Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές
Αθήνα • ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές

2 πορεία & σύγκριση ανάπτυξη στην πράξη
Το ποσοστό συμμετοχής των εξαγωγών μας στο ΑΕΠ είναι μόνο 8.7%. Και αυτό είναι ένα ήδη αυξημένο ποσοστό αφού το 2009 ήταν κάτω από το 8%. Αρκεί να αναλογιστούμε πως το αντίστοιχο ποσοστό για την Ισπανία είναι πάνω από 16%, δηλαδή διπλάσιο, για την Πορτογαλία πάνω από 20%, για την Ιρλανδία και για την Ολλανδία ξεπερνά το 50%, για να καταλάβουμε το μέγεθος του προβλήματος και την ανάγκη να κινηθούμε άμεσα και αποτελεσματικά. ανάπτυξη στην πράξη

3 ανάπτυξη στην πράξη Αναθέρμανση της οικονομίας
Προώθηση της νέας και νεανικής επιχειρηματικότητας με σημείο αναφοράς την καινοτομία Βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος Εύρυθμη λειτουργία της αγοράς Ενίσχυση της εξωστρέφειας ανάπτυξη στην πράξη

4 στρατηγική Brand – οραματιζόμαστε και δεσμευόμαστε
Δίνουμε τα χέρια: συμφωνία με τους εξαγωγείς Brand – οραματιζόμαστε και δεσμευόμαστε Άτυπος διυπουργικός συντονισμός – συντονιζόμαστε Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών – συμμετέχουμε Χρηματοδοτικές πρωτοβουλίες – χρηματοδοτούμε Φορείς – υποστηρίζουμε Δίκτυο ενημέρωσης – γνωρίζουμε και γνωριζόμαστε Επικοινωνία – επικοινωνούμε Για πρώτη φορά καταρτίζεται ένα συνεκτικό σχέδιο που καλύπτει συνολικά την έννοια της εξωστρέφειας και όλες τις παραμέτρους της. Από την υιοθέτηση ενός εθνικού brand μέχρι την ανασύνταξη των δημόσιων φορέων που υπηρετούν την εξωστρέφεια. ανάπτυξη στην πράξη

5 brand Δημιουργία ενιαίου brand για τη χώρα Εθνικό brand Εξαγωγές
Kάθε διάσταση του εθνικού brand (εξαγωγές, επενδύσεις, τουρισμός) θα υποστηρίζεται από ανεξάρτητες δράσεις με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων που θα ενημερώνουν τους υπόλοιπους για λόγους συντονισμού και επίτευξης συνεργιών. Οι δράσεις θα εκτελούνται είτε από τους ίδιους τους φορείς, είτε θα γίνονται outsourced. Έχουν ήδη δρομολογηθεί ενέργειες οι οποίες έχουν σαν στόχο να υποστηρίξουν το ενιαίο brand στις εξαγωγές, όπως η δημιουργία ενός κοινού λογότυπου και ενός κοινού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων υψηλής ποιότητας. Μάλιστα αυτή τη στροφή στην ποιότητα τη σηματοδοτούμε βελτιώνοντας τους μηχανισμούς πιστοποίησης. Πεποίθησή μας είναι πως η ποιότητα αποτελεί το κυριότερο συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στο διεθνή ανταγωνισμό. Εθνικό brand Εξαγωγές Επενδύσεις Τουρισμός Δράσεις με ευθύνη ΟΠΕ Δράσεις με ευθύνη Invest-in-Greece Δράσεις με ευθύνη ΕΟΤ ανάπτυξη στην πράξη

6 διυπουργικός συντονισμός
Συνεργασία: (α) Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (β) Επικρατείας (αρμόδιος για στρατηγικές επενδύσεις) (γ) Οικονομικών (δ) Εξωτερικών (Οικονομική Διπλωματία: διακρατικές, ΟΕΥ) (ε) Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (κλάδος τροφίμων) (στ) Πολιτισμού και Τουρισμού (ΕΟΤ) Δεσμευόμαστε ότι ως κυβέρνηση θα ενεργούμε συντονισμένα. Η κυβερνητική μας πολιτική θα έχει συνοχή και οι πρωτοβουλίες μας θα προκύπτουν μετά από συνεννόηση μεταξύ όλων των υπουργείων και των φορέων που σχετίζονται με την εξωστρέφεια. Αντίστοιχα, προσδοκούμε πως και οι εξαγωγείς και οι φορείς που τους εκπροσωπούν θα κάνουνε το ίδιο. Οι τρεις σύνδεσμοι εξαγωγέων κινούνται ήδη σ’ αυτήν την κατεύθυνση, καθώς έχουν συγκροτήσει πια ένα cluster. Μιλάνε με μια φωνή και καταθέτουν κοινές προτάσεις. ανάπτυξη στην πράξη

7 διυπουργική συνεργασία Ειδ. Γραμ. Ανταγωνιστικότητας
εθνικό συμβούλιο πολιτική ηγεσία Αναμορφώνουμε τη δομή που μέχρι στιγμής –στα χαρτιά τουλάχιστον- υποτίθεται πως διαμορφώνει την εθνική μας στρατηγική για τις εξαγωγές και την ανταγωνιστικότητα. Το Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών, όπως και τα άλλα εθνικά συμβούλια που έχουν θεσπιστεί, δε λειτουργεί αποτελεσματικά. Το ΕΣΕΞ απορροφάται από το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και αποτελεί πλέον έναν από τους 4 πυλώνες του. Οι υπόλοιποι είναι η καινοτομία, που αποτελεί πολιτική μας προτεραιότητα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που είναι η βάση της εθνικής μας οικονομίας, και η ανταγωνιστικότητα, που οφείλουμε άμεσα να βελτιώσουμε με βάση όλους τους σχετικούς δείκτες αξιολόγησης. ΕΣΑΑ διυπουργική συνεργασία Ανταγωνιστικότητα Καινοτομία ΜΜΕ Εξωστρέφεια Ειδ. Γραμ. Ανταγωνιστικότητας ΓΓΒ Γεν. Δ/νση ΔΟΠ ανάπτυξη στην πράξη

8 εργαλεία Ταμείο “G2M – Go to Market”
Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα των Επιχειρήσεων» Ασφάλιση εξαγωγών ανάπτυξη στην πράξη

9 Ταμείο G2M (Go to Market)
ΕΤΕΑΝ Βελτιώνουμε τη ρευστότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων με τη δημιουργία ενός ταμείου εξωστρέφειας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του Το νέο ταμείο, που θα ονομάζεται Go2Market, θα διαθέτει δημόσιο κεφάλαιο ύψους 70 περίπου εκατ. €, το οποίο θα αξιοποιηθεί για τη μόχλευση πολλαπλάσιων κεφαλαίων από την αγορά. Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην προκήρυξη προγραμμάτων από την άνοιξη του 2011. Ταμείο Επιχειρηματικότητας Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης Ταμείο Ενάλιο Ταμείο Κοινων. Επιχειρ. Ταμείο Εξοικονομώ κατ’ οίκον Τ1 G2M (μόχλευση: Δημόσιο - Τράπεζες, ιδιώτες, funds) ΤΕΜΠΜΕ (εγγυήσεις) Χαμηλότοκα δάνεια Private equity, venture capital action plan action plan action plan ανάπτυξη στην πράξη

10 «Εξωστρέφεια - Ανταγωνιστικότητα»
Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Προδημοσιεύεται σήμερα Προϋπολογισμός € 30 εκ. Άυλες επιλέξιμες δαπάνες Προάγγελος του Ταμείου G2M Προδημοσιεύουμε σήμερα τον οδηγό του προγράμματος για την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, το οποίο παρέχει κεφάλαια του ΕΣΠΑ ύψους 30 εκατ. € απευθείας στις επιχειρήσεις, χωρίς τραπεζική διαμεσολάβηση. Το πρόγραμμα αυτό ουσιαστικά αποτελεί τον προπομπό του ταμείου εξωστρέφειας. ( ανάπτυξη στην πράξη

11 ασφάλιση εξαγωγών Ανάγκη ενίσχυσης της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω της παροχής ασφαλιστικών πιστώσεων Αναπροσαρμογή του ΟΑΕΠ ως εργαλείο πολιτικής: - Ενημέρωση, ευελιξία, ταχύτητα - Κάλυψη έμμεσων επενδύσεων - Export Credit Guarantee Council Ο ΟΑΕΠ είναι κερδοφόρος και θα παραμείνει. Τον αναπροσαρμόζουμε όμως ως εργαλείο πολιτικής με σκοπό να παρέχει ενημέρωση και να λειτουργεί με ευελιξία, ενώ θα αποκτήσει και τη δυνατότητα να καλύπτει έμμεσες επενδύσεις. Το 2011 ο ΟΑΕΠ θα γίνει πελατοκεντρικός και ήδη είμαστε στη διαδικασία απόκτησης εξελιγμένων συστημάτων πληροφορικής που θα εξυπηρετούν άμεσα τους πελάτες του. ανάπτυξη στην πράξη

12 φορείς ΟΠΕ: Αναδιοργάνωση στο πρότυπο του EVD (ολλανδικό best practice) (α) πληροφόρηση country/market intelligence, δυνατότητα match-making, ισχυρές βάσεις δεδομένων, διαρκείς ηλεκτρονικές εκθέσεις/αγορές ανά κλάδο (β) συμμετοχή σε εκθέσεις (γ) ενίσχυση πολύ μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν εξάγει ανάπτυξη στην πράξη

13 δίκτυο ενημέρωσης Κίνημα εξωστρέφειας
Δίκτυο ενημέρωσης για εξωστρεφή ανάπτυξη ανά περιφέρεια: με ευθύνη των συνδέσμων εξαγωγέων, σε συνεργασία με τοπικά επιμελητήρια/τοπική αυτοδιοίκηση Πρόγραμμα μέντορα ανάπτυξη στην πράξη

14 μετρήσιμα αποτελέσματα
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΑΓΩΓΩΝ EE-27 % ΛΟΙΠΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ Β. ΑΜΕΡΙΚΗ (ΗΠΑ-ΚΑΝΑΔΑΣ) ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΑΜΕΡΙΚΗ ΛΟΙΠΕΣ ΧΩΡΕΣ ΑΣΙΑΣ ΑΦΡΙΚΗ ΛΟΙΠΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 0 ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΖΩΑ ΖΩΝΤΑ 76,39 11,43 1,66 5,08 0,08 1,08 2,52 1,76 1 ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΚΑΠΝΟΣ 56,35 15,81 1,55 4,50 2,42 5,14 13,69 0,54 2 ΑΥΛΕΣ ΜΗ ΕΔΩΔΙΜΕΣ ΠΛΗΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 34,70 33,86 2,46 2,33 0,19 17,05 9,25 0,15 3 ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ 47,56 24,07 0,98 11,91 1,69 1,14 11,68 4 ΕΛΑΙΑ ΚΑΙ ΛΙΠΗ ΖΩΙΚΑ Η ΦΥΤΙΚΑ 81,42 4,44 1,85 7,04 0,57 2,76 0,47 1,44 5 ΧΗΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ 72,70 17,18 3,25 1,49 0,17 1,52 3,12 0,58 6 ΒΙΟΜΗΧ. ΕΙΔΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΑ ΚΑΤΑ Α ΥΛΗ 59,99 17,68 4,04 4,13 0,72 1,25 11,44 0,75 7 ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 48,82 19,21 5,31 10,51 2,20 4,54 5,40 4,00 8 ΔΙΑΦΟΡΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΕΙΔΗ 73,49 15,33 5,29 1,98 0,55 2,00 0,92 0,44 9 ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΑ 52,72 5,66 0,63 14,70 6,61 1,01 0,78 17,90 ΣΥΝΟΛΟ 62,60 17,22 3,21 5,48 0,95 2,73 5,16 2,66 Έχουμε εντάξει άλλωστε στο σχεδιασμό μας τη χρήση όλων των στατιστικών εργαλείων που θα μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε συστηματικά τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών μας. Έτσι θα είμαστε ανά πάσα στιγμή σε θέση όχι μόνο να γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε αλλά και πώς πρέπει να κινηθούμε για να κατακτήσουμε τους στόχους μας. Με τον πίνακα που βλέπετε στην οθόνη, για παράδειγμα, μπορούμε να παρακολουθούμε την πορεία των εξαγωγών μας ανά κλάδο και ανά χώρα, έχοντας τη δυνατότητα να στοχοθετήσουμε τις προτεραιότητές μας και να δώσουμε έμφαση εκεί που θέλουμε. ανάπτυξη στην πράξη

15 χρονοδιάγραμμα εξαμήνου
Δεκ. Ιαν. Φεβ. Μαρ. Απρ. Μάϊ. Ανακοινώσεις «Εξωστρέφεια & Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΑΑ Brand ΟΠΕ, ΟΑΕΠ Ταμείο G2M ανάπτυξη στην πράξη

16 στόχος ανάπτυξη στην πράξη
Θέτουμε ιδιαίτερα φιλόδοξους και συγκεκριμένους στόχους: ελαχιστοποιούμε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου και θέλουμε οι εξαγωγές μας να αντιστοιχούν στο 10% του ΑΕΠ μέχρι το 2012 και στο 16% του ΑΕΠ μέχρι το 2014. ανάπτυξη στην πράξη

17 ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές
Αθήνα • ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές


Κατέβασμα ppt "ελλάδα της εξωστρέφειας Εθνική Στρατηγική για τις Εξαγωγές"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google