Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016

2 Στόχοι του προγράμματος
να οριοθετήσουμε την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης και να υιοθετήσουμε βασικές αρχές της που μπορούν να εφαρμοστούν στην περιοχή μας να αναζητήσουμε λύσεις σε προβλήματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον τόσο της περιοχής μας όσο και της χώρας εξαιτίας της εντατικής γεωργίας, κτηνοτροφίας, υπερβολικής τουριστικής εκμετάλλευσης κ.α να γνωρίζουμε τα καθήκοντα μας ως ενεργοί πολίτες και να αναπτύσσουμε θετική στάση και συμπεριφορά σε θέματα περιβάλλοντος

3 Προγραμματισμός / εκπαιδευτικές επισκέψεις- εκδρομές
Παρουσίαση θέματος Ανάθεση και κατανομή εργασιών. Οδηγίες εργασίας Συλλογή –παρουσίαση υλικού

4 Προγραμματισμός / εκπαιδευτικές επισκέψεις- εκδρομές
4. Πραγματοποίηση εκδρομών από ομάδες μαθητών στους τόπους διαμονής τους 5. Εκπαιδευτική εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα Μαραθώνα ,Βουλιαγμένης, (ποταμός Ληθαίος πόλη Τρικάλων ) 6. Παρουσίαση της εργασίας σε μορφή power point

5

6

7

8

9 Νερό φυσικός πόρος οικονομικό αγαθό περιβαλλοντικό στοιχείο

10 Νερό σε σχέση με άλλους φυσικούς πόρους και με άλλα οικονομικά αγαθά έχει μια ιδιαιτερότητα είναι μοναδικό και αναντικατάστατο, απαραίτητο, όχι μόνο για την ανάπτυξη, αλλά και για την επιβίωσή μας

11 Υδάτινοι πόροι Επιφανειακοί υδάτινοι πόροι: Ποτάμια Λίμνες Υγρότοποι
Τεχνητοί ταμιευτήρες νερού/φράγματα

12 Η χρησιμότητα των υγροτόπων είναι ολοφάνερη και η αξία τους πολυποίκιλη: υδρευτική- αρδευτική αντιπλημμυρική βιολογική- οικολογική αλιευτική πολιτιστική- οικοτουριστική αναψυχής επιστημονική -εκπαιδευτική

13 Αειφόρος τουρισμός Στρατηγική ανάπτυξης με στόχο τη μη καταστροφή της ποικιλίας και της λειτουργίας των οικολογικών συστημάτων που στηρίζουν τη ζωή

14 Αειφόρος τουρισμός Ειδικοί κανονισμοί λειτουργίας και διαχείρισης περιοχών ,όπως βιότοποι εναλλακτικές μορφές τουρισμού μη ρύπανση των υδάτινων πόρων

15 Γνωρίζοντας φυσικές ομορφιές της περιοχής μας

16 Μουσέλας

17 καταλήγει στην παραλία Επισκοπής
Ο ποταμός Μουσέλας αρχίζει από Ασή Γωνία καταλήγει στην παραλία Επισκοπής

18 Το νερό του Μουσέλα δεν είναι πόσιμο παρά
μόνο από τις πηγές…

19 Έπαιξε σημαντικό ρόλο στον πόλεμο … λόγω της πυκνής βλάστησης … οι αντάρτες κρυβόντουσαν εκεί και οργάνωναν τα σχέδια τους.

20 Στα παλιά χρόνια στην Αργυρούπολη
Χρήση του Μουσέλα για ευκολότερη καθημερινότητα Οι πηγές κινούσαν νερόμυλους για την άλεση του σιταριού, γεγονός που δικαιολογεί την ύπαρξη νερόμυλων στην περιοχή

21 Πριν 60 χρόνια οι γυναίκες έπλεναν τα ρούχα τους στον Μουσέλα …

22 Πλύσιμο Βελέντζας ( είδος φλοκάτης)
Με την πίεση του νερού έπλεναν βελέντζες σε ειδικούς χώρους που είχαν κατασκευάσει

23 Στην Αργυρούπολη βρίσκονται 10 πλούσιες πηγές… Μια από αυτές περνάει μέσα από μια σπηλιά …ονομάζεται η εκκλησία Αγίας Δύναμης. Το νερό της, λένε πως είναι θαυματουργό.

24 Η ύδρευση του Ρεθύμνου γίνεται από τις πηγές Αργυρούπολης

25 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Τουριστικό σημείο του ποταμού είναι κυρίως οι πηγές της Αργυρούπολης Η εκμετάλλευση του φυσικού κάλλους από τις ταβέρνες και τα μικρά ξενοδοχεία οδηγούν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής

26 Επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης
Επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης Οι ταβέρνες και τα ξενοδοχεία ρίχνουν τα απορρίμματα στον Μουσέλα με αποτέλεσμα να μην είναι πόσιμο το νερό…

27 Άλλοι παράγοντες που μολύνουν τα νερά
Γεωργοί, κτηνοτρόφοι και περαστικοί, πετάνε τα σκουπίδια τους στον ποταμό… Μπορούμε να βρούμε μέχρι και ψόφια ζώα

28 ΛΙΜΝΗ ΚΟΥΡΝΑ

29 ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Η λίμνη βρίσκεται στα όρια του νομού Χανίων-Ρεθύμνου και σε απόσταση 2.5 χλμ. από την θάλασσα. Απέχει 4 χλμ. περίπου από τον παραθαλάσσιο οικισμό Γεωργιούπολη και 2,5 χλμ. από τον ομώνυμο οικισμό Κουρνάς. Η επιφάνεια της λίμνης βρίσκεται σε υψόμετρο 20 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας. Kαταλήγει σε τεχνητό φράγμα ελέγχου της ροής του ύδατος, που κατασκευάστηκε το 1962

30 Βιοποικιλοτητα Στα νερά της λίμνης υπάρχουν χέλια, ενώ φιλοξενεί σπάνια ψάρια. Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί η εμφάνιση ξενικού είδους ψαριού στα νερά της, του κοινού χρυσόψαρου που αποδίδεται σε ανθρώπινη επέμβαση, μεταβάλλοντας την οικολογική ισορροπία του οικοσυστήματος.

31 Άλλο ξενικό είδος είναι το κουνουπόψαρο, που εισήχθη για να καταπολεμηθούν τα κουνούπια. Τα χέλια σε μικρή ηλικία έρχονται για να μεγαλώσουν στη λίμνη.

32 Η βλάστηση αποτελείται από ενδημικά φυτά
Υπάρχουν επίσης ερπετά , όπως τρανόσαυρες, αγιόφιδα και ένα σπάνιο είδος δίχρωμης χελώνας. Στην ορνιθοπανίδα της λίμνης εντάσσονται κοινές πάπιες, πορφυροτσικνιές, αργυροτσικνιές και κορμοράνοι. Η βλάστηση αποτελείται από ενδημικά φυτά της Κρήτης και της ανατολικής Μεσογείου, ενώ τα κοντινά υψώματα έχουν αραιή βλάστηση από πουρνάρια και φρύγανα.

33 Η λίμνη τροφοδοτείται από δύο υπόγειες πηγές και την επιφανειακή απορροή. Είναι σημαντικός σταθμός για αποδημητικά πουλιά. Έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000 Αποτελεί προστατευόμενη Περιοχή Προστασίας Ορνιθοπανίδας.

34 Η εσφαλμένη κατασκευή του φράγματος που δεν επιτρέπει την ελεγχόμενη εκροή, οι αντλήσεις του νερού της λίμνης για την άρδευση ποτιστικών εκτάσεων, για τις ανάγκες ύδρευσης των οικισμών και οι αποθέσεις, έχουν μεταβάλλει σημαντικά τα ποσοτικά και βαθυμετρικά χαρακτηριστικά της λίμνης.

35 Η συσσώρευση τουριστικών και οικιστικών δραστηριοτήτων επιδρούν στον υδροβιότοπο με απορρίμματα και λύμματα. Ωστόσο η ποιότητα του νερού παραμένει κατάλληλη για κολύμπι. Γενικά η κατάσταση της λίμνης χαρακτηρίζεται ως καλή αλλά απειλείται με περιβαλλοντική υποβάθμιση.

36 Εξερευνώντας και άλλες ομορφιές της χώρας μας ….
Εξερευνώντας και άλλες ομορφιές της χώρας μας ….

37 Λίμνη Πλαστήρα/Ταυρωπού

38 Φράγμα/ λίμνη Μαραθώνα

39 Προτάσεις/λύσεις 1. σήμερα πρέπει να υπερασπιστούμε το μοντέλο της αειφόρου ανάπτυξης 2. το σχολείο δεν πρέπει να είναι θεσμός απομονωμένος από τον πραγματικό κόσμο, πρέπει να καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές

40 Προτάσεις/λύσεις 3. όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε να αναπτύξουμε τον εναλλακτικό τουρισμό που θα σέβεται το περιβάλλον, που δε θα τσαλαπατά τις προστατευόμενες περιοχές, που θα σέβεται και θα ωφελεί τις τοπικές οικονομικές δραστηριότητες

41 Με αειφόρους χαιρετισμούς
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας οι μαθητές του προγράμματος οι καθηγητές: Βακιρτζή Αικατερίνη Ραμούνδου Γεωργία Νικηταράς Κωνσταντίνος


Κατέβασμα ppt "Γυμνάσιο Επισκοπής Ρεθύμνου « Περιβαλλοντική διαχείριση του υδάτινου στοιχείου και αειφόρος τουρισμός » γ΄ γυμνασίου Απρίλιος 2016."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google