Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
2
Μαθησιακά αποτελέσματα (1)
Προβαίνετε σε μια εκτίμηση της δυνατότητας διεθνοποίησης που προσφέρουν διαφορετικές αγορές, ευαίσθητες σε μεταβολές στην πάροδο του χρόνου. Προσδιορίζετε πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στη διεθνή στρατηγική, τόσο μέσω του παγκόσμιου εφοδιασμού όσο και της εκμετάλλευσης τοπικών παραγόντων που εκπροσωπούνται στο Διαμάντι του Porter. Διακρίνετε μεταξύ τεσσάρων ειδών διεθνούς στρατηγικής.
3
Μαθησιακά αποτελέσματα (3)
Ιεραρχείτε τις αγορές για είσοδο ή επέκταση, λαμβάνοντας υπόψη την ελκυστικότητα, την πολιτισμική απόσταση, καθώς και άλλες μορφές απόστασης και τις απειλές αντεκδίκησης των ανταγωνιστών. Αξιολογείτε τα σχετικά πλεονεκτήματα διαφόρων τρόπων εισόδου στην αγορά, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις συμπράξεις, την αδειοδότηση και τις άμεσες ξένες επενδύσεις.
4
Σχήμα 8.1 Πλαίσιο διεθνούς στρατηγικής
Ενισχυτικοί παράγοντες διεθνοποίησης Πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Διεθνής στρατηγική Επιλογή αγοράς Τρόπος εισόδου
5
Η διεθνής επέκταση δραστηριοτήτων της Deutsche Post
Ποιοι ήταν οι ενισχυτικοί παράγοντες διεθνοποίησης που σχετίζονται με τη στρατηγική της DPWN; Αποτιμήστε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα τόσο μιας πολυτοπικής στρατηγικής όσο και μιας παγκόσμιας στρατηγικής για τη DPWN.
6
Τι είναι το Διαμάντι του Porter;
7
Σχήμα 8.2 Το Διαμάντι του Porter
Σταθερή πολιτική, δομή και αντιπαλότητα Παραγοντικές συνθήκες Συνθήκες ζήτησης Συναφείς και υποστηρικτικές βιομηχανίες
8
Τι είναι ο παγκόσμιος εφοδιασμός;
Παγκόσμιος εφοδιασμός είναι η αγορά υπηρεσιών και συστατικών μερών από τους πλέον κατάλληλους προμηθευτές σε όλο τον κόσμο, ανεξάρτητα από την τοποθεσία τους.
9
Πλεονεκτήματα του παγκόσμιου εφοδιασμού σε σχέση με την τοποθεσία
Πλεονεκτήματα κόστους Μοναδικές ικανότητες Εθνικά χαρακτηριστικά
10
Παράθεμα 8.3 Το παγκόσμιο δίκτυο έρευνας και ανάπτυξης της Boeing
11
Χαρακτηριστικά της αγοράς και πλαίσιο PESTEL
Πολιτικοί παράγοντες Οικονομικοί παράγοντες Κοινωνικοί παράγοντες Νομικοί παράγοντες
12
Το πλαίσιο CAGE Διοικητική Πολιτισμική και πολιτική απόσταση απόσταση
Γεωγραφική απόσταση Οικονομική απόσταση/ απόσταση πλούτου
13
Hindustan Lever Ltd Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις κατά την ανάπτυξη παγκόσμιων επωνυμιών ενώ ενθαρρύνουν την τοπική δεκτικότητα; Ποια άλλα παραδείγματα παγκόσμιων επωνυμιών που προσαρμόζονται στην τοπική πραγματικότητα μπορείτε να σκεφτείτε; Ποιες είναι οι απόψεις σας αναφορικά με τις ηθικές διαστάσεις των δραστηριοτήτων της Hindustan Lever;
14
Τρόποι εισόδου Εξαγωγές Συμπράξεις και συμμαχίες
Αδειοδότηση και δικαιόχρηση Άμεσες ξένες επενδύσεις
15
Εξαγωγές Μειονεκτήμα τα Πλεονεκτήμα τα
Η εταιρεία δεν επωφελείται από τα τοπικιστικά πλεονεκτήματ α Εξάρτηση από μεσάζοντες εξαγωγών Έκθεση σε εμπορικούς φραγμούς Έξοδα μεταφοράς Πλεονεκτήμα τα Δεν χρειάζονται επιχειρησιακ ές εγκαταστάσεις στη φιλοξενούσα χώρα Οικονομίες κλίμακας Το διαδίκτυο διευκολύνει την πρόσβαση σε διεθνείς αγορές
16
Συμπράξεις και συμμαχίες
Μειονεκτήμα τα Δυσκολία εντοπισμού του κατάλληλου συνεργάτη Διαχείριση της σχέσης με τον ξένο συνεργάτη Απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Περιορίζουν την ικανότητα ενσωμάτωσης και συντονισμού δραστηριοτήτων Πλεονεκτήμα τα Μοιράζεται ο επενδυτικός Συμπληρωματι κοί πόροι Μπορεί να τίθενται ως κυβερνητικός όρος για την είσοδο στην αγορά
17
Αδειοδότηση Μειονεκτήμα τα Πλεονεκτήμα τα
Δυσκολία εντοπισμού του κατάλληλου συνεργάτη Απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Περιορίζει τα οφέλη από τα τοπικιστικά πλεονεκτήματα του έθνους που φιλοξενεί την εταιρεία Πλεονεκτήμα τα Έσοδα συμφωνημένα βάσει συμβολαίου Περιορίζει την οικονομική και χρηματική έκθεση
18
Άμεσες ξένες επενδύσεις
Μειονεκτήμα τα Σημαντικές επενδύσεις και δέσμευση απέναντι στη φιλοξενούσα χώρα Οι εξαγορές μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα ολοκλήρωσης/συντονισμού Η είσοδος σε νέα πεδία είναι χρονοβόρα και λιγότερο προβλέψιμη Πλεονεκτήμα τα Πλήρης έλεγχος Διευκολύνουν την ενσωμάτωση και συντονισμό δραστηριοτήτων Εξαγορές επιτρέπουν την ταχεία είσοδο στην αγορά Επενδύσεις σε νέα πεδία
19
Περίληψη κεφαλαίου (1) Το δυναμικό διεθνοποίησης σε οποιαδήποτε συγκεκριμένη αγορά καθορίζεται από τέσσερις παράγοντες: την αγορά, το κόστος, την κυβέρνηση και τις στρατηγικές των ανταγωνιστών. Πηγές πλεονεκτήματος στη διεθνή στρατηγική μπορούν να αντληθούν εξίσου από τον παγκόσμιο εφοδιασμό μέσω του διεθνούς δικτύου αξίας και από εθνικές πηγές πλεονεκτήματος (όπως αποτυπώνεται στο Διαμάντι του Porter).
20
Περίληψη κεφαλαίου (2) Υπάρχουν τέσσερις κύριοι τύποι διεθνούς στρατηγικής, που ποικίλλουν ανάλογα με το βαθμό συντονισμού και τη γεωγραφική διαμόρφωση: απλή εξαγωγή, σύνθετη εξαγωγή, πολυτοπική και παγκόσμια στρατηγική. Η επιλογή αγοράς για διεθνή είσοδο ή επέκταση πρέπει να βασίζεται στην ελκυστικότητα, τις πολυδιάστατες μετρήσεις απόστασης και τις προσδοκίες σχετικά με τα αντίποινα των ανταγωνιστών.
21
Περίληψη κεφαλαίου (3) Οι τρόποι εισόδου σε νέες αγορές περιλαμβάνουν στις εξαγωγές, την αδειοδότηση, τις συμπράξεις και συμμαχίες και τις ξένες άμεσες επενδύσεις.
22
Μελέτη περίπτωσης – Υπολογιστές Lenovo (1)
23
Μελέτη περίπτωσης – Υπολογιστές Lenovo (2)
Να σχολιάσετε την είσοδο της Lenovo στην αμερικανική αγορά, υπό το πρίσμα του πλαισίου CAGE. Ποιο είδος γενικής διεθνούς στρατηγικής θα έπρεπε να εφαρμόσει σήμερα η Lenovo;
24
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.