Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)
Υπαίθριες Φυσικές Δραστηριότητες Αδαμαντία Φατσέα Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Δωδ/σου Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)

2 Ποια είναι η σχέση του παιδιού με τη φύση σήμερα;

3 Υπάρχει αρμονία και ισορροπία;

4 20.000 ώρες ετησίως βλέπουν διαφημίσεις
34% ζαχαρώδη δημητριακά Τα δεδομένα σήμερα δεν είναι ευοίωνα. Τα παιδιά έχουν αποκοπεί από τη φύση και μεγαλώνουν σε ένα αφιλόξενο αστικό περιβάλλον. Αντί να νοιώθουν όμορφα και να ενισχύεται η περιέργειά τους (σημαντικό κίνητρο για τη δια βίου εκπαίδευση), βομβαρδίζονται με εικόνες που προκαλούν φόβο και τρόμο. 53% αισθάνονται φόβο απέναντι σε καιρικά φαινόμενα όπως η βροχή, ο αέρας, το χιόνι

5 Επαφή με τη φύση μειώνει 28% τα επίπεδα στρες στα παιδιά
Ακόμη και 20΄περπάτημα στη φύση βοηθάει παιδιά με ΔΕΠΥ να συγκεντρώνονται καλύτερα Γονείς φίλοι οικογένεια επηρεάζουν τους νέους να συμμετέχουν σε δραστηριό-τητες στη φύση Συνιστάται τα παιδιά να έχουν τουλάχιστον 60΄ φυσικής δραστηριότητας την ημέρα και ανώτατο χρονικό όριο 2h ενασχόλησης με ηλεκτρονικά μέσα (AAP) Μέσα στις τελευταίες 10ετίες τα παιδιά έχασαν 25% χρόνο παιχνιδιού και 50% από φυσικές δραστηριότητες Τα παιδιά ασχολούνται με ηλεκτρονικά μέσα 7h/ημέρα Η ενασχόληση με δραστηριότητες στη φύση βελτιώνει την πνευματική και φυσική κατάσταση, περισσότερο από τις εσωτερικές δραστηριότητες Παιδιά που παίζουν έξω έχουν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα κατά 27-41% Περισσότερα από 1 στα 3 παιδιά στις ΗΠΑ είναι υπέρβαρα και παχύσαρκα 3600 νέοι το χρόνο διαγιγνώσκονται με διαβήτη τύπου 2 και 7εκατομμύρια έχουν άσθμα Nature deficit disorder (R Louv) ΠΗΓΗ

6 150% αύξηση κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων
4 στα 10 παιδιά = υπέρβαρα 45% παίζει εκτός σπιτιού 90% βλέπει τηλεόραση κάθε μέρα 150% αύξηση κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων Αύξηση 50% σε παχυσαρκία και μείωση 5% σε αερόβια ικανότητα

7 Χαρακτηριστικά της φύσης

8 Η φύση προσφέρει μερικά από τα καλύτερα υλικά που μπορεί να βρει εύκολα ένα παιδί ή ένας ενήλικας, για να παίξει.

9 Η φύση είναι το τέλειο σκηνικό, που αλλάζει ανάλογα με τις εποχές.
Χρώματα, αρώματα, ήχοι, εικόνες παίρνουν, συνέχεια, άλλη μορφή και ανανεώνουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Ακόμη και στη διάρκεια της ημέρας το τοπίο μεταμορφώνεται διαρκώς.

10 Οφέλη της άσκησης στη φύση

11 Αύξηση της αυτοεκτίμησης και της ανεξαρτησίας, (Moore & Wong 1997; Taylor, et al. 1998; Fjortoft 2000). Μείωση του άγχους, της κατάθλιψης και διαταραχών της συμπεριφοράς, (Wells & Evans 2003, Kahn, 1999). Μείωση της επιθετικής συμπεριφοράς και των ατυχημάτων, (Malone & Tranter, 2003). Βελτίωση της συγκέντρωσης, της μάθησης, της δημιουργικότητας, της γνωστικής ανάπτυξης, της ψυχοκινητικής ανάπτυξης, της συνεργασίας, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της αυτογνωσίας, (Fjortoft & Sageie, 2000; Grahn et al., 1997). Ανάπτυξη της περιέργειας, (Cobb 1977; Louv 1991), (κίνητρο στη δια βίου εκπαίδευση, (Wilson 1997)). Ανάπτυξη βιοφιλίας και υπεύθυνης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς, ( Μείωση της διάσπασης προσοχής, (Bohling-Phillippi, 2006; Louv, 2006; Wells, 2000; Grahn, et al., 1997; Taylor et al., 2002). Ενθάρρυνση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, (Moore 1986; Bixler et al. 2002) και ανάπτυξη θετικών συναισθημάτων για τους άλλους, (Moore 1996). Ανάπτυξη καλύτερης φυσικής κατάστασης, (Grahn, et al.1997; Fjortoft & Sageie, 2001). Βελτίωση της όρασης, παροχή βιταμίνης D, (ΑΑΟ, 2011). Βελτίωση συντονισμού, ισορροπίας και ευελιξίας, ( Πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας, (

12 Πρέπει να αναλάβουμε Δράση…

13 Φύση και Άσκηση – Ταυτότητα
Οι μαθητές ασκούνται, επικοινωνούν, συνεργάζονται, ανακαλύπτουν τρόπους να κινηθούν μέσα στη φύση, να έρθουν σε επαφή με αυτήν, να την γνωρίσουν, να προβληματιστούν, να μάθουν και να αποκτήσουν εμπειρίες σε πραγματικές συνθήκες, τις οποίες θα ανακαλέσουν, θα προσαρμόσουν και θα χρησιμοποιήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Σχετίζεται με την Αγωγή Υπαίθρου (outdoor education). Συνδέει τους μαθητές με το περιβάλλον, την κοινότητα, την κοινωνία και τους εαυτούς τους. Στηρίζεται στη φιλοσοφία της Βιωματικής Εκπαίδευσης, (Ενεργητική συμμετοχή – κάνω και μαθαίνω). Τα προγράμματα Αγωγής Υπαίθρου επιδιώκουν την παραμονή, τη δραστηριοποίηση και τελικά τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών σε υπαίθριο ανοικτό χώρο, με στόχο την κινητική τους ενεργοποίηση και την ανάπτυξη ενδιαφέροντος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, (Κουθούρης, 2009).

14 Ενδεικτική Θεματολογία Φυσικών Δραστηριοτήτων
Πεζοπορία στη Φύση Τρέξιμο στη Φύση Παιχνίδια Αγωγής Υπαίθρου Παιχνίδια στην άμμο Αναρρίχηση Ελεύθερη Κατασκήνωση Τοξοβολία Ορειβασία Διαβίωση στη Φύση Ιππασία Ποδηλασία Προσανατολισμός στη Φύση Ιστιοπλοΐα Ιστιοσανίδα Κανόε στη θάλασσα Κολύμπι στη θάλασσα Ελεύθερες Καταδύσεις Χιονοδρομία Rafting Ανεμοπτερισμός

15 Υποστηρικτικό Ηλεκτρονικό Εκπαιδευτικό Υλικό
Υπάρχει ποικιλία παιδαγωγικών και αθλητικών δραστηριοτήτων: Ολυμπιακή Παιδεία Καλλιπάτειρα Βιβλίο Εκπαιδευτικού Καλλιπάτειρα Τετράδιο Μαθητή/τριας Γυμνασίου Βιωματικές Δράσεις Γυμνασίου Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ στην Ελλάδα

16 τὴ φωνὴ τῶν παιδιῶν τὴν αὐγὴ πάνω σὲ πράσινες πλαγιὲς ροβολώντας
«…Γνώρισα τὴ φωνὴ τῶν παιδιῶν τὴν αὐγὴ πάνω σὲ πράσινες πλαγιὲς ροβολώντας χαρούμενα σὰ μέλισσες καὶ σὰν τὶς πεταλοῦδες μὲ τόσα χρώματα.…» Γιῶργος Σεφέρης

17 συνεχίζεται…

18 Βιβλιογραφικές Πηγές Higgins, P., Loynes, C. & Crowther, N. (1997). A Guide for Outdoor Educators in Scotland. SNH: Perth. Higgins, P., Ross, H., Lynch, J. & Newman, M. (2004). Building the Scottish Outdoor Access Code and responsible behavior into formal education and other learning contexts. Final Report. Outdoor and Environmental Education University of Edinburgh Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής. Ακραία Αθλήματα. Εκδ. Χριστοδουλίδη. Κουθούρης, Χ. Άσκηση σε φυσικό περιβάλλον/υγεία/ποιότητα ζωής/ περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. «ΑΓΩΓΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ», Outdoor Education, Authentic Learning In The Context Of Landscapes, Vol.2. Comenius Action 2.1 European In-service Training Courses. Taking learning outdoors partnerships for excellence, (2007) Learning and Teaching Scotland.


Κατέβασμα ppt "Κλικ στην εικόνα (με ανοικτό internet)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google