Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
επίλυση προβλημάτων Γ΄& Δ΄ δημοτικού
3ο μέρος
2
ερώτημα: τι θέλουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να μάθουν οι μαθητές μας;
απάντηση: όλοι θα συμφωνήσουμε ότι φυσικά κυνηγάμε τη γνώση 1η απορία: έχουμε πλήρως αντιληφθεί τη σημαίνει για τον καθένα μας η έννοια «γνώση»; Τι νόημα έχει δώσει ο κάθε εκπαιδευτικός σε αυτόν τον όρο και ποιες αναπαραστάσεις έχει στο μυαλό του ακούγοντας την λέξη «γνώση»; 2η απορία: μήπως έχουμε παρεκκλίνει από το στόχο μας και αντί να επιδιώκουμε τη γνώση απλά, στην πραγματικότητα, έχουμε «εγκλωβιστεί» σε μια διαδικασία απλά παρουσίασης πληροφοριών στους μαθητές;
3
οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα
γνώση μια οντότητα με δύο υποσυστήματα που λειτουργούν ταυτόχρονα και συνεργάζονται δηλωτική γνώση αναφέρεται στο περιεχόμενο των πληροφοριών που εισέρχονται δια των αισθήσεων γνώση διεργασίας νοητικές διεργασίες μετασχηματισμού αναγωγής αποθήκευσης ανάκλησης χρήσης οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα μια εσωτερική κατάσταση που αντιστοιχεί σε μια ορισμένη κατάσταση του κόσμου (Μπάρμπας,2007)
4
ο πραγματικός μας εκπαιδευτικός στόχος είναι η γνώση διεργασίας
δομικά συστατικά μέθοδοι επεξεργασίας στρατηγικές
5
παραδείγματα στρατηγικών
όταν ένας μαθητής έχει να λύσει ένα πρόβλημα με μεγάλους αριθμούς, είναι σύνηθες να το απλοποιεί αντικαθιστώντας τους μεγάλους αριθμούς με μικρούς. Επίσης μερικές φορές σε ένα πρόβλημα που έχει πολλές πληροφορίες προσπαθεί να αναδιατυπώσει απορρίπτοντας τις άσχετες πληροφορίες και τονίζοντας τα βασικά σημεία. (στρατηγική απλοποίησης) όταν ένας μαθητής στην προσπάθεια του να λύσει ένα πρόβλημα αναζητά ομοιότητες με άλλα προβλήματα που έχει λύσει στο παρελθόν. (στρατηγική αναλογίας) όταν ένας μαθητής για να λύσει ένα πρόβλημα χρησιμοποιεί τα δεδομένα που είναι στο τέλος του προβλήματος και προχωράει προς τα πίσω διότι τα αρχικά του δεδομένα είναι δύσκολα. (στρατηγική ανάποδης πορείας), όπως κάνουμε πολλές φορές σε παιχνίδια λαβύρινθου.
6
μέθοδοι επεξεργασιών με τον ολιστικό τρόπο επεξεργασία ο μαθητής αντιμετωπίζει το πρόβλημα ως μια ενιαία οντότητα, χωρίς να προσπαθεί να διακρίνει τα επιμέρους στοιχεία που το συνθέτουν. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ο μαθητής να σχηματίζει μια συνολική αναπαράσταση του προβλήματος από ένα μέρος των στοιχείων ή των ιδιοτήτων των στοιχείων του. από την άλλη πλευρά υπάρχει ο αναλυτικός τρόπος επεξεργασίας στον οποίο ο μαθητής προσπαθεί όχι μόνο να αναγνωρίσει τα στοιχεία του προβλήματος αλλά και τα χαρακτηριστικά καθώς και τις ιδιότητες τους. Τέλος φτάνει στην τελική σύνθεση τους για τη συγκρότηση μιας συνολικής αναπαράστασης του. (Μπάρμπας,2007)
7
βιβλιογραφία Μπάρμπας, Γ. (2000). Σχολική υποεπίδοση στα Μαθηματικά και Ενισχυτική Διδασκαλία, Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα. Μπάρμπας, Γ. (2007). Σχολείο και Μάθηση, μια αποκλίνουσα σχέση. Θεσσαλονίκη: Προμηθεύς.
8
αξιολόγηση παρουσίασης
ποια ήταν τα αρνητικά σημεία της παρουσίασης ;
9
σας ευχαριστώ δάσκαλος σπύρος ψαθάς
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.