Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα Γρίβα Κώστας Κασβίκης

2 Its fun to learn with CLIL!!!
Για την υλοποίηση του project μας χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο CLIL (Content & Language Integrated Learning), δηλαδή την ταυτόχρονη εκμάθηση γλώσσας και περιεχομένου. Its fun to learn with CLIL!!!

3 Η μέθοδος αυτή είναι ευρέως διαδεδομένη στο εξωτερικό, με πολλές εφαρμογές σε Αμερική, Καναδά και Ευρώπη. Τα αποτελέσματα αυτών των εφαρμογών ήταν εξαιρετικά και έδωσαν το στίγμα για περαιτέρω εφαρμογές στο μέλλον και σε άλλες χώρες. Γι’ αυτό το λόγο και εμείς σκεφθήκαμε να εφαρμόσουμε το δικό μας project και να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της ελληνικής πραγματικότητας.

4 Βασικός στόχος μας: Να μάθουν οι μαθητές κάποια βασικά γεγονότα που αφορούν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της Ελλάδας) μέσα από αποσπάσματα ταινιών (είτε ελληνικού, είτε ξενόγλωσσου κινηματογράφου) μέσα από την αγγλική γλώσσα, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο τις γνώσεις τους και στην ξένη γλώσσα και στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας ταυτόχρονα.

5 Βασικό μέσο ήταν ο κινηματογράφος, όπου χρησιμοποιήθηκαν πολλές ελληνικές και ξενόγλωσσες ταινίες,
Κάποιες από αυτές ήταν: Ο πιανίστας Περλ Χάρμπορ Η λίστα του Σίντλερ Το ξυπόλητο τάγμα Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά

6 Ως επιμέρους στόχοι: Οι μαθητές να αναπτύξουν τις τέσσερις γλωσσικές δεξιότητες. Οι μαθητές να καλλιεργήσουν τις γνωστικές και μεταγνωστικές τους ικανότητες και τις κοινωνικές δεξιότητες Οι μαθητές να συμμετέχουν δημιουργικά και ενεργά στη διαδικασία της μάθησης.

7 ΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΖΕΚΤ
Το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Πολωνία Το ολοκαύτωμα των Εβραίων Το ελληνοϊταλικό έπος Η γερμανική επίθεση στην Ελλάδα & η τριπλή κατοχή Η ζωή στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της κατοχής Η εθνική αντίσταση Η απόβαση στη Νορμανδία και η μάχη του Βερολίνου Η επίθεση στο Περλ Χάρμπορ-Ατομικές Βόμβες σε Χιροσίμα και Ναγκασάκι- Τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

8 Το project υλοποιήθηκε σε 10 διδακτικά δίωρα και το κάθε μάθημα είχε την εξής δομή:
Προστάδιο Κυρίως στάδιο Μετα-στάδιο

9 1 Προστάδιο Α) επεξεργασία κειμένου - σχετικό με την ιστορική γνώση του εκάστοτε μαθήματος Β) προβολή παρουσίασης Power Point – συζήτηση στην γλώσσα στόχο και διευκρίνιση βασικών σημείων του μαθήματος

10 Κείμενο της δηλωτικής γνώσης του ιστορικού περιεχομένου του μαθήματος
Επεξηγηματικό λεξιλόγιο για τη διευκόλυνση κατανόησης του παραπάνω κειμένου Κατάλληλο φωτογραφικό υλικό με επεξηγηματικές λεζάντες

11 Πλούσιο εικονογραφικό υλικό, με χάρτες, σκίτσα και φωτογραφίες της εποχής

12 2 Κυρίως στάδιο Α) προβολή ενός βίντεο με αποσπάσματα διάφορων πολεμικών ταινιών Β) διάφορες δραστηριότητες - είτε σε φύλλο παρατήρησης, είτε άλλου τύπου δραστηριότητες (όπως δημιουργία καλλιτεχνημάτων, παιχνίδια ρόλων κλπ).

13 Δραστηριότητες κλειστού τύπου (πολλαπλής επιλογής, Σωστού/Λάθους, συμπλήρωσης κενών κλπ)

14 Παιχνίδια ρόλων

15 Εναλλακτικού τύπου δραστηριότητα
Ανοιχτού τύπου δραστηριότητα

16 Σύνδεση της ιστορικής γνώσης με τις Νέες Τεχνολογίες (εύρεση πληροφοριών στο διαδίκτυο)

17 Εξαγωγή ιστορικής γνώσης μέσα από πηγή (ανάλυση στατιστικού πίνακα)

18 3 Μεταστάδιο Α) εμπέδωση των όσων διδάχθηκαν την συγκεκριμένη μέρα, μέσα από εναλλακτικού και επικοινωνιακού τύπου δραστηριότητες Β) επανάληψη και μεταφορά της γνώσης σε νέα πλαίσια, με την αυτενέργεια και την προσωπική προσπάθεια του ίδιου του μαθητή.

19 Επανάληψη-εμπέδωση της γνώσης μέσα από ‘’τηλεπαιχνίδι’’

20 Δημιουργία καλλιτεχνημάτων, πινάκων με λέξεις/ζωγραφιές/κείμενα σχετικά με την θεματική που επεξεργάζονταν κάθε φορά οι μαθητές

21 Δημιουργία εικαστικών έργων με βάση την κατανόηση του περιεχομένου του βίντεο και απόδοση τίτλου

22 Η αποτίμηση του project
Χρησιμοποιήθηκαν τα εξής εργαλεία: Γλωσσικά τεστ & τεστ πάνω στο γνωστικό αντικείμενο, αλλά και ερωτηματολόγια (μαθησιακών αναγκών, στιλ μάθησης, ικανοποίησης) Προέλεγχος Μετέλεγχος Ημερολόγιο

23 Συμπερασματικά . . . 1. Το project είχε μεγάλη επιτυχία και τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά σε συνάρτηση με τον χρόνο που ήταν διαθέσιμος για την υλοποίησή του. 2. Το project αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, τόσο για τον εκπαιδευτικό, όσο και για τους μαθητές. 3. Τα τόσο θετικά αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας δίνουν το έναυσμα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών άλλων τέτοιων project σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα όλων των τάξεων (δεδομένου ότι θα ληφθούν και τα κατάλληλα μέτρα για την εκάστοτε περίπτωση)

24 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας !


Κατέβασμα ppt "Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google