Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΛΩΣ ΗΘΡΘΑΤΕ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΛΩΣ ΗΘΡΘΑΤΕ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΛΩΣ ΗΘΡΘΑΤΕ

2 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Από αντικείμενα εκπαίδευσης σε υποκείμενα μάθησης Δεν ερχόσαστε εδώ για να διδαχθείτε, ερχόσαστε εδώ για να μάθετε

3 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Σπουδάζετε αυτό που έχετε επιλέξει, ακολουθείτε την περιέργειά σας, δεν υπόκειστε σε εγκύκλιο πρόγραμμα Αποκτάτε την ελευθερία των επιλογών σας, αλλά χάνετε το άλλοθι του κακού προγράμματος, βαρετής ύλης, εξωγενούς επιβολής κλπ.

4 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Στόχος του Πανεπιστημίου δεν είναι τόσο να μάθετε συγκεκριμένη ύλη, όσο να μάθετε να μαθαίνετε Στόχος του Πανεπιστημίου είναι να ανοίξει παράθυρα σε ενδιαφέροντα γνωστικά αντικείμενα. Τις πόρτες της κατάκτησής τους θα τις διαβείτε μόνοι σας

5 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Στόχος δεν μπορεί να είναι η αποστήθιση και η περιγραφή, όσο η κατανόηση και η ερμηνεία Αμφισβήτηση του φαινόμενου, αποκάλυψη της ουσίας που συγκαλύπτει

6 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Από την από καθέδρας διδασκαλία θα συγκρατήσετε πολύ λίγα, από τις δικές αναγνώσεις πολύ περισσότερα, από τη συγγραφή δικών σας κειμένων - από την υποβολή της σκέψης σας στους κανόνες της γραμματικής και του συντακτικού - τα περισσότερα δυνατόν Η από καθέδρας διάλεξη ξεπεράστηκε με την ανακάλυψη της τυπογραφίας (The lecture has been superseded by the invention of printing)

7 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΛΛΑΓΗ ΚΩΔΙΚΩΝ (code switching) Εξ ου και η έμφαση στις εργασίες, και όχι στις εξετάσεις, στη διαρκή αξιολόγηση, και όχι στο διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου

8 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Συγκροτείτε κοινότητες κοινών ενδιαφερόντων, συμμετέχετε στη διαδικασία συλλογικής αυτομάθησης (collective self-learning) Το κυλικείο ως αυτοδιαχειριζόμενο αμφιθέατρο

9 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Ιερός (Άγιος) Αυγουστίνος ( μΧ.): Unus Christianus, nullus Christianus

10 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Το Πανεπιστήμιο πέρα από την παρακολούθηση διαλέξεων, υποβολή εργασιών και επιβολή συμμετοχής σε εξεταστικές είναι απαραίτητα και πεδίο κοινωνικότητας

11 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Ένταξη στο Τμήμα, στο Πανεπιστήμιο, αλλά και ένταξη στην πόλη Ο Βόλος ως πεδίο ελεύθερου χρόνου και κοινωνικότητας, ως ‘πόλη παιχνίδι’ (urbem ludum)

12 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Και βέβαια, για κάθε δυσκολία, στα μαθήματα, στις εργασίες, αλλά και στις συνθήκες διαβίωσης και την κοινωνική διάσταση της φοιτητικής σας ιδιότητας επικοινωνείτε / την συζητάτε με τους καθηγητές, τους αρμόδιους λειτουργούς του Τμήματος και Πανεπιστημίου, με τους συμφοιτητές σας ‘Το καταχωνιασμένο επανέρχεται στην επιφάνεια’ (‘the repressed returns to the surface’) Sigmund Freud ( )

13 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΩΣ ΠΕΔΙΟ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗΣ Το Πανεπιστήμιο ικανοποιεί την ασίγαστη περιέργεια, απελευθερώνει την αχαλίνωτη δημιουργικότητα. Μας συγκροτεί ως υποκείμενα, βουλησιαρχικά όντα απέναντι στο άβουλο, υπό μελέτη, αντικείμενο Είναι ο κατεξοχήν ανθρωπιστικός φορέας, θεσμός της κοινωνίας πολιτών απέναντι στην πολιτική κοινωνία – το κράτος Όχημα συλλογικής αυτογνωσίας ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ

14 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΠΕΔΙΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Εργασιακών, κοινωνικών, ταξικών ιεραρχιών, δομών εξάρτησης και εξουσίας Είναι ταυτόχρονα δομικό στοιχείο του κυρίαρχου κοινωνικο-οικονομικού συστήματος, ‘ιδεολογικός μηχανισμός του κράτους’ (Louis Althusser)

15 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Το Πανεπιστήμιο υπάρχει για σας, χωρίς εσάς δεν έχει λόγο ύπαρξης ΟΙΚΕΙΟΠΟΗΘΕΙΤΕ ΤΟ ΧΩΡΟ Και από σας εξαρτάται σε ποιο βαθμό θα λειτουργήσει ως πεδίο Αναπαραγωγής ή Χειραφέτησης

16 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

17 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Γιατί αυτό το μάθημα; Είμαστε ‘πολεολόγοι’ πριν γίνουμε πολεοδόμοι. Πρέπει να γνωρίζουμε τον χώρο πριν να μπορούμε να τον σχεδιάζουμε. Να ερμηνεύουμε τα χωρικά φαινόμενα και όχι απλά να τα περιγράφουμε

18 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΚΟΙΝΩΙΚΟΧΩΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ (socio-spatial dialectics) Κάθε τι το κοινωνικό καταγράφεται στο χώρο Χωρικές επιπτώσεις στη μορφολογία του κτιρίου, της πόλης, της κάθε χωρικής ενότητας

19 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Ο χώρος ως κοινωνικό προϊόν / έργο Η κάθε κοινωνία παράγει τον χώρο της. ‘Αλλάζω τον χώρο, άρα υπάρχω’

20 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Ο χώρος είναι το φυσικό υπόβαθρο, αλλά και οι μεταλλάξεις που ο άνθρωπος επέφερε σε αυτό μέσω των παρεμβάσεών του Η πόλη είναι κελύφη, μορφολογικά χαρακτηριστικά, αλλά και χρήσεις και ροές

21 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Ο χώρος λειτουργεί ως όριο, το χωρικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διαδραματίζονται τα κοινωνικά φαινόμενο, αλλά και ως όρος, προϋπόθεση της εμφάνισής τους

22 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Ο χώρος είναι το φυσικό υπόβαθρο, αλλά και οι μεταλλάξεις που ο άνθρωπος επέφερε σε αυτό μέσω των παρεμβάσεών του Η πόλη είναι κελύφη, μορφολογικά χαρακτηριστικά, αλλά και χρήσεις και ροές

23 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
Η κοινωνία αλλάζει, επικαθορίζει (overdetermines), τον χώρο, αλλά και ο χώρος προσφέρεται ως το υπόβαθρο, επιτρέπει (enables), την ανάδειξη του κοινωνικού

24 Κοινωνιολογία του Χώρου 2015-16
ΑΣΚΗΣΗ: Αναφέρατε ένα παράδειγμα μεταβολής του χώρου από την παρέμβαση του κοινωνικού παράγοντα (οι καθήμενοι στο δεξιό διάζωμα/τμήμα του αμφιθεάτρου) και ένα παράδειγμα όπου το/α χωρικό/ά στοιχείο/α συνέβαλε στην ανάπτυξη συγκεκριμένης κοινωνικής πρακτικής / κοινωνικού φαινομένου (οι καθήμενοι στο αριστερό διάζωμα/τμήμα του αμφιθεάτρου).


Κατέβασμα ppt "ΚΑΛΩΣ ΗΘΡΘΑΤΕ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google