Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε Περιφερειακό Επίπεδο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε Περιφερειακό Επίπεδο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε Περιφερειακό Επίπεδο
21/2/06 Ομάδα Θ4 eBusinessForum

2 Πως ορίζεται ένα ψηφιακό αγαθό;
ακολουθίες από 0 και 1 που έχουν οικονομική αξία, με την έννοια της χρησιμότητας ή της ανταπόδοσης

3 Xαρακτηριστικά πολλαπλής χρήσης, απείρως διασταλτικά, αδιαίρετα,
υπερτοπικά, ανασυνθέσιμα.

4 Όλες οι παραπάνω ιδιότητες που «κληρονομούν» και τα ψηφιακά πολιτισμικά αγαθά, τους προσδίδουν πολύτιμα χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες δυνατότητες προσβασιμότητας, επεξεργασίας και εκμετάλλευσης

5 Προσβασιμότητα το υλικό ενός ψηφιακού πολιτισμικού αγαθού μπορεί να το παραλάβει ο αναγνώστης, θεατής, ακροατής ή ο κάθε ενδιαφερόμενος, χωρίς χρονικούς ή γεωγραφικούς περιορισμούς (περιφέρεια,Α.Μ.Ε.Α)

6 Επεξεργασία (1) Με την επεξεργασία ψηφιακών πολιτισμικών αγαθών μπορούν να παραχθούν δευτερογενή ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία δύνανται, για παράδειγμα, να καλύψουν την αδυναμία συνύπαρξης σε ενιαίο χώρο, φυσικών αντικειμένων που ανήκουν στην ίδια θεματική ή εποχική ενότητα ....

7 Επεξεργασία (2) και τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία και χώρους ή να παρέχουν εξ’ αποστάσεως υπηρεσίες ανάλογες με αυτές που προσφέρουν συμβατικά πολιτιστικά ιδρύματα σε φυσικούς επισκέπτες τους.

8 Εκμετάλλευση Οι κάτοχοι περιεχομένου πολιτιστικής κληρονομιάς είναι εν δυνάμει πλούσιοι σε υψηλής ποιότητας πολυμεσικό ψηφιακό περιεχόμενο. Αυτό το υλικό είναι έτοιμο να χρησιμοποιηθεί σε ένα εύρος εφαρμογών όπως: η εκπαίδευση, οι εκδόσεις, το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο τουρισμός και η δημόσια πρόσβαση.

9 Τι σημαίνει ο όρος «ψηφιοποίηση»
Η ψηφιοποίηση δημιουργεί ψηφιακά υποκατάστατα των υλικών και άϋλων αγαθών, περισώζοντας την πολύτιμη πληροφορία που περιέχουν.

10 Στόχοι της ψηφιοποίησης (1)
Η διατήρηση της πολύτιμης πληροφορίας που περιέχουν οι εικόνες, οι φωτογραφίες, τα έργα τέχνης, τα βιβλία, οι εφημερίδες, τα σχέδια, οι χάρτες, οι αφίσες, τα χειρόγραφα, τα κινηματογραφικά έργα κλπ.

11 Στόχοι της ψηφιοποίησης (2)
Η ενίσχυση του ρόλου που έχει το πολιτιστικό αγαθό, αφού η αντίστοιχη πληροφορία μπορεί να ανευρεθεί πιο εύκολα και συνδυασμένα από διαφορετικές πηγές και να είναι διαθέσιμη για την έρευνα, τη μελέτη, την εκπαίδευση κλπ.

12 Στόχοι της ψηφιοποίησης (3)
Η προβολή των πολιτιστικών αγαθών, μέσα από το Διαδίκτυο, αλλά και με την παραγωγή ηλεκτρονικών εκδόσεων (CD, DVD, εφαρμογές, αφιερώματα) για την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, την παραγωγή έντυπου υλικού (π.χ. βιβλία και αφίσες) και άλλες παρουσιάσεις/εκδηλώσεις.

13 Στόχοι της ψηφιοποίησης (4)
Η οικονομική ανάπτυξη μέσω της προβολής των πολιτιστικών αγαθών και της αξιοποίησης του πολιτιστικού περιεχομένου σε διεθνείς βιομηχανίες, όπως η Εκπαίδευση, η Ψυχαγωγία και ο Τουρισμός.

14 Πολιτιστικός Σχεδιασμός
Η εκμετάλλευση των ωφελειών των νέων τεχνολογιών στον πολιτισμό προϋποθέτει τη δημιουργία ενός οργανωμένου πλαισίου πολιτιστικής πολιτικής το οποίο θα ενθαρρύνει την επιχειρηματικότητα και την συμμετοχή όλων των πολιτών. Στην κατεύθυνση αυτή τα ανεπτυγμένα κράτη προωθούν ολοκληρωμένες πολιτικές για τον πολιτισμό.

15 Πολιτιστική πολιτική στις αναπτυγμένες χώρες
Χαρακτηρίζεται από την πολυ-πολιτισμικότητα και από την προσπάθεια ανάδειξης της ταυτότητας του κάθε πολιτισμού. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σαν μια προσπάθεια συνένωσης των πολιτιστικών στοιχείων των περιφερειών τους και των πολιτισμών τους (π.χ. ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία και Ευρώπη).

16 Η περίπτωση του Καναδά Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε όλα τα επίπεδα (από εθνικό έως επίπεδο δήμου) Υποστήριξη του πολιτισμού από το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα με χορηγίες, σεμινάρια, βραβεία Ιδιαίτερη βαρύτητα στο να αποκτήσει ο πολισμός online παρουσία σε όλα τα επίπεδα

17 Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε τοπικό επίπεδο
Υποστήριξη των καλλιτεχνών ώστε να μείνουν και να δουλέψουν στον τόπο τους Αποτελεσματικός χειρισμός των πολιτιστικών πόρων Προγραμματισμός εκδηλώσεων με σκοπό τη δημιουργία τουριστικού ενδιαφέροντος Δημιουργία online δικτύου

18 Online δίκτυο για τα άτομα που εργάζονται στον πολιτισμό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τον χώρο στον οποίο ζουν μπορούν...

19 να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους
να πάρουν συμβουλές από πιο έμπειρους στον τομέα τους

20 να κάνουν χρήση των κοινών πόρων (βιβλιοθήκες και άλλα)
να ενημερωθούν για προγράμματα χορηγιών, σεμινάρια, βραβεία να κάνουν αιτήσεις προς διαφόρους οργανισμούς online

21 παρουσιάσουν τα έργα τους online

22 Online δίκτυο για το κοινό σημαίνει ότι μπορεί...
να ενημερωθεί για εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα σε όλη την επικράτεια

23 Οι πόλεις ενθαρρύνονται να αναπτύξουν πολιτιστική πολιτική ώστε (1)...
να ενισχύσουν την τοπική ταυτότητα να ελκύσουν επισκέπτες στους τοπικούς πολιτιστικούς χώρους να προωθήσουν τη πολιτιστική ανταλλαγή και συνεργασία μεταξύ περιοχών

24 Πολλές πόλεις διατηρούν δικτυακό τόπο με υπηρεσίες όπως:
Πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων. Πληροφορίες για πολιτιστικούς χώρους (ιστορικά μνημεία, μουσεία, θέατρα, βιβλιοθήκες κ.α.). Ευκαιρίες για απασχόληση στον τομέα του πολιτισμού. Ομάδες συζητήσεων.

25 Στοιχεία για το ανθρώπινο πολιτιστικό δυναμικό που δραστηριοποιείται στην περιοχή.

26 Πολλές πόλεις διατηρούν δικτυακό τόπο με υπηρεσίες όπως (2)...
Πληροφορίες για σεμινάρια, συνέδρια, σπουδές. Πηγές τεχνογνωσίας. Λίστα με χρήσιμους συνδέσμους για εύρεση πληροφοριών. Online εκθέσεις και παρουσιάσεις μουσείων. Διάθεση προσωπικού χώρου στους καλλιτέχνες για την online προβολή των έργων τους.

27 Η πολιτιστικής πολιτικής από τους δήμους σε ποσοστά

28 Η περίπτωση της Ευρώπης
Η πολιτιστική πολιτική στη σημερινή Ευρώπη βασίζεται σε τέσσερις αρχές : την πολιτισμική ταυτότητα, την πολιτισμική ποικιλότητα, τη δημιουργικότητα, τη συμμετοχή.

29 Φορείς Πολιτιστικής Πολιτικής
Τρεις συλλογικές δομές λειτουργούν σε διεθνές επίπεδο αναλαμβάνοντας δράση για τα ευρωπαϊκά πολιτιστικά ζητήματα: το Συμβούλιο της Ευρώπης, η ΟΥΝΕΣΚΟ (UNESCO) η Ευρωπαϊκή ένωση

30 Προγράμματα Χρηματοδότησης
Intercultural dialogue EUROCULT21 COMPENDIUM HEREIN Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) INTERREG III Εθνικά Επιχειρησιακά Προγράμματα

31 Η περίπτωση του Β. Αιγαίου
Εποχικότητα (Θερινή Περίοδος) Δημιουργοί – Συντελεστές (Τεχνικοί, ερασιτέχνες οργανωτές και καλλιτέχνες) Ιδιωτικές Πολιτιστικές Επιχειρήσεις (κυρίως τεχνικές)

32 Οργάνωση Πολιτιστικής Δράσης
Σχεδιασμός (Ειδικός, Γενικός) Οργάνωση – Συνδιοργάνωση (Ο.Τ.Α., Πολιτιστικοί Σύλλογοι, Φορείς εθνικής και τοπικής Εμβέλειας) Έλλειψη συντονισμού Σχεδόν μηδενική καταγραφή

33 Οικονομική Υποστήριξη Πολιτιστικής Δράσης
Ίδιοι πόροι Ο.Τ.Α. Εθνική και κοινοτική χρηματοδότηση Αυτοχρηματοδότηση

34 ? Στις 18 Ιουλίου 2005 το κοινό της Λέσβου αντιμετώπισε το εξής δίλημμα..

35 Ορχήστρα δωματίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Αφιέρωμα στο Μ. Βαμβακάρη Χορευτικά τμήματα Μανταμάδου

36 ? ερωτήματα Πρέπει να σχεδιάσουμε την πολιτική μας στον πολιτισμό?
Υπάρχει πολιτιστικός σχεδιασμός σε περιφερειακό επίπεδο? Πως πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία πολιτιστικού προγραμματισμού? Υπάρχει συνεργατική νοοτροπία? Ποιος είναι ο ρόλος του Πανεπιστημίου?

37 ? ερωτήματα Ποιος ο ρόλος των ΟΤΑ και ποιος των επιχειρήσεων?
Υπάρχει επαγγελματική προοπτική στον χώρο του πολιτισμού? Γενικές και ειδικές προτάσεις πολιτιστικής πολιτικής.


Κατέβασμα ppt "Πολιτιστικός Σχεδιασμός σε Περιφερειακό Επίπεδο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google