Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἸωσῆς Παπανικολάου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ακαδ. Έτος Δρ Σπύρος Αβδημιώτης & Δρ Χριστίνα Μπονάρου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό 5η Διάλεξη: Εσωτερικές και εξωτερικές δημόσιες σχέσεις
2
Διακρίσεις της επιχειρησιακής επικοινωνίας
Επιχειρησιακή επικοινωνία Εσωτερική (ενδοεπιχειρησιακή) επικοινωνία Διοικητική επικοινωνία Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις Εξωτερική (εξωεπιχειρησιακή) επικοινωνία Εμπορική επικοινωνία Εξωτερικές δημόσιες σχέσεις Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
3
Στόχοι επιχειρησιακής επικοινωνίας
Διοικητική επικοινωνία: εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης (π.χ. σωστή και έγκαιρη διαβίβαση οδηγιών, εντολών, ανακοινώσεων κλπ.). Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις: δημιουργία ευνοϊκού κλίματος στο εσωτερικό της επιχείρησης. Εμπορική επικοινωνία: προώθηση υπηρεσιών, προϊ- όντων μεταξύ των τελικών καταναλωτών ή διανομέων. Εξωτερικές δημόσιες σχέσεις (ή εταιρική επικοινωνία): απόκτηση καλής φήμης, δημιουργία καλής εικόνας προς την κοινωνία στο σύνολό της ή προς συγκεκριμένα κοινά. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
4
Ορισμός εσωτερικών δημόσιων σχέσεων
Ενδοεταιρικές ή ενδοεπιχειρησιακές δημόσιες σχέσεις. Διαδικασίες μέσω των οποίων οι επιχειρήσεις: «χτίζουν» την φιλοσοφία τους, ενδυναμώνουν τις σχέσεις και διευκολύνουν την συνεργασία μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού τους, κερδίζουν την αφοσίωσή του και διαχειρίζονται τις αλλαγές στο εσωτερικό τους με ευνοϊκό αποτέλεσμα. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
5
Επικοινωνία εσωτερικών δημοσίων σχέσεων
Πομπός μηνυμάτων: η ίδια η τουριστική επιχείρηση. Δέκτης: τα στελέχη, οι υπάλληλοι. (Γενικοί) στόχοι μηνυμάτων/ενεργειών: Βελτίωση συνθηκών εργασίας: «φυσικό» περιβάλλον και ανθρώπινο Καλλιέργεια και εξέλιξη προσωπικότητας εργαζομένων Ανάπτυξη & ενδυνάμωση ανθρώπινων σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ του προσωπικού Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
6
Μέσα & μέθοδοι εσωτερικών δημοσίων σχέσεων
Ειδικές εκδηλώσεις (σεμινάρια, ομιλίες, κοινωνικές δραστηριότητες κ.λπ.) Εορταστικές και επετειακές εκδηλώσεις (κοπή πίτας, γιορτές για τα παιδιά των υπαλλήλων, επέτειος ίδρυσης της εταιρείας) Προγράμματα συνεχούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης επαγγελματικών δεξιοτήτων (π.χ. βιωματική εκπαίδευση: team building, role playing κ.λπ.) Προγράμματα αξιολόγησης και επιβράβευσης υπαλλήλων με ειδικές παροχές (βραβεία, υποτροφίες, ταξίδια κινήτρων κ.λπ.) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
7
Μέσα & μέθοδοι εσωτερικών δημοσίων σχέσεων
Παροχή διευκολύνσεων (π.χ., παιδικός σταθμός, γυμναστήριο, συμφωνίες για εκπτώσεις σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, κ.ο.κ.) Συναντήσεις εντός και εκτός εργασιακού χώρου Έντυπα (π.χ. εταιρικό περιοδικό) και εσωτερικά Newsletters Πίνακας ανακοινώσεων Ευχετήριες κάρτες (εορτολόγιο εργαζομένων) Προσωπική επικοινωνία Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
8
Τομείς εφαρμογής εσωτερικών δημόσιων σχέσεων
Πρόσληψη: Υποδοχή του εργαζόμενου και ενημέρωση σχετικά με την «φιλοσοφία» και τους στόχους της επιχείρησης. Εκπαίδευση: Ο σύμβουλος δημοσίων σχέσεων είναι υπεύθυνος για την επικοινωνιακή εκπαίδευση των στελεχών της εταιρείας Μισθοδοσία: επηρεασμός ως προς το να δίνεται ικανοποιητική χρηματική αμοιβή προς τον εργαζόμενο και να αποφεύγονται αδικίες σε περιπτώσεις αυξήσεων. Πρόσθετες αμοιβές: Ύπαρξη συστήματος ανταμοιβής (οικονομικής ή μη) του προσωπικού μετά την επιτυχία συγκεκριμένου στόχου. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
9
Τομείς εφαρμογής εσωτερικών δημόσιων σχέσεων
Προαγωγή: Ύπαρξη ευκαιριών προαγωγής με εσωτερική στρατολόγηση και όχι πάντοτε με εξωτερική πρόσληψη. Συμμετοχή στη διοίκηση: Η συμμετοχή των εργαζομένων στη διοίκηση της επιχείρησης υπό μορφή συμβουλευτική δημιουργεί την αίσθηση του εργαζόμενου ότι αποτελεί μέλος της οικογένειας της επιχείρησης. Εγκαταστάσεις/Ασφάλεια (υποδομή, μηχανήματα, κλπ.): οι Δημόσιες Σχέσεις φροντίζουν να συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις και συνθήκες ασφαλείας. Απόλυση: αποφυγή προστριβών κατά τη λύση της συνεργασίας. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
10
Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις & ανάγκες εργαζομένων
Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις & ανάγκες εργαζομένων Αποτελεσματικές εσωτερικές δημόσιες Σχέσεις: Αμφίδρομη επικοινωνία λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και επιθυμίες των εργαζομένων στην (τουριστική) επιχείρηση. Πυραμίδα αναγκών του Maslow. Ανάγκες αυτοπραγ-μάτωσης Ανάγκες εκτίμησης και προβολής Κοινωνικές ανάγκες Ανάγκες ασφάλειας Βιολογικές ανάγκες Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
11
Διευκόλυνση διοικητικής επικοινωνίας
Αποτελέσματα ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εσωτερικών δημόσιων σχέσεων Διευκόλυνση διοικητικής επικοινωνίας επικοινωνία μεταξύ διοίκησης κι εργαζομένων. διευκόλυνση της ροής πληροφόρησης «από πάνω προς τα κάτω» και «από κάτω προς τα πάνω». Κινητοποίηση εργαζομένων (ζήλος) και δημιουργία ομαδικού πνεύματος. Αφοσίωση, δέσμευση και υποστήριξη των αποφάσεων της Διοίκησης. Διευκόλυνση διαχείρισης πιθανής κρίσης. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
12
Αποτελέσματα ενός ολοκληρωμένου προγράμματος εσωτερικών δημόσιων σχέσεων
Οι άνθρωποι που συνεργάζονται καλά είναι αποτελεσματικότεροι στην εργασία τους. Οι ικανοποιημένοι υπάλληλοι συμβάλλουν καθοριστικά στην δημιουργία θετικής εικόνας για την επιχείρηση στο εξωτερικό της περιβάλλον (θετικό word of mouth). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
13
Ο «καλός κύκλος» της επικοινωνίας των εσωτερικών δημοσίων σχέσεων
Καλλιέργεια και σύσφιξη ανθρωπίνων σχέσεων Καλύτερη συνεργασία διοίκησης και εργαζομένων, καθώς και μεταξύ των υπαλλήλων Δημιουργία ευνοϊκού κλίματος («φυσικό» & ανθρώπινο περιβάλλον) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
14
Ορισμός εξωτερικών δημοσίων σχέσεων
Διαδικασίες για: την δημιουργία θετικής εικόνας, την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και την διευκόλυνση της συνεργασίας με πρόσωπα που δεν εργάζονται στην επιχείρηση ή με φορείς και άλλες επιχειρήσεις που: συνεργάζονται με την επιχείρηση έχουν πελατειακή σχέση και μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία της Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
15
Ορισμός εξωτερικών δημοσίων σχέσεων
Διαδικασίες προς την κοινωνία στο σύνολό της ή προς συγκεκριμένα κοινά, οι οποίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις αλλαγές στο εξωτερικό τους περιβάλλον τους με ευνοϊκό αποτέλεσμα. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
16
Ομάδες κοινού εξωτερικών δημοσίων σχέσεων για τις τουριστικές επιχειρήσεις
Πελάτες Εκπαιδευτικοί οργανισμοί Προμηθευτές Ανταγωνιστές Δίκτυο διανομής Τοπική κοινότητα Tour operators Δημόσιο, κεντρικές ή τοπικές αρχές Ξενοδοχεία Μη κυβερνητικές οργανώσεις Πρακτορεία ταξιδιών Αεροπορικές εταιρείες Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας Επενδυτές &Μέτοχοι Κοινωνία Τράπεζες Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
17
Μέσα & μέθοδοι εξωτερικών δημοσίων σχέσεων
Ειδικές εκδηλώσεις (παρουσιάσεις προϊόντων, ομιλίες, γιορτές, ημερίδες ) Δελτία τύπου Άρθρα, συνεντεύξεις Προγράμματα επιβράβευσης με ειδικές παροχές (εκπτώσεις, αναμνηστικά δώρα) Συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις Επισκέψεις/ξεναγήσεις στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Παροχή διευκολύνσεων (π.χ. στους opinion leaders) Προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης: π.χ. για την προστασία του περιβάλλοντος, κοινωνικές δραστηριότητες & αθλητικές εκδηλώσεις, συμμετοχή στην πολιτιστική ζωή της κοινότητας, παροχή υποτροφιών, βραβείων κ.α. Έντυπα (π.χ. εταιρικό περιοδικό) Website & newsletters Ευχετήριες κάρτες Επιστολές Ειδικά ενημερωτικά έντυπα Χορηγίες Ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων Προσωπική επικοινωνία (π.χ. γεύματα εργασίας) Συνεντεύξεις τύπου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
18
Χρηματοοικονομικές δημόσιες σχέσεις
Διαμόρφωση και διοχέτευση αξιόπιστων μηνυμάτων και των θέσεων της επιχείρησης, προς εκείνες τις ομάδες κοινού ενδιαφέρονται για τις χρηματοοικονομικές & επιχειρηματικές της δραστηριότητες. Ομάδες κοινού: Επενδυτές και μέτοχοι Χρηματιστηριακές εταιρείες Σύμβουλοι επενδύσεων & αναλυτές Τράπεζες Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (οικονομικός τύπος) Opinion leaders Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
19
Δημόσιες σχέσεις με προμηθευτές, συνεργάτες & δίκτυο διανομής - πωλήσεων
Φερεγγυότητα, ποιότητα προϊόντων, καλές τιμές Σωτήρια αποτελέσματα σε δύσκολες καταστάσεις (π.χ. αδυναμία έγκαιρης πληρωμής προς τους προμηθευτές) Σύνθετες σχέσεις μεταξύ της επιχείρησης και των χονδρεμπόρων, λιανέμπορων και άλλων ενδιάμεσων. Καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας για την διείσδυση της επιχείρησης στην αγορά. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
20
Διευκόλυνση για επίτευξη των στόχων του μάρκετινγκ
Δημόσιες σχέσεις με προμηθευτές, συνεργάτες & δίκτυο διανομής - πωλήσεων Ζητούμενα: Σχέσεις εμπιστοσύνης Διευκόλυνση για επίτευξη των στόχων του μάρκετινγκ Συλλογή ποιοτικών στοιχείων Κινητοποίηση του δικτύου πωλήσεων Προβολή «συνεπούς εικόνας» για την επιχείρηση Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
21
Δημόσιες σχέσεις με πελάτες (τουρίστες)
Η φιλοσοφία της καλλιέργειας σχέσεων με τον τουρίστα - καταναλωτή, οφείλει να βασίζεται στον σεβασμό των βασικών δικαιωμάτων του καταναλωτή: α. Δικαίωμα στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ β. Δικαίωμα να ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ η γνώμη του γ. Δικαίωμα να ΔΙΑΛΕΓΕΙ δ. Δικαίωμα να ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
22
Δημόσιες σχέσεις με πελάτες (τουρίστες)
Χωρίς ποιοτική εξυπηρέτηση, δεν έχουν νόημα οι δημόσιες σχέσεις Ικανοποιημένος πελάτης = αφοσιωμένος πελάτης Θετικό word of mouth πελατών = φήμη, γόητρο, καλή εικόνα Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
23
Δημόσιες σχέσεις με την κοινότητα
Κοινότητα: ο γεωγραφικός ή διοικητικός χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται η τουριστική επιχείρηση. Δημόσιες Σχέσεις με την κοινότητα: προγραμματισμένη, συνεχής και ενεργή συμμετοχή της επιχείρησης στη ζωή της κοινότητας Σκοπός: διατήρηση και βελτίωση του περιβάλλοντος (φυσικό, κοινωνικό, ανθρώπινο, κ.λπ.). Η τουριστική επιχείρηση ως «καλός επιχειρηματικός πολίτης» (good corporate citizen) που αναπτύσσει «Κοινωνική Υπευθυνότητα» (Social responsibility). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
24
Δημόσιες σχέσεις με τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης (public opinion leaders)
Διαμορφωτές Κοινής Γνώμης: πρόσωπα γνωστά, πετυχημένα στο χώρο τους (κοινωνικό, επαγγελματικό κλπ.), τα οποία τυχαίνουν κοινής αποδοχής. οι πράξεις τους γίνονται αντικείμενο μίμησης από τους πολίτες - καταναλωτές. πολλές επιχειρήσεις τους χρησιμοποιούν σαν πρωταγωνιστές στα διάφορα διαφημιστικά τους προγράμματα. Στόχος της καλλιέργειας καλών σχέσεων με τους διαμορφωτές της Κοινής Γνώμης: η απόκτηση κύρους και η δημιουργία θετικής εικόνας στην τουριστική επιχείρηση. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
25
Δημόσιες σχέσεις με τον ανταγωνισμό
Η καλλιέργεια καλών σχέσεων με τους ανταγωνιστές δεν αποτελεί σχήμα οξύμωρο. Συχνά τα συμφέροντα των επιχειρήσεων (στο σύνολό τους) είναι κοινά. Πιθανότητα συνεργασίας/εξυπηρέτησης. Το ενδιαφέρον για την συνολική ανάπτυξη του τουρισμού και την ποιοτική εξυπηρέτηση των τουριστών οφείλει να υπερέχει. Σημαντική η συνεργασία/συναίνεση όλων των επιχειρήσεων του κλάδου για τις σχέσεις με το κράτος/δημόσιες αρχές. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
26
Δημόσιες σχέσεις με Κράτος & Δημόσιες Αρχές
Governmental affairs: διαδικασίες για την δημιουργία και διατήρηση αμοιβαίων αποτελεσματικών σχέσεων με την κυβέρνηση, τον δημόσιο τομέα, την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς (π.χ. οικολογικές οργανώσεις). Στόχοι των δημοσίων και κυβερνητικών υποθέσεων: α) Βελτίωση της εικόνας και διατήρηση της φήμης β) Αμφίδρομη ενημέρωση & προώθηση επιχειρηματικών στόχων γ) Δημιουργία θετικού κλίματος συνεργασίας δ) Δημιουργία/διατήρηση/αντιμετώπιση (ματαίωση, βελτίωση) νομοθεσίας. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
27
Lobbying Διαδικασίες που ακολουθεί ένας φορέας που δημιουργεί και διατηρεί σχέσεις με την κυβέρνηση με στόχο την επιρροή του κανονιστικού πλαισίου προς όφελός της. Επαγγελματίες του συγκεκριμένου χώρου: δικηγόροι και πρώην κυβερνητικά στελέχη Άτομα που γνωρίζουν καλά τις νομικές και πολιτικές διεργασίες, την τέχνη της επιχειρηματολογίας και διαθέτουν γνωριμίες στον χώρο της πολιτικής και των ΜΜΕ. «Λομπύστες»: επισήμως αναγνωρισμένοι από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
28
Διαφορές δημοσίων σχέσεων - Lobbying
Δημόσιες σχέσεις: έχουν ευρύτερο αντικείμενο Lobbying: επικεντρωμένο στην προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων και στην προώθηση ευνοϊκών νομοθετικών ρυθμίσεων ή την αντιμετώπιση αντίστοιχων αρνητικών. Αμερική & Ευρώπη: οργανωμένες εταιρείες που ασχολούνται με το lobbying, σύμφωνα και με σχετική νομοθεσία που καλύπτει τον θεσμό. Μέτρηση αποτελεσμάτων: αποφάσεις που περνάνε, υποστήριξη κυβερνητικών φορέων σε κρίσεις ή και στην καθημερινότητα, σχέσεις και υποστήριξη από τοπικές αρχές. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
29
Δημόσιες Σχέσεις με τα Μ.Μ.Ε.
Αποστολή των Μέσων (έντυπων-ηλεκτρονικών): ενημέρωση/διαμόρφωση & έκφραση της κοινής γνώμης. Τουριστικές επιχειρήσεις: ενδιαφέρονται για επιμέρους κοινά, αλλά και για την κοινωνία στο σύνολό της. Δημοσιότητα & ανάπτυξη σχέσεων με τα ΜΜΕ: αξιόπιστη ενημέρωση και διοχέτευση του μηνύματος της επιχείρησης στις ομάδες του κοινού-στόχος, με τρόπο πειστικό και –πολύ σημαντικό– χωρίς κόστος. Καθοριστικός ο ρόλος του «γραφείου τύπου» (βλ. επόμενη διάλεξη) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
30
Συμμετοχή σε εκθέσεις Τουρισμού
Εθνικές και διεθνείς εκθέσεις: αποτελεσματικός τρόπος προβολής και καλλιέργειας δημοσίων σχέσεων. Συχνά υψηλό κόστος συμμετοχής (σταντ, περίπτερα, υλικό). Πλεονεκτήματα των εκθέσεων: σε ένα συγκεκριμένο χώρο συγκεντρώνονται τουριστικές επιχειρήσεις, κοινό, και τουριστικοί φορείς. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης πάντοτε δίνουν μεγάλη σημασία αλλά και δημοσιότητα στις εκδηλώσεις αυτές. Στόχος των τουριστικών εκθέσεων: παράλληλα με τις δημόσιες σχέσεις είναι και η προώθηση των πωλήσεων μεταξύ των επιχειρήσεων. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
31
4η ΑΣΚΗΣΗ (για την τάξη) Δημόσιες σχέσεις τουριστικών επιχειρήσεων με εκπαιδευτικά ιδρύματα: Γιατί έχουν ιδιαίτερη σημασία για την επιχείρηση; Σε τι αποσκοπούν (βραχυπρόθεσμα ΚΑΙ μακροπρόθεσμα); Τι είδους εκπαιδευτικά ιδρύματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν «κοινό- στόχο»; Ποιοι επιμέρους άνθρωποι, συγκεκριμένα; Τι μέσα και μεθόδους θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η επιχείρηση για την ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων με εκπαιδευτικά ιδρύματα; Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
32
Πηγές & βιβλιογραφία Κιλιπίρης, Φ. (2011). Διδακτικές σημειώσεις «Δημόσιες σχέσεις τουριστικών επιχειρήσεων. ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων. Λύτρας, Π. (2008). Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία στον τουρισμό. Αθήνα: Interbooks. Μαγκλιβέρας, Δ. (1980). Εγχειρίδιο δημοσίων σχέσεων. Αθήνα: Παπαζήσης. Ξύγγη, Μ. (2006). Δημόσιες σχέσεις. Προγραμματισμός και σωστή επικοινωνία με το κοινό σας. Αθήνα: Προπομπός. Σταμάτης, Γ. (2007). Ολοκληρωμένη Στρατηγική Επικοινωνία. Αθήνα: Σταμούλης. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
33
Ερωτήσεις; Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
34
Επικοινωνία: rdoffice@gmail.com
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 5η Διάλεξη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.