Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΟΤ ΣΕΡΒΙΑΣ Πρoισταμένη Γραφείου: Σοφία Λαζαρίδου Παρουσίαση Τουριστικής Αγοράς 18 &19 Δεκεμβρίου 2015

2 ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΟΤ ΣΕΡΒΙΑΣ ΙΔΡΥΣΗ: Ν. 4179/2013 (ΦΕΚ 175/Α/ ) , άρθρο 15 «Ανασυγκρότηση γραφείων εξωτερικού Ε.Ο.Τ., τουριστικοί εντεταλμένοι και ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας γραφείων εξωτερικού Ε.Ο.Τ.», παρ. 1, εδάφιο ι’ . ENAΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: 23 Απριλίου 2015 Δυνάμει της υπ’ αρ / Απόφασης Ε.Ο.Τ. Το Γραφείο «φιλοξενείται» στην Ελληνική Πρεσβεία στο Βελιγράδι Αναμένεται ολοκλήρωση των διαδικασιών για νομική υπόσταση του

3 ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΟΤ ΣΕΡΒΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕΡΒΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ

4 ΒΑΛΚΑΝΙΑ-ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

5 (ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΚΟΣΟΒΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΟΧΙΑ) Πηγή: http://webrzs.stat.gov.rs
ΣΕΡΒΙΑ (REPUBLIC OF SERBIA) ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ, ΣΤΗΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ (ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΚΟΣΟΒΟ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΟΧΙΑ) > 7 ΕΚΑΤ. 4 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ/ΚΑΤΟΙΚΟΙ > : ● ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ ≈ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ● ΝΟΒΙ ΣΑΝΤ ≈ ● ΝΙΣ ≈ ● ΚΡΑΓΚΟΥΓΕΒΑΤΣ ≈ Πηγή: Απογραφή 2011

6 ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ – ΕΘΝΟΤΗΤΕΣ % ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
ΣΕΡΒΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ – ΕΘΝΟΤΗΤΕΣ % ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ

7 ΣΕΡΒΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΓΛΩΣΣΑ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΣΕΡΒΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΓΛΩΣΣΑ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΣΕΡΒΙΚΑ ΚΥΡΙΛΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΟ ΑΛΒΑΒΗΤΟ 88.1% ΣΕΡΒΙΚΑ 3,4% ΟΥΓΓΡΙΚΑ 1,9% BOΣΝΙΑΚΑ 1,4% ΡΟΜΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ:   ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ >6 ΕΚΑΤ. (84,6%) ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ≈ (5% ) ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ > (3%) AΘΕΙΣΤΕΣ (1,1%) ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ (0,99%)

8 ΣΕΡΒΙΑ ΝΟΜΙΣΜΑ : ΣΕΡΒΙΚΟ ΔΗΝΑΡΙΟ (RSD) 1 ΕΥΡΩ ≈ 122 RSD
(Μέση τιμή 11/12/2015 – National Bank of Serbia)

9 ΣΕΡΒΙΑ Aκαθάριστο Εθνικό Προιόν (GDP) 33,00 ΔΙΣ € (2014)
Μέσος μεικτός μισθός RSD ή περίπου €500 Mέσος καθαρός μισθός RSD ,00 ή περίπου € 365 Αύξηση τιμών καταναλωτή μεταξύ 2006 και > 50% €1:RSD80 (2008) σε €1:RSD115 (2013) και σε €1: RSD 122 (2015) Πηγές: WTTC,

10 ΣΕΡΒΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΡΒΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΤΕΛΗ 2009 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Η VISA ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕΡΒΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΕ ΧΩΡΕΣ-ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ. ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΒΑΣΙΚΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΕΛΛΑΔΑ ( , 2014) 1ος ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ* ( ≈ ) ΑΙΓΥΠΤΟΣ* ΤΥΝΗΣΙΑ* ΙΣΠΑΝΙΑ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟ (> ) - ΚΡΟΑΤΙΑ ( ≈ ) Πηγή: YUTA

11 2015 – περίπου στα ίδια επίπεδα με 2014
ΣΕΡΒΙΑ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΣ ΕΛΛΑΔΑ ΕΤΗ ΑΦΙΞΕΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΡΕΧΟΝ/ ΠΡΟΗΓ. ΕΤΟΣ % ΕΠΙ ΣΥΝΟΛΟΥ ΟΔΙΚΩΣ ΑΕΡ/ΚΩΣ ΣΙΔ/ΚΩΣ ΘΑΛΑΣΣΙΩΣ 2012 4,0 43.780 1.369 2013 25,5 4,3 26.470 4.101 2014 26,6 4,5 29.293 1.330 1.748 Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Τράπεζα Ελλάδος 2015 – περίπου στα ίδια επίπεδα με 2014

12 ΣΕΡΒΙΑ YUTA – Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Σερβίας >300 μέλη Ελλάδα > 250 Κατά μέσο όρο ≈ Σέρβοι ταξιδεύουν ετησίως με οργανωμένα ταξίδια Μόνο 10 λειτουργούν πτήσεις charter Πηγή: YUTA

13 70% της συνολικής κίνησης προς Ελλάδα με οργανωμένα ταξίδια
ΣΕΡΒΙΑ Ελλάδα :σταθερά ο Νο1 ξένος προορισμός για τους Σέρβους τουρίστες. ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ Χαλκιδική ≈ Πιερία ≈ 70% της συνολικής κίνησης προς Ελλάδα με οργανωμένα ταξίδια Πηγή : YUTA

14 13,28 % της συνολικής κίνησης με οργανωμένα ταξίδια
ΣΕΡΒΙΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ Κέρκυρα ≈ Κεφαλονιά ≈ Ζάκυνθος ≈ 13,28 % της συνολικής κίνησης με οργανωμένα ταξίδια Πηγή: YUTA

15 ΣΕΡΒΙΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ Σκιάθος ≈ 25.000 Κρήτη ≈ 9.000
Κώς ≈ 3.500 Ρόδος ≈ 8.500 7,36 % του συνόλου της συνολικής κίνησης με οργανωμένα ταξίδια Πηγή: ΥUTA

16 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ – SOCIAL MEDIA
Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις το διαδίκτυο είναι το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο διαφημιστικό μέσο, τόσο στη Σερβία, όσο και στη Σλοβενία και την Κροατία. Στη Σερβία το ποσοστό διείσδυσης του διαδικτύου ανέρχεται σε 52,2% (κάτω από τον μέσο όρο στην Ευρώπη), ενώ στη Κροατία σε 63% και στη Σλοβενία σε 76% και από αυτού ποσοστό περί το 83% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κάθε μέρα. H χρήση των social media σαν εργαλείο marketing παρουσιάζει επίσης αυξητική τάση, αλλά με σημαντική υστέρηση. Ανάμεσα στα social media, το δημοφιλέστερο με διαφορά είναι το Facebook, και ακολουθείται από You Τube, LinkedIn και στη συνέχεια Τwitter και τα blogs. Πηγή: Έρευνα ΑdEx Benchmark 2014, ΙΑΒ Εurope, iHS

17 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ Η τηλεόραση και έντυπα μέσα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην διαφημιστική αγορά της Σερβίας, με την τηλεόραση να επιτυγχάνει το μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψης (96% των νοικοκυριών). H διαφημιστική δαπάνη σε περιοδικά τα τελευταία τρία χρόνια ( ), παρουσιάζει στασιμότητα (περί τα € 11,2 εκατ.) Με βάση στοιχεία της εταιρείας Νielsen για το 2013 τα ποσοστά των μέσων στην συνολική διαφημιστική δαπάνη (περί τα € 155 εκατ.) είναι: τύπος 21%, τηλεόραση 54%, ράδιο 5%, internet 9% και λοιπά 11%.

18 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ Eθνικής εμβέλειας (Ιδιωτικοί) RTS (δημόσιος) Γκρουπ FOX (καλωδιακό, SBB)

19 Εθνικές Ημερήσιες Εφημερίδες Περιοδικά
Εθνικές Ημερήσιες Εφημερίδες Περιοδικά Τα περιοδικά και κυρίως τα εξειδικευμένα αυξάνουν την κυκλοφορία τους , ενώ οι εθνικές ημερήσιες εφημερίδες να κατέχουν το 60% της διαφημιστικής δαπάνης για έντυπα μέσα. Ωστόσο, στρέφονται και αυτά προς το διαδίκτυο, δίνοντας σταδιακά μεγαλύτερο βάρος στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τους. .rs

20 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
International Fair of Tourism-IFT , Belgrad έως H Διεθνής Τουριστική Έκθεση που πραγματοποιείται στο Βελιγράδι, στο εκθεσιακό κέντρο Sajam (Belgrade Fair),, αποτελεί τη μεγαλύτερη τουριστική διοργάνωση στην Σερβία και κορυφαία στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Eυρύ κοινό - Eπαγγελματίες τουρισμού To 2015, συνολικά εκθέτες, 293 διεθνείς, 50 χώρες. Eπισκέπτες, συνολικά άτομα, επαγγελματίες + 750 εκπρόσωποι ΜΜΕ.

21 ΔΡΑΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟ Ε.Ο.Τ. ΣΕΡΒΙΑΣ ΕΤΟΣ 2016

22 ΘΕΣΣΑΛΙΑ-ΠΗΛΙΟ-ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΗΠΕΙΡΟΣ-ΙΟΝΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ-ΚΥΘΗΡΑ
PRESS TRIPS - FAM TRIPS ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΤΑΞΙΔΙΑ: ΘΕΣΣΑΛΙΑ-ΠΗΛΙΟ-ΣΠΟΡΑΔΕΣ ΗΠΕΙΡΟΣ-ΙΟΝΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ-ΚΥΘΗΡΑ ΑΘΗΝΑ-ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΘΡΑΚΗ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ΣΤΟΧΟΣ : ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΡΘΡΩΝ ΣΕ ΕΝΤΥΠΑ, ON LINE ΕΚΔΟΣΕΙΣ, ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ CITY BREAKS ΕΜΦΑΣΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

23 ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ –ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ –ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΗΜΗΣ ΥΨΙΦΩΝΟ Κ. Σ. ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ (18 ή 21/02/2016) ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ (30/3/16 και 10/4/16) ΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΦΗΜΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΟΡΟΓΡΑΦΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗ ΦΟΝΙΑΔΑΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ GREEK WEEKEND – (HBA) ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕΡΒΙΑΣ (επιδιώκεται γαστρονομικό event, αντίστοιχο πρόγραμμα στον τηλεοπτικό σταθμό RTS) ΜΑΙΟΣ 2016 3 ΗΜΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, τέλη Μαρτίου/αρχές Απριλίου 2016 Διοργάνωση έκθεσης με φωτογραφίες UNESCO (διερεύνηση δυνατότητας)

24 Σεμινάρια/Workshops/Παρουσιάσεις
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ YUTA, ΜΕΓΑΛΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ, ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΑΠΌ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΣΛΟΒΕΝΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΟΑΤΙΑΣ (ZTAS ΚΑΙ UHPA)

25 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΟΤ ΣΕΡΒΙΑΣ Σοφία Λαζαρίδου Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google