειγματοληπτικά τα Φωτιστικά που θα χρησιμοποιηθούν στο αντικείμενο της παρούσης. Ο έλεγχος αφορά CE (EMC και LVD), καθώς και των φωτομετρικών μεγεθών των αντίστοιχων εργαστηρίων. Η ανωτέρω επιτροπή εισηγείται στο αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο για όλα τα ζητήματα που αφορούν στην προσήκουσα εκτέλεση όλων των όρων της ΣΠΥ και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Αναδόχου, στη λήψη των επιβεβλημένων μέτρων λόγω μη τήρησης των ως άνω όρων και ιδίως για ζητήματα που αφορούν σε τροποποίηση του αντικειμένου και παράταση της διάρκειας της σύμβασης, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 132 του Ν.4412/2016. Ανεξάρτητος Σύμβουλος: Η τήρηση των υποχρεώσεων, των μερών όπως απορρέουν από τη ΣΠΥ, θα παρακολουθείται από Ανεξάρτητο Σύμβουλο, ο οποίος θα οριστεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας, για την παρακολούθηση των όρων της ΣΠΥ (Εγχειρίδιο Ελέγχου - Πιστοποίησης για το Πρόγραμμα Ελέγχου - Επαλήθευσης της εξοικονόμησης), την εισήγηση στην Υπηρεσία για τις περιοδικές πληρωμές του Αναδόχου, την εισήγηση επί τροποποιήσεων της ΣΠΥ, όπως και άλλων προβλέψεων που αναφέρονται στη παρούσα και θα συνεργάζεται με την ΕΠΠΕ και το Δήμο. Σε περίπτωση παράβασης κάποιων εκ των ουσιωδών όρων της Σύμβασης ο Ανεξάρτητος Σύμβουλος θα συντάσσει σχετική έκθεση θα την υποβάλλει στον Ανάδοχο για συμμόρφωση και στην ΕΠΠΕ και το Δήμο για ενημέρωση. Ακολουθούμενα Πρότυπα - Προδιαγραφές: Μελέτη - Προδιαγραφή του νέου Συστήματος στηριζόμενου σε Λαμπτήρες / Φωτιστικά και υλικά τεχνολογίας υψηλής ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με τα ισχύοντα Εθνικά και Διεθνή Πρότυπα, όπως αυτά αναφέρονται στα Συμβατικά Τεύχη της στην παρούσας. Βασική Ενεργειακή Κατανάλωση: Η κατανάλωση ενέργειας στη Συµβατική Εγκατάσταση κατά την Περίοδο Αναφοράς (2016), όπως έχει προσδιοριστεί με βάση προεκτίμηση του Δήμου. Στο Παράρτημα 3 αναφέρονται οι τιµές που χρησιμοποιούνται για την κοστολόγηση της καταναλισκόμενης ενέργειας και τον υπολογισµό του Οικονομικού Οφέλους από την Εξοικονόμηση Ενέργειας. Βάσεις Υπολογισμού Δεδομένων: Στοιχεία Καταναλώσεων και Λογαριασμών, με έτος αναφοράς το 2016. Ελάχιστο επίπεδο Εξοικονόμησης Ενέργειας: Το 50% της καταναλισκόμενης ενέργειας, με έτος αναφοράς το 2016. .

23 Αξιολόγηση, Έλεγχος - Τροποποιήσεις της ΣΠΥ:
Μεταβατικό διάστημα ενεργοποίησης της Σύμβασης: Προβλέπεται μεταβατικό διάστημα 60 ημερών από την κήρυξη του Αναδόχου, για την έγκριση και ενσωμάτωση Κανονιστικών Εγγράφων, Μεθοδολογία & Εγχειρίδιο Ανεξάρτητου Ελέγχου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην προσφορά του Αναδόχου. Αξιολόγηση και Έλεγχος λειτουργίας του Συστήματος Οδοφωτισμού και της ομαλής τήρησης της Σύμβασης: Ο Ανεξάρτητος Σύμβουλος, εντός 45 ημερών από την υπογραφή της ΣΠΥ, ελέγχει και υποβάλλει προς έγκριση στην Αναθέτουσα Αρχή τα Κανονιστικά Έγγραφα, τη Μεθοδολογία & το Εγχειρίδιο του Ανεξάρτητου Ελέγχου και ότι άλλο κριθεί απαραίτητο για την έναρξη της Σύμβασης Εγκατάσταση Αναδόχου : Υπογραφή ΣΠΥ και έγκριση διαδικασίας Ελέγχου - Πιστοποίησης - Πληρωμών από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και την Αναθέτουσα Αρχή. Αξιολόγηση, Έλεγχος - Τροποποιήσεις της ΣΠΥ: Έγγραφα και Ενέργειες της Επιβλέπουσας Αρχής, Εισηγήσεις Ανεξάρτητου Συμβούλου & Επιβλέπουσας Αρχής, Ετήσιος Απολογιστικός Έλεγχος τήρησης της ΣΠΥ, εισηγήσεων για τροποποιήσεις, εντός των ορίων της προαίρεσης, σύμφωνα με τους οικονομικούς όρους της προσφοράς και της αρχικής ΣΠΥ. Διαιτησία: Συμφωνείται ρήτρα διαιτησίας για τις περιπτώσεις διαφωνιών μεταξύ Αναδόχου και Δήμου. Η διαιτητική επίλυση αυτών των διαφορών διεξάγεται από τριμελή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η οποία ορίζεται εξής: ένα ( 1) μέλος αυτής ορίζεται από την Αναθέτουσα Αρχή, ένα (1) μέλος ορίζεται από τον Ανάδοχο και ένα (1) μέλος είναι ο Ανεξάρτητος Σύμβουλος. Οι αποφάσεις της τριμελούς διαιτητικής αρχής λαμβάνονται κατά πλειοψηφία και υποβάλλονται για έγκριση στην ΟΕ του Δήμου. Φωτοτεχνικές Μελέτες Έντασης Φωτισμού & Λαμπρότητας – Αποτυπώσεις: Δειγματοληπτικές μελέτες (20 – 40) του Αναδόχου, (ανά κατηγορία οδού), εντός 45 ημερών από την υπογραφή της ΣΠΥ και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της, με αποδοχή από την ΕΠΠΕ, Ο Ανάδοχος δύναται ανά 24 μήνες να υποβάλλει προτάσεις, οι οποίες θα αξιολογούνται από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και θα αφορούν την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών αναβάθμισης - εξοικονόμησης των συστημάτων. Το κόστος των Φωτοτεχνικών Μελετών Έντασης Φωτισμού - Αποτυπώσεων βαραίνει τον Ανάδοχο. Μέγιστος Χρόνος Υλοποίησης: Θα υποβληθεί χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, από τους προσφέροντες. Ελάχιστη Εξοικονόμηση στο επίπεδο Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός): Στο 50%. Αντικατάσταση Φωτιστικών Σωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Λαμπτήρων που δεν είχαν αρχικά προβλεφθεί στην Προκήρυξη: α. Εντός έξι (6) μηνών υποβολή από τον Ανάδοχο σχεδίου αναγκαίων παρεμβάσεων. Οι νέες παρεμβάσεις θα αποτελούν προσθήκη της υφιστάμενης ΣΠΥ, με χρήση της προαίρεσης, κατόπιν αξιολόγησης από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και αποδοχής από την Αναθέτουσα Αρχή. .

24 Πληρωμή Λογαριασμών ΔΕΗ: Ευθύνη 100% Δήμος.
Υποχρέωση Αναδόχου για λειτουργία - συντήρηση νέων φωτιστικών σημείων που εγκαθιστά ο Δήμος με δικές του δαπάνες και δεν προβλέπονται στην Προκήρυξη: 100% με προβλέψεις επέκτασης της ΣΠΥ, με χρήση της προαίρεσης, σε περιπτώσεις επέκτασης δικτύου, με τους ίδιους όρους της Αρχικής ΣΠΥ. Ευθύνη αποκλειστικής Διαχείρισης - Λειτουργίας του Συστήματος: Ανάδοχος 100%. Επέμβαση για την αποκατάσταση βλαβών: Ανάδοχος 100% εντός του χρονοδιαγράμματος που θα ορίσει στην προσφορά, με βάση τον Πίνακα Δεικτών Αποδόσεων (KPIs). Ιδιοκτησία Υποδομών, Εξοπλισμού και Δικτύων: Ο Δήμος, στον οποίο ανήκουν κατά κυριότητα οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές που έχει εγκαταστήσει ο ίδιος (πλατείες, γήπεδα, κλπ). Στον Οδοφωτισμό (στύλοι ΔΕΗ) ο Δήμος έχει δυνατότητα παρέμβασης μόνο σε επίπεδο αλλαγής των Φωτιστικών. Συμμετοχή Αναδόχου στην πιθανή κατασκευή νέων έργων υποδομών Oδοφωτισμού: 0% σε περίπτωση μη επέκτασης της Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών (ΣΠΥ) και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016. Τροποποίηση της ΣΠΥ για κάλυψη εξοικονόμησης λοιπών Κοινοχρήστων Χώρων: Εκπόνηση σχεδίου από τον Ανάδοχο, εκτίμηση από τον Ανεξάρτητο Σύμβουλο και έγκριση τροποποίησης από την Αναθέτουσα Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016. Συμμετοχή Αναδόχου στη συντήρηση και λειτουργία του Συστήματος - Αντικατάσταση Λαμπτήρων και εξοπλισμού που συμπεριλήφθηκε στη Σύμβαση με τροποποίηση αυτής: 100% Κοστολόγια - Δείκτες Απόδοσης και Επιδόσεων: Έγκριση του Πίνακα Δεικτών Αποδόσεων (KPIs) από την Αναθέτουσα Αρχή, κατόπιν της σύμφωνης γνώμης του Ανεξάρτητου Συμβούλου, με βάση τα υποβληθέντα από τον Ανάδοχο, εντός 30 ημερών από την κήρυξη του και πριν την υπογραφή της ΣΠΥ. Πληρωμή Λογαριασμών ΔΕΗ: Ευθύνη 100% Δήμος. Ευθύνες Αδειοδοτήσεων, συνδέσεων, νομιμότητας λειτουργίας συστημάτων: Δήμος 100%. Ποινικές Ευθύνες για τη λειτουργία του Αναδόχου - Τήρηση της Εργατικής Νομοθεσίας: Ανάδοχος 100%. .


Κατέβασμα ppt "“Μπορεί η Αυτοδιοίκηση να κερδίσει το στοίχημα της Ανάπτυξης - Ενεργειακή Αναβάθμιση - Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google