Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ηγεσία και Οικονομική Κρίση
Ηγεσία και Οικονομική Κρίση Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 05/23/2014
2
Τι είναι Κρίση (Ι); Ένα ειδικό, απρόσμενο και μη συνηθισμένο γεγονός ή μία σειρά γεγονότων τα οποία δημιουργούν υψηλά επίπεδα αβεβαιότητας και απειλών. Κρίση του οργανισμού (απώλεια στελεχών) Ένα γεγονός που αφορά μόνο τον οργανισμό (κακή παρτίδα προϊόντων, ατύχημα κλπ…) Γεγονότα/ενέργειες έξω από την επιχείρη- ση και μη ελεγχόμενα (κρατικό χρέος) Ξαφνική απώλεια του ιδρυτή της εταιρίας, χωρίς ισχυρή και ικανή διάδοχο κατάσταση…(πχ Μουζάκης) Παραγωγή προϊόντων εκτός των προδιαγραφών (γιαούρτια γνωστής γαλακτοβιομηχανίας) Οικονομική κρίση –παγκοσμίου εμβέλειας- ή το υψηλό χρέος του ελληνικού δημοσίου Ο ρόλος του ηγέτη σε περιόδους κρίσης Γ. Καμπουρίδης
3
Τι είναι Κρίση (ΙΙ); Κρίση = Απειλές και Ευκαιρίες (Γ. Καμπουρίδης)
Ο ρόλος του ηγέτη σε περιόδους κρίσης Γ. Καμπουρίδης
4
Παγκόσμια Κρίση Παγκοσμιοποίηση
Μεταφορά πλούτου από την Δύση στην Ανατολή Δύο πόλεμοι σε εξέλιξη Αναταράξεις στο Ισλαμικό τόξο Υψηλό κρατικό χρέος στην Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Ανερχόμενες οικονομικές δυνάμεις Κίνα- Ινδία Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
5
Ευρωπαϊκή Κρίση Ενιαία Οικονομική Διακυβέρνηση Ενιαία πολιτική έκφραση
Οικονομική Χρεωκοπία του νότου Ελληνική Κρίση Ευρώπη 2020 Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
6
Ελληνική Κρίση Κρίση αξιών της κοινωνίας Υψηλό κρατικό χρέος
Υπερβολικό μέγεθος του κράτους Χαμηλή παραγωγικότητα- ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
7
Τι επιβάλλει η ΚΡΙΣΗ; Διαχείριση Βίαιων Αλλαγών
Που πρέπει να βασιζόμαστε; Αναπροσαρμογή –ίσως ανατροπή του συστήματος ΑΞΙΩΝ του οργανισμού που διαχειριζόμαστε και γενικότερα της ελληνικής κοινωνίας Συστημική προσέγγιση των γεγονότων Δημιουργική επίλυση των προβλημάτων με την χρήση νέων εργαλείων Βασιζόμαστε στους ανθρώπους μας. Φαινόμενο domino, αλληλεπίδραση άσχετων μεταξύ των συμβάντων. Ο ρόλος του ηγέτη σε περιόδους κρίσης Γ. Καμπουρίδης
8
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ
Πως βιώνεται η κρίση? Η κρίση απαιτεί την πραγματοποίηση ΒΙΑΙΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑΣ Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
9
Τι ωθεί τις βίαιες αλλαγές;
Οι συνθήκες της αγοράς διαμορφώνουν την μορφή και την έκταση των αλλαγών: Οικονομική ύφεση Μείωση της κατανάλωσης Μείωση του κόστους των προϊόντων και των υπηρεσιών Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
10
Τι απαιτούν οι βίαιες αλλαγές;
Άμεση αναπροσαρμογή των αξιών και των στόχων Μείωση της γραφειοκρατίας Ανατροπή δομών και ιεράρχησης στόχων Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
11
Οι απειλές της κρίσης (Ι)
Η αστάθεια και η αβεβαιότητα πιθανότατα να προκαλέσει την πτώση κορυφαίων εταιριών ή να δώσει ευκαιρίες σε «κοιμισμένους γίγαντες» να δημιουργήσουν. Οδηγεί σε κρίση εμπιστοσύνης και σεβασμού μεταξύ των εταιριών και των πελατών, των συνεργατών και των μελών μιας κοινότητας. Η αναγκαία και επιβαλλόμενη μείωση του εργατικού δυναμικού πρέπει να οδηγήσει σε μία λιτή και ταυτόχρονα ανταγωνιστική ομάδα Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
12
Οι απειλές της κρίσης (ΙΙ)
Το stress, η απογοήτευση, οι πιθανές ψυχοσωματικές ασθένειες, η αβεβαιότητα για το μέλλον και της προσχεδιασμένης καριέρας αναμένεται να οδηγήσει σε χαμηλότερη παραγωγικότητα. Οι απειλές πρέπει να αντιμετωπιστούν με όσο το δυνατό πιο άμεσο τρόπο. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
13
Αποτελεσματικός ηγέτης σε περιόδους βίαιων αλλαγών
Οι αποτελεσματικοί ηγέτες σε περιόδους βίαιων αλλαγών όπως είναι η αντιμετώπιση της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης επιδεικνύουν ικανότητα επαναπροσδιορισμού των στόχων και των επιδιώξεων του οργανισμού (Drucker, 1992) Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
14
Αποτελεσματικός ηγέτης στα πλαίσια της ελληνικής κρίσης
Σήμερα δεν είναι εφικτό να προσδιορίσουμε το επιτυχημένο μοντέλο ηγεσίας στον ελλαδικό χώρο καθώς βρισκόμαστε στο μέσον της κρίσης και δεν υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα μετά από έρευνα- επιτυχημένων πρακτικών. Οι ιδέες-προτάσεις που θα αναπτυχθούν βασίζονται στην διεθνή βιβλιογραφία με βάση την εμπειρία παλαιότερων κρίσεων. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
15
Χαρακτηριστικά του ηγέτη σε περιόδους Κρίσης (Ι)
Προσωπική Ισχύς : Στρατηγική σκέψη, βαθιά οικονομική αντίληψη, να μπορεί να σχεδιάζει σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα, να αναλύει και να αναλαμβάνει τους κινδύνους των αποφάσεων του. Να προσδιορίσει τις νέες αξίες, το όραμα και την αποστολή της εταιρίας και να πείσει τους μετόχους και τους εργαζόμενους για την επιτυχή έξοδο από την κρίση Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
16
Χαρακτηριστικά του ηγέτη σε περιόδους Κρίσης (ΙΙ)
Όραμα : Σύνθεση ενός οράματος που θα εμπνέει δέσμευση, σκληρές αποφάσεις που λαμβάνονται με αυταρχικό σε πολλές περιπτώσεις χαρακτήρα. Συνεχής επικοινωνία του οράματος, των καινοτομιών που πρέπει να εφαρμοστούν, μοίρασμα γνώσεων και εμπειριών (εκπαίδευση τυπική-άτυπη) ώστε να διασφαλίσει την εμπιστοσύνη όλων των εμπλεκομένων στην εταιρία. Προετοιμάζει το προσωπικό να ανταποκρίνεται άμεσα χωρίς πρόσθετες ερωτήσεις και αμφισβητήσεις. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
17
Χαρακτηριστικά του ηγέτη σε περιόδους Κρίσης (ΙΙI)
Εμπιστοσύνη : Εμπνέει εμπιστοσύνη με την ακεραιότητα του χαρακτήρα του, στους πελάτες, στους μετόχους, στους εργαζο- μένους, συνδυάζοντας την ευαισθησία στα πλαίσια της σκληρής πραγματικότητας και των κοινωνικών αλλαγών που συνεχώς εξελίσσονται. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
18
Χαρακτηριστικά του ηγέτη σε περιόδους Κρίσης (ΙV)
Διοίκηση και Ηγεσία μέσω Ομάδων Ικανότητα ανάθεσης έργου και στόχων σε αποδοτικές/χαρισματικές ομάδες οι οποίες συμβάλλουν στην επίτευξη του κοινού οράματος, επιτυγχάνοντας την επίλυση των αντιθέσεων, του χάους και των οργανωτικών δομών. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
19
Η κρίση απαιτεί νέα προσέγγιση από τους ηγέτες
Επικέντρωση στον στόχο : Προσαρμογή και ευθυγράμμιση των προτεραιοτήτων για να ανταποκριθούμε στις μεταβολές των αξιών των πελατών. Δημιουργία κοινωνικού κεφαλαίου : Κτίσιμο συνεργασίας τόσο στο εσωτερικό του οργανισμού όσο και εκτός οργανισμού για να επιτύχουμε την αποδοτικότητα και τις τολμηρές καινοτομίες. Βελτίωση της επικοινωνίας : Επικοινωνούμε με ειλικρίνεια και μετασχηματίζουμε τις συγκρούσεις για δημιουργικούς σκοπούς Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
20
Επικέντρωση στον στόχο (Ι)
Δεν καταναλωνόμαστε σε οτιδήποτε φαίνεται να υπόσχεται κέρδος Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επικεντρωνόμαστε σε επιχειρηματικές δράσεις όπου διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
21
Επικέντρωση στον στόχο (ΙΙ)
Οι ηγέτες επιτυχημένων εταιριών επικεντρώνονται στις ελάχιστες κρίσιμες προτεραιότητες που επιβάλλεται να ταυτίζονται με τις προτεραιότητες των πελατών. Ικανοποιούμε τους πελάτες που μας φέρνουν το υψηλότερο κέρδος Κεφαλαιοποιούμε τις ικανότητες των ανθρώπων μας. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
22
Οι προτεραιότητές ταυτίζονται με τις ανάγκες των πελατών
Αυξάνομε τις επαφές με τους πελάτες για να κατανοήσουμε τις αλλαγές αξιών και των αναγκών των πελατών. Χρησιμοποιούμε τα δεδομένα των πελατών για να αναπτύξουμε μια συλλογική προσέγγιση με ποιο τρόπο η εταιρία μας δημιουργεί αξία για τους πελάτες μας. Οι θετικές εμπειρίες των πελατών δημιουργούν πιστούς πελάτες. Οι πιστοί πελάτες διασφαλίζουν τα εισοδήματά μας Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
23
Η ευθυγράμμιση ως μέσο αύξησης εισοδημάτων
Ο ηγέτης πρέπει να κλείσει το κενό μεταξύ των επιθυμιών των πελατών και των προϊόντων της εταιρίας. Αναπτύσσει σχέσεις μεταξύ των ομάδων της εταιρίας και των δραστηριοτήτων τους Η ευθυγράμμιση στα σημαντικά στοιχεία της στρατηγικής μιας επιχείρησης διασφαλίζει την βελτίωση της εμπειρίας των πελατών μας. Εγκαθιστά κλίμα επίτευξης στόχων Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
24
Προσδιορισμός και ανάπτυξη ταλαντούχων συνεργατών
Οι ταλαντούχοι συνεργάτες αναλαμβάνουν ρόλους με σημαντική επίδραση στον οργανισμό, και φροντίζουμε με την ανάπτυξη συναισθηματικών δεσμών να μην μετακινηθούν στον ανταγωνισμό. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
25
Δημιουργία Κοινωνικού Κεφαλαίου (Bring people together)
Ανάπτυξη επιχειρησιακού κλίματος βασιζόμενο στην συνεργασία, την αλληλο- κατανόηση και την δημιουργικότητα (Win- Win situation). Ωφελεί τόσο τους εργοδότες όσο και τους εργαζόμενους. Είναι η προσπάθεια επίτευξης κατάστασης (Win-Win) σε περιόδους οικονομικής κρίσης Πολυτέλεια? Όχι είναι Αναγκαιότητα ? Γιατί? Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
26
Δημιουργία Κοινωνικού Κεφαλαίου
Οι εργαζόμενοι που κινδυνεύουν να χάσουν την εργασία τους αναπτύσσουν αμυντικούς μηχανισμούς και ανταγωνιστική δυναμική. Η συνέργεια για την επίτευξη κοινών στόχων προς όφελος των πελατών, είναι η συνδετική κόλλα του κοινωνικού κεφαλαίου Η σύνδεση των ομάδων εργασίας με συγκε - κριμένες δραστηριότητες αποτελούν σημαντικό στοιχείο επίτευξης πλεονεκτήματος κόστους και δημιουργία διαφοροποίησης (Michael Porter) Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
27
Cisco Systems I believe only those companies that build collaboration into their DNA by tapping into the collective expertise of all employees – instead of just a few select leaders at the top- will succeed, as more and more market transitions occur at once Διερευνούμε όλες τις ιδέες πριν διατυπώσουμε την δική μας ώστε οι άνθρωποί μας να συμμετάσχουν ενεργά. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
28
Συναισθηματική Ηγεσία
Είναι η πλέον σύνθετη διαδικασία του ηγέτη σε περιόδους κρίσης (open loop procedure) Η συναισθηματική θερμοκρασία της εταιρίας μας κινείται μεταξύ ακραίων καταστάσεων –λόγω εξωτερικών και εσωτερικών ερεθισμάτων-. Ο ηγέτης οφείλει να εξομαλύνει τα συναισθήματα !!! Αλλά να μην τα παγώνει διότι μειώνεται η παραγωγικότητα !!! Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
29
Συναισθηματική Ηγεσία
Ο ηγέτης πρέπει να αντιλαμβάνεται την συναισθηματική θερμοκρασία των ανθρώπων του και να αυξάνει την παρώθησή των, μειώνοντας το άγχος και τις αβεβαιότητες. Η συμμετοχή των ανθρώπων μας στην λήψη των αποφάσεων συμβάλλει στην επιλογή εφικτών λύσεων. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
30
Γνήσια Επικοινωνία (Communicate authentically)
Ηγέτης σημαίνει ικανός ομιλητής Μόνο η γνήσια επικοινωνία –ξεκάθαρο μήνυμα βασιζόμενο σε δεδομένα- απομακρύνει τον θόρυβο και τις φήμες και επιτρέπει στο ακροατήριο να επικεντρωθεί στις κοινές αξίες. Η ευθύτητα του λόγου προϋποθέτει την αποδοχή των αρνητικών παραμέτρων, ανάλυση της ευθύνης και προάγει την αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της ομάδας. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
31
Οι συγκρούσεις καθοδηγούν τις αλλαγές
Οι δημιουργικές αλλαγές συχνά είναι προϊόν συγκρούσεων. Προκαλούμε την υπάρχουσα κατάσταση για να οδηγηθούμε σε καινοτόμες λύσεις Οι αντίθετες απόψεις οδηγούν στις καλύτερες λύσεις. Δημιουργούμε εσωτερικές εντάσεις διότι οι προκλήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι τεράστιες. Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 2/22/2011
32
Συμπέρασμα Με δεδομένη την σοβαρότητα της παρούσας οικονομικής ύφεσης, οι επιχειρήσεις πρέπει να εκμεταλλευτούν κάθε πλεονέκτημα που διαθέτουν και κάθε ευκαιρία για να κερδίσουν έδαφος έναντι του ανταγωνισμού. Οι ηγέτες που επιδεικνύουν υπακοή και παραμένουν επικεντρωμένοι στους στόχους των αυξάνουν τις πιθανότητες η εταιρία τους να βρεθεί στην κορυφή όταν η παρούσα κρίση θα ολοκληρωθεί και ξεκινήσει ο ενάρετος κύκλος της οικονομίας Ηγεσία και Κοινωνικο-Οικονομική κρίση 05/23/2014
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.