Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου και σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης» στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS, και στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα"Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθησης. 1

2 Ομάδα Συντονισμού του Προγράμματος
Επιστημονικός Υπεύθυνος: Κουρμπέτης Βασίλειος Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ Συντονιστής Προγράμματος:Αλεβίζος Γεώργιος Δ/ντής Δ/νσης ΕΑΕ ε.τ Μέλη 1.Κατσούγκρη Αναστασία Εκπ/κός A/θμιας ΠΕ-70 2.Κυριακοπούλου Σίβυλλα Εργοθεραπεύτρια ΠΕ Μαστοράκη Ελένη Κοιν. Εργασίας ΠΕ Μπόντσιου Θεοδώρα Λογοθεραπεύτρια ΠΕ-21 5. Σκαλούμπακας Χρήστος Ειδικός Παιδαγωγός 6. Χηνάς Παναγιώτης Ψυχολόγος ΠΕ-23

3 Η 1η φάση Επιμόρφωσης, αφορά στην Επιμόρ-
φωση των Σχολικών Συμβούλων ειδικής και γενικής αγωγής Αγωγής , Δ/ντών ΣΜΕΑΕ, Προϊστα- μένων ΚΕΔΔΥ, Εκπ/κών ΕΑΕ, μελών του ΕΕΠ ( 20 ομάδες Πολλαπλασιαστών χ 4 μέλη κάθε ομάδα =80Πολλαπλασιαστών) θα πραγματοποιηθεί σε διάστημα δύο(2)ημερών και επί συνόλου 12 ωρών (09:00- 15:00 καθημερινά), τη Δευτέρα 31 Μαρτίου και Τρίτη Απριλίου 2014.

4 Η 2η φάση Επιμόρφωσης, αφορά την επιμόρφωση 2150 μονίμων αναπληρωτών μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που θεσμικά στελεχώνει τις ΕΔΕΑΥ, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ, του (ΕΒΠ) που στελεχώνει σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης καθώς και των Δ/ντών των Κέντρων των ΕΑΕ των (ΣΔΕΥ) σε διάστημα δύο (2) συνεχόμενων ημερών και επί συνόλου 12 ωρών ( 09:00- 15:00 καθημερινά) και κατά το χρονικό διάστημα από 5 Απριλίου μέχρι 15 Μαϊου 2014

5

6 Η 3η φάση Επιμόρφωσης, αφορά την επιμόρφωση όλων των μελών της 2ης φάσης σε μία (1) μέρα και επί συνόλου (6) ωρών ( 09:00- 15:00) απο την 1η Ιουνίου μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους

7

8

9

10

11 Οι ΣΜΕΑΕ αποτελούν και Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ μιας ενότητας σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης ανεξαρτήτου βαθμίδας. Οι σχολικές μονάδες που τις συνθέτουν συνιστούν Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ). Σε κάθε σχολική μονάδα του ΣΔΕΥ, που λειτουργεί ΤΕ, δημιουργείται και μια ΕΔΕΑΥ.

12 ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ
ΣΜΕΑΕ ΚΕΝΤΡΟ ΣΔΕΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ ΕΔΕΑΥ

13 Το ΕΠ, ΕΕΠ και ΔΠ τοποθετείται ανάλογα με τη διασπορά του μαθητικού πληθυσμού και σε κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων.(Ν 3699/2008 άρθρο 12 παρ.6 ) Η κάθε διεπιστημονική ομάδα του ΣΔΕΥ τοποθετείται σε μαθητικό πληθυσμό χιλίων διακοσίων μαθητών.

14 Ε Π Ι Τ Ρ Ο Π Η Δ Ι Α Γ Ν Ω Σ Τ Ι Κ Η Σ Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Τ Ι Κ Η Σ
Α Ξ Ι Ο Λ Ο Γ Η Σ Η Σ Υ Π Ο Σ Τ Η Ρ ΙΞ Η Σ κάθε περίπτωση τοποθετείται μία πλήρης διεπιστημονική ομάδα σε μαθητικό πληθυσμό τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) ατόμων.

15 Oι ΕΔΕΑΥ αποτελούν ένα νέο καινοτόμο θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος όσον αφορά στην οργάνωση της υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και με αναπηρία μέσα στο γενικό σχολείο. Στοχεύουν στη διεπιστημονική ενίσχυση του σχολείου και του εκπαιδευτικού στο κοινό σχολείο

16 Οι ΕΔΕΑΥ λειτουργούν μόνο μετά την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας τους και την πλήρη στελέχωσή τους σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) που κυρώθηκε με το ν. 4974/2012 (Α΄88).

17 Κάθε ΣΔΕΥ έχει σκοπό: α) την προώθηση της συνεργασίας, το συντο- νισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους, β) στην ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και γ) στην υποστήριξη των Τμημάτων τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία

18 α) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου
ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ α) το διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προέδρου β) έναν (1) εκπαιδευτικό της προσχολικής ή της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας Εκπ/σης γ) έναν (1) ψυχολόγο του κλάδου που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ δ) έναν (1) κοινωνικό λειτουργό του κλάδου ΠΕ30 που υπηρετεί στο Κέντρο υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ

19 ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΕΔΕΑΥ Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ ο πρόεδρός της συμμετέχει xωρίς δικαίωμα ψήφου για τη λήψη απόφασης . Η ΕΔΕΑΥ πριν τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης, μπορεί να ζητά την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων. Στις συνεδριάσεις της ΕΔΕΑΥ καλείται και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής που έχει ανάγκη υποστήριξης. Σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο,μπορεί να καλεί,μέλη από τις άλλες ειδικότητες ΕΕΠ που υπηρετούν στο οικείο Κέντρo Υποστήριξης ΕΑΕ του ΣΔΕΥ.

20 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΑΥ
α) Διενεργεί διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολό- γηση των εμποδίων εκπαίδευσης και των ειδι- κών εκπαιδευτικών αναγκών. β) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης Διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής.

21 γ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική τάξη, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις. Συνεργάζεται με ΙΠΔ ή ιατρικές ή ψυχολογικές δημόσιες Υπηρεσίες της περιοχής της, με κοινωνικές Υπηρεσίες και με τις αρμόδιες δικαστικές Αρχές.

22 δ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώι-μης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της. ε) Παρακολουθεί την εφαρμογή του εξατομικευμέ- νου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ) για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου της και του προγράμματος υποστήριξης της οικογένειάς τους και για μαθητές με κατ’ οίκον διδασκαλία.

23 στ) Συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους Φορείς. ζ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους και τους απόφοιτους με αναπηρία. η)Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον

24 Για την παραπομπή απαιτείται η τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων. Στην παραπεμπτική απόφαση βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από το σχολείο του μαθητή, την ΕΔΕΑΥ και τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και συνοδεύεται από έκθεση του ψυχολόγου της ΕΔΕΑΥ σχετικά με το «εκπαιδευτικό – ψυχολογικό προφίλ» του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και γνωμάτευσης, με βάση την επεξεργασία των δεδομένων κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης.

25 στ) Ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός της ΕΔΕΑΥ μπορούν να καλούνται στο σχολικό συμβούλιο των γενικών σχολείων οικείου ΣΔΕΥ προκειμένου να εισηγηθούν για θέματα ένταξης μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο, αντιμετώπισης κρίσεων και σχολικής βίας, σχέσεων μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων των μαθητών, καθώς και για θέματα ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων ελευθέρου χρόνου στο περιβάλλον του σχολείου και κοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους.


Κατέβασμα ppt "«Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google