Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ερευνητική εργασία: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Πειραματικό ΓΕΛ Πατρών Σχ. Έτος:
2
Ομάδα: Fivegram Μέλη ομάδας: Αντωνόπουλος Παναγιώτης Ευθυμάκη Ιωάννα Λαμπίρη Αθανασία Μπακούνη Δανάη Τζανάτος Μιχάλης
3
Υποθέματα Ιστορία της φωτογραφίας Φωτογραφίες που άλλαξαν τον κόσμο
Η φωτογραφία μέσα από διάφορες οπτικές γωνίες Πώς μας επηρεάζουν οι φωτογραφίες από παιδική ηλικία και ποια η σημασία τους
4
Ερευνητικά ερωτήματα Ποια είναι η ιστορία της φωτογραφίας γενικά και στην Ελλάδα ειδικότερα; Ποιες φωτογραφίες άλλαξαν τον κόσμο και γιατί; Πώς μας επηρεάζουν οι φωτογραφίες από παιδική ηλικία; Ποια είναι η σημασία τους; Ποιες είναι οι διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες μπορούμε να τραβήξουμε φωτογραφίες; Ποιοι είναι οι βασικοί κανόνες για το αισθητικό αποτέλεσμα της φωτογραφικής τέχνης;
5
Πώς δουλέψαμε – Οι Πηγές μας
Δουλέψαμε κυρίως ατομικά. Το κάθε μέλος της ομάδας μας ανέλαβε από ένα ερευνητικό ερώτημα και, στο τέλος ενώσαμε τις δουλειές μας σε παρουσίαση PowerPoint. Αντλήσαμε τις πληροφορίες για την εργασία μας κυρίως από ιστοσελίδες, διαδικτυακά άρθρα και βιβλία.
6
Η ιστορία της φωτογραφίας
Toν 4ο πΧ αιώνα, γύρω στο 350 πΧ, ο Αριστοτέλης περιέγραψε τον τρόπο που λειτουργεί η απλούστερη φωτογραφική μηχανή, η γνωστή ως camera obscura. To 1000 μΧ ο Άραβας σοφός Αλχαζέν μετέφρασε την περιγραφή της μηχανής του Αριστοτέλη στη γλώσσα του.
7
To 1490, η camera obscura ήταν η πρώτη μεταφερόμενη φωτογραφική κατασκευή. Δεν μπορούμε να την πούμε ακριβώς φωτογραφική μηχανή γιατί δεν διέθετε φιλμ και φακό. Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι γνώριζε και πιθανότατα χρησιμοποιούσε τις δυνατότητες αυτής της κατασκευής. To 1530 ο Ντανιέλ Μπαρμπάρο τοποθέτησε πρώτος φακό σε camera obscura για να έχει καλύτερα αποτελέσματα.
8
To 1550 ο Τζιρόλαμο Γκαρντάνο τοποθέτησε στο φακό και μηχανισμό διαφραγμάτων για να πετυχαίνει μεγαλύτερη ευκρίνεια. Τζιρόλαμο Γκαρντάνο To 1558 ο Τζιοβάνι Μπατίστα Ντέλα Πόρτα σχεδιάζει και δίνει πλήρη περιγραφή της camera obscura στο βιβλίο του που ασχολείται με τη φύση.
9
To 1880 δημοσιεύεται η πρώτη φωτογραφία τυπωμένη σε εφημερίδα.
Γκάμπριελ Λίπμαν
10
Φωτογραφίες που άλλαξαν τον κόσμο
Δημιούργησαν προσωπικότητες-σύμβολα, σόκαραν τον κόσμο, μετέφεραν τον απλό λαό στα πεδία των μαχών σε μια εποχή που δεν υπήρχαν ακόμη τηλεοπτικά συνεργεία στις επάλξεις και έδωσαν μηνύματα ανθρωπιάς – ή συχνά και το αντίθετο. Σε κάθε περίπτωση, στοίχειωσαν την ζωή των φωτογράφων που βρέθηκαν στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη ώρα και πάτησαν το κλικ.
11
Το λιντσάρισμα δύο νεαρών μαύρων αντρών, Ιντιάνα, Η.Π.Α., 1930
Η ψεύτικη φωτογραφία: Το τέρας του Λοχ Νες, Σκοτία, 1934
12
V-J Day, Times Square, Νέα Υόρκη, 1945
Ναγκασάκι, Ιαπωνία, 1945
13
Pentagon Flower, 1967, Marc Riboud «Ο Αϊνστάιν με τη γλώσσα έξω», 1951
‘I have a dream…’, 1963
14
Sudanese Girl And Vulture, Kevin Carter, 1993
11η Σεπτεμβρίου, 2001
15
Βασικοί Κανόνες για το Αισθητικό Αποτέλεσμα της Φωτογραφικής Τέχνης
Η φωτογραφία υπακούει τις περισσότερες τουλάχιστον φορές σε κάποιες βασικές αρχές που αφορούν την σύνθεση, την οπτική γωνία, την επιλογή του θέματος και τα χρώματα της εικόνας.
16
Σύνθεση: Τα στοιχεία του έργου τοποθετούνται κατά κανόνα μέσα στον χώρο που ο καλλιτέχνης ορίζει ως το πεδίο της σύνθεσής του, το κάδρο. Ο πιο σημαντικός κανόνας της σύνθεσης είναι τα πιο ενδιαφέροντα και σημαντικά στοιχεία ενός έργου να βρίσκονται κάπου στη μέση και προς τα αριστερά του κάδρου προκειμένου να μην χαθεί η προσοχή του θεατή και να του τραβήξει αμέσως το ενδιαφέρον.
17
Προοπτική: Σε αντίθεση με τον ζωγράφο που δημιουργεί την ψευδαίσθηση του βάθους, δηλαδή την προοπτική, ο φωτογράφος κάτι τέτοιο το βλέπει να συμβαίνει αυτομάτως στην ίδια τη φύση πίσω από τον φακό του.
18
Σημείο φυγής: Το σημείο φυγής είναι το σημείο όπου ενώνονται οι γραμμές της προοπτικής ενός σχεδίου.
19
Επιλογή του θέματος: Όταν επιλέγουμε να φωτογραφίσουμε ένα αντικείμενο ή ένα πρόσωπο, θα πρέπει το μέγεθός του να είναι τέτοιο ώστε να φαίνεται με ακρίβεια μέσα στο κάδρο μας. Δεν μπορούμε για παράδειγμα να φωτογραφίσουμε ένα πρόσωπο σε πολύ μακρινή απόσταση γιατί το αποτέλεσμα δεν θα είναι ένα πορτρέτο αλλά ένα τοπίο.
20
Η σημασία των φωτογραφιών από την παιδική ηλικία και πώς μας επηρεάζουν
Οι φωτογραφίες δημιουργήθηκαν για να μένουν σημαντικές στιγμές αθάνατες. Η οικογένεια αξιοποιεί αυτό το τεχνολογικό μέσο κατά κόρον. Η αντίδραση μας όταν βλέπουμε φωτογραφίες της παιδικής μας ηλικίας είναι κατεξοχήν παράδειγμα της έντονης επιρροής που μας ασκούν.
21
Μια θύμηση κατακλύζει τον συναισθηματικό μας κόσμο, αφυπνίζει κοιμώμενες αισθήσεις, ενώ η μνήμη μας βομβαρδίζεται από τα μηνύματα που λαμβάνει. Το μυαλό συγχέει το χθες με το σήμερα και μεταφέρει τη σκέψη μας στο παρελθόν.
22
Τόσο η μνήμη όσο και τα συναισθήματα είναι ακράδαντα συνδεδεμένα στον ανθρώπινο εγκέφαλο. Όσο πιο πολλές οι αισθήσεις που συμμετείχαν στη δημιουργία της ανάμνησης, τόσο πιο έντονη η συναισθηματική μας φόρτιση. Μέσα από τις φωτογραφίες γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας αναγνωρίζοντας στοιχεία του χαρακτήρα μας και τις κλίσεις που είχαμε όταν ήμασταν παιδιά. Από το βάθρο του πιο έμπειρου, του πιο ώριμου ανθρώπου πλέον, στεκόμαστε πιο αντικειμενικά απέναντι στο παλιό μας εαυτό.
23
Επίσης, οι φωτογραφίες δρουν και ενοποιητικά:
Αποτελούν τρανταχτές αποδείξεις ότι κατά βάθος όλοι είμαστε ίδιοι. Όλοι έχουν ένα παρελθόν και ένα μέλλον. Έτσι, ενδυναμώνεται η συνείδησή μας και μας υπενθυμίζουν ότι είμαστε πολίτες του κόσμου. Μας απογυμνώνουν από το εγώ μας και μας αναγκάζουν, ορισμένες φορές, να κοιτάξουμε πέραν του δικού μας μικρόκοσμου.
24
Τέλος, μας υπενθυμίζουν τι είναι σημαντικό:
Μες τον σύγχρονο κόσμο με τους φρενήρεις ρυθμούς, ξεχνάμε πως εντέλει σημασία έχουν οι ανθρώπινες σχέσεις, οι βαθιές και οι ουσιαστικές. Οι σωστοί φίλοι, η οικογένεια και η υγιής σχέση μας με τον εαυτό μας. Γιατί η ευτυχία αποτελεί συνάρτηση των ισορροπημένων ανθρώπινων σχέσεων.
25
ΤΕΧΝΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ»
ΤΕΧΝΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΑΣ»
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.