Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Γιατί κάθε παιδί πηγαίνει σχολείο;
Εκπαίδευση για Όλους Γιατί κάθε παιδί πηγαίνει σχολείο; Φωτογραφία: Arjun Kohli/Arete Ιστορίες/ActionAid
2
Εκπαίδευση για Όλους Αυτή η παρουσίαση αναφέρεται στην εκπαίδευση και στο λόγο για τον οποίο τα παιδιά δεν πάνε σχολείο. Υπήρξε μια πρόοδος σχετικά με την εκπαίδευση για όλα τα παιδιά. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά παιδιά ακόμη που δεν φοιτούν σε σχολείο και το σύστημα εξακολουθεί να είναι άδικο. Θα προσπαθήσουμε να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό και θα εξηγήσουμε τα κύρια εμπόδια που προκύπτουν σε σχέση με τη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο. Ας αρχίσουμε ρωτώντας γιατί πάμε σχολείο. Καλέστε το κοινό να εκφράσει ιδέες σε σχέση με το γιατί πάμε σχολείο και γιατί είναι σημαντικό, π.χ. Για να αποκτήσουμε προσόντα, να μάθουμε, να παίζουμε, να κάνουμε φίλους, κ.λπ. Φωτογραφία: Aubrey Wade/Oxfam
3
Πόσα παιδιά δεν φοιτούν σε δημοτικό σχολείο;
35 επατομμύρια 58 εκατομμύρια 90 εκατομμύρια Πόσα παιδιά παγκοσμίως πιστεύετε ότι δεν φοιτούν σε δημοτικό σχολείο; Είναι μήπως: 35 εκατομμύρια; 58 εκατομμύρια; 90 εκατομμύρια; Το 2015 ο αριθμός των παιδιών που δεν φοιτούσαν σε δημοτικό σχολείο ήταν 58 εκατομμύρια. Σταριστικές από την Έκθεση της UNESCO για την Εκπαίδευση για όλους: Φωτογραφία: Arjun Kohli/Arete Stories/ActionAid
4
Γιατί δεν πάνε σχολείο τα παιδιά;
1. 2. 3. 4. Είναι πολλοί οι λόγοι για τους οποίους τα παιδιά δεν πάνε σχολείο. Καλέστε τους νέους να σας αναφέρουν κάποιους λόγους. Μπορείτε να χρησιμοπιιήσετε τις φωτογραφίες ως νύξη. 1. Πολλές φορές δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί, ή οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προσόντα. 2. Κάποιες φορές δεν υπάροχυν αρκετές τάξεις ή πόροι. Πολλά παιδιά κατοικούν μακριά από το κοντινότερο σχολείο και είναι μακριά για να ταξιδέψουν. Πολλά σχολεία στερούνται βασικού εξοπλισμού, όπως καθαρό νερό και τουαλέτες. 3. Τα παιδιά φτωχών οικογενειών μπορεί να δουλεύουν και να μην φοιτούν σε σχολείο, ή οι γονείς μπορεί να μην είναι σε θέση να καλύψουν τα έξοδα της φοίτησης των παιδιών τους στο σχολείο. 4. Σε κάποιες περιοχές, κάποιες ομάδες παιδιών, όπως κορίτσια, εθνικές μειονότητες, κ.λπ., αντιμετωπίζουν εμπόδια στην παροχή εκπαίδευσης. Η αναπηρία είναι ακόμη ένα μεγάλο εμπόδιο. Τέλος, σε κάποιες περιοχές, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει καταρρεύσει λόγω πολέμου, συγκρούσεων ή καταστροφών. Φωτογραφίες Suzi O'Keefe/Oxfam Irina Werning/Oxfam Mohammad Alam/Oxfam Alun McDonald/Oxfam
5
Το εμπόδιο της φτώχειας
Το εμπόδιο της φτώχειας. Αυτή είναι η Φάτιμα. Είναι 10 χρονών και μένει στη Νιγηρία. Η οικογένειά της δεν έχει αρκετά χρήματα για να πληρώσει για τη στολή του σχολείου, τα βιβλία και άλλο υλικό. Ακόμη και τα μικρά χρηματικά ποσά αποτελούν εμπόδια στην εκπαίδευση για τις φτωχές οικογένειες. Αν πρέπει να επιλέξουν για το ποιος θα πάει σχολείο, το κορίτσι ή το αγόρι, το κορίτσι είναι που δεν θα πάει. Η Φάτιμα, επομένως, δεν πάει σχολείο, αλλά βοηθάει τη μαμά της με τις δουλειές του σπιτιού και πουλάει κρεμμύδια έξω από το σπίτι της. Ωστόσο, η οικογένειά της θα ήθελε να μπορούσε να την έστελνε σχολείο. `Οπως υπογραμμίζει η μαμά της, Χατζήζα, «Αν το παιδί μου μορφωθεί, θα έχει ένα καλύτερο μέλλον». Φωτογραφία: Akinkugbe Okikiola/ActionAid
6
Το εμπόδιο των συγκρούσεων
Το εμπόδιο των συγκρούσεων. To 2015 o Μοχάμετ ήταν12 χρονών, ένα προσφυγόπουλο που εξαναγκάστηκε να φύγει από τη Συρία λόγω του βάναυσου εμφύλιου πολέμου. Ζούσε σε ένα στρατόπεδο προσφύγων στο Λίβανο και δεν πήγε σχολείο για 5 χρόνια, αφού δούλευε πουλώντας φρούτα και λαχανικά κοντά από τον τόπο που έμενε με την οικογένειά του. Το 2016 εκτιμάται ότι τα μισά παιδιά από τη Συρία δεν φοιτούσαν σε σχολείο. Συνολικά, το 2015, 37 εκατομμύρια παιδιά δεν φοιτούσαν σε σχολείο σε χώρες όπου επηρεάστηκαν από την κρίση. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει χώρες όπως η Συρία, που βίωσε βίαιες συγκρούσεις, χώρες που επηρεάστηκαν από φυσικές καταστροφές (όπως σεισμούς και πλημμύρες) και χώρες με έκτακτες ανάγκες για την υγεία (όπως ο ιός `Εμπολα στη Δυτική Αφρική). Ωστόσο, το 2013 μόνο το 2% της ανθρωπιστικής βοήθειας επενδύθηκε στην εκπαίδευση. Φωτογραφία: Lisa Rutherford/Oxfam GB
7
Το εμπόδιο της αναπηρίας
Πόσα από τα παιδιά που δεν φοιτούν σε σχολείο έχουν αναπηρία; 4 εκατομμύρια 11 εκατομμύρια 24 εκατομμύρια Το εμπόδιο της αναπηρίας. Πόσα από τα 58 εκατομμύρια παιδιά που δεν φοιτούν σε σχολείο έχουν αναπηρία; 4 εκατομμύρια παιδιά 11 εκατομμύρια παιδιά 24 εκατομμύρια παιδιά Απάντηση = 24 εκατομμύρια παιδιά. Πολλά από τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, όπως τα μεγάλα και δύσκολα ταξίδια στο σχολείο ή η έλλειψη νερού και υγιεινής στο σχολείο, γίνονται ακόμη πιο δύσκολα για παιδιά με αναπηρία. Τα παιδιά με ανάγκες χρειάζονται επιπλέον πόρους. Ο προϋπολογισμός για την εκπαίδευση σε πολλές χώρες σπάνια καλύπτοει τα έξοδα της γενικής εκπαίδευσης, μάλλον πόσο της ενιαίας. Σε πολλές χώρες η αναπηρία θεωρείται ντροπή και παιδιά με ανάγκες δεν απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους. Ως αποτέλεσμα, πολλά από τα παιδιά αυτά δεν φοιτούν σε σχολείο. Στατιστικά δεδομένα από την Εκθεση της UNESCO για την Παγκόσμια Εκπαίδευση: Φωτογραφία: Arjun Kohli/Arete Stories/ActionAid
8
Το εμπόδιο του φύλου Tο εμπόδιο του φύλου.
Αυτή είναι η Γκμπέσεϋ από τη Σιέρα Λεόνε και ήταν 15 χρόνων όταν πάρθηκε αυτή η φωτογραφία. Η Γκμπέσεϋ δεν πήγε ποτέ σχολείο και μάθαινε να ράβει σε ένα κέντρο εκπαίδευσης και κατάρτισης. `Εμαθε μόνο να διαβάζει όταν ήταν 13 χρόνων. `Ενας συνδυασμός διάφορων παραγόντων, όπως η πείνα, η παιδική εργασία, η ανισότητα φύλων και η συχνές μετακινήσεις της οικογένειάς της για εξεύρεση χώρου διαμονής, είχαν ως αποτέλεσμα τη μη φοίτηση της Γκμπέσεϋ στο δημοτικό σχολείο. Το 2016, τα διπλάσια κορίτσια από ό,τι τα αγόρια σε όλη την υποσαχάρια Αφρική δεν πήγαν ποτέ σχολείο. Παρόλες τις μεγάλες προσπάθειες για την παροχή ίσων ευκαιριών στα κορίτσια και τα αγόρια, το να γεννιέται κανείς κορίτσι αποτελεί μεγάλο εμπόδιο στην παροχή εκπαίδευσης. Φωτογραφία: Aubrey Wade/Oxfam GB
9
Tο εμπόδιο του χρόνου Το εμπόδιο του χρόνου.
Για πόσα χρόνια φοιτάει κανείς στο σχολείο; Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μαθητές φοιτούν στο σχολείο για χρόνια, από 5 χρονών μέχρι 16 ή 18. Αυτό ισχύει τόσο για τα κορίτσια όσο και για να αγόρια. Ωστόσο, στις αγροτικές περιοχές της Νιγηρίας, τα κορίτσια φοιτούν γύρω στα 3 χρόνια στο σχολείο. Σε κάποια μέρη στη Νιγηρία, τα κορίτσια περνούν 6 περίπου μήνες στο σχολείο. Πολλά κορίτσια εγκαταλείπουν το σχολείο γιατί: Υπάρχει έλλειψη γυναικών εκπαιδευτικών. Το σχολείο είναι μακριά με τα πόδια και ενδέχεται να υπάρχουν κίνδυνοι που να επηρεάζουν περισσότερο τα κορίτσια από όσο τα αγόρια. Υπάρχει έλλειψη νερού και τουαλέτων στο σχολείο. Οι κοινωνικές στάσεις, θεωρούν πιο σημαντική την εκπαίδευση των αγοριών παρά των κοριτσιών, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις όπου θα πρέπει να αποφασιστεί ποιος/α παιδί/ά της οικογένειας θα πρέπει να πάει/πάνε στο σχολείο. Σε πολλές χώρες τα παιδιά εγκαταλείπουν το σχολείο κατά τη μεταβατική περίοδο από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Το 2016 υπήρχαν 263 εκατομμύρια νέοι εκτός σχολείου. Στατιστικές από την UNESCO: Φωτογραφία: John McLaverty/Oxfam
10
Το εμπόδιο της τάξης Το εμπόδιο της τάξης.
Πώς είναι να πηγαίνει κανείς σχολείο σε μια χώρα χωρίς σχολικό εξοπλισμό για όλα τα παιδιά, όπως αυτό το σχολείο στο Αφγανιστάν; Πολλά μαθήματα γίνονται υπαίθρια λόγω έλλειψης τάξεων. Αυτό μπορεί να είναι απολαυστικό για λίγο καιρό, αν ο καιρός είναι καλός, αλλά είναι πολύ δύσκολο να μάθει κανείς όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες. Τα σχολικά κτήρια είναι συχνά σε κακή κατάσταση και έχουν έλλειψη βασικού εξοπολισμού, όπως θρανία, καρέκλες, τουαλέτες και ηλεκτρισμό. Σε πολλές τάξεις ο μοναδικός εξοπλισμός που υπάρχει για τον εκπαιδευτικό είναι ο πίκανας και λίγες κιμωλίες. Φωτογραφία: Shah Bibi/ACBAR
11
Το εμπόδιο του εκπαιδευτικού
Το εμπόδιο του εκπαιδευτικού. Φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς. Σε πολλές περιοχές του κόσμου εκατομμύρια παιδιά δεν φοιτούν σε σχολείο επειδή δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί. Και εκατομμύρια παιδιά που πηγαίνουν σχολείου φοιτούν σε υπερπλήρεις τάξεις γιατί δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί για να τους διδάξουν. Συνολικά, τα Ηνωμένα `Εθνη υπολογίζουν ότι υπάρει μια έλλειψη της τάξης του 1.7 εκατομμυρίων εκπαιδευτικών παγκοσμίως. Στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι κάτοχοι πανεπιστημιακού πτυχίου και ακολούθως προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και πρακτικής εμπειρίας. Ωστόσο, σε πολλές υπό ανάπτυξη χώρες, πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι προσοντούχοι, αφού έχουν τύχει ελάχιστης ή καθόλου τυπικής εκπαίδευσης. Φωτογραφία: Adam Davies/Oxfam
12
Το εμπόδιο του μεγέθους της τάξης
Το εμπόδιο του μεγέθους της τάξης. Οι δυσκολίες και οι προκλήσεις δεν τελειώνουν, ωστόσο, όταν ένα παιδί εγγραφεί σε ένα σχολείο και εξασφαλίσει μια θέση σε μια τάξη. Πόσα παιδιά υπάρχουν στην τάξη σας; Σίγουρα γύρω στα 25. Αν και υπάρχουν θρανία και καρέκλες για όλους, πώς νομίζετε ότι μοιάζει το μάθημα που βλέπετε στη φωτογραφία; Είναι σε θέση ο εκπαιδευτικός να βοηθήσει το κάθε παιδί σε ατομικό επίπεδο; Η παγόσμια έλλειψη σε εκπαιδευτικούς και τάξεις σημαίνει ότι υπάρχουν σε πολλά σχολεία υπερπλήρεις τάξεις. Οι τάξεις των 100 δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο. Φωτογραφία: Chris Morgan/GCE/ActionAid
13
Το εμπόδιο του μισθού Tο εμπόδιο του μισθού.
Αυτός είναι ο Ισιάκου Υάρο, βοηθός διευθυντή στη Νιγηρία. Λέει ότι το δυσκολότερο πράγμα του να είναι κανείς εκπαιδευτικόε είναι να μην πληρώνεται για την εργασία του κάθε μήνα: «Πώς μπορείς να προγραμματιστείς όταν δεν πληρώνεσαι όταν πρέπει να πληρωθείς;» Είναι δύσκολο να προσλαμβάνονται προσοντούχοι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικοί με κίνητρα, όταν δεν πληρώνονται τακτικά. Πολλές φορές, ο προϋπολογισμός για την εκπαίδευση δεν καλύπτει τις πληρωμές των εκπαιδευτικών και τα έξοδα του σχολικού εξοπλισμού. Φωτογραφία: Chris Morgan/GCE/ActionAid
14
Το εμπόδιο της χρηματοδότησης
Το εμπόδιο της χρηματοδότησης. Το εμπόδιο του μισθού συνδέεται με το εμπόδιο της χρηματοδότησης. Ας επισκεφτούμε το Μαλάουι, στη Νότιο Αφρική. Το Μαλάουι είναι μια από τις φτωχότερες χώρες στην Αφρική. Οι εκπαιδευτικοί και ο σχολικός εξοπλισμός κοστίζουν αρκετά χρήματα. Πόσα χρήματα νομίζετε πως ξοδεύει για κάθε παιδί του δημοτικού σχολείου το χρόνο η κυβέρνηση του Μαλάουι; (Για σκοπούς σύγκρισης,το 2015 η Αγγλία ξόδεψε μεταξύ £4,000 και £8,500 για κάθε παιδί, το χρόνο). £50 £150 £500 £1,000 Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση του Μαλάουι ξοδεύει £ 34 σε ένα πρωτεύον παιδί ανά έτος. Ακόμα κι αν πολλές φτωχές χώρες θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για την εκπαίδευση, ακόμα δεν θα έχουν αρκετά χρήματα για να παρέχουν ποιοτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά τους. Υπό αυτές τις συνθήκες οι πλουσιότερες χώρες έχουν συμφωνήσει να υποστηρίξουν τις φτωχές χώρες με εξωτερική αναπτυξιακή βοήθεια. Αυτή η εταιρική ενίσχυση συμβάλλει στην αύξηση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση των φτωχών χωρών και τη βελτίωση της εκπαίδευσης που παρέχουν για τα παιδιά τους. Καθώς οι χώρες βελτιώνοτναι, θα πρέπει να είναι σε θέση να επενδύσουν περισσότερα από τα δικά τους χρήματα, που τίθενται ως φορολογία, στην εκπαίδευση. Στατιστικά δεδομένα από την ιστοσελίδα του οργανισμού: Send My Friend to School: Φωτογραφία: Karen Garvin/ActionAid
15
Επομένως, αν εμείς έχουμε εκπαίδευση γιατί δεν μπορούν όλοι;
Μπορούν οι νέοι να συνοψίσουν τα διάφορα εμπόδια που έμαθαν και να εξηγήσουν το γιατί; Καλέστε τους νέους να προσδιορίσουν τα πιο σημαντικά εμπόδια και να αρχίσουν να σκέφτονται πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν. Φωτογραφία: Emma Cooney/Oxfam
16
Ευχαριστούμε! Ευχαριστούμε! Φωτογραφία: Abbie Trayler-Smith/Oxfam
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.