Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣoφпїЅα Σελήνη Μεταξάς Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
Κεφάλαιο 5 Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
2
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Στόχοι Εκμάθησης Να περιγράψετε τον κλάδο του Β2Β. Να περιγράψετε τους κύριους τύπους μοντέλων Β2Β. Να συζητήσετε τα χαρακτηριστικά της θέσης αγορών στην πλευρά του πωλητή, περιλαμβανομένων και των δημοπρασιών. Να περιγράψετε τα μοντέλα διαμεσολάβησης στην πλευρά του πωλητή. Να περιγράψετε τα χαρακτηριστικά της θέσης αγορών στην πλευρά του αγοραστή και τον ηλεκτρονικό εφοδιασμό. Να εξηγήσετε πώς εργάζονται οι αντίστροφες δημοπρασίες στο Β2Β. Να περιγράψετε τα μοντέλα συγκέντρωσης και ομαδικών αγορών Β2Β. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
3
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Στόχοι Εκμάθησης Να περιγράψετε άλλα μοντέλα εφοδιασμού. Να ορίσετε τα ανταλλακτήρια και να περιγράψετε τους κύριους τύπους τους. Να περιγράψετε τις ηλεκτρονικές πύλες Β2Β. Να περιγράψετε τα ανταλλακτήρια τρίτων. Να περιγράψετε την διαχείριση σχέσεων με εταίρους (PRM). Να περιγράψετε πώς μπορεί να ωφεληθεί το B2B από την κοινωνική δικτύωση και το Web 2.0. Να περιγράψετε το Internet μάρκετινγκ στο Β2Β, περιλαμβανομένης και της επιχειρησιακής συμπεριφοράς αγοραστή. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
4
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
ηλεκτρονικό εμπόριο επιχείρησης με επιχείρηση, ΗΕ Β2Β Συναλλαγές ανάμεσα σε επιχειρήσεις, που διεξάγονται ηλεκτρονικά μέσω του Internet, εξωδικτύων, ενδοδικτύων ή ιδιωτικών δικτύων. Επίσης γνωστό σαν ηλεκτρονικό Β2Β ή απλώς Β2Β. Οι Βασικοί Τύποι Συναλλαγών και Δραστηριοτήτων Β2Β Στην πλευρά του πωλητή Στην πλευρά του αγοραστή Ανταλλακτήρια Βελτιώσεις αλυσίδας προμηθειών και συνεργατικό εμπόριο Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
5
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
6
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Οι Βασικοί Τύποι Ηλεκτρονικών Θέσεων Αγορών και Υπηρεσιών Β2Β Ένας προς Πολλούς και Πολλοί προς Ένα: Ιδιωτικές Ηλεκτρονικές Θέσεις Αγορών επιχειρηματοκεντρικό ΗΕ Ηλεκτρονικό εμπόριο που εστιάζεται στις ανάγκες αγορών (πολλοί προς ένα, ή πλευρά αγοραστή) ή στις ανάγκες πωλήσεων (ένας προς πολλούς, ή πλευρά πωλητή). Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
7
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Πολλοί προς Πολλούς: Ανταλλακτήρια ανταλλακτήρια Ηλεκτρονικές θέσεις αγορών πολλών προς πολλούς, που συνήθως είναι ιδιοκτησία και η λειτουργία τους ελέγχεται από ένα τρίτο, ή από ένα κονσόρτσιουμ, μέσα στο οποίο συναντώνται ηλεκτρονικά πολλοί αγοραστές και πολλοί πωλητές για να διαπραγματευθούν μεταξύ τους. δημόσιες ηλεκτρονικές θέσεις αγορών Ανταλλακτήρια τρίτων που είναι ανοικτά σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (πωλητές και αγοραστές). Βελτιώσεις Αλυσίδας Προμηθειών και Συνεργατικό Εμπόριο Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
8
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
9
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Χαρακτηριστικά του Β2Β Μέρη που Λαμβάνουν Μέρος στην Συναλλαγή: Πωλητές, Αγοραστές και Διαμεσολαβητές ηλεκτρονικός διαμεσολαβητής Ένας ηλεκτρονικός τρίτος, που διαμεσολαβεί στην συναλλαγή ανάμεσα στον αγοραστή και στον πωλητή. Μπορεί να είναι εικονικός ή διαμεσολαβητής μερικού ΗΕ. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
10
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Τύποι Συναλλαγών άμεσες αγορές Η αγορά αγαθών και υπηρεσιών, όταν χρειάζονται, συνήθως στις επικρατούσες τιμές της αγοράς. στρατηγικές προμήθειες Αγορές που περιλαμβάνουν μακροχρόνια συμβόλαια, τα οποία συνήθως βασίζονται σε ιδιωτικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε πωλητές και αγοραστές. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
11
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Τύποι Υλικών πρώτες ύλες Υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ενός προϊόντος (π.χ., χάλυβας για αυτοκίνητα ή χαρτί για βιβλία). βοηθητικές ύλες Υλικά που χρησιμοποιούνται για υποστήριξη της παραγωγής (π.χ., γραφική ύλη ή λάμπες φωτισμού). Υλικά συντήρησης, επισκευής και λειτουργίας, ΣΕΛ Βοηθητικές ύλες που χρησιμοποιούνται για δραστηριότητες που υποστηρίζουν την παραγωγή. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
12
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Κατεύθυνση του Εμπορίου κάθετες θέσεις αγορών Αγορές που ασχολούνται με ένα κλάδο ή ένα τμήμα ενός κλάδου της βιομηχανίας (π.χ., χάλυβας, χημικά). οριζόντιες θέσεις αγορών Αγορές που επικεντρώνονται σε μια υπηρεσία, σε υλικά ή σε ένα προϊόν, που χρησιμοποιείται σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας (π.χ., είδη γραφείου, PC). Σχέσεις Αλυσίδας Προμηθειών στο Β2Β Εικονικές Εταιρείες Υπηρεσιών στο Β2Β Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
13
Αρχές, Χαρακτηριστικά και Μοντέλα του ΗΕ Β2Β
Τα Οφέλη και οι Περιορισμοί του Β2Β Οφέλη: πωλητές )Π), Αγοραστές (Α), και οι δύο (Δ) Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
14
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
15
Ένας προς Πολλούς: Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Πωλητή
ηλεκτρονική θέση αγορών στην πλευρά του πωλητή Μια θέση αγορών μέσω του Web, στην οποία μια εταιρεία πωλεί σε πολλούς επιχειρηματικούς αγοραστές από ηλεκτρονικούς καταλόγους ή από δημοπρασίες, συνήθως επάνω σε ένα εξωδίκτυο. Πωλητές Β2Β Εξυπηρέτηση Πελατών Απευθείας Πωλήσεις από Καταλόγους Διαμόρφωση και Εξειδίκευση Οφέλη και Περιορισμοί των Απευθείας Πωλήσεων από Καταλόγους Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
16
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
17
Πωλήσεις μέσω Δημοπρασιών
Χρήση Δημοπρασιών στην Πλευρά του Πωλητή Οι προωθητικές δημοπρασίες προσφέρουν αρκετά οφέλη σε πωλητές Β2Β: Παραγωγή εσόδων Εξοικονομήσεις κόστους Αυξημένες προβολές σελίδων Πρόσκτηση και διατήρηση μελών Δημοπράτηση από την Ιστοθέση της Εταιρείας Χρήση Διαμεσολαβητών σε Δημοπρασίες Παραδείγματα Προωθητικών Δημοπρασιών Β2Β Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
18
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ένας από Πολλούς: Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Αγοραστή και Ηλεκτρονικός Εφοδιασμός ηλεκτρονική θέση αγορών στην πλευρά του αγοραστή Μια εταιρική ιστοθέση προμηθειών, που χρησιμοποιεί αντίστροφες δημοπρασίες, διαπραγματεύσεις, ομαδικές αγορές ή οποιαδήποτε άλλη μέθοδο ηλεκτρονικού εφοδιασμού. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
19
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ένας από Πολλούς: Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Αγοραστή και Ηλεκτρονικός Εφοδιασμός Μέθοδοι Εφοδιασμού Οργανισμοί και Τύποι Ηλεκτρονικού Εφοδιασμού Ηλεκτρονική προμήθεια Ηλεκτρονική αίτηση για υποβολή προσφορών Ηλεκτρονική αντίστροφη δημοπρασία Ηλεκτρονική πληροφόρηση ERP (electronic resource planning, ηλεκτρονικός προγραμματισμός πόρων) στο Web Ηλεκτρονικές ιστοθέσεις αγορών Ηλεκτρονική ΣΕΛ (συντήρηση, επιδιόρθωση και λειτουργία) Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
20
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
21
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ένας από Πολλούς: Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Αγοραστή και Ηλεκτρονικός Εφοδιασμός Ανεπάρκειες της Παραδοσιακής Διαχείρισης Εφοδιασμού διαχείριση εφοδιασμού Ο προγραμματισμός, οργάνωση και συντονισμός όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, που χρειάζονται για να επιτευχθεί η αποστολή ενός οργανισμού. ασυντόνιστη αγορά Μη προγραμματισμένη αγορά ειδών που χρειάζονται γρήγορα, συνήθως χωρίς διαπραγμάτευση τιμών, πράγμα που έχει σαν αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
22
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ένας από Πολλούς: Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Αγοραστή και Ηλεκτρονικός Εφοδιασμός Οι Στόχοι και τα Οφέλη του Ηλεκτρονικού Εφοδιασμού ηλεκτρονικός εφοδιασμός Η ηλεκτρονική κτήση αγαθών και υπηρεσιών για επιχειρήσεις. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
23
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
24
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Ηλεκτρονικές Θέσεις Αγορών στην Πλευρά του Αγοραστή: Αντίστροφες Δημοπρασίες πρόσκληση για υποβολή προσφοράς Η "πρόσκληση" για συμμετοχή σε ένα σύστημα υποβολής προσφορών. Διεξαγωγή Αντίστροφων Δημοπρασιών Ηλεκτρονική Υποβολή Προσφορών από Κυβερνήσεις Ομαδικές Αντίστροφες Δημοπρασίες Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
25
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
26
Άλλες Μέθοδοι Ηλεκτρονικού Εφοδιασμού
εσωτερική θέση αγορών εφοδιασμού Οι συγκεντρωτικοί κατάλογοι όλων των εγκεκριμένων προμηθευτών, συνδυασμένοι σε ένα μόνο εσωτερικό ηλεκτρονικό κατάλογο. Οφέλη των Εσωτερικών Θέσεων Αγορών Εύρεση στα γρήγορα αυτό που θέλουν οι πελάτες, έλεγχος της διαθεσιμότητας και των χρόνων παράδοσης και δυνατότητα συμπλήρωσης μιας ηλεκτρονικής φόρμας αίτησης, χρησιμοποιώντας λιγότερους προμηθευτές. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
27
Άλλες Μέθοδοι Ηλεκτρονικού Εφοδιασμού
αγορές από το γραφείο Απευθείας αγορές από εσωτερικές θέσεις αγορών, χωρίς την έγκριση προϊσταμένων και χωρίς την παρέμβαση του τμήματος εφοδιασμού. ομαδική αγορά Η συγκέντρωση παραγγελιών από αρκετούς αγοραστές, ώστε να δημιουργηθεί μεγάλος όγκος και να μπορέσει να γίνει διαπραγμάτευση για καλύτερες τιμές. Εσωτερική Συγκέντρωση Παραγγελιών Αγορών Εξωτερική Συγκέντρωση για Ομαδικές Αγορές Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
28
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
29
Άλλες Μέθοδοι Ηλεκτρονικού Εφοδιασμού
Αγορές στις Ιστοθέσεις των Πωλητών και Συνεργατικό Εμπόριο Αγορά Πρώτων Υλών ανταλλακτήριο εμπορικών ανταλλαγών Ένας διαμεσολαβητής που συνδέει μέρη για μια εμπορική ανταλλαγή. Μια εταιρεία υποβάλει τα πλεονάσματά της στο ανταλλακτήριο και παίρνει πόντους πίστωσης, τους οποίους μπορεί κατόπιν να χρησιμοποιήσει για να αγοράσει είδη, τα οποία χρειάζεται, από άλλους συμμετέχοντες στο ανταλλακτήριο. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
30
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
31
Ηλεκτρονικά Ανταλλακτήρια Β2Β – Ορισμοί και Αρχές
Λειτουργίες των Ανταλλακτηρίων Ταίριασμα αγοραστών και πωλητών Διευκόλυνση συναλλαγών Υποστήριξη πολιτικών και υποδομής ανταλλακτηρίου Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
32
Ηλεκτρονικά Ανταλλακτήρια Β2Β – Ορισμοί και Αρχές
δυναμική διαμόρφωση τιμής Μια ταχεία αλλαγή των τιμών με τον χρόνο, και πιθανώς ανάμεσα σε πελάτες, σαν αποτέλεσμα της προσφοράς και της ζήτησης. Μοντέλα Εσόδων Χρεώσεις συναλλαγών Χρέωση για την υπηρεσία Συνδρομές Χρέωση για διαφήμιση Άλλες πηγές εσόδων Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
33
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
34
Ηλεκτρονικές Πύλες, Κατάλογοι και Ιδιοκτησία Θέσεων Αγορών Β2Β
ηλεκτρονικές πύλες Β2Β Ηλεκτρονικές πύλες πληροφοριών για επιχειρήσεις. κάθετες ηλεκτρονικές πύλες Ηλεκτρονικές πύλες Β2Β που εστιάζονται σε ένα μόνο κλάδο της βιομηχανίας ή σε ένα τομέα της βιομηχανίας. Ιδιοκτησία Θέσεων Αγορών B2B ανταλλακτήριο συναλλαγών για Κονσόρτσια Ένα ανταλλακτήριο που δημιουργείται και λειτουργεί από μια ομάδα μεγάλων εταιρειών για να παρέχει υπηρεσίες συναλλαγών για όλο τον κλάδο της βιομηχανίας. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
35
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
36
Διαχείριση Σχέσεων με Εταίρους και Προμηθευτές
διαχείριση σχέσεων με εταίρους (PRM) Επιχειρηματική στρατηγική που εστιάζεται στην παροχή πλήρων ποιοτικών υπηρεσιών σε επιχειρηματικούς εταίρους. Ηλεκτρονικές Κοινότητες και PRM Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
37
B2B στο Περιβάλλον Web 2.0 και Κοινωνική Δικτύωση
Οι Ευκαιρίες Να ανακαλύψουν νέους επιχειρηματικούς εταίρους. Να βελτιώσουν τις προσλήψεις. Να εμπλουτίσουν την δυνατότητά τους να μάθουν για νέες τεχνολογίες, ανταγωνιστές και το επιχειρηματικό περιβάλλον. Να βρουν πιθανές αγορές. Να βελτιώσουν την συμμετοχή στις δραστηριότητες του κλάδου τους. Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
38
B2B στο Περιβάλλον Web 2.0 και Κοινωνική Δικτύωση
Η Χρήση των Εργαλείων Web 2.0 στο B2B Κοινωνικά Δίκτυα στην Θέση Αγορών B2B Παραδείγματα Άλλων Δραστηριοτήτων των Κοινωνικών Δικτύων B2B Στρατηγική για Κοινωνική Δικτύωση B2B Συμμετοχή Παρακολούθηση Χρήση υφισταμένων εφαρμογών Το Μέλλον της Κοινωνικής Δικτύωσης Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
39
Internet Μάρκετινγκ στο ΗΕ Β2Β
Συμπεριφορά Επιχειρησιακού Αγοραστή Ένα Μοντέλο Συμπεριφοράς Επιχειρησιακών Αγοραστών Οι Διαδικασίες Μάρκετινγκ και Διαφήμισης στο Β2Β Μέθοδοι για Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ Β2Β Στόχευση σε Πελάτες Ηλεκτρονικοί Χονδρέμποροι Προγράμματα Σύνδεσης, Διαμεσολαβητές Πληροφοριών και Εξόρυξη Δεδομένων Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
40
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
41
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Θέματα Διοίκησης Ποιο μοντέλο B2B πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για ηλεκτρονικό εφοδιασμό; Ποιο μοντέλο B2B πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για ηλεκτρονικές πωλήσεις B2B; Με ποιο ανταλλακτήριο πρέπει να συνδεθούμε; Ποιους προμηθευτές πρέπει να επιλέξουμε; Ποια είναι η επίπτωση του B2B στον οργανισμό; Ποια είναι τα ηθικά θέματα που σχετίζονται με το Β2Β; Πως πρέπει να διαχειριστούμε τους προμηθευτές; Ποιος είναι ο κατάλληλος τύπος κοινωνικού δικτύου; Ιδιωτικό ή δημόσιο; Μπορούμε να χρησιμοποιούμε μεθόδους και έρευνα μάρκετινγκ B2C στο B2B; Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.