Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚαλυψώ Αποστολίδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
H Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση της οδηγίας SEVEZO Η άποψη της Χημικής Βιομηχανίας Άρης Τσαουσάκης - BASF Ελλάς ABEE Συντονιστής προγράμματος Υπεύθυνης Φροντίδας - ΣΕΧΒ
2
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ(ΣΕΧΒ)
Εκπροσωπεί την ελληνική χημική βιομηχανία, μέλος του CEFIC (European Chemical Industry Council) Μέλη: 6 κλαδικοί Σύνδεσμοι 80 επιχειρήσεις μέλη παραγωγοί και χρήστες χημικών 0,5% της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, εργαζόμενοι
3
Υπεύθυνη φροντίδα® Η Υπεύθυνη Φροντίδα είναι μια πρωτοβουλία της παγκόσμιας χημικής βιομηχανίας που σκοπό έχει την συνεχή βελτίωση της απόδοσης της σε θέματα Υγείας, Ασφάλειας και Προστασίας του Περιβάλλοντος με ταυτόχρονη ανοιχτή επικοινωνία για όλες τις δραστηριότητες της. Η Υπεύθυνη Φροντίδα άρχισε να εφαρμόζεται στον Καναδά το 1985 και στην Ευρώπη κατά την δεκαετία του Σήμερα το πρόγραμμα αυτό συντονίζεται από 53 εθνικούς συνδέσμους χημικών βιομηχανιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπεύθυνη Φροντίδα® είναι προστατευμένο σήμα κατατεθέν αποκλειστικά για τις εταιρείες και τους συνδέσμους που υιοθέτησαν τις αρχές της.
4
ΚΩΔΙΚΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑ
Προστασία του Περιβάλλοντος Product Stewardship Προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων Ασφάλεια διεργασιών Ασφάλεια στην διακίνηση των χημικών προϊόντων Επικοινωνία Ασφάλεια (Security) Αντιμετώπιση Εκτάκτων Περιστατικών
5
ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕΧΒ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΧΗΜΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΛΥΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΗΜΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ (Πρόγραμμα 2011)
6
Πρόταση τροποποίησης οδηγίας SEVEZO II. Δεκέμβριος 2010
Εφαρμογή του κανονισμού 1272/ CLP σχετικά με την ταξινόμηση και επισήμανση των χημικών ουσιών και μιγμάτων Ουσίες 1/12/2010 Μίγματα 1/6/2015 Δεκέμβριος 2010, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει σχέδιο αναμόρφωσης, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας από της μόνιμες αντιπροσωπείες. «Η οδηγία πρέπει να τροποποιηθεί λόγω των αλλαγών στο σύστημα ταξινόμησης των επικίνδυνων ουσιών της ΕΕ, στο οποίο παραπέμπει.» Απλή «επανακατηγοριοποίηση» των ουσιών ,και όχι απαίτηση για μεταβολή του επιπέδου ασφαλείας.
7
Η εφαρμογή του σχεδίου οδηγίας «ως έχει»
Η εφαρμογή του σχεδίου οδηγίας «ως έχει» Αύξηση κατά 10% έως 20 % των εγκαταστάσεων που θα υπαχθούν (μελέτη της χημικής βιομηχανίας). Αύξηση κατά 20% έως 30% του αριθμού των ουσιών που θα υπαχθεί στα κριτήρια. Όχι με σκοπό την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας, αλλά ως αποτέλεσμα της αλλαγής του τρόπου ταξινόμησης των ουσιών και μιγμάτων. Σημαντικό κόστος για τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τις ΜΜΕ. Περισσότερη γραφειοκρατική δουλειά, αυστηρότεροι έλεγχοι, λεπτομερέστερη ενημέρωση του κοινού.
8
Οι προβλέψεις των επί μέρους άρθρων
1. ΑΝΝΕΧ Ι: Λόγω του 1272/ CLP ένα μέρος των ουσιών που, σύμφωνα με την DPD, ταξινομούνται ως επιβλαβείς (Xn), τώρα ταξινομούνται ως τοξικές (Τ). Είναι ζωτικό για την Χημική Βιομηχανία το εύρος των τοξικών ουσιών που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα 1, να παραμείνει στα ισχύοντα όρια. Αναμένεται αύξηση του αριθμού αυτών που θα ταξινομηθούν ως ‘hazardous for the aquatic environment’. 2. Article 19 (Επιθεωρήσεις): «Το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο επισκέψεων βασίζεται σε συστηματική εκτίμηση των κινδύνων μεγάλων ατυχημάτων των σχετικών μονάδων και δεν υπερβαίνει το ένα έτος για μονάδες ανώτερης βαθμίδας και τα τρία έτη για μονάδες κατώτερης βαθμίδας. Εάν στο πλαίσιο επιθεώρησης διαπιστωθεί σημαντική περίπτωση μη συμμόρφωσης με την παρούσα οδηγία, διενεργείται πρόσθετη επιτόπια επίσκεψη εντός έξι μηνών.» Η αυστηρά καθοριζόμενη ελάχιστη συχνότητα επιθεωρήσεων (μία ανά έτος) και η διεύρυνση του σκοπού, αυξάνει υπερβολικά τον φόρτο εργασίας για τις Αρχές και τις Εγκαταστάσεις.
9
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ CLP-DPD Χn/T/T+ >> Acute toxicity
10
Οι προβλέψεις των επί μέρους άρθρων συνέχεια
3. Άρθρα 13, 14 και Παράρτημα V, Πληροφόρηση του κοινού: «1.Τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε οι πληροφορίες που αναφέρονται στο παράρτημα V να είναι μονίμως διαθέσιμες στο κοινό, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής μορφής τους. Οι πληροφορίες επανεξετάζονται και, όταν χρειάζεται, επικαιροποιούνται, τουλάχιστον μια φορά ανά έτος.» Αύξηση των απαιτήσεων για πληροφόρηση θα αυξήσει σημαντικά την διαχειριστική δουλειά και την γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις και τις αρχές, χωρίς να βελτιώσει την ασφάλεια. Οι πολίτες θα δεχθούν ένα μεγάλο όγκο πληροφοριών χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και τα εργαλεία για να τις αξιολογήσουν . Έτσι οδηγούνται στο να μη μπορούν να αντιληφθούν τις ζωτικής σημασίας πληροφορίες , ενώ εγείρονται όπως είναι φυσικό αδικαιολόγητες ανησυχίες. 4. Άρθρο 4(5) υποπαρ. 3, Παρεκκλίσεις και ρήτρες διασφάλισης «Κατά περίπτωση, η Επιτροπή δύναται να συμπεριλάβει στο μέρος 1 ή 2 του παραρτήματος Ι τις ουσίες που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, με κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις σύμφωνα με το άρθρο 24.» Η δυνατότητα της επέκτασης του σκοπού της οδηγίας με σύντομη διαδικασία αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στις επιχειρήσεις , ιδιαίτερα τις ΜΜΕ . Είναι φυσικό σε μεγάλο βαθμό να επηρεασθεί η χωροθέτηση και να δημιουργηθεί νομική αβεβαιότητα.
11
Η πρόταση της Χημικής Βιομηχανίας
Η προωθούμενη εναρμόνιση να περιορισθεί στην προσαρμογή της οδηγίας SEVEZO II στο περιεχόμενο της οδηγίας CLP. Η οδηγία ως έχει εξυπηρετεί τις ανάγκες για τις οποίες σχεδιάσθηκε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει επέκταση του σκοπού και των κριτηρίων.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.