Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_3
Βασιλης Κολλιας
2
Στο προηγουμενο μαθημα
Sarason & M Chi Εμφαση στο γνωστικο κομμάτι Σημερα έμφαση σε ζητήματα που συνοδευουν το γνωστικο κομμάτι
3
Μαθηση H μάθηση περιλαμβάνει ένα συνδυασμό παραγόντων :
Κινητοποιηση (motivation), Θεληση (volition) Νοητικη Επεξεργασία (Cognition) Συναισθηματα (Emotion or Affect) Στάσεις (Attitude) Ζητήματα ταυτοτητας (identity/ academic identity)
4
Προσδοκιες και «διδαγματα» /Μαθηση
Πριν εμπλακώ στη μάθηση Αξιζει να μάθω (ποσα νοηματα μπορει να εχει αυτό;) Θα τα καταφέρω; Τι θα πουν ή τι κάνουν αυτοι/ες που με νοιαζει η γνώμη τους; Θα ταυτιστω με cool τυπους ή με nerds? Θα περναω καλα όσο διαρκει; Τι μου στερει; Ενώ εμπλέκομαι Τα καταφερνω; Περναω καλα; Εχει κάποιο ιδιαιτερο νοημα (ή αποστροφη;) Αφου έχω εμπλακει (υπαρχει;
5
ΤΠΕ και μάθηση/ Κινητοποίση
Θα ξεκινήσουμε από το «ενδιαφέρον» Θα συνεχίσουμε με κάτι πιο δομημένο
6
Μαθηση και ενδιαφέρον! Μια ιδανική περιπτωση «ενδιαφέροντος»
Ενας φιλος ξέρει γαλλικα. Θελω και εγω να μάθω. Πιθανοτητα να πάω στη Γαλλία που με ενθουσιάζει κλπ
7
Όταν κάποιος «εχει ενδιαφέρον»
Εχει στοχους Ψάχνει να βρει εφαρμογές σε ό,τι έμαθε Βιάζεται να το εφαρμόσει και να δει «πώς παει» Προσέχει περισσοτερο (διευκολυνση μνήμης) Σε δυσκολα σημεία θυμάται τι κέρδη θα έχει αν ξεπεράσει τις δυσκολίες Μαθαινει περισσοτερα γρηγορότερα (αφου και η δασκάλα κινητοποιειται ποικιλοτροπα να δωσει νεες ευκαιρίες) και άρα περνάει γρηγοροτερα τη δυσκολη αρχική περιοδο Μαθαινει σε ένα ενθουσιώδες περιβάλλον αφου η δασκάλα ενθουσιάζεται και δραστηριοποιείται αντιστοιχα αναγνωρίζοντας ότι βρίσκεται στο «σωστο μηκος κυματος» Δέχεται μηνύματα εκτιμησης από τη δασκαλα που ενθουσιάζεται για την επιδειξη ενδιαφέροντος και προόδου Ελέγχει το ποσο σχετικά είναι όσα νέα μαθαίνει με τους στοχους που επιδιώκει (άρα επεξεργάζεται επιπλέον τα όσα μαθαίνει) Καθως μαθαινει περισσοτερα καταλαβαίνει και περισσοτερα που εντυπωσιάζουν ή που ανοιγουν ενθουσιώδεις δυνατότητες που δεν μπορουσε να βιώσει/αντιληφθεί πριν Η επιτυχια και η θετική ανατροφοδότιση ενισχυουν την αυτοπεποιθηση και οδηγουν σε «θετική» προσέγγιση νέων σχετικών προκλησεων. Μια τέτοια σταση είναι συνδεδεμένη με έντονη δημιουργικοτητα Ενας έμπειρος στο να μαθαίνει θα ειχε και άλλα οφέλη;
8
Και κατι πιο δομημένο
9
To μοντελο ARCS Attention (προσοχή, εστιαση)
«αιχμαλωτιζω» την προσοχή, εξιτάρω την περιέργεια για μάθηση Πώς μπορω να κάνω αυτή την εμπειρια μάθησης ενδιαφέρουσα; Διεγερτική; Relevance (σχεση με τον κοσμο του μαθητή) Ειμαι σε συμφωνία με τις ανάγκες/στοχους των μαθητών για να πετυχω θετική στάση Πώς θα πετυχω να αξιολογησουν οι μαθητές αυτή την μαθησιακη εμπειρια ως αξιολογη; Confidence (ασφάλεια επιτυχίας) Οι μαθητες μου πιστευουν/νοιωθουν ότι θα πετυχουν και μάλιστα «με την αξια τους» Πως θα πετυχω μέσω της διδασκαλιας να βιώσουν επιτυχίες που μάλιστα θα αποδιδουν στον εαυτό τους; Satisfaction (ικανοποιηση) Ενισχυση της επιτυχίας με ανταμοιβές (εσωτερικες και εξωτερικές) Πως θα πετυχω να αισθάνονται καλα οι μαθητές με αυτό που βιωσαν στην τάξη και να θελουν να συνεχισουν να μαθαίνουν;
10
Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον;
Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Πώς διατηρώ την προσοχή τους;
11
Προσοχη Πως διεγειρω το ενδιαφέρον;
Καινουργιες προσεγγισεις, υλικο με προσωπικο ή συναισθηματικο περιεχόμενο (πχ συγκεκριμένα παραδειγματα), αφηρημενες εννοιες μέσα από συγκεκριμένα παραδειγματα, χρηση οπτικών βοηθημάτων, ενδιαφέρον διδάσκοντα Πως ενεργοποιω μια σταση διερεύνησης; Ερωτησεις, παραδοξα, συγκρουση με προηγουμενη εμπειρία, καλεσμα σε διερευνήσεις, σταθερη υποστήριξη γνωστικών προκλήσεων, πολυμεσικο υλικο για να δημιουργήσουμε αισθηση μυστηρίου Πώς διατηρώ την προσοχή τους; Ποικιλια στην παρουσίαση και το υλικο, κατανοητες αναλογιες, παραδειγματα που είναι γενικα ενδιαφέροντα, απροσδοκητα συμβάντα, οι φασεις του μαθήματος να ενισχυουν το ενδιαφέρον,να δημιουργουν αισθηση ποικιλίας
12
Σχεση με τον κοσμο του μαθητή
Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών
13
Σχεση με τον κοσμο του μαθητή
Πως μπορω να «καλυψω» καλυτερα τις ανάγκες των μαθητών; (γνωριζω αυτές τις «ανάγκες»;) Εκθέστε τη χρησιμοτητα της διδασκαλιας ή δώστε παραδείγματα που πειθουν και ή παρουσιάστε τους στοχους ή υποστηρίξτε τους να τους διατυπώσουν Συνδεστε αυτό που κάνουν τώρα με αυτό που θα χρειαστει να κάνουν στο μέλλον ή με κάτι που εκτιμουν αυτοβουλα να κάνουν Με ποιο τροπο και ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να συνδέσω τη διδασκαλία μου με τα μαθησιακά στυλ και τα ενδιαφέροντα των μαθητών; Θελετε να πετύχετε συντονισμο ανάμεσα στη διδασκαλία σας και τα κινητρα και τις αξιες τους. Δωστε ευκαιρίες για: Να νοιωσουν ότι το μαθημα αφορα σε αυτους προσωπικά παραδειγματα άλλων που πετυχαν και πως ένοιωσαν, οπτικοποιηση επιτυχίας Προσωπική ανάδειξη μέσω επιτυχίας, Συνεργασία Αναληψη αρμοδιοτήτων ηγεσίας βιωση θετικών role models Πώς μπορώ να «δέσω» τη διδασκαλία με τις εμπειρίες των μαθητών Μεσω συγκεκριμένων παραδειγμάτων και αναλογιών συνδέστε τη διδασκαλία με τις εμπειρίες ζωης των μαθητών
14
Ασφαλεια για την επιτυχία
Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες;
15
Ασφαλεια για την επιτυχία
Πως θα συμβάλω στο να νοιώθουν ασφαλεις ότι θα πετύχουν; Εξηγοντας το τι θα τους χρειαστει για να πετυχουν και το πώς θα αξιολογηθουν χτιζετε εμπιστοσύνη και θετικές προσδοκίες ( η συμφωνια του τι κάνετε με το τι έχετε διατυπώσει ως στοχο βοηθαει επισης) Πως μεσα από τη μαθησιακή εμπειρία θα σταθεροποιηθεί ή και θα ενισχυθεί η πιστη τους στην αποτελεσματικοτητά τους; Αποφυγετε το extraneous mental load Τα έργα που δινετε θα πρέπει να συνιστουν προκλήσεις και να είναι ποικίλα και πολλά Χρειαζονται ανάδραση για το αν πάνε καλά Πως θα είναι ξεκάθαρο στους μαθητές ότι η επιτυχία τους στηριζεται αποκλειστικά στις δικές τους ικανοτητες και προσπάθειες; Δωστε ελευθερίες για επιλογές στο πώς μαθαίνουν Δωστε επιλογές «ισοδυναμης αξιολογησης» Δωστε δυνατοτητα να προτεινουν αλλαγές στη διδασκαλία
16
Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο;
17
Ικανοποίηση Πώς μπορώ να ενισχυσω την αυτοβουλη ικανοποίησή τους από τη μαθησιακή εμπειρία; Ευκαιρίες για άμεση εφαρμογή μιας νέας δεξιότητας σε ρεαλιστικο πλαίσιο Αναγνωριστε λεκτικά τη σημασία μιας δυσκολης επιτυχίας (τοσο ως επιτευξη δυσκολου στοχου οσο και για το στοχο τον ιδιο και για τις λεπτομέρειες των δυσκολιών) Ευκαιριες οσοι πετυχαν να δρασουν ως δασκαλοι στους αλλους Υποδειξτε ευκαιριες που ανοιγονται τωρα και συζητειστε μαζι τους για το πώς θα μπορουσαν να τις εκμεταλευτουν Τι ειδους συνέπειες θα είναι πραγματικά ικανοποιητικές για τους μαθητές; Παιγνιδια με ποντους για βαρετες διαδικασίες; Προσωπική προσοχή; Επαινος; (δασκαλου; Συμμαθητών;) Βραβεια; Συχνη ενισχυση σε νέες δεξιότητες που μετα ελατώνεται; Αποφυγη απειλών; Πως θα πιστουν ότι ολοι αντιμετωπίζονται με δικαιο τροπο; Συμφωνια της διαδικασίας αξιολογησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει Συμφωνια του βαθμου δυσκολίας της τελικής αξιολόγησης με γνώσεις και δεξιοτητες που είναι λογικο να έχουν αποκτήσει
18
Ερωτηματα Μπορουν οι ΤΠΕ να υποστηριξουν ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μαθηση;
Μονο τέτοια μάθηση είναι «πραγματική» μάθηση; Θα μπορουσαμε να έχουμε στο σχολειο μονο ΤΕΤΟΙΟΥ ειδους μάθηση; Υπάρχει θέση στο σχολειο για άλλες μαθήσεις; (πόσες τέτοιες υπάρχουν;) Υπάρχει θέση στις ΤΠΕ για τις άλλες μαθησεις; Μπορουν να συμβάλλουν με μοναδικο τρόπο σε αυτές;
19
Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα
Ενεργητική (παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων) Σε αρμονία με επιθυμίες μας (οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική (μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)
20
Meaningful learning http://fcit.usf.edu/matrix/matrix.php
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.