Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚέρβερος Καραβίας Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Αναπλ. Καθ. Ευάγγελος Αλεξίου Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ
«Εμείς οι φιλόλογοι» Αναπλ. Καθ. Ευάγγελος Αλεξίου Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ 1
2
Εμείς οι Φιλόλογοι , Φιλόλογος 78, 1994, 334-342
Έχω τη γνώμη ότι 99 στους 100 φιλολόγους δεν θα έπρεπε να ήταν φιλόλογοι.
6
ΑΠΘ Φιλοσοφική Σχολή Σκοποί:
Α) να καταρτίζει ικανά στελέχη για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Β) να ετοιμάζει επιστήμονες ικανούς για έρευνα σε μία ολόκληρη σειρά από τομείς των ιστορικών, ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών, στο πλαίσιο μιας Φιλοσοφικής Σχολής με κοινωνικό, πολιτιστικό και ερευνητικό προορισμό.
7
ΤΜΗΜΑΤΑ - Φιλολογίας - Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Η Φιλοσοφική Σχολή αποτελείται από τα παρακάτω Τμήματα: - Φιλολογίας - Ιστορίας και Αρχαιολογίας - Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας - Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας - Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας - Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας - Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
8
Τμήμα Φιλολογίας Τομέας Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών
Τομέας Κλασικών Σπουδών Τομέας Μεσαιωνικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών Τομέας Γλωσσολογίας Α) Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών τετραετούς φοίτησης Β) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: α) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης β) Διδακτορικό Δίπλωμα
9
Τομέας Γλωσσολογίας - Φωνολογία - Σύνταξη - Σημασιολογία - Φιλοσοφία της Γλώσσας - Λεξικολογία και Λεξικογραφία - Ιστορική Γλωσσολογία - Βαλκανική Γλωσσολογία - Διαλεκτολογία - Ψυχογλωσσολογία - Γλωσσική κατάκτηση - Γλωσσική εκμάθηση και διδασκαλία - Γλωσσική επεξεργασία
10
Τομέας Κλασικών Σπουδών
-Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φιλολογία -Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία -Αρχαία Ελληνική Ρητορική -Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία -Aρχαία Eλληνική Πεζογραφία -Aρχαία Eλληνική Ποίηση -Παπυρολογία -Παλαιογραφία -Κωδικολογία -Επιγραφική -Λατινική Φιλολογία -Λατινική Γλώσσα -Λατινική Πεζογραφία -Λατινική Ποίηση -Πρόσληψη της Αρχαίας Ελληνικής και Λατινικής Γραμματείας
11
Τομέας Μεσαιωνικών και Νεοελληνικών Σπουδών
-Iστορία της νεοελληνικής γραμματείας -Νεοελληνική φιλολογία -Iστορία της μεσαιωνικής ελληνικής γραμματείας -Μεσαιωνική ελληνική φιλολογία -Iστορία των ιδεών και ρεύματα της νεοελληνικής και της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας -Θεωρία της λογοτεχνίας -Γενική Γραμματολογία -Συγκριτική Γραμματολογία
14
Thesaurus linguae graecae Η πύλη για την ελληνική γλώσσα
TLG Thesaurus linguae graecae ( Η πύλη για την ελληνική γλώσσα (
16
16
20
Επαγγελματικές προοπτικές
ως Φιλόλογοι στη Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση ως καθηγητές της Eλληνικής ως Ξένης γλώσσας σε Bιβλιοθήκες, Aρχεία και ερευνητικά κέντρα σε Eφημερίδες, περιοδικά και μέσα μαζικής ενημέρωσης σε Eκδοτικούς οίκους και οργανισμούς στην Tοπική Aυτοδιοίκηση, σε πολιτιστικούς φορείς, στη Δημόσια Διοίκηση στις δημόσιες σχέσεις ως μεταφραστές και γλωσσικοί επιμελητές στον Τουρισμό
21
Θουκυδίδης Θουκ. 1,22,4: κτῆμά τε ἐς αἰεὶ μᾶλλον ἢ ἀγώνισμα ἐς τὸ παραχρῆμα ἀκούειν ξύγκειται. Θουκ. 5,89: δίκαια μὲν ἐν τῷ ἀνθρωπείῳ λόγῳ ἀπὸ τῆς ἴσης ἀνάγκης κρίνεται, δυνατὰ δὲ οἱ προύχοντες πράσσουσι καὶ οἱ ἀσθενεῖς ξυγχωροῦσιν.
22
Λουκιανός, Νεκρικός διάλογος 2
ΧΑΡΩΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΝΙΠΠΟΥ Ἀπόδος͵ ὦ κατάρατε͵ τὰ πορθμεῖα. Βόα͵ εἰ τοῦτό σοι͵ ὦ Χάρων͵ ἥδιον. Ἀπόδος͵ φημί͵ ἀνθ΄ ὧν σε διεπορθμεύσαμεν. Οὐκ ἂν λάβοις παρὰ τοῦ μὴ ἔχοντος. Ἔστι δέ τις ὀβολὸν μὴ ἔχων; Εἰ μὲν καὶ ἄλλος τις οὐκ οἶδα͵ ἐγὼ δ΄ οὐκ ἔχω. Καὶ μὴν ἄγξω σε νὴ τὸν Πλούτωνα͵ ὦ μιαρέ͵ ἢν μὴ ἀποδῷς. Κἀγὼ τῷ ξύλῳ σου πατάξας διαλύσω τὸ κρανίον.
23
Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ’, ακουσθεί
Κ.Π. Καβάφης Απολείπειν ο θεός Αντώνιον Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ’, ακουσθεί αόρατος θίασος να περνά με μουσικές εξαίσιες, με φωνές— την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανωφέλετα θρηνήσεις. Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος, αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που φεύγει. Προ πάντων να μη γελασθείς, μην πεις πως ήταν ένα όνειρο, πως απατήθηκεν η ακοή σου· μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς. σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι, πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο, κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ’ όχι με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα, ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους, τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου, κι αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που χάνεις.
24
Η λόγια αφορμή του Καβάφη
Πλούταρχος Ἀντώνιος 75,4-6: Ἐν ταύτῃ τῇ νυκτὶ λέγεται μεσούσῃ σχεδόν͵ ἐν ἡσυχίᾳ καὶ κατηφείᾳ τῆς πόλεως διὰ φόβον καὶ προσδοκίαν τοῦ μέλλοντος οὔσης͵ αἰφνίδιον ὀργάνων τε παντοδαπῶν ἐμμελεῖς φωνὰς ἀκουσθῆναι καὶ βοὴν ὄχλου μετ΄ εὐασμῶν καὶ πηδήσεων σατυρικῶν͵ ὥσπερ θιάσου τινὸς οὐκ ἀθορύβως ἐξελαύνοντος· εἶναι δὲ τὴν ὁρμὴν ὁμοῦ τι διὰ τῆς πόλεως μέσης ἐπὶ τὴν πύλην ἔξω τὴν τετραμμένην πρὸς τοὺς πολεμίους͵ καὶ ταύτῃ τὸν θόρυβον ἐκπεσεῖν πλεῖστον γενόμενον. ἐδόκει δὲ τοῖς ἀναλογιζομένοις τὸ σημεῖον ἀπολείπειν ὁ θεὸς Ἀντώνιον͵ ᾧ μάλιστα συνεξομοιῶν καὶ συνοικειῶν ἑαυτὸν διετέλεσεν.
25
Η Σχολή των Αθηνών, ή Scuola di Αtene ( ) στην ιταλική γλώσσα, είναι μια από τις διασημότερες νωπογραφίες του Ιταλού αναγεννησιακού καλλιτέχνη Ραφαήλ. Η νωπογραφία διακοσμεί έναν τοίχο, του δωματίου με το όνομα "δωμάτιο των υπογραφών" ή "Stanza della Segnatura" της πτέρυγας "Stanze di Rafaello" δηλαδή “Τα δωμάτια Ραφαήλ” στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό. Ο τίτλος «Η Σχολή των Αθηνών» δεν δόθηκε από τον Ραφαήλ, και το θέμα της τοιχογραφίας είναι στην πραγματικότητα «η Φιλοσοφία», ή, τουλάχιστον, «η αρχαία ελληνική φιλοσοφία» αφού πάνω από την τοιχογραφία, ο Ραφαήλ σημείωσε με δύο λέξεις “Causarum Cognitio”, «η γνώση των αιτίων", φιλοσοφικό συμπέρασμα μελέτης των έργων του Αριστοτέλη, Μετὰ τὰ Φυσικά και Φυσικά. 25
26
26
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.