Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων 1ο εξάμηνο ΛΕΟΝΤΙΤΣΗ ΛΟΥΚΙΑ

2 ΗΓΕΣΙΑ

3 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΗΓΕΣΙΑ Η ικανότητα των ατόμων να επηρεάζουν άλλους ανθρώπους για την επίτευξη στόχων. Η ηγεσία περιλαμβάνει 3 μεταβλητές: τον ηγέτη, εκείνους που καθοδηγούνται και τις περιστάσεις ή τις συνθήκες τις οποίες αντιμετωπίζουν.

4 ΟΡΙΣΜΟΙ Η διαδικασία επιρροής των δραστηριοτήτων μιας οργανωμένης ομάδας στην προσπάθεια της για την επίτευξη των στόχων της (Huczynski and Buchanan, 2007) Η ηγεσία αφορά τη συλλογή των οραμάτων, την ενσωμάτωση των αξιών και τη δημιουργία του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο διάφορες επιδιώξεις μπορούν να επιτευχθούν (Richards & Engle, 1986) Ηγεσία είναι η ικανότητα άσκησης επιρροής σε μία ομάδα με στόχο την υλοποίηση ενός οράματος μίας σειράς στόχων (Robbins & Judge, 2011)

5 Διαφορές μεταξύ Διοίκησης και Ηγεσίας.
Διαφορές μεταξύ Διοίκησης και Ηγεσίας. ΔΙΟΙΚΗΣΗ: Η εκτέλεση των αναγκαίων λειτουργιών, που είναι απαραίτητες για την επιτυχία ενός οργανισμού. ΗΓΕΣΙΑ: Η ικανότητα των διοικούντων να επιβλέπουν αλλά και να συνεργάζονται με τους υφιστάμενούς τους για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη εκτέλεση του έργου που τους έχει ανατεθεί.

6 Διαφορές Μάνατζερ – Ηγέτη
Διορίζεται Δίνει οδηγίες – εντολές Ελέγχει Χρησιμοποιεί νόμιμη δύναμη Είναι κατασκευαστής Επιλύει τα καθημερινά προβλήματα

7 Ηγέτης Αναδεικνύεται Χρησιμοποιεί προσωπική δύναμη Αναζητά ποιο είναι το σωστό Προωθεί αλλαγές Κερδίζει εμπιστοσύνη Δίνει έμφαση στους ανθρώπους Ανοίγει ορίζοντες Είναι αρχιτέκτονας Ενθουσιάζει και παρακινεί

8 Διαφορές Μάνατζερ – Ηγέτη
Ηγέτης (συναίσθημα) Οραματιστής Δημιουργικός Ευέλικτος Εμπνέων Καινοτόμος Θαρραλέος Επινοητικός Φορέας αλλαγής Προσωπική δύναμη

9 Μάνατζερ (λογική) Ορθολογιστής Συμβουλευτικός Επίμονος Λύτης προβλημάτων ισχυρογνώμων Αναλυτικός Συγκροτημένος Εξουσιαστικός Δύναμη θέσης

10 Διοικητική Σχάρα Blake & Mouton

11 Διοικητική Σχάρα Blake & Mouton
1,1 «αποδυναμωμένη διοίκηση» 1,9 «διοίκηση λέσχης» 9,9 «συνεργατική διοίκηση» 9,1 «αυταρχική διοίκηση» 5,5 «διοίκηση των ισορροπιών»

12 Ηγετική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους 1.1
Σε αυτό το σημείο της διοικητικής σχάρας, το στέλεχος δείχνει ελάχιστο ενδιαφέρον τόσο για την παραγωγή όσο και για τους υφισταμένους του. Επειδή , ακριβώς δείχνει ελάχιστο ενδιαφέρον, το σημείο 1.1 αποκαλείται από ορισμένους συγγραφείς «αποδυναμωμένη διοίκηση». Το στέλεχος αυτής της κατηγορίας έχει εγκαταλείψει κυριολεκτικά την εργασία του, και το μόνο που κάνει είναι να μεταφέρει τις πληροφορίες από τους ανώτερους του στους υφισταμένους του. Είναι φανερό πως, εάν μια επιχείρηση έχει πολλά στελέχη με αυτή την ηγετική συμπεριφορά, είναι καταδικασμένη να κλείσει.

13 Ηγετική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους 1.9
Η ηγετική συμπεριφορά σε αυτό το σημείο χαρακτηρίζεται από το μεγάλο ενδιαφέρον για τους ανθρώπους και το ελάχιστο ενδιαφέρον για την παραγωγή. Το διοικητικό στέλεχος δημιουργεί ένα περιβάλλον χαλαρότητας και φιλικότητας, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται για την άσκηση μιας συντονισμένης προσπάθειας προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι της επιχείρησης. Σε αυτή την περίπτωση , το στέλεχος πιστεύει πως όταν οι άνθρωποι μένουν ευχαριστημένοι και υπάρχει αρμονία, θα πετύχει καλύτερα αποτελέσματα. Αυτός ο τρόπος διοίκησης αποκαλείται " διοίκηση της λέσχης".

14 Ηγετική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους 9.9
Αυτός ο τύπος ηγετικής συμπεριφοράς δείχνει πως το διοικητικό στέλεχος επιδεικνύει το μεγαλύτερο δυνατό ενδιαφέρον τόσο για τους υφισταμένους όσο και για την υλοποίηση του στόχου της επιχείρησης. Αυτή η συμπεριφορά είναι η ιδανική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους και ονομάζεται "συνεργατική διοίκηση''.

15 Ηγετική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους 9.1
Σε αυτό το σημείο της διοικητικής σχάρας βρίσκεται το στέλεχος που ενδιαφέρεται σχεδόν αποκλειστικά για την επιτυχία του στόχου της επιχείρησης και ελάχιστα για τις ανάγκες των υφισταμένων του. Το στέλεχος αυτό διοικεί με αυταρχικό τρόπο, γι'αυτό και η διοίκηση αυτή αποκαλείται "αυταρχική διοίκηση ή διοίκηση του καθήκοντος".

16 Ηγετική συμπεριφορά του διοικητικού στελέχους 5.5
Αυτός ο τύπος ηγετικής συμπεριφοράς βρίσκεται στο μέσον της διοικητικής σχάρας. Τα διοικητικά στελέχη αυτής της κατηγορίας έχουν ένα μέτριο ενδιαφέρον τόσο για τους υφισταμένους τους, όσο και για την επιτυχία των στόχων της επιχείρησης. Ισορροπούν και προσανατολίζονται μεταξύ καθήκοντος και ικανοποίησης των αναγκών των υφισταμένων τους. Αυτός ο τρόπος διοίκησης ονομάζεται "διοίκηση των ισορροπιών".

17 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ
Τα προσωπικά χαρακτηριστικά του διοικητικού στελέχους (προσωπικές ανάγκες, κίνητρο, πείρα, προσφερόμενα οφέλη). Η φύση της ίδιας της εργασίας Τα χαρακτηριστικά των εργαζομένων (προσωπικότητα, αξίες, ανάγκες). Το είδος της επιχείρησης ή του οργανισμού (πολιτικές και κανόνες της επιχείρησης, απαιτήσεις της επιχείρησης).

18 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Οργάνωση και Διοίκηση, Το management της νέας εποχής, Κ. Τζωρτζάκης, Α.Μ. Τζωρτζάκη Εκδόσεις Rosili, 4η έκδοση


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google