Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Παπανδρέου Ανδριανή Ταπεινού Μυρτώ Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης,
2
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
3
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ανάλογα με τη δομή και τη λειτουργία τους Ανάλογα με το βαθμό ελέγχου τους από το κράτος, χωρίζονται σε αποκεντρωτικά συγκεντρωτικά
4
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Αποκεντρωτικά Συστήματα: Περιορισμένος κρατικός έλεγχος Σημαντική αυτονομία Προώθηση καινοτομιών Συγκεντρωτικά Συστήματα: Ολοκληρωτικός κρατικός έλεγχος Υποχρεωτικός χαρακτήρας, μηδαμινή αυτονομία Προώθηση μεταρρυθμίσεων
5
ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
6
«ΑΓΩΝΑΣ» ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ
Είδη διαπραγμάτευσης και εκπαιδευτικές αλλαγές: Εσωτερική πρωτοβουλία (σχολείο, κολλέγιο, πανεπιστήμιο) Εξωτερική συναλλαγή (εξωτερικές από το χώρο της εκπαίδευσης ομάδες) Πολιτική χειραγώγηση (κρατικές και δημόσιες πηγές)
7
Καμία επιβάρυνση κρατικού υπολογισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ταύτιση αυτονομίας και μείωση κρατικής χρηματοδότησης, καθώς και σύγκλιση των εκπαιδευτικών συστημάτων προς ένα μοντέλο αυτονομίας Επιχειρήματα υπέρ: Καμία επιβάρυνση κρατικού υπολογισμού Μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερα αποτελέσματα των συστημάτων Δυνατότητα αυξημένων οικονομικών πόρων των συστημάτων Επιχειρήματα κατά: Ακύρωση της εκπαίδευσης ως κοινωνικό αγαθό Αμφισβήτηση σχέσης μεταξύ απόδοσης και οικονομικών πόρων Πρόσχημα ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης
8
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
9
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Εποχή του Καποδίστρια (μέχρι το 1890): Eπιδίωξη «φωτισμού του λαού» ακόμη και για τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα Αλληλοδιδακτικό Σχολείο Ζητήματα διάκρισης μεταξύ των φύλων και απουσία επαγγελματικής προετοιμασίας Εποχή του Χ. Τρικούπη ( ): Προσπάθειες μεταρρυθμίσεων για κατάργηση πολυμορφίας και εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης
10
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ 19ος αιώνας Αποτυχία εφαρμογής των ψηφισμένων νόμων Αποτυχημένη προσπάθεια δημιουργίας μεικτών σχολείων και εφαρμογή ενός ενιαίου συστήματος διδασκαλίας 20ος αιώνας Υλοποίηση υποχρεωτικού χαρακτήρα εκπαίδευσης (1958)
11
ΙΣΧΥΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το σημερινό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι συγκεντρωτικό και χωρίζεται στις εξής βαθμίδες: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Προσχολική αγωγή (Παιδικοί Σταθμοί, Νηπιακά Τμήματα) Υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό, Γυμνάσιο) Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Λύκειο) Μη Ανώτατη Εκπαίδευση/Μετα-Δευτεροβάθμια Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ) Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) Ανώτατη/Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, Μεταπτυχιακές Σπουδές ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΕΑΠ) Εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες
12
Βιβλιογραφια Νόβα-Καλτσούνη, Χριστίνα (2010), Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Αθήνα: Gutenberg. Κατσαρός, Ιωάννης (2008), Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Χατζηευστρατίου, Ιγνάτιος (2004), Δομή και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Συστημάτων στην Ευρώπη. Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.