Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η εξέλιξη του θεσμού των Ρυθμιστικών Αρχών στην Ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας – Αναδρομή και σύγχρονοι προβληματισμοί στο χώρο της ενέργειας Γιώργος Λάγαρης,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η εξέλιξη του θεσμού των Ρυθμιστικών Αρχών στην Ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας – Αναδρομή και σύγχρονοι προβληματισμοί στο χώρο της ενέργειας Γιώργος Λάγαρης,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η εξέλιξη του θεσμού των Ρυθμιστικών Αρχών στην Ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας – Αναδρομή και σύγχρονοι προβληματισμοί στο χώρο της ενέργειας Γιώργος Λάγαρης, Δικηγόρος MSc Web: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ. Κομοτηνή, 26 Ιανουαρίου 2018

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Α΄ΜΕΡΟΣ Εισαγωγή – Η δημιουργία του θεσμού των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας Η εδραίωση – Οι Οδηγίες 2003/54 & 2003/55 Η ενδυνάμωση - Η Τρίτη Ευρωπαϊκή Ενεργειακή Δέσμη (Third Energy Package) Η Ελληνική πραγματικότητα Ευρωπαϊκοί θεσμοί συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών – ACER, CEER Διεθνείς - Περιφερειακές πρωτοβουλίες ECRB, MEDREG, ICER Η εξέλιξη Οι νέες προκλήσεις Συμπεράσματα

3 Β΄ΜΕΡΟΣ Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)
Αρμοδιότητες ΡΑΕ: Συλλογή στοιχείων, Διαβούλευση, Διεξαγωγή ερευνών, Ακροάσεις Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητες Δικαστικός έλεγχος αποφάσεων ΡΑΕ Καταγγελία ενώπιον ΡΑΕ, Προσωρινά μέτρα, Κυρώσεις Διαιτησία

4 Γ΄ΜΕΡΟΣ Οι εξελίξεις στην αγορά ενέργειας
Ο τομέας του ηλεκτρισμού Παραγωγή, Μεταφορά & Διανομή Ηλεκτρικής Ενέργειας Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Η αναδιάρθρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας Ο τομέας του φυσικού αερίου Η σημερινή κατάσταση Χαρακτηριστικά της αγοράς φ.α. Σημαντικά ζητήματα σε εξέλιξη

5 Η δημιουργία Προϋπόθεση η ύπαρξη μίας απελευθερωμένης αγοράς
Συνθήκη της Ρώμης 1957 – Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη 1987 – Πράσινη Βίβλος Οδηγίες 96/92 & 98/30 Στόχος: Μια ανταγωνιστική, ολοκληρωμένη αγορά με περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές με ελεύθερη διασυνοριακή κυκλοφορία ενέργειας Ανάγκη για ρύθμιση ανεξάρτητη από επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα Ανάγκη διαχωρισμού του κράτους ως ρυθμιστή και ως ρυθμιζόμενου

6 Η εδραίωση Οι Οδηγίες 2003/54 & 2003/55
Για πρώτη φορά απευθείας προσδιορισμός αρμοδιοτήτων στους ρυθμιστές Για σύναψη συμβάσεων προμήθειας Για ελεύθερη πρόσβαση στο δίκτυο Για έγκριση τιμολογίων ή της μεθοδολογίας υπολογισμού τους Ανάγκη δημιουργίας Ευρωπαϊκού Ρυθμιστικού Ομίλου

7 Η Τρίτη Ευρωπαϊκή Ενεργειακή Δέσμη (Third Energy Package)
Οδηγίες 2009/72 & 2009/73 Κανονισμοί 713, 714 & 715/2009 Νέο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των ρυθμιστικών αρχών με πλήρη λειτουργική, οικονομική και διοικητική ανεξαρτησία με: Επιβολή δεσμευτικών αποφάσεων Επιβολή κυρώσεων Διεξαγωγή ερευνών – Συλλογή στοιχείων Διευθέτηση αντιδικιών Δημιουργία του ACER

8 Η Ελληνική πραγματικότητα
Νόμος 2773/1999 – Ίδρυση της ΡΑΕ Γνωμοδοτικός – Συμβουλευτικός ρόλος Έλεγχος νομιμότητας των πράξεων από Υπουργό Ανάπτυξης Νόμος 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄179/ ) Επαναπροσδιορισμός και αναβάθμιση του ρόλου της ΡΑΕ Κοινοβουλευτικός και δικαστικός έλεγχος των πράξεων

9 ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΡΑΕ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

10 Ευρωπαϊκοί θεσμοί συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών
Οργανισμός Συνεργασίας των Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας – Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER) Συντονισμός του έργου των εθνικών ρυθμιστικών αρχών ενέργειας σε επίπεδο Ε.Ε. Από κοινού εργασία για την ολοκλήρωση της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ενέργειας Υπεύθυνος για την εφαρμογή του Κανονισμού 1227/2011 για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρεμπορική αγορά ενέργειας – REMIT Υπεύθυνος για την εκπόνηση Κατευθυντηρίων Γραμμών – Κωδίκων δικτύων Συμβούλιο των Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας – Council of European Energy Regulators (CEER) Ανεξάρτητο όργανο συνεργασίας των Ευρωπαίων εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας Συμπληρωματικό του ACER σε θέματα προστασίας καταναλωτών

11 Διεθνείς – Περιφερειακές πρωτοβουλίες
Ρυθμιστικό Συμβούλιο για την Ενεργειακή Κοινότητα (ECRB) Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας της Μεσογείου (MEDREG) Διεθνής Συνομοσπονδία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ICER)

12 Η εξέλιξη CEER report: Safeguarding the independence of regulators, 13 December 2016 Σε πέντε χώρες οι αποφάσεις των Ρυθμιστών υπόκεινται σε υπουργική έγκριση Σε πέντε χώρες μπορούν να δοθούν οδηγίες πάνω στη διαμόρφωση ρυθμιστικών αποφάσεων Σε έντεκα χώρες ο προϋπολογισμός του Ρυθμιστή εγκρίνεται από την Κυβέρνηση Σε ορισμένες χώρες η Κυβέρνηση εμπλέκεται στην πρόσληψη προσωπικού, στις αμοιβές, στα έσοδα του Ρυθμιστή Κυβερνητική εμπλοκή στη λειτουργία του Ρυθμιστή: Άγνοια ή ιδεοληψία;

13 Οι νέες προκλήσεις Νέες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Νέες αρμοδιότητες για τους Ρυθμιστές: Energy Union Clean Energy for all Europeans Winter Package ACER Recommendation / Ανάγκη για επαρκείς πόρους, θεσμική ανεξαρτησία, πλήρη ενσωμάτωση κοινοτικής νομοθεσίας Ενδυνάμωση συνεργασίας σε κοινοτικό και περιφερειακό επίπεδο

14 Συμπεράσματα Ο Ρυθμιστής στην αγορά ενέργειας:
Διαθέτει γνώση, εξειδίκευση, επάρκεια πάνω σε εξειδικευμένα τεχνικά και νομικά ζητήματα Είναι αξιόπιστος σύμβουλος της Πολιτείας Συμβάλλει στην επίλυση διαφορών Συμβάλλει στην άρση καταχρηστικών συμπεριφορών, αρρυθμιών, αστοχιών ή στρεβλώσεων Προάγει την περιφερειακή συνεργασία Προστατεύει τα δικαιώματα των καταναλωτών

15 Β΄ΜΕΡΟΣ Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)
Συλλογή στοιχείων και πληροφοριών από επιχειρήσεις που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες (αρ. 27 ν. 4001/2011) Διεξαγωγή ερευνών για διαπίστωση παραβάσεων της ενεργειακής νομοθεσίας και κανόνων ανταγωνισμού (αρ. 28 ν. 4001/2011) Δημόσια διαβούλευση πριν τη λήψη αποφάσεων και ρυθμιστικών μέτρων (αρ. 29 ν. 4001/2011) Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητες (αρ. 30 ν /2011): Γνώμες, Αναφορές, Κανονισμοί – Κώδικες – Εγχειρίδια, Ανακοινώσεις Έλεγχος αποφάσεων: Αίτηση αναθεώρησης (αρ. 32 παρ.2), Δικαστικός έλεγχος (αρ. 33)

16 Καταγγελίες κατά Διαχειριστών και Ενεργειακών Επιχειρήσεων (αρ. 34)
Προσωρινά μέτρα (αρ. 35) Επιβολή διοικητικών κυρώσεων (αρ. 36) Μόνιμη Διαιτησία στη ΡΑΕ (αρ. 37 ν. 4001/2011 & υπ. αριθμ. 261/2012 Απόφαση ΡΑΕ – Κανονισμός Διαιτησίας)

17 Γ΄ΜΕΡΟΣ Οι εξελίξεις στην αγορά ενέργειας
Δεν υπάρχει εγκεκριμένος Μακροχρόνιος Ενεργειακός Σχεδιασμός της Ελλάδας από την πολιτεία. Υπάρχουν ωστόσο συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες αποτελούν στρατηγική επιλογή της χώρας και κατά μία οπτική εντάσσονται στην έννοια του Μακροχρόνιου Ενεργειακού Σχεδιασμού τόσο στον τομέα του ηλεκτρισμού, όσο και στον τομέα του φυσικού αερίου. Πολλές επιλογές είναι στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα. Ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ ότι το ΥΠΕΝ σε συνεργασία με τη ΡΑΕ θα εκπονήσουν μελέτη μακροχρόνιου ενεργειακού σχεδιασμού. Η Ελλάδα θα πρέπει να υποβάλει το σχετικό σχέδιο προς την ΕΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2018.

18 Ο ΤΟΜΕΑΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας Μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας (Δίκτυα Υψηλής Τάσης) Διανομή Ηλεκτρικής ενέργειας (Δίκτυα Μέσης και Χαμηλής Τάσης)

19 Οι θεσμικοί φορείς της αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα
Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Παραγωγή Ιδιώτες παραγωγοί ΔΕΗ ΑΕ Α.Π.Ε. Μεταφορά ΑΔΜΗΕ Α.Ε. Διανομή ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. ΛΑΓΗΕ Α.Ε.

20 Συμμετέχοντες στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

21 Σύνθεση Χαρτοφυλακίου Μονάδων της ΔΕΗ ΑΕ(Εγκ. Ισχύς)
Σύστημα / Σταθμοί Παραγωγής Εγκατεστημένη Ισχύς [MW] Διασυνδεδεμένο Σύστημα 10.680 Θερμικοί Σταθμοί 7.509 Λιγνιτικοί 4.762 Πετρελαϊκοί 730 Φυσικού Αερίου 2.017 Υδροηλεκτρικοί Σταθμοί 3.171 Συστήματα Κρήτης & Ρόδου 1.052 Κρήτη 819 Ρόδος 233 Λοιπά μη Διασυνδεδεμένα Νησιά 713 Σύνολο Εγκατεστημένης Ισχύος 12.445 Οι Μονάδες Πτολεμαΐδα 3 & 4 και Λαύριο 2, συνολικής ισχύος 725 MW, δεν είναι διαθέσιμες λόγω μεγάλης βλάβης.

22 Σύνθεση Χαρτοφυλακίου ιδιωτών (πλην ΔΕΗ ΑΕ)

23 Εγκατεστημένη Ισχύς στην Ελλάδα ανά Τεχνολογία

24 Δίκτυα Μεταφοράς (Σύστημα) και Διανομής (Δίκτυο)
Σύστημα: Γραμμές 400 kV και 150 kV, πλην περιοχής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) 400/150 kV  Διαχειριστής: ΑΔΜΗΕ Α.Ε. Δίκτυο: Γραμμές μέσης και χαμηλής τάσης, υποσταθμοί, γραμμές υψηλής τάσης Αθηνών και Θεσσαλονίκης, δίκτυο ΜΔΝ  Διαχειριστής: ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ

25 Στρατηγική επιλογή: Ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ)

26 Υδροηλεκτρικοί σταθμοί
Αιολικοί σταθμοί Φ/Β σταθμοί Υδροηλεκτρικοί σταθμοί Υβριδικοί σταθμοί Σταθμοί Βιομάζας Γεωθερμία Ηλιοθερμικοί σταθμοί Λοιποί σταθμοί

27 Η εγκατεστημένη ισχύς έργων ΑΠΕ στην Ελλάδα (2005-2016)
Technology 2011 2012 2013 2014 2015 Wind 1640,5 1753,3 1810 1978 2084 Biomass 45 46 47 50,2 Small Hydro 205,3 213,3 220,3 223,5 PV 521,8 1537,5 2556 2594 2603 Total 2413 3549 4632 4839 4960 2016 2370 58 223 2603 5255

28 Τα ΑΠΕ σήμερα Μέχρι σήμερα: Μηχανισμός αποζημίωσης όλων των έργων ΑΠΕ - Feed In Tariff Κάθε παραγωγός ΑΠΕ υπογράφει μία Σύμβαση Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας με τον Λειτουργό της Αγοράς (ΛΑΓΗΕ ΑΕ) η οποία έχει διάρκεια ~20 έτη. Για κάθε MWh που παράγει αποζημιώνεται σε προκαθορισμένη σταθερή τιμή για όλο το διάστημα ισχύος της Σύμβασης. Όλοι οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν μέσω των λογαριασμών τους ένα ποσό για τη λειτουργία των ΑΠΕ που έχουν εγκατασταθεί. Νέο θεσμικό πλαίσιο εγκεκριμένο από Ε.Ε. ν. 4414/2016 Μόνιμες ανταγωνιστικές διαδικασίες - Διαγωνισμοί

29 Εξέλιξη ευρωπαϊκού πλαισίου αγοράς ηλεκτρισμού
1st Energy Package Οδηγία (1996/92/EΚ) – Directive 1996/92/EC Σταδιακή απελευθέρωση των αγορών στα κράτη‐μέλη, ελάχιστος βαθμός εναρμόνισης θεσμικών πλαισίων Ελάχιστες απαιτήσεις «ανοίγματος» αγοράς, εισαγωγή Επιλέγοντων Πελατών Προέκυψαν εθνικές απελευθερωμένες αγορές αντί για μία κοινή Ευρωπαϊκή αγορά 2nd Energy Οδηγία (2003/54/EΚ) – Directive 2003/54/EC Εισαγωγή πλήρους απελευθέρωσης των αγορών, κοινό θεσμικό πλαίσιο για όλα τα μέλη Εμπορικοί (μη οικιακοί) πελάτες επιλέγοντες από 7/ 2004 – Όλοι οι πελάτες από 7/ 2007 Κανονισμός No 1228/2003 Διασυνοριακές ανταλλαγές ενέργειας – διαχείριση συμφόρησης – κόστος απωλειών 3rd Energy Οδηγία (2009/72/ΕΚ) – Directive 2009/72/EC Βελτίωση και ολοκλήρωση των ανταγωνιστικών αγορών ΗΕ στην Ευρώπη Διαχωρισμός συστημάτων μεταφοράς και Διαχειριστών συστήματος μεταφοράς Κανονισμοί (ΕΚ) No 713/2009, No 714/2009 Agency for the Cooperation of Energy Regulators (ACER), European Network for Transmission System Operators for Electricity (ENTSO‐E)

30 Ευρωπαϊκή Κοινή Αγορά Ηλεκτρισμού
5 Πυλώνες ΕΕ για την ενέργεια Ασφάλεια εφοδιασμού στο μικρότερο δυνατό κόστος Εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας Βελτίωση Ενεργειακής Απόδοσης Μείωση εκπομπών Απεξάρτηση από άνθρακα Έρευνα Καινοτομία Ανταγων/τα Ιδιαιτερότητα ηλεκτρισμού – δεν αποθηκεύεται και πρέπει να εξισορροπείται η παραγωγή με τη ζήτηση σε πραγματικό χρόνο Μια ενιαία αγορά δύναται να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους τελικούς καταναλωτές με περισσότερο ανταγωνιστικές τιμές. Μια ενιαία αγορά μπορεί να ενσωματώσει με μεγαλύτερη ασφάλεια μεγαλύτερη διείσδυση ανανεώσιμων πηγών, μέσω ενός ευρύτερα αναπτυσσόμενου δικτύου μεταφοράς

31 Ο τομέας του Φυσικού αερίου

32 Δομή εταιρειών πριν τον διαχωρισμό της διανομής από την προμήθεια
ENI 49% ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Προμήθεια & Διανομή) ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Shell ΔΕΠΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΛΠΕ 65% 35% 51% ΔΕΣΦΑ (Μεταφορά & ΥΦΑ) 100% 35,5% 51% 51%

33 Δομή εταιρειών μετά τον διαχωρισμό της διανομής από την προμήθεια
ENI 49% ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (Προμήθεια) EΔΑ ΘΕΣΣ (Διανομή) ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Shell ΔΕΠΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΛΠΕ 65% 35% 51% ΔΕΣΦΑ (Μεταφορά & ΥΦΑ) 100% 35,5% ΔΕΔΑ (Διανομή) 100% 51% 51% EΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (Διανομή) 49%

34 To Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) Υψηλής Πίεσης

35 Στοιχεία αγοράς φυσικού αερίου (2016)
Προφίλ κατανάλωσης 2016: 70% (ηλεκτροπαραγωγή), 16% (διανομή) 14% (λοιποί). Πενήντα τρεις (54) εγγεγραμμένοι Χρήστες. Τριάντα (34) κάτοχοι άδειας προμήθειας φυσικού αερίου.

36 Υποδομές του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου
3 Σημεία Εισόδου: To Σημείο Διασύνδεσης Kulata-Sidirokastro, μέσω αγωγού από τη Βουλγαρία, Το σημείο Κήποι, στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας, και Το Σημείο Αγία Τριάδα, στα Μέγαρα Αττικής, μετά την αεριοποίηση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στη νήσο Ρεβυθούσα. IP IP LNG

37 Σχεδιασμοί έργων

38 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ – ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Αγωγός TAP (Trans Adriatic Pipeline): ΕΛΛΑΔΑ / ΑΛΒΑΝΙΑ / ΙΤΑΛΙΑ (σε εξέλιξη η διαδικασία προσδιορισμού του περιεχομένου του Κώδικα Διαχείρισης) Διασυνδετήριος αγωγός IGB: ΕΛΛΑΔΑ / ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ (σε εξέλιξη η δεσμευτική για τους συμμετέχοντες 2η φάση του market test) Διασύνδεση εθνικών Συστημάτων Φυσικού Αερίου ΕΛΛΑΔΑΣ – ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ (υπογραφή Συμφωνίας Συνδεδεμένου Συστήματος, GRI SSE, CESEC) Αναβάθμιση Εγκατάστασης ΥΦΑ (LNG) Ρεβυθούσας (σε εξέλιξη η κατασκευή της 3ης Αποθήκης) Πρόγραμμα Poseidon: small / medium scale LNG / CNG FSRU Αλεξανδρούπολης – GASTRADE (με άδεια ΑΣΦΑ)

39 Δείκτες ανταγωνισμού, έλεγχος & εποπτεία
REMIT Με τον Κανονισμό REMIT (ΕΕ  1227/2011 & ΕΕ 1348/2014 ) δημιουργείται ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο των ενεργειακών αγορών χονδρεμπορικής, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το οποίο: Απαγορεύεται ρητά η εκμετάλλευση εμπιστευτικών πληροφοριών κατά τις συναλλαγές και η οιαδήποτε χειραγώγηση ή απόπειρα χειραγώγησης της  αγοράς Απαιτείται αποτελεσματική και έγκαιρη δημοσιοποίηση των εμπιστευτικών πληροφοριών από τους συμμετέχοντες στην αγορά Υποχρεώνονται οι εταιρείες που διεκπεραιώνουν συναλλαγές να υποβάλλουν στοιχεία των συναλλαγών Θεσμοθετούνται διαδικασίες διερεύνησης ύποπτης συμπεριφοράς.

40 Στόχοι για το 2030: Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
Αναδιάταξη των πολιτικών της Ε.Ε. αναφορικά με την τιμολόγηση των ΑΠΕ Αυτονομία και ανεξαρτησία των εισαγωγών ενέργειας

41 Η αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας προς το 2030
Ενεργή συμμετοχή από την πλευρά της ζήτησης Παραγωγή από διάφορες πηγές (μηδενικός άνθρακας) Ρευστή και ανταγωνιστική αγορά χονδρικής πώλησης Αποδιδόμενη Αξία σε ευέλικτη ανταπόκριση Προτεραιότητα στην ασφάλεια του συστήματος 2030 Όλοι οι καταναλωτές, βιομηχανικοί και οικιακοί, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην αγορά με διαφορετικούς και, κατά μία έννοια, νέους τρόπους. Αυξημένη Διασύνδεση Δικτύων Διανομής Δυναμική αποδοχή διασυνοριακής ισχύος Όλες οι μορφές παραγωγής, αποθήκευσης και ανταπόκρισης ζήτησης ανταγωνίζονται με ίσους όρους Ελάχιστες πολιτικές παρεμβάσεις με στόχο την αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών της αγοράς Dr. Dionysios Papachristou, Electrical Engineer, Scientific Expert

42 3 κοινοί ζωτικοί αναπτυξιακοί στόχοι:
Καθορισμός αποτελεσματικού ανταγωνισμού ώστε να εξασφαλιστούν ανταγωνιστικές τιμές για τους καταναλωτές. Παροχή ασφάλειας εφοδιασμού, καθώς επίσης και δυνατότητα εισαγωγών από διάφορες πηγές. Βιωσιμότητα όσον αφορά στην περιβαλλοντική επίδραση του ενεργειακού συστήματος της Ε.Ε. και στην παροχή ενός επαρκούς επιπέδου εφεδρείας εγκατεστημένης ισχύος.

43 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Ποιες είναι οι αρμοδιότητες της ΡΑΕ, τί είδους αποφάσεις εκδίδει και σε τί είδους έλεγχο υπόκειται η λειτουργία της; Ποιες είναι οι ανταγωνιστικές και ποιες οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις σε έναν λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος;

44 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Γιώργος Λάγαρης Δικηγόρος, MSc Web:


Κατέβασμα ppt "Η εξέλιξη του θεσμού των Ρυθμιστικών Αρχών στην Ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας – Αναδρομή και σύγχρονοι προβληματισμοί στο χώρο της ενέργειας Γιώργος Λάγαρης,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google