Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΙΓΥΠΤΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΙΓΥΠΤΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΙΓΥΠΤΟΣ

2 ΚΡΗΤΗ

3 ΕΛΛΑΔΑ

4 ΤΡΙΗΡΙΣ

5

6 ΡΩΜΗ

7 Πηγή Greek Shipping Miracle

8 Πηγή Greek Shipping Miracle

9

10 Πηγή Greek Shipping Miracle
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1870 οι Έλληνες κατασκεύαζαν στη πατρίδα τους το σύνολο σχεδόν των ιστιοφόρων πλοίων και συγκροτούσαν μια μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη στη Μεσόγειο και στη Μαύρη θάλασσα. Πηγή Greek Shipping Miracle

11 Πηγή Greek Shipping Miracle
Η σταδιακή επικράτηση του ατμού έγραψε για την Ελλάδα ουσιαστικά τον επίλογο αυτής της «βιομηχανίας». Η αδυναμία του Ελληνικού κράτους να υποστηρίξει την ανάπτυξη ναυπηγικής βιομηχανίας χαλύβδινων πλοίων οδήγησε τους Έλληνες καραβοκύρηδες στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας 1897 Πηγή Greek Shipping Miracle

12 1900 1905

13 Πηγή Greek Shipping Miracle
1873 Σημαντικό βήμα για την Ελληνική ναυτιλία είναι η κατασκευή του πρώτου υπό Ελληνική σημαία ατμόπλοιου ΙΘΑΚΗ στα ναυπηγεία R. Thomson στο Σάντερλαντ του Η.Β. Πλοιοκτήτες οι αδελφοί Αντώνιος & Ιωάννης Θεοφιλάτοι καταγόμενοι από την Ιθάκη και δραστηριοποιούμενοι στη Ρουμανία. Πηγή Greek Shipping Miracle

14 Πηγή Greek Shipping Miracle
Σημαντικό πρόβλημα στην ανάπτυξη της ατμοκίνητης ναυτιλίας στην Ελλάδα ήταν η, από πλευράς των Ελλήνων ναυτικών, άγνοια χειρισμού των μηχανών αναγκάζοντας του Έλληνες πλοιοκτήτες στη πρόσληψη αλλοδαπών μηχανικών. Η δημιουργία, το 1861, του Μηχανουργείου του Νεωρίου στην Ερμούπολη της Σύρου έδωσε τη δυνατότητα εκπαίδευσης των πρώτων Ελλήνων μηχανικών καθιστώντας το στην ουσία πρώτη άτυπη Σχολή Μηχανικών Ε.Ν. στην Ελλάδα. Πηγή Greek Shipping Miracle

15 Πηγή Greek Shipping Miracle
“Το ατμόπλοιο NICOLAOS PATERAS, κατασκευής 1905, που αποκτήθηκε το 1923 από τον Νικόλαο Ι.Πατέρα.” Πηγή Greek Shipping Miracle

16 “Από την καθέλκυση του THEOFANO LIVANOS το 1936.”
Πηγή Greek Shipping Miracle

17 Το 1939 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "J. L
Το  1939 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "J.L. Thomson and Son" του Σάντερλαντ της Αγγλίας, σε σχέδια του Προέδρου του ναυπηγείου R.C. Thomson ένας πρωτοποριακός, τότε, ναυπηγικός τύπος πλοίου εκτοπίσματος t.D.w. και ολικής χωρητικότητας 5.300 περίπου κόρων, ατμοκίνητο, με υπερυψωμένο μεσόστεγο και χαμηλά το πρόστεγο και το επίστεγο, με παλινδρομική μηχανή ισχύος ΗΡ που του έδινε ταχύτητα, πλήρους φόρτου, 10 κόμβους και που ονομάσθηκε "Doringhton Court".

18 Dorington Court σαν Laleham το 1937

19 Ο ναυπηγικός αυτός πρωτοποριακός τύπος με τα δύο πρωραία ενιαία κύτη (αμπάρια) και ένα πρυμναίο έμελλε να διαδραματίσει τον σημαντικότερο ρόλο εμπορικού πλοίου στη διάρκεια του επερχόμενου πολέμου. Το πρώτο πλοίο του τύπου αυτού καθελκύστηκε στις  15 Οκτωβρίου 1941 στην Καλιφόρνια με το όνομα "Ocean Vanguard" (=Ωκεάνια εμπροσθοφυλακή).

20 23 Αυγούστου 1941 Νοέμβριο του 1941 Εβδομήντα όμως μέρες νωρίτερα στις
23 Αυγούστου 1941  στο ναυπηγείο Νόρθ Σαντς στο Σάντερλαντ της Αγγλίας ξεκίνησε η κατασκευή του πραγματικού πρωτότυπου του τύπου αυτού των πλοίων με το όνομα “EMPIRE LIBERTY” (Ελεύθερη Αυτοκρατορία 7,157 GRT). Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 1941 και ήταν αυτό που έδωσε το διεθνές όνομα στο ομώνυμο ναυπηγικό τύπο. το 1943 παραχωρήθηκε στην Ελληνική Κυβέρνηση και μετονομάσθηκε σε ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Το 1947 πουλήθηκε στην H C Dracoulis, και μετονομάσθηκε σε Mentor. Διαλύθηκε τον Οκτώβριο 1960 στην Ιαπωνία.

21 Πηγή Greek Shipping Miracle
Φορτηγά 74% Πηγή Greek Shipping Miracle

22 Πηγή Greek Shipping Miracle
1939 583 πλοία Μέχρι Απρίλιο 1945 434 πλοία Απώλειες 74,5 % Πηγή Greek Shipping Miracle

23 «ΛΙΜΠΕΡΤΥ" Μετά τη λήξη του πολέμου, 100 πλοία "λίμπερτυ" παραχωρήθηκαν δανεικά από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, σε Έλληνες πλοιοκτήτες, με τα οποία ξεκίνησε, μετά τον πόλεμο, την ανοδική πορεία της η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Χάρις αυτών κατάφερε η ελληνική, και όχι μόνο, εμπορική ναυτιλία να ανασυγκροτηθεί και η παραδοσιακή ναυτιλιακή της δύναμη κυριολεκτικά ν΄ αναστηθεί από τη θεομηνία και τα δεινά του Β΄ Π.Π. στον οποίο είχε γίνει βορά σχεδόν ολόκληρος ο ελληνικός Εμπορικός Στόλος

24 «Το πρώτο από τα 100 Liberty που παρελήφθησαν μεταξύ και τέθηκαν υπό ελληνική σημαία, το GEORGIOS F. ANDREADIS.»

25

26

27 "Η καθέλκυση του TINA ONASSIS το 1953 στο Αμβούργο

28

29

30

31

32

33 Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνει για μία ακόμη χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος με βάση υπολογισμού τους gross tonnage (gt) ή τους dead weight tones (dwt), σύμφωνα με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson. Παράλληλα, οι Έλληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς. Σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ανταγωνίζονται δυο οικονομικές υπερδυνάμεις, την Ιαπωνία και την Κίνα.

34 Αναλυτικότερα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson’s αποτελείται (05/2016) από 5211 πλοία, 195,9 εκατομμύρια gt. (+1,9%) Στη δεύτερη θέση με πλοία, 164,8 εκατομμύρια gt βρίσκεται η Ιαπωνία (+0,42%), ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με πλοία, 131,3 εκατομμύρια gt (+0,61%). 16% 13% 11%

35 Ο αριθμός των πλοίων της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι μεγαλύτερος, καθώς η μεν Ιαπωνία ως νησιωτική και η Κίνα ως τεράστια χώρα έχουν πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων μικρής σχετικά μεταφορικής ικανότητας προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορών στο εσωτερικό τους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία και η Νότιος Κορέα.

36 2015 είναι τα 10 χρόνια, 2003 ήταν 20,3 χρόνια,
ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου το 2015 είναι τα 10 χρόνια, ήτοι κατά 2,5 χρόνια μικρότερος της μέσης ηλικίας του παγκοσμίου στόλου (12,5). Η εντυπωσιακή μείωση της μέσης ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, δεδομένου ότι το 2003 ήταν 20,3 χρόνια, οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε νέα πλοία υψηλών προδιαγραφών. 36

37 Σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στους τομείς δεξαμενοπλοίων και πλοίων ξηρού φορτίου χύδην που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του παγκοσμίου εμπορίου.

38 GSCC by Lloyd’s Register- Fairplay

39

40 Ο Ελληνόκτητος Εμπορικός Στόλος κατέχει το
7.6% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, 13.5% σε GT και 15.9% σε DWT.

41

42 Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2000-2010 η ναυτιλία έφερε στη χώρα μας
140 δις ευρώ σε συνάλλαγμα. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης όταν μιλάμε για τη ναυτιλία, το συνάλλαγμα αυτό αντιστοιχεί στο μισό του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο ανήλθε σε 280 δις ευρώ το 2009 ή σε 3,5 φορές το ποσό που εισέπραξε και θα εισπράξει η χώρα μας από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ για την περίοδο , συνολικά 46 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 26 δις από το Γ΄ΚΠΣ και τα 20 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ.

43 Έρευνα Boston Consulting Group
Δηλαδή 750 περίπου ναυτιλιακές επιχειρήσεις Ελληνικών συμφερόντων, έφεραν στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια τρεις φορές περισσότερα από ότι τα δυο τελευταία «κοινοτικά πακέτα» και τα μισά από το σύνολο του Δημόσιου χρέους. Η συνολική συνεισφορά του Ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου ξεπερνά το 7% του συνολικού Α.Ε.Π. Έρευνα Boston Consulting Group 43

44 ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΑΙΓΥΠΤΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google