Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Κοστολόγηση Αθλητικών Υπηρεσιών
2
Έννοια Κόστους Μονάδα κόστους = μια μονάδα προϊόντος ή υπηρεσίας η οποία συνδέεται με κάποιο έξοδο. Το έξοδο αυτό μπορεί να προσδιοριστεί ακριβώς ή προσεγγιστικά. Πιθανά έξοδα γυμναστηρίων: προσωπικό (γυμναστές-διοικητική υποστήριξη), νομικές λογιστικές υποθέσεις, ασφάλιστρα, συντήρηση εγκαταστάσεων εξοπλισμού, αποθήκευση υλικών, διαφήμιση-μάρκετινγκ, λειτουργικά έξοδα κλπ.
3
Ταξινόμηση των εξόδων Η ταξινόμηση των εξόδων μπορεί να γίνει σε ομάδες αναλόγως της φύσης τους και του σκοπού τους. Αναλόγως της φύσης τους τα έξοδα τα διακρίνουμε σε: Α) κόστος υλικών το οποίο περιλαμβάνει και την μεταφορά στην μονάδα Β) κόστος εργασίας (μισθοί-επιδόματα, εισφορές κλπ.) Γ) Γενικά έξοδα (ενοίκιο, λειτουργικά κλπ.)
4
Ταξινόμηση των εξόδων Αναλόγως του σκοπού τους τα έξοδα τα διακρίνουμε σε: Α) Άμεσα έξοδα = αυτά αναγνωρίζονται άμεσα στο προϊόν που θέλουμε να κοστολογήσουμε→ διακρίνονται σε άμεση εργασία, άμεση υλικά και άμεσα γενικά έξοδα Β) Έμμεσα έξοδα = δεν μπορούν να αποδοθούν άμεσα σε μια συγκεκριμένη μονάδα κόστους παρόλο που είναι ξεκάθαρο ότι προκλήθηκαν στην διαδικασία παραγωγής της υπηρεσίας.
5
Παραδείγματα άμεσων και έμμεσων εξόδων γυμναστηρίου
Ο μισθός των γυμναστών Άμεσο Το ενοίκιο του γυμναστηρίου Έμμεσο Η απόσβεση των ηλεκτρικών διαδρόμων Η ασφάλεια του κτιρίου Έξοδα διαφήμισης Η αντικατάσταση παλαιών οργάνων γυμναστικής Η αμοιβή της εταιρείας καθαριότητας
6
Συμπεριφορά του κόστους
7
Συμπεριφορά του κόστους
8
Παραδείγματα Μεταβλητό κόστος: αγορά περισσότερων οργάνων-υλικών αναλόγως της αύξησης του αριθμού των αθλουμένων Ημιμεταβλητό κόστος: Συντήρηση εξοπλισμού, εισφορές τρίτων, κόστος ασφάλισης κλπ.
9
Χρήση των πληροφοριών κόστους στην τιμολόγηση
Μέθοδος πλήρους κόστους+ = η μέθοδος αυτή απαιτεί την πρόσθεση ενός ποσοστού κέρδους (mark up) στο συνολικό κόστος του προϊόντος για να προκύψει η τελική τιμή Αυτό μπορεί να επιτευχθεί βάση ενός στόχου αποδοτικότητας πωλήσεων (κέρδος/πωλήσεις) Βάση στόχου αποδοτικότητας της επένδυσης (κέρδος/επενδεδυμένο κεφάλαιο)
10
Παράδειγμα στόχου αποδοτικότητας πωλήσεων
Έστω ένα γυμναστήριο έχει τα εξής στοιχεία κόστους ανά αθλούμενο: Κόστος άμεσης εργασίας 18€ Κόστος άμεσων υλικών 7€ Άμεσες ώρες λειτουργίας των οργάνων 1 ώρα Γενικά έξοδα λειτουργίας 6€ για κάθε ώρα άμεσης εργασίας Ποσοστό αποδοτικότητας των πωλήσεων 15% Ποια η τελική τιμή χρέωσης των συνδρομητών;
11
Λύση Έξοδα €/μονάδα Κόστος άμεσης εργασίας 18 Κόστος άμεσων υλικών 7
Έξοδα €/μονάδα Κόστος άμεσης εργασίας Κόστος άμεσων υλικών Συνολικό άμεσο κόστος Γενικά έξοδα λειτουργίας = 1χ6 = 6 Συνολικό κόστος Ποσοστό κέρδους = 15/85*31 = 5,47 Τελική τιμή χρέωσης ,47
12
Παράδειγμα στόχου αποδοτικότητας επένδυσης
Ένα γυμναστήριο θέλει να επεκτείνει τις δραστηριότητές του κατασκευάζοντας χώρους για sauna, spa και κολύμβηση. Τα στοιχεία κόστους ανά αθλούμενο είναι τα εξής: Κόστος άμεσης εργασίας 14€ Κόστος άμεσων υλικών 62€ Άμεσες ώρες λειτουργίας των μηχανημάτων 3 ώρες Γενικά έξοδα λειτουργίας 16€ για κάθε ώρα λειτουργίας των μηχανημάτων Η νέα αυτή επένδυση αναμένεται να προσελκύσει 1000 άτομα. Το κόστος της επένδυσης είναι € και η αποδοτικότητα της επένδυσης που επιθυμεί η διεύθυνση είναι 12% ετησίως. Ποια η τελική τιμή χρέωσης των νέων υπηρεσιών;
13
Λύση Έξοδα €/μονάδα Κόστος άμεσης εργασίας 14 Κόστος άμεσων υλικών 62
Έξοδα €/μονάδα Κόστος άμεσης εργασίας Κόστος άμεσων υλικών Συνολικό άμεσο κόστος Γενικά έξοδα λειτουργίας = 4χ16 = 48 Συνολικό κόστος Ποσοστό κέρδους* Τελική τιμή χρέωσης (*Συνολική αποδοτικότητα της νέας επένδυσης = * 0.12 = 36000) (Αποδοτικότητα ανά αθλούμενο = / 1000 = 36€)
14
Κοστολόγηση με βάση τις δραστηριότητες
15
Πλαίσιο
18
Ουσιαστικά
19
Διαγραμματικά
20
Διαφορές
21
Χαρακτηριστικά
23
Δραστηριότητες
25
Οδηγοί κόστους
26
Ένα ακόμη διάγραμμα..
27
Διαφορές
28
Ανάπτυξη ABC
29
Πλεονεκτήματα
30
Παράδειγμα ABC Η επιχείρηση «ΕΥΕΞΙΑ» ΑΕ είναι ένα σύγχρονο κέντρο άθλησης και αναψυχής Το συγκεκριμένο κέντρο διαθέτει ένα σύγχρονα εξοπλισμένο γυμναστήριο καθώς και μια εσωτερική πισίνα Το έτος 2009 (Ιανουάριο έως και Δεκέμβριο) τα άτομα που αθλήθηκαν στο συγκεκριμένο κέντρο υπολογίζονται σε 1300 εκ των οποίων οι 700 χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της πισίνας ενώ οι υπόλοιποι 600 τις υπηρεσίες του γυμναστηρίου.
31
Κατηγοριοποίηση και ανάλυση εξόδων
32
Τρέχον σύστημα κοστολόγησης της επιχείρησης
33
Κόστη λειτουργίας της επιχείρησης κατά το 2009 (ποσά σε ευρώ)
34
Συμπέρασμα Το μέσο κόστος των υπηρεσιών που παρέχει το κέντρο είναι 797,12 ευρώ ετησίως για κάθε αθλούμενο το οποίο μπορεί να εκφραστεί σε 66,42 ευρώ το μήνα για την χρήση του γυμναστηρίου ή της πισίνας.
35
Πλεονεκτήματα παραδοσιακής μεθόδους κοστολόγησης
Η συγκεκριμένη μέθοδος κοστολόγησης έχει το πλεονέκτημα ότι είναι άμεση και εύκολη στην εφαρμογή της.
36
Μειονεκτήματα παραδοσιακής μεθόδους κοστολόγησης
Το βασικό μειονέκτημά της είναι ότι υποθέτει ότι όλες οι υπηρεσίες που παρέχει το κέντρο είναι ίδιες. Αυτή η υπόθεση δεν είναι λογική επειδή οι πόροι που αναλώνονται από κάθε διαδικασία διαφέρουν μεταξύ των διαφόρων δραστηριοτήτων. Αυτό καταλήγει στην αναποτελεσματική λήψη αποφάσεων λόγω της έλλειψης αξιόπιστων και εύχρηστων πληροφοριών, καθώς και στην άνιση κατανομή του κόστους στους πελάτες της επιχείρησης.
37
Βήματα εφαρμογής ABC Το πρώτο βήμα είναι να επιλέξουμε τις διαδικασίες που θα αναλύσουμε. Η επιλογή γενικά μπορεί να γίνει του όγκου παραγωγής, της αύξησης της ποιότητας των προϊόντων, την κερδοφορία κλπ. Οι διαδικασίες που θα λάβουμε υπόψη μας στην παρούσα μελέτη είναι οι υπηρεσίες του γυμναστηρίου και της πισίνας
38
Βήματα εφαρμογής ABC Το δεύτερο βήμα είναι να αναγνωρίσουμε και να ταξινομήσουμε τις δραστηριότητες οι οποίες πραγματοποιούνται στην επιχείρηση και συνδέονται με κάθε διαδικασία. Τις δραστηριότητες αυτές τις κατηγοριοποιούμε περαιτέρω σε άμεσες δραστηριότητες και έμμεσες δραστηριότητες. Άμεσες δραστηριότητες είναι εκείνες οι οποίες είναι εμφανώς σχετιζόμενες με τις διαδικασίες, ενώ έμμεσες είναι εκείνες οι οποίες δεν σχετίζονται άμεσα με τις διαδικασίες. Για να βελτιώσουμε περισσότερο την ανάλυση και την διαδικασία λήψης αποφάσεων, οι άμεσες δραστηριότητες διαιρούνται σε άμεση εργασία και άμεσες προμήθειες. Αυτό συμβαίνει επειδή τα εργατικά και οι προμήθειες καταλαμβάνουν μαζί περισσότερο από το 50% των συνολικών εξόδων. Οι πληροφορίες για την μέθοδο κοστολόγησης βάση δραστηριοτήτων εμφανίζεται στον παρακάτω πίνακα 2.
39
Δεδομένα κόστους ανά δραστηριότητα για το έτος 2009.
40
Βήματα εφαρμογής ABC Το επόμενο βήμα είναι καθορίσουμε τους οδηγούς κόστους. Οι οδηγοί κόστους εντοπίζουν και κατανέμουν τις διάφορες δραστηριότητες στις διαδικασίες αναλόγως της ανάλωσης των δραστηριοτήτων που οι πρώτες χρησιμοποιούν. Για παράδειγμα, το να καθορίσουμε το κόστος συντήρησης του εξοπλισμού ή των μηχανημάτων χρησιμοποιώντας τον αριθμό των αθλουμένων αποτελεί μια λανθασμένη πρακτική. Μια περισσότερο ακριβής εκτίμηση μπορεί να γίνει αν χρησιμοποιήσουμε τον αριθμό των ωρών λειτουργίας του εξοπλισμού ή των μηχανημάτων.
41
Οδηγοί κόστους για την επιχείρηση ανά έμμεση δραστηριότητα.
42
Βήματα εφαρμογής ABC Το τελευταίο βήμα της συγκεκριμένης διαδικασίας κοστολόγησης είναι να καταλογίσουμε τις διάφορες δραστηριότητες στις διαδικασίες χρησιμοποιώντας διαφορετικούς οδηγούς κόστους προκειμένω να υπολογίσουμε το συνολικό κόστος κάθε διαδικασίας.
43
Τελικό κόστος κάθε διαδικασίας βάση δραστηριοτήτων
44
Συμπέρασμα Το ετήσιο κόστος συμμετοχής στο γυμναστήριο είναι παραπλήσιο με εκείνο που υπολογίσαμε ακολουθώντας την παραδοσιακή μέθοδο κοστολόγησης και ανέρχεται σε 796,14€ ετησίως ή εναλλακτικά σε 66,34€ μηνιαίως. Αντιθέτως το κόστος της πισίνας είναι κατά πολύ μικρότερο 604,42€ (50,36€ μηνιαίως) γεγονός που σημαίνει ότι με την παραδοσιακή μέθοδο κοστολόγησης υπερκοστολογούσαμε τις υπηρεσίες της πισίνας με συνέπεια το συγκεκριμένο προϊόν να είναι αρκετά ακριβό και ελάχιστα ανταγωνιστικό.
45
Συμπέρασμα Η μέθοδος κοστολόγησης κατά δραστηριότητες βοηθά τους μάνατζερ άθλησης και αναψυχής να εντοπίσουν τις δραστηριότητες οι οποίες δεν προσφέρουν αξία στο προϊόν τους και οι οποίες μάλιστα αναλώνουν πόρους με συνέπεια να μειώσουν το κόστος τους, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν στους πελάτες τους.
46
Γιατί το ABC πρέπει να εφαρμόζετε σε επιχειρήσεις άθλησης-αναψυχής
Α) Δυνάμεις της αγοράς→ ποιότητα, ευελιξία, προσαρμοστικότητα→ μεγαλύτερη προσοχή σε άυλα στοιχεία, προσοχή σε μη οικονομικά στοιχεία. Β) Στρατηγική→ μείωση κόστους δραστηριοτήτων που δεν προσθέτουν αξία στο προϊόν→ TQM, JIT. Γ) Τεχνολογία→ Internet, Πολυμέσα→ συλλογή δεδομένων για τα κόστη, μείωση συμφόρησης, αύξηση παραγωγικότητας ειδικευμένων υπαλλήλων.
47
Γιατί το ABC πρέπει να εφαρμόζετε σε επιχειρήσεις άθλησης-αναψυχής
Δ) Ανθρώπινος παράγοντας→ πολύπλευρη απασχόληση, συμμετοχή προσωπικού, ομαδική εργασία→ συνεχής εκπαίδευση, υποστήριξη, συλλογική προσπάθεια και ευθύνη. Ε) Οργανισμός→ Ηγεσία. Ομαδική δουλεία, ενδυνάμωση→ μακροχρόνια στρατηγική, ενίσχυση αποδοτικότητας, επικοινωνία, μείωση συγκρούσεων.
48
Πλαίσιο υιοθέτησης ABC σε αθλητικές επιχειρήσεις
Δέσμευση εφαρμογής-αφοσίωση από ανώτερο μάνατζμεντ. Οργάνωση ομάδας η οποία θα ασχοληθεί με την εφαρμογή του. Ενημέρωση της ομάδας στο ABC. Κίνητρα συμμετοχής όλου των μονάδων του οργανισμού. Εκπαίδευση του προσωπικού στο ABC. Ανάλυση βασικών δραστηριοτήτων. Εντοπισμός δραστηριοτήτων που προσθέτουν και δεν προσθέτουν αξία στις υπηρεσίες. Στενή παρακολούθηση κατά την διαδικασία εφαρμογής
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.