Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕφροσύνη Δραγούμης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
2
η-μάθηση μικτή μάθηση
3
E-learning (Electronic learning)
η-μάθηση (1/3) “E-learning Term covering a wide set of applications and processes, such as Web-based learning, computer-based learning, virtual classrooms, and digital collaboration. It includes the delivery of content via Internet, intranet/extranet (LAN/WAN), audio- and videotape, satellite broadcast, interactive TV, CD-ROM, and more.” American Society for Training & Development (ASTD)
4
E-learning (Electronic learning) ? (2/3)
Electronic learning or eLearning is a general term used to refer to computer-enhanced learning. It is used interchangeably in so many contexts that it is critical to be clear what one means when one speaks of 'eLearning'. In many respects, it is commonly associated with the field of advanced learning technology (ALT), which deals with both the technologies and associated methodologies in learning using networked and/or multimedia technologies. Wikipedia, 8/1/2008
5
E-learning (Electronic learning) ? (3/3)
“E-Learning is the effective learning process created by combining digitally delivered content with (learning) support and services” π.χ. "A man takes his laptop to a remote cave in the Outer Hebrides away from any tutor support and sits there doing a training programme. Is he doing e-learning?" "No, because there is no tutor support and other services." "What if he had a mobile phone and was able to call a tutor?" "That's different - that is e-learning!" “The Open University's style of teaching is called 'supported open learning', also known as 'distance learning'.
6
Μικτό μοντέλο (blended learning)
Συνδυάζει την ‘πρόσωπο με πρόσωπο’ με την διαδικτυακή μάθηση (web-based learning) Στόχος: διερεύνηση ένταξης e-δραστηριοτήτων με βάση το εποικοδομητικό και κοινωνικο- πολιτισμικό μοντέλο σε παραδοσιακά ακαδημαϊκά μαθήματα
7
Συστηματα Διαχειρισησ Μαθηματων ή Συστηματα Διαχειρισησ Μαθησησ?
Συστηματα Διαχειρισησ Μαθηματων ή Συστηματα Διαχειρισησ Μαθησησ?
8
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Μαθημάτων/Μάθησης/Περιεχομένου
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Μαθημάτων/Μάθησης/Περιεχομένου Learning Management Systems (LMS) Course Management Systems (CMS) Content Management Systems (CMS) Learning Content Management System (LCMS)
9
Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (Learning Management Systems - LMS)
υποστηρίζουν τους συμμετέχοντες μιας εικονικής τάξης (εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους, διαχειριστές) να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους (εκπαιδευτικές και διαχειριστικές). επιτρέπουν στους εκπαιδευτές να αναπτύσσουν και να παρέχουν online εκπαιδευτικό περιεχόμενο (educational content) έχοντας λίγη ή καθόλου εμπειρία προγραμματισμού σε HTML ή άλλες Web γλώσσες προγραμματισμού. παρέχουν ένα κεντρικό σημείο παροχής εκπαιδευτικού περιεχομένου και επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτών και φοιτητών.
10
Υπηρεσίεσ των LMS διανέμουν το εκπαιδευτικό υλικό
διαθέτουν εργαλεία διαχείρισης της εικονικής τάξης (εγγραφή μαθητών, ορισμός τάξεων και εκπαιδευτών, εισαγωγή εκπαιδευτικού υλικού) υποστηρίζουν τη συνεργασία και επικοινωνία καθώς και την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων (λίστες συζήτησης, πίνακες ανακοινώσεων, chat) υποστηρίζουν την αξιολόγηση των εκπαιδευόμενων (τεστ αυτόματης διόρθωσης, ενημέρωση εκπαιδευτών για τις επιδόσεις των εκπαιδευόμενων και την πλοήγησής τους στο υλικό, καταγραφή αλληλεπίδρασης)
11
…προς μια νέα γενιά Συστημάτων Διαχείρισης Mαθημάτων & Μάθησης
στοχεύουν να προωθήσουν το σχεδιασμό μαθημάτων με έμφαση σε δραστηριότητες & ομαδική εργασία LAMS: a tool for designing, managing and delivering online collaborative learning activities. These activities can include a range of individual tasks, small group work and whole class activities based on both content and collaboration. Moodle: a course management system (CMS) based on social constructionist pedagogy, to help educators create effective online learning communities.
12
Τι είναι το MOODLE*; Ανοικτού κώδικα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης
Learning Management System (LMS) (LMSs are) “internet based systems that integrate a wide range of pedagogical and course administration tools.” (Coates, James, & Baldwin, 2005) *Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment
13
Moodle μαθήματα που βασίζονται σε δραστηριότητες
Παρέχει εργαλεία που επιτρέπουν υποβολή εργασίας σε καθορισμένες πρσθεσμίες, ζωντανή συνομιλία (chat), ψηφοφορίες, ομάδες συζήτησης (forums), γλωσσάριο όρων (Glossary), κουίζ, συλλογική συγγραφή κειμένων (Wikis), e- portfolio, ημερολόγιο, videoconference, καταγραφή ιχνών χρήστη, διαχείριση βαθμολογίας, τήρηση παρουσιολόγιου, στατιστικά, αναφορές ... Υποστηρίζει τη δυνατότητα συνεργασίας με αρθρώματα (modules) τρίτων κατασκευαστών. Διαρκώς επεκτείνεται…
14
Moodle: CMS προσανατολισμένο στη δραστηριότητα
open source Πλήρες πακέτο για διαχείριση, σχεδίαση και παροχή μαθημάτων Θεωρητικό πλαίσιο: constructivism/socio- constructivism LAMS προσβάσιμο μέσω Moodle Τεράστια κοινότητα χρηστών (προγραμματιστές, εκπαιδευτικοί) με πάνω από 330,000 εγγεγραμμένους χρήστες, που μιλούν περισσότερες από 70 γλώσσες σε 196 χώρες
15
Η οργάνωση του MOODLE Υπάρχουν Ρόλοι συστήματος Καθηγητής Μαθητής
Οι χρήστες σε ένα μάθημα έχουν ρόλους π.χ.: Καθηγητής Μαθητής Καθηγητής με περιορισμούς Υπάρχουν Ρόλοι συστήματος Διαχειριστής Επισκέπτης
17
Τεκμηρίωση MOODLE Τελευταία σταθερή έκδοση (10/2017): Moodle 3.3
Επισκεφθείτε την Κοινότητα
18
Moodle Βασικα Εργαλεια
19
Εικονικοσ χωροσ ταξησ: Μοοdle
Το Μοοdle παρέχει: (α) εργαλεία που συμβάλλουν στην διαμόρφωση του εκπαιδευτικού περιεχομένου και των δραστηριοτήτων του Μαθήματος (β) εργαλεία που υποστηρίζουν την αλληλεπίδραση των μελών της εικονικής τάξης: Άτομα, Chat , Ομάδες συζητήσεων (γ) εργαλεία που υποστηρίζουν τη διαμόρφωση του εικονικού ‘χώρου’ του μαθήματος: Εβδομαδιαία περιγραφή, Δραστηριότητες, Διαχείριση, Τα μαθήματά μου, Ημερολόγιο / Τελευταία γεγονότα / Επικείμενα γεγονότα , Συνδεδεμένοι χρήστες
20
Μορφη μαθήματοσ (Course format)
Μορφή θεμάτων Εβδομαδιαία μορφή Κοινωνική μορφή Single activity format Τα μαθήματα περιέχουν πόρους και δραστηριότητες Αλλαγές από τις Ρυθμίσεις μαθήματος
21
Μαθημα στο Moodle Ένα μάθημα περιέχει
Πόρους (Πηγή πληροφοριών, Σελίδα, Ετικέτα κ.ά.) Δραστηριότητες (Ανάθεση εργασίας, Κουίζ, Ομάδα συζήτησης (forum), Συζήτηση (Chat), Wiki, Λεξικό κ.ά.)
22
Moodle Koyiz Aξιολογησησ
23
Αυτοαξιολόγηση «Η αυτοαξιολόγηση (self assessment) αναφέρεται στη διαδικασία κατά την οποία οι μαθητές αυτοαξιολογούν την εργασία, την επίδοση και τη μάθησή τους». Οι μαθητές συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης, αναπτύσσουν δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η λήψη αποφάσεων, η αυτορρύθμιση. Γουλή, 2007
24
Υλοποίηση αυτοαξιολόγησης
Ερωτήσεις κλειστού τύπου: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης Ερωτήσεις σύζευξης- αντιστοίχισης Ερωτήσεις διάταξης Ερωτήσεις συμπλήρωσης
25
Υλοποίηση αυτοαξιολόγησης στο moodle: Κουίζ
26
Στάδιο Α: Δημιουργία του Κουίζ 1/3
Timing (πότε θα είναι διαθέσιμο, αν θα έχει χρονικό όριο και ποιο, τι θα συμβεί όταν λήξει το χρονικό όριο, αν θα υπάρχει περίοδος χάριτος) Βαθμός (όπως όλες οι δραστηριότητες moodle) Διάταξη (σειρά ερωτήσεων, σελιδοποίηση, πλοήγηση σειριακή ή ελεύθερη) Συμπεριφορά τράπεζας ερωτήσεων (ανακάτεμα, τρόπος ανάδρασης)
27
Στάδιο Α: Δημιουργία του Κουίζ 2/3
Επιλογές ανασκόπησης (κατά τη διάρκεια της προσπάθειας, μετά την προσπάθεια, όσο το κουίζ είναι ανοιχτό, μετά το κλείσιμο του κουίζ) Εμφάνιση (εικόνα χρήστη, δεκαδικοί στους βαθμούς) Έξτρα περιορισμοί στις προσπάθειες (προσπάθεια με χρήση κωδικού, καθυστέρηση μεταξύ προσπαθειών) Συνολική ανάδραση (σχόλιο ανάλογα με το βαθμό)
28
Στάδιο Α: Δημιουργία του Κουίζ 3/3
Συχνές ρυθμίσεις μονάδας Περιορισμός διαθεσιμότητας Περισσότερα:
29
Στάδιο Β: Δημιουργία ερωτήσεων
Αφού δημιουργήσουμε το κουίζ πηγαίνουμε στο μενού διαχείριση και επιλέγουμε Επεξεργασία Κουίζ και στη συνέχεια προσθήκη ερώτησης. Περισσότερα:
30
Τύποι ερωτήσεων Ανοικτού τύπου Έκθεση (Essay) Κλειστού τύπου
Πολλαπλής επιλογής (πολλαπλής επιλογής και calculated multiple choice) Ερωτήσεις διαζευκτικής απάντησης (Σωστό-Λάθος) Ερωτήσεις σύζευξης- αντιστοίχισης (Αντιστοίχιση, Random short test matching) Ερωτήσεις διάταξης (δεν υπάρχει ξεχωριστός τύπος) Ερωτήσεις συμπλήρωσης (Σύντομης απάντησης, Αριθμητική, Calculated simple, Ενσωματωμένες απαντήσεις)
31
Άλλοι τρόποι αυτοαξιολόγησης στο moodle
Μέσω της δραστηριότητας Ενότητα Μέσω δραστηριοτήτων αρθρωμάτων που μπορούν να προστεθούν στο moodle όπως το hot potatoes και τα παιχνίδια (games).
32
Moodle Ομαδεσ Εργασιασ
33
Δημιουργία ομάδων εργασίας
Διαχείριση μαθήματος-> Χρήστες ->Ομάδες Ορίζουμε: Ονομασία ομάδας Ανάθεση μαθητών στην ομάδα
34
Δημιουργία ομαδοποίησης
Ορίζουμε: Ονομασία ομαδοποίησης Ανάθεση ομάδων στην ομαδοποίηση
35
Δημιουργία ομαδικών δραστηριοτήτων
Προσθέτουμε μια δραστηριότητα (για παράδειγμα μια ομάδα συζήτησης) Πηγαίνουμε στις Συχνές ρυθμίσεις μονάδας και επιλέγουμε Λειτουργία ομάδας Ξεχωριστές ομάδες Ομαδοποίηση όνομα ομαδοποιήσεις Μπορώ να έχω διαφορετικές ομαδοποιήσεις στο ίδιο μάθημα και να επιλέγω ποια θέλω ανά δραστηριότητα.
36
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Υλοποίηση της στρατηγικής συνεργατικής μάθησης Jigsaw
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έξι τετραμελείς ομάδες εργασίας, το κάθε μέλος της οποίας ειδικεύεται σε μια πτυχή της εργασίας. Στο μάθημά μας θα υπάρχουν δραστηριότητες που θα απευθύνονται στις τετραμελείς ομάδες και δραστηριότητες που απευθύνονται στις ομάδες των ειδικών. Φτιάχνουμε 2 ομαδοποιήσεις: ΤετραμελείςΟμάδες ΟμάδεςΕιδικών Φτιάχνουμε 6 ομάδες που τις εντάσσουμε στις ΤετραμελείςΟμάδες και 4 ομάδες ειδικών (ένα μέλος από κάθε τετραμελή ομάδα) που τις εντάσσουμε στις ΟμάδεςΕιδικών
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.