Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυδώρα Βυζάντιος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
3
Βασικές αρχές στη λειτουργία του σχολείου
Βασικές αρχές στη λειτουργία του σχολείου Σεβασμός στην κουλτούρα και στο πολιτισμό που ο κάθε μαθητής και μαθήτρια φέρνει στο σχολείο Αξιοποίηση αυτού του πολιτισμού προς όφελος όλων των παιδιών (Ελλήνων και μεταναστών) Ανάπτυξη της συνεργασίας και της δημιουργικότητας όλων των παιδιών με βάση τις ικανότητες και τις δυνατότητές τους. Παρακολούθηση των ιδιαίτερων αναγκών κάθε μαθητή και μαθήτριας. Προσπάθεια εφαρμογής εκπαιδευτικού σχεδιασμού, πριν από την ανάληψη οποιασδήποτε δράσης.
4
Συστηματική μελέτη και καταγραφή των ιδιαίτερων συνθηκών μέσα στις οποίες συντελείται η εκπαιδευτική πράξη. Εφαρμογή βιωματικών και ενεργητικών μεθόδων στη διαδικασία της μάθησης. Στενή συνεργασία και αλληλοβοήθεια των εκπαιδευτικών μεταξύ τους (λειτουργία ομάδας εκπαιδευτικών). Στενή συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών μας και ανάπτυξη από κοινού δράσεων. Υποστήριξη, όταν υπάρχει ανάγκη, από φορείς και υποστηρικτικές δομές και στενή συνεργασία μαζί τους. Σεβασμός στην παιδική ηλικία και στο δικαίωμα για χαρά και δημιουργία στο πλαίσιο του σχολείου.
5
Δράσεις και Πρωτοβουλίες που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται στο 132ο Δ
Δράσεις και Πρωτοβουλίες που εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται στο 132ο Δ.Σ. Αθηνών: Διερεύνηση και άμεση αντιμετώπιση των βιοποριστικών και άλλων βασικών αναγκών των μαθητών/μαθητριών (διοργάνωση συσσιτίου και μέτρα για κάλυψη των διατροφικών αναγκών των παιδιών, ανταλλακτικά- χαριστικά παζάρια ρουχισμού και σχολικών ειδών κλπ.) Αξιοποίηση της γλώσσας, του πολιτισμού και των εμπειριών που μεταφέρουν όλα τα παιδιά στο σχολείο από την πατρίδα και την οικογένειά τους. Διδασκαλία, εκτός ωραρίου λειτουργίας του σχολείου, της μητρικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς μαθητές/μαθήτριες.
6
Διεύρυνση του περιεχομένου των εθνικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων με επικέντρωση στις ανθρωπιστικές αξίες, ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος προσβολής της θρησκευτικής ή της εθνικής ταυτότητας των παιδιών. Προγράμματα πρόληψης και υγείας για μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς, με στόχο την προσωπική και κοινωνική μας ανάπτυξη και υγεία και με θεματολογία σχετική με βασικές δεξιότητες ζωής. Συχνή επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/μαθητριών, ώστε να αναγνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να υποστηρίζουμε ανάλογα τα παιδιά στις δυσκολίες τους. Συνεργασία σχολείου και οικογενειών μαθητών με δομές και φορείς υγείας, και ειδικούς επιστήμονες για την πρόληψη ή την επίλυση σοβαρών ζητημάτων.
7
Τακτικές συνεδρίες του Συλλόγου διδασκόντων.
Ενδοσχολική επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς και παράλληλα, σταθερή συμβουλευτική και υποστήριξη από επιστήμονες ψυχικής υγείας. Διδασκαλία από εθελοντές εκπαιδευτικούς της ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς. Επιμόρφωση γονέων με στόχο την ενίσχυση του γονεϊκού τους ρόλου και παράλληλα, την ενδυνάμωση της μεταξύ τους σχέσης και της σχέσης τους με το σχολείο. Γραπτές ανακοινώσεις πολύγλωσσες και παράλληλη προφορική διερμηνεία στις γλώσσες των μεταναστών γονέων στις συναντήσεις εκπαιδευτικών-γονέων.
8
Συμμετοχή εκπαιδευτικών και γονέων στην οργάνωση και λειτουργία φορέων κοινωνικής αλληλεγγύης της γειτονιάς (Κοινωνικό Φαρμακείο και Ιατρείο Γκράβας). Συνεργασία του σχολείου με φορείς αλληλεγγύης της τοπικής κοινωνίας για υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους. Δραστηριότητες τέχνης, πολιτισμού, αθλητισμού για παιδιά και ενήλικες στο χώρο του σχολείου εκτός ωραρίου λειτουργίας του σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.
9
Τα αποτελέσματα των δράσεων
Τα αποτελέσματα των δράσεων Τα παιδιά έρχονται με χαρά στο σχολείο, έχει ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση και ο αυτοσεβασμός τους, αναπτύσσουν γρήγορα τις μεταξύ τους σχέσεις και τη σχέση τους με το σχολείο, δεν παρατηρούνται τάσεις απομόνωσης, αποκλεισμού και περιθωριοποίησης σε κανένα παιδί. Όλα τα παιδιά βελτιώθηκαν στα μαθήματα. Τα παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο εντάσσονται εύκολα και γρήγορα. Μείωση μαθητικών διαρροών. Μείωση της επιθετικότητας των παιδιών.
10
Δημιουργία Συλλόγου Γονέων, στον οποίο συμμετέχουν ισότιμα και συνεργάζονταν μετανάστες και Έλληνες γονείς. Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Σύνδεση με δομές υγείας και ειδικούς επιστήμονες. Οι εκπαιδευτικοί αποκτήσαμε γνώσεις και μεθοδολογικά εργαλεία, ώστε να διαχειριζόμαστε δημιουργικά την ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού στις τάξεις μας καθώς και θέματα που αφορούν στην επικοινωνία τους με τους γονείς.
11
Ενδεικτική βιβλιογραφία
Ανδρούσου, Α. (2005). «Πώς σε λένε;». Διεργασίες μίας Επιμορφωτικής Παρέμβασης στη Μειονοτική Εκπαίδευση. Αθήνα: GUTENBERG. Apple, M. (2008/1993). Επίσημη Γνώση (μτφ. Μ. Μπατίλας). Θεσ/νίκη: Επίκεντρο. Apple, M. & Beane, J. (1999). Democratic Schools. Lesson from the chalk face. Buckingham: Open University Press. Freire, P. (2006/1998). Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν (μτφ. Μ.Ταμπαράκης). Αθήνα: Επίκεντρο. Πηγιάκη, Π. (2006). Δημοκρατική – Κριτική εκπαιδευτική καινοτομία. Μαθήματα από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Αθήνα: Γρηγόρης. Τσάφος, Β. (2014). Αναλυτικό πρόγραμμα. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Αθήνα: Μεταίχμιο. Τσιάκαλος, Γ. (2000). Οδηγός Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Μακρυνιώτη, Δ. (2001). Παιδική ηλικία. Αθήνα: Νήσος Χαραβιτσίδης, Π. (2013). Χτίζοντας ένα δημοκρατικό και ανθρώπινο σχολείο στην Αθήνα. Θεσ/νίκη: Επίκεντρο.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.