Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση Bιομηχανικών Επιχειρήσεων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση Bιομηχανικών Επιχειρήσεων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση Bιομηχανικών Επιχειρήσεων
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

2 Διοικητική Επιστήμη (Management = Οργάνωση και Διοίκηση)
Η ενέργεια, η τέχνη, ή ο τρόπος διοίκησης, χειρισμού, καθοδήγησης... Η δεξιότητα διοίκησης, οι ικανότητες του στελέχους να επιτυγχάνει αποτελέσματα μέσω των άλλων. Είναι ηθικά επιτρεπτό το Management; Τι είδους άνθρωπος είναι ο manager; πως τον αντιλαμβάνεστε ? Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

3 Τι είναι Management (Ι) ;
Η επίτευξη των στόχων ενός οργανισμού αφού προσδιοριστούν: η οργάνωση της εργασίας η υποκίνηση του προσωπικού η στελέχωση των θέσεων ο έλεγχος του έργου των εργαζομένων η αξιολόγηση της όλης προσπάθειας που ολοκληρώθηκε Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

4 Τα καθήκοντα των διευθυντών
Προγραμματισμός (planning) Λήψη αποφάσεων (decision making) Οργάνωση (organizing) Διεύθυνση (direction) Έλεγχος (control) Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

5 Η λειτουργία του Προγραμματισμού
Καθορίζει εκ των προτέρων τους αντικειμενικούς σκοπούς και τα μέσα με τα οποία θα επιτευχθούν: ΤΙ πρέπει να γίνει, ΠΩΣ και ΠΟΙΟΣ να το κάνει. Ο προγραμματισμός γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στο σημείο που είμαστε και στο σημείο που θέλουμε να είμαστε, θεωρείται και είναι η πιο βασική από τις πέντε λειτουργίες. Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

6 Φάσεις του προγραμματισμού
Καθορισμός της μακροχρόνιας κατεύθυνσης του οργανισμού (επιχείρησης, υπηρεσίας) και απαιτεί σημαντική σκέψη κι ανάλυση από τα ανώτατα στελέχη, όπως π.χ. να καθορίσουν την αρχή κατά πόσο ή όχι ο κλάδος στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο οργανισμός αναπτύσσεται κι επεκτείνεται, παρακμάζει ή βρίσκεται ανάμεσα στις δυο καταστάσεις. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

7 Φάσεις του προγραμματισμού (Ι)
Καθορισμός των βραχυχρόνιων, συγκεκριμένων στόχων. Η πορεία της τοποθέτησης στόχων περιλαμβάνει τον καθορισμό γενικής πολιτικής και διαδικασιών καθώς και λειτουργικών απόψεων ή «του πώς» θα επιτευχθούν οι αντικειμενικοί στόχοι που έχουν τεθεί στον μακροχρόνιο προγραμματισμό. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

8 Λήψη αποφάσεων Η λήψη αποφάσεων περιλαμβάνει: Ανάλυση του προβλήματος
Ανάπτυξη κι ανάλυση εναλλακτικών τρόπων δράσης Υλοποίηση της απόφασης Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

9 Οργάνωση Καθορισμός σχέσεων μεταξύ δραστηριοτήτων που πρέπει να εκτελεστούν, προσωπικού για να τις εκτελέσει και υλικών παραγόντων που χρειάζονται. Συντονισμός των διαθέσιμων πόρων: το ηγετικό στέλεχος σχεδιάζει μια τυπική δομή σχέσεων καθήκοντος κι εξουσίας, η οποία θα στηρίζει την αποτελεσματική και ικανοποιητική επίτευξη των στόχων. Διοίκηση Βιομηχανικών Επιχειρήσεων 7/11/2017

10 Στοιχεία της Οργάνωσης
Διαίρεση ή καταμερισμός της εργασίας που πρέπει να γίνει, ο καθορισμός της ομαδοποίησης της εργασίας (grouping of work), η Διαμόρφωση βαθμίδων εξουσίας και ευθύνης ευθύνης. Προσδιορισμός σχέσεων εξουσίας μεταξύ των ανθρώπων-ομάδων ή τμημάτων, όρια ευθύνης και υπευθυνότητας, δίαυλοι επικοινωνίας, όρια λήψης αποφάσεων. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

11 Στόχοι της Οργάνωσης Ανάπτυξη μιας τυπικής δομής.
Ομαδοποίηση δραστηριοτήτων σε τμήματα. Διευκρίνιση σχέσεων μεταξύ τμημάτων και λειτουργικών μονάδων. Εξέταση θεμάτων όπως: βαθμός αποκέντρωσης, μεταβίβαση εξουσίας και γραμμή (αλυσίδα μεταβίβασης) εντολών. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

12 Διεύθυνση Το καθήκον της εποπτείας, της υποκίνησης και της επικοινωνίας Στόχοι της διεύθυνσης Ανάπτυξη μιας γενικής φιλοσοφίας του οργανισμού περί των ανθρώπων. Εναρμόνιση ενοποίηση των αναγκών των εργαζομένων με εκείνες του οργανισμού. Δημιουργία ενός κλίματος ηγεσίας που οδηγεί σε υποκίνηση. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

13 Εποπτεία Οι εργαζόμενοι χρειάζονται κι αναμένουν εποπτεία.
Η εποπτεία μπορεί να είναι αυστηρή ή χαλαρή. Ανάμεσα στα δυο άκρα υπάρχει ένας απεριόριστος αριθμός εποπτικών σχέσεων προϊσταμένου-υφισταμένου. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

14 Εναρμόνιση στόχων επιχειρήσεων και εργαζομένων
Εναρμόνιση ενοποίηση των αναγκών των εργαζομένων με εκείνες του οργανισμού. Οι επιχειρήσεις έχουν αντικειμενικούς στόχους (παραγωγικότητα, κέρδη κλπ). Οι ανάγκες των εργαζομένων είναι σύνθετες (οικονομικές, αναγνώρισης, κλπ) Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

15 Υποκίνηση των εργαζομένων
Η διεύθυνση περικλείει την ευθύνη για υποκίνηση των εργαζομένων, ανεξάρτητα από το πόσο σπουδαίοι είναι οι στόχοι και επαρκής η οργάνωση, τίποτα δε γίνεται μέχρις ότου οι άνθρωποι που απαρτίζουν τον οργανισμό ωθηθούν ν’ αποδώσουν. Αυτή η ώθηση ίσως να είναι εξ’ ολοκλήρου εσωτερική στον εργαζόμενο, πλην όμως πολύ συχνότερα απαιτεί από τον μάνατζερ να χρησιμοποιήσει ένα εξωτερικό ερέθισμα. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

16 Εποπτεία Οι διοικούντες οφείλουν να διαθέτουν την ικανότητα γι’ αποτελεσματική επικοινωνία διότι, δεν μπορούν να πετύχουν στο ρόλο του μάνατζερ, εκτός αν μπορούν να εκφράσουν τις ιδέες τους κατά τρόπο που να κατανοούν οι άλλοι. Η αποτελεσματική επικοινωνία διευκολύνει τη μύηση των εργαζομένων στο έργο, καθώς και την πληροφόρηση για το πώς αποδίδει. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

17 Έλεγχος Η σημαντικότερη λειτουργία του μάνατζερ είναι ο έλεγχος. Ανασκοπεί, ρυθμίζει κι ελέγχει την απόδοση του εργαζομένου για να ελεγχθεί η συμμόρφωση προς τα πρότυπα που έχουν καθοριστεί στα πλαίσια του προγραμματισμού. Καθορισμός προτύπων ή στόχων. Καθορισμός μετρήσεων ή κριτηρίων επιτυχημένης εκτέλεσης. Σχεδιασμός ενός συστήματος αναφορών απόδοσης. Ανάληψη διορθωτική δράσης, όταν χρειάζεται. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

18 Ερωτήσεις κατανόησης Δώστε τον ορισμό του management
Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

19 Ο πατέρας του επιστημονικού management : Taylor
Η οικονομική ευημερία μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με την μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Η απόδοση μπορούσε να βελτιωθεί με τον "μοναδικό σωστό τρόπο" ο οποίος καθοριζόταν από τον ειδικό. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

20 Ο πατέρας του επιστημονικού management : Taylor (Ι)
Ανάλυση μιας εργασίας σε επιμέρους στοιχεία, Μονάδες εργασίας (Labor Units). Μελέτες χρόνου και κινήσεων (Time and motion studies) Πληρωμή με το κομμάτι Πρόσθετη αμοιβή ανάλογη με την παραγωγικότητα Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

21 Λειτουργικός Ορισμός του Management : (Fayol)
Προγραμματισμός (Programming) Εκτίμηση μελλοντικών γεγονότων και για καθορισμό των αποτελεσματικότερων δραστηριοτήτων για την εταιρεία. Οργάνωση (Organization) Καθορίζει τη δομή ενός οργανισμού και μεταβιβάζει την εξουσιοδότηση και την ευθύνη στα στελέχη. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

22 Λειτουργικός Ορισμός του Management : (Fayol) (I)
Διεύθυνση (Direction) Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι Διευθυντές καθοδηγούν τους εργαζόμενους. Συντονισμός (Cooperation) Η ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των μεμονωμένων προσπαθειών για την επίτευξη κοινού σκοπού. Έλεγχος (Control) Αξιολόγηση της απόδοσης σε σχέση με τον προγραμματισμό και τους στόχους του οργανισμού. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

23 Προσέγγιση Συμπεριφοράς
Η βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων μπορεί να γίνει με την επίδειξη κατανόησης στους ίδιους τους εργαζομένους παρά με την επίδειξη κατανόησης στην εργασία. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

24 Επιστήμη του Management Επιχειρησιακή Έρευνα
Επιχειρησιακή Έρευνα (Operational Research): Η παραγωγικότητα των εργαζομένων μπορεί να αυξηθεί με επιστημονικές μεθόδους σε συνδυασμό με την εφαρμογή μαθηματικών μοντέλων στον εργασιακό χώρο. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

25 Επιστημονικό Management
Όλα τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν ένα οργανισμό μπορούν να επιλυθούν με την εφαρμογή επιστημονικών μεθόδων. Τα προβλήματα ενός συστήματος μπορούν να λυθούν με την επίλυση μαθηματικών εξισώσεων που αντιπροσωπεύουν το σύστημα. Τα βήματα τα οποία ακολουθεί η μέθοδος, είναι: Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

26 Επιστημονικό Management (Ι)
Παρατήρηση : παρατηρεί το σύστημα στο οποίο παρουσιάζεται το πρόβλημα. Διατυπώνεται ένα μαθηματικό μοντέλο το οποίο περιγράφει τις σχέσεις του συστήματος. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

27 Επιστημονικό Management (ΙΙ)
Το μαθηματικό μοντέλο χρησιμοποιείται για την εξαγωγή συμπερασμάτων με βάση την συμπεριφορά του συστήματος υπό ορισμένες δεδομένες συνθήκες. Το μαθηματικό μοντέλο δοκιμάζεται με την εκτέλεση πειραμάτων, για να διαπιστωθεί αξιοπιστία του σε πραγματικές συνθήκες. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

28 Προσέγγιση του Management Εξάρτησης
Ο καλύτερος τρόπος (Best Way) εξαρτάται από τον προσωπικό τύπο διοίκησης του Manager σε σχέση με τις ανάγκες μιας δεδομένης κατάστασης. Η μέγιστη απόδοση θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με τον ανασχεδιασμό της εργασίας και την αλλαγή της στάσης των εργαζομένων για τη δουλειά. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

29 Προσέγγιση του Management Εξάρτησης (Ι)
Η προσέγγιση εξάρτησης υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ένας γενικός τρόπος αντιμετώπισης του management. H καλύτερη προσέγγιση εξαρτάται κάθε φορά από μια συγκεκριμένη κατάσταση. Η προσέγγιση εξάρτησης είναι επιλεκτική διότι μπορεί να επιλέγει τεχνικές διαφορετικών προσεγγίσεων. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

30 Σχολή της Συμπεριφοράς (Ι)
Σχολή της Συμπεριφοράς (Ι) Θεωρία Χ Ο άνθρωπος, από τη φύση του, αντιπαθεί την εργασία και προσπαθεί να την αποφύγει. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

31 Σχολή της Συμπεριφοράς (ΙΙ)
Σχολή της Συμπεριφοράς (ΙΙ) Οι εργαζόμενοι, για να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, θα πρέπει να ελέγχονται, να εξαναγκάζονται, να κατευθύνονται και να απειλούνται από τους προϊστάμενούς τους. Οι άνθρωποι προτιμούν να διευθύνονται, αποφεύγουν τις ευθύνες, δεν έχουν φιλοδοξίες και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η ασφάλεια. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

32 Σχολή της Συμπεριφοράς (ΙΙΙ)
Σχολή της Συμπεριφοράς (ΙΙΙ) θεωρία Υ Ο άνθρωπος όχι μόνο δεν αποφεύγει την εργασία αλλά τη θεωρεί ως κάτι το φυσικό όπως το παιχνίδι και την ανάπαυση. Ο έλεγχος και η απειλή με ποινές δεν είναι τα μόνα μέσα τα οποία κάνουν τον άνθρωπο αποδοτικό και ικανό να πετύχει τους στόχους που του ανατίθενται. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

33 Σχολή της Συμπεριφοράς (ΙV)
Οι εργαζόμενοι είναι πρόθυμοι να αναλάβουν την πραγματοποίηση στόχων του οργανισμού κατά το μέτρο κατά το οποίο ανταμείβονται. Οι άνθρωποι όχι μόνο είναι πρόθυμοι να αναλαμβάνουν ευθύνες, αλλά και επιδιώκουν από μόνοι τους την ανάληψη ευθυνών, κάτω από ευνοϊκές συνθήκες. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

34 Σχολή της Συμπεριφοράς (V)
Οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να προβαίνουν σε καινοτομίες, για την επίλυση οργανωτικών προβλημάτων. Οι άνθρωποι είναι ευφυείς αλλά, συνήθως, οι συνθήκες κάτω από τις οποίες εργάζονται δεν τους παρέχουν την ευκαιρία για πλήρη χρησιμοποίηση των ικανοτήτων τους. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

35 Ενδεχομενική Θεωρία Διοίκησης
Η σύγχρονη διοικητική σκέψη έχει προσανατολιστεί προς την ενδεχομενική θεωρία. Οι επιτυχημένες διοικητικές ενέργειες του παρελθόντος δεν αποτελούν εγγύηση για το μέλλον. Πρέπει να προσδιοριστούν τα κατάλληλα διοικητικά μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν, προκειμένου να επιτευχθούν οι επιδιωκόμενοι σκοποί. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017

36 Ιαπωνικό Μοντέλο Διοίκησης
Ιαπωνικό Μοντέλο Διοίκησης Η ομάδα έχει πρόσβαση σε περισσότερα δεδομένα και έχει περισσότερη συνολική πείρα. Τα μέλη της ομάδας δεσμεύονται όλα από την ομαδική απόφασή τους. Η διαδικασία ομαδικής λήψης αποφάσεων φιλτράρει τις πολύ αισιόδοξες και τις πολύ απαισιόδοξες πληροφορίες και προοπτικές, με αποτέλεσμα ρεαλιστικότερες αποφάσεις. Δημιουργία κύκλων ποιότητας. Γ. Καμπουρίδης 7/11/2017


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση Bιομηχανικών Επιχειρήσεων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google