Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η περίπτωση της Γερμανίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η περίπτωση της Γερμανίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η περίπτωση της Γερμανίας

2 Ο ΜΚΤ στην Γερμανία Ονομάζονται οργανισμοί “χωρίς κερδοσκοπικά κίνητρα ή εμπορικό χαρακτήρα”. Ορίζονται ως εξής: Οι ΜΚΟ είναι σύνδεσμοι οι οποίοι είτε παρέχουν δημόσια αγαθά ή εξυπηρετούν το κοινό συμφέρον ή αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα ενδιαφέροντα των μελών τους ή των ομάδων τους. Δεν δραστηριοποιούνται για οικονομικά οφέλη. Αντιμετωπίζουν τα έξοδα τους μέσω των συνεισφορών των μελών, δημοσίων επιχορηγήσεων και, στην περίπτωση των εκκλησιών, μέσω φόρων και μόνο σε μικρότερο βαθμό μέσω εισοδημάτων παραγωγής, συνήθως με την μορφή παροχής υπηρεσιών.

3 Ο ΜΚΤ στην Γερμανία (συνέχεια)
Ο ΜΚΤ στην Γερμανία συμπεριλαμβάνει εκκλησίες, πολιτικά κόμματα, ενώσεις, εργοδότες και επιχειρησιακούς συνδέσμους καθώς και νομικές οντότητες οικονομικών και επαγγελματικών συνδέσμων, όπως Εμπορικά Επιμελητήρια. Ο ΜΚΤ στην Γερμανία έχει ιδιαίτερη συμμετοχή στην παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της κοινωνίας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο ΜΚΤ συνεισφέρει κατά 2% ως 3% στο ΑΕΠ και παρέχει 1,2 εκ. θέσεις εργασίας (4% της συνολικής απασχόλησης). Ο ΜΚΤ αριθμεί με οργανισμούς (οι περισσότεροι λειτουργούν χωρίς αμειβόμενο προσωπικό). Οι εκκλησίες είναι η πιο συχνοί τύποι οργάνωσης στον Γερμανικό ΜΚΤ.

4 Ο ΜΚΤ στην Γερμανία (συνέχεια)
Η ανάπτυξη του ΜΚΤ οφείλεται: Στη γενική διεύρυνση και εξάπλωση των υπηρεσιών της γερμανικής οικονομίας. Στην αυξημένη συμμετοχή του γυναικείου πληθυσμού στην αγορά εργασίας. Στην εξάπλωση της μερικής απασχόλησης. Στις πρωτοβουλίες του δημοσίου τομέα να μειωθεί η ανεργία, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων.

5 Κατηγοριοποίηση των ΜΚΟ
Κατηγορίες οργανισμών Εμπορικός Τομέας: γεωργία, παραγωγή, ενέργεια και μεταλλουργία, μεταποίηση και επεξεργασία, οικοδόμηση, εμπορία, επικοινωνίες, τράπεζες και ασφάλιση, υπηρεσίες. Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί Μη Κερδοσκοπικοί οργανισμοί που εξυπηρετούν νοικοκυριά. Μη Κερδοσκοπικοί οργανισμοί που εξυπηρετούν επιχειρήσεις. Κρατικές υπηρεσίες και κοινωνική ασφάλεια

6 Κατηγοριοποίηση των ΜΚΟ (συνέχεια)
Κατηγορίες ΜΚΟ Μη Κερδοσκοπικοί οργανισμοί που εξυπηρετούν νοικοκυριά: Εκκλησίες, θρησκευτικοί και πολιτικοί σύνδεσμοι, σύνδεσμοι κοινωνικής πρόνοιας και νεότητας. Οργανισμοί στο πεδίο μόρφωσης, επιστήμης, έρευνας και τέχνης. Ενώσεις, σύνδεσμοι δημοσίων σωμάτων (πόλεις), περιφερειακά σώματα (κομητείες) και οργανισμοί κοινωνικής ασφάλισης, πολιτικά κόμματα, κλπ. Άλλοι Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί, οι οποίοι δεν εξυπηρετούν επιχειρήσεις. Μη Κερδοσκοπικοί οργανισμοί που εξυπηρετούν επιχειρήσεις: Σύνδεσμοι επιχειρήσεων και εργοδοτών (Εμπορικά Επιμελητήρια) Επαγγελματικοί σύνδεσμοι.

7 Ο ΜΚΤ και η Γερμανική Οικονομία
Ο ΜΚΤ είναι ο έβδομος μεγαλύτερος τομέας (από την άποψη της απασχόλησης) και προηγείται των τραπεζών, ασφαλιστικών, ενέργειας, μεταλλευμάτων και γεωργίας. Οι γυναίκες καταλαμβάνουν δύο στις τρεις θέσεις εργασίας στον ΜΚΤ, σε αντίθεση με το ένα τρίτο της απασχόλησης της συνολικής οικονομίας. Από την άποψη των συνολικών ημερομισθίων, ο ΜΚΤ είναι ο όγδοος μεγαλύτερος τομέας, μόλις 3% μικρότερος από την συνεισφορά του τραπεζικού και ασφαλιστικού τομέα. Το μερίδιο των ΜΚΟ αυξήθηκε από 2,3% το 1970 σε 3,1% το 1987 (αύξηση 50%). Τα νοσοκομεία και οι παιδικοί σταθμοί κατέχουν τα μεγαλύτερα ποσοστά απασχόλησης στον Μη Κερδοσκοπικό Τομέα.


Κατέβασμα ppt "Η περίπτωση της Γερμανίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google