Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηλεκτρονικό Εμπόριο Τηλεργασία Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Τηλεργασία Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ηλεκτρονικό Εμπόριο Τηλεργασία Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

2 Τι είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο
Το να ασκεί κανείς επιχειρηματική δραστηριότητα ηλεκτρονικά μέσα από μια εκτεταμένη επιχείρηση

3 Κατηγορίες Από επιχείρηση σε επιχείρηση (Β2Β)
Από επιχείρηση σε καταναλωτή (Β2C) Από επιχείρηση προς κράτος (και αντίστροφα) Από πολίτη προς κράτος (και αντίστροφα)

4 Επιχείρηση προς Επιχείρηση (business to business)
Ηλεκτρονική ανταλλαγή προϊόντων και δεδομένων με τους προμηθευτές

5 Επιχείρηση-Καταναλωτής
Ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο

6 Επιχείρηση-Κράτος Συναλλαγές μεταξύ επιχείρησης και κυβερνητικών οργανισμών Π.χ κρατικές προμήθειες στις οποίες οι επιχειρήσεις ανταποκρίνονται ηλεκτρονικά Ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως επιστροφή ΦΠΑ

7 Πολίτη-Κράτος Φορολογική δήλωση και πληρωμή φόρων
Πληρωμή τελών κυκλοφορίας Επιστροφές φόρων από το κράτος στον πολίτη

8 Πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου
Παγκόσμια παρουσία/παγκόσμια επιλογή Μείωση η εξάλειψη δικτύων διανομής/Γοργή ανταπόκριση στις ανάγκες με τηλεδιανομή Ουσιαστική μείωση του κόστους Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες/ Νέα προϊόντα και υπηρεσίες

9 Συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου
Εδραίωση επαφής μεταξύ δυνητικού πελάτη και δυνητικού προμηθευτή Ανταλλαγή πληροφοριών Υποστήριξη πριν και μετά την πώληση (πληροφορίες για τα προϊόντα, τεχνική καθοδήγηση, απαντήσεις σε ερωτήματα κτλ) Πωλήσεις Ηλεκτρονική πληρωμή Διανομή (μάνατζμεντ διανομής, παρακολούθηση πορείας διανομής) Εικονικές επιχειρήσεις που σχηματίζονται από ομάδες επιχειρήσεων που «συναθροίζουν» τις δυνατότητες τους για την διάθεση ενός προιόντος

10 Κρυπτογράφηση Η κρυπτογράφηση και γενικότερα η ασφάλεια είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εδραίωση εμπιστοσύνης χρηστών και συναλλασσόμενων μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών στο διαδίκτυο.

11 Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου
Οι συναλλαγές του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνονται χρόνο με το χρόνο Υπάρχουν πολλά προγράμματα του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου (η ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων και εφαρμογών για mobile συσκευές είναι 2 πρόσφατα προγράμματα) Παραδείγματα μεγάλων ηλεκτρονικών καταστημάτων Appstore της Apple (εφαρμογές για iphone-ipad που κατασκευάζονται από ανεξάρτητους προγραμματιστές σε όλον τον κόσμο) Ebay (ηλεκτρονικές δημοπρασίες) Amazon

12 Εξόρυξη γνώσης – Data mining
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την εξόρυξη γνώσης για αναζητήσεις σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων, ευελπιστώντας να βρουν μοτίβα Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να κατανολήσουν τις online συμπεριφορές των καταναλωτών με στόχο να ανταποκρίνονται στα μοτίβα αγορών των καταναλωτών (και να αυξάνουν παράλληλα τις πωλήσεις τους)

13 Τηλεργασία Οι τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας μεταβάλουν την φύση της εργασίας. Τα πληροφοριακά συστήματα και τα δίκτυα επικοινωνιών καθιστούν την εργασία ανεξάρτητη από χρονικές και τοπικές παραμέτρους Αυτό συμβαίνει με κυρίως για τις εργασίες γραφείου (θα πρέπει να μπορείτε να δώσετε παραδείγματα)

14 Τηλεργασία Οι άνθρωποι συνήθιζαν (και εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό) να πηγαίνουν στο γραφείο επειδή εκεί φυλάσσονταν όλες οι πληροφορίες και ο εξοπλισμός που τους ήταν απαραίτητος και επίσης εκεί μπορούσαν να έρχονται σε επαφή με τους συναδέλφους τους όταν ήταν απαραίτητο Πώς αυτό έχει αλλάξει με την έλευση την ανάπτυξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (π.χ διαδικτυακές εφαρμογές);

15 Τηλε-εργασία Σύμφωνα με έρευνες κάθε χρόνο τουλάχιστον ένα 10% του συνόλου των θέσεων εργασίας εξαφανίζεται και αντικαθίσταται από νέες (σε νέες επιχειρήσεις και με νέα επαγγελματικά προσόντα). Η έννοια της σταθερής και βιώσιμης απασχόλησης μεταμορφώνεται ριζικά και γρήγορα Τίθεται υπο αμφισβήτηση το παραδοσιακό μοντέλο εργασίας που θέλει τον εργαζόμενο να δουλεύει σε κανονικό χώρο εργασίας και κατά την διάρκεια κανονικών εργάσιμων ωρών.

16 Τηλεργασία Ο όρος τηλε-εργασία αναφέρεται σε οποιοδήποτε είδος εργασίας το οποίο μπορεί να εκτελεσθεί μακριά από τον παραδοσιακό εργασιακό χώρο Η τηλεργασία βασίζεται στην εκτενή χρήση της τεχνολογίας

17 Τηλε-εργασία Συνήθως το σενάριο έχει ως εξής:
Ο τηλε-εργαζόμενος αναλαμβάνει εργο από τον εργοδότη, το εκτελεί και το παραδίδει χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών που έχει σπίτι του. Εχει δημιουργήσει με δική του επιλογή τον ατομικό χώρο εργασίας και σε κάποιες περιπτώσεις προσδιορίζει ο ίδιος το ωράριο εργασίας του. Μπορεί επίσης να έχει συμβάσεις με έναν η με περισσότερους εργοδότες.

18 Τηλε-εργασία -απαιτήσεις
Καλές υποδομές τηλεπικοινωνιών και διαδικτύου Καλό βαθμό γνώσης των τεχνολογιών της πληροφορίας από τον κόσμο Καλές επικοινωνιακές δυνατότητες

19 Μερικά Οφέλη της τηλε-εργασίας
Οι τηλε-εργαζόμενοι μπορούν να δουλεύουν περισσότερες ώρες επειδή ξοδεύουν λιγότερο χρόνο σε στις μετακινήσεις (αυτό βέβαια είναι και αρνητικό….) Ένα τέταρτο των εργαζομένων λέει ότι θα άλλαζε δουλειά αν μπορούσε να είχε μερική απασχόληση στο σπίτι. Επιπλέον μπορούν να προσλαμβάνονται άτομα που είναι σε απόσταση από την έδρα της επιχείρησης (ακόμη και σε άλλη χώρα)

20 Εκπαίδευση και νέες τεχνολογίες
Ένας άλλος τομέας που δεν έμεινε ανεπηρέαστος από τις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας είναι η εκπαίδευση.

21 Μορφές εκπαίδευσης Παραδοσιακή εκπαίδευση υποβοηθούμενη πλέον από τις νέες τεχνολογίες Ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση

22 Τεχνολογίες e-learning που χρησιμοποιούνται και στις δύο μορφές εκπαίδευσης
Πολυμεσικά διαδραστικά πακέτα που καλύπτουν ένα διδακτικό αντικείμενο (π.χ φυσική γυμνασίου, πληροφορική γυμνασίου, γλώσσα Α δημοτικού). Κάποια από αυτά μπορεί να προσαρμόζουν τα περιεχόμενα τους βασισμένα στην γνώση του εκπαιδευόμενου άλλα και στην χρήση (..adaptive hypermedia)- Πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης (η συστήματα διαχείρισης μάθησης) για την διανομή διδακτικού υλικού (σε διάφορες μορφές όπως pdf, powerpoιnt και quiz), διαχείριση υλικού και εκπαιδευόμενων, και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευόμενων και διδάσκοντα Εκπαιδευτικά βίντεο. Τα βίντεο αυτά μπορεί να είναι είτε γραμμικά είτε διαδραστικά και καλύπτουν την εκμάθηση ενός αντικειμένου. Μπορεί επίσης να είναι και μια βιντεοσκοπημένη διάλεξη. Τέτοια βίντεο υπάρχουν κατά χιλιάδες πλεόν στο You-Tube άλλα και σε sites πανεπιστημίων (βλέπε παρακάτω για πρωτοβουλίες opencourseware )

23 Παράδειγμα Πολυμεσικής εφαρμογής Μάθησης

24 Ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Η ανοικτή εκπαίδευση σε αντίθεση με την παραδοσιακή εκπαίδευση πραγματοποιείται εξ αποστάσεως (η με ελάχιστες δια ζώσης συναντήσεις) και δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του φοιτητή στο ίδρυμα.

25 Διαδικασίες Παρέχεται στον εκπαιδευόμενο μαθησιακό υλικό με την μορφή κειμένων, πολυμεσικών διαδραστικών μαθημάτων και εκπαιδευτικών βίντεο Η αξιολόγηση γίνεται κυρίως με εργασίες που υλοποιεί ο εκπαιδευόμενος και αποστέλει με ηλεκτρονικό τρόπο. Η αξιολόγηση γίνεται και με εξετάσεις όπως και στην παραδοσιακή εκπαίδευση Το μαθησιακό υλικό διανέμεται κυρίως μέσα από συστήματα διαχείρισης μάθησης (πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης). Η αποστολή εργασίων και η επικοινωνία με τον διδάσκοντα γίνεται είτε μέσω των συστημάτων αυτών είτε με Η επικοινωνία μεταξύ φοιτητών για κοινά θέματα που τους απασχολούν (π.χ εργασίες) γίνεται μέσω forum (επίσημων η ανεπίσημων) Οι συνατήσεις γίνονται με ομαδικές τηλεδιασκσκέψεις χρησιμοποιώντας κατάλληλο λογισμικό.

26 Ανοικτή εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Είναι κατάλληλη κυρίως για την δια βίου μάθηση και για εκπαιδευόμενους που έχουν ήδη υλοποιήσει ένα πρόγραμμα σπουδών σε κανονικό πανεπιστήμιο. Αυτό συμβαίνει γιατί οι εκπαιδευόμενοι αυτοί έχουν ήδη την απαραίτητη εμπειρία και μπορούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα όπου η δια ζώσης επικοινωνία απουσιάζει.

27 Δια βίου εκπαίδευση Η δια βίου εκπαίδευση είναι σήμερα πολύ διαδεδομένη και απαραίτητη για την συνεχώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας. Η ραγδαία ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας καθιστούν την αρχική τυπική εκπαίδευση ανεπαρκή για όλη την διάρκεια ζωής του ανθρώπου και οδηγούν στην σταδιακή απαξίωση των γνώσεων του συνεπώς στην ανάγκη να ενημερώνεται και να επιμορφώνεται διαρκώς. Η ανοικτή εκπαίδευση διευκολύνει την δια βίου μάθηση

28 Οι σπουδαστές που εκπαιδεύονται από απόσταση εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από το εκπαιδευτικό υλικό που τους παρέχεται

29 Απαιτήσεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση- Υλικό
Το εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά (η πολλά από αυτά) Να καθοδηγεί τον φοιτητή στην μελέτη του Να προάγει την αλληλεπίδραση με αυτό Να θέτει στόχους και προσδοκόμενα αποτελέσματα Να επεξηγεί δύσκολα σημεία και έννοιες Να έχει απλή μορφή και διατύπωση Να περιλαμβάνει πολλές ασκήσεις, δραστηριότητες και παραδείγματα Να επιτρέπει στον σπουδαστή να αυτοαξιολογηθεί και να ελέγξει την πρόοδο του Να το ενθαρύνει να συνεχίσει τις σπουδές του και να εμβαθύνει το περιεχόμενο τους

30 Απαιτήσεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση-Υλικό
Να είναι διαμορφωμένο με τρόπο που να επιτρέπει στον φοιτητή να επιλέξει τον τόπο, τον χρόνο και τον ρυθμό της μελέτης του. Οι μορφές που μπορεί να έχει είναι ποικίλες . Διάφορα είδη έντυπου (pdf,word powerpoint), οπτικοακουστικό (βίντεο, διαδραστικά πολυμέσα)

31 Απαιτήσεις από τον διδάσκοντα
Πρέπει να αφιερώσει πολύ χρόνο στην ηλεκτρονική επικοινωνία (κυρίως ασύγχρονη άλλα και σύγχρονη) Πρέπει να αφιερώνει σημαντικό χρόνο στην αξιολόγηση εργασιών και στο να παρέχει ταυτόχρονα συμβουλές Πρέπει να στηρίζει και να ενθαρρύνει τους φοιτητές γιατι δυστυχώς αυτή η μορφή εκπαίδευσης έχει υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης από την παραδοσιακή

32 Απαιτήσεις για τον οργανισμό που υιοθετεί την ανοιχτή εκπαίδευση
Ανάπτυξη και παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού. Εκτός από τον διδάσκοντα ο οργανισμός μπορεί να προσλάβει και ειδικούς στην παραγωγή e-learning υλικού (π.χ εκπαιδευτικά βίντεο και διαδραστικά πολυμεσικά μαθήματα) Την διαχείριση πλατφόρμων τηλεκπαίδευσης (συστήματα διαχείρισης μάθησης) και υλικού και λογισμικού τηλεδιασκέψεων (για την σύγχρονη επικοινωνία καθηγητών και φοιτητών)

33 OpenCourseWare Initiatives (Πρωτοβουλίες open Course ware)
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η τάση πολλά τα πιο φημισμένα πανεπιστήμια στον κόσμο (Harvard, Stanford) να μεταφέρουν μέρος του εκπαιδευτικού τους υλικού (π.χ διαλέξεις) σε ειδικά διαμορφωμένα sites στο διαδίκτυο. Μερικά επίσης έχουν πάει και ένα βήμα παραπάνω προσφέροντας θεματικές ενότητες με συνοδεία του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού (έντυπου άλλα κυρίως οπτικοακουστικού). Στις ενότητες αυτές υπάρχει και αξιολόγηση μέσω εργασιών άλλα και ηλεκτρονικών εξετάσεων (με την μορφή quiz) και δίνονται και πιστοποιητικά. Οι πρωτοβουλίες αυτές αποτελούν μια καινοτομία μιας και οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί να έχει πρόσβαση σε διαλέξεις (και εκπαιδευτικό υλικό) που δίνονται από κορυφαίους επιστήμονες Όλα αυτά δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον και εύλογα ερωτηματικά για το πώς μπορεί να μεταβάλλουν οι τεχνολογίες της πληροφορίας την εκπαίδευση στο μέλλον.

34 Ιστότοποι των open course ware intiatives
Παραδείγματα Ιστοσελίδων για τις πρωτοβουλίες Επίσης υπάρχουν και παρόμοια παραδείγματα από μη-κερδοσκοπικές οργανώσεις Π.χ Khan Academy

35 Ελεύθερο Δωρεάν λογισμικό η λογισμικό ανοιχτού κώδικα open source software
Μια άλλη πρωτοβουλία που δημιουργήθηκε ως προϊόν της εξέλιξης των ΤΠΕ και της τηλεργασίας είναι το ανοιχτό λογισμικό Ομάδες προγραμματιστών (από διάφορα μέρη του κόσμου) συνεργάζονται για την παραγωγή υψηλού επιπέδου λογισμικού

36 Τι είναι το λογισμικό ανοιχτού κώδικα
Λογισμικό το οποίο διατίθεται δωρεάν και του οποίου ο πηγαίος κώδικας είναι διαθέσιμος. Έχοντας τον πηγαίο κώδικα οποιοσδήποτε προγραμματιστής μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του λογισμικού Η εποπτεία όμως παραμένει σε μια ομάδα εξειδικευμένων προγραμματιστών που τις περισσότερες φορές έχουν ξεκινήσει και την πρωτοβουλία Σημαντικά και υψηλού επιπέδου λογισμικά είναι προϊόντα ανοικτού κώδικα. Για την δημιουργία των λογισμικών αυτών έχουν συνεργαστεί συνήθως πολλά άτομα τα οποία αποτελούν και την κοινότητα ανάπτυξης Η επικοινωνία μεταξύ μελών της κοινότητας γίνεται μέσα από forum. Η κοινότητα φυσικά αποτελείται και από τους χρήστες οι οποίοι συμβάλουν και στην διάδοση του λογισμικού και από ανθρώπους που προσφέρουν άλλου είδους εργασία όπως μεταφράσεις (σε διάφορες γλώσσες) και τεκμηρίωση του λογισμικού (documentation)

37 Open source- παραδείγματα
Γνωστά παραδείγματα είναι Το λειτουργικό linux Το open-office η office libre Διάφορα εργαλεία επεξεργασίας εικόνας, βίντεο και ήχου (π.χ Gimp, Audacity) Συστήματα διαχείρισης μάθησης (η αλλιώς ηλεκτρονικές τάξεις π.χ moodle) Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου και την κατασκευή και διαχείριση ιστοσελίδων και blogs (π.χ wordpress, joomla) Web servers (π.χ apache). Οι περισσότεροι διακομιστές φιλοξενείας ιστοσελίδω στο διαδίκτυο τρέχουν αυτό το λογισμικό σε συνδυασμό με λειτουργικό linux.

38 Διαφορά με ελεύθερο λογισμικό
Το πρώτο διατίθεται δωρεάν άλλα ο κώδικας του δεν διατίθεται. Το δεύτερο έχει κώδικα προσβάσιμο σε όποιον θέλει να το χρησιμοποιήσει και να βγάλει νέα προϊόντα βασισμένα σε αυτόν.

39 Λόγοι για τους οποίους κάποιοι άνθρωποι συμμετέχουν σε αυτές τις πρωτοβουλίες για την δημιουργία ανοιχτού λογισμικού Η δημιουργία όσο το δυνατόν καλύτερου λογισμικού μέσα από την συνεργασία της κοινότητας Η φήμη. Ένας καλός προγραμματιστής που συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη του λογισμικού γίνεται ευρέως γνωστός και σεβαστός στα μέλη της κοινότητας Η γνώση. Ένας προγραμματιστής μαθαίνει νέα πράγματα μέσα από την εθελοντική συμμετοχή του στην ανάπτυξη Το κέρδος. Η γνώση πάνω σε πολλά εργαλεία ανοιχτού λογισμικού αποφέρει και κέρδος μιας και πολλές επιχειρήσεις θέλουν να κάνουν χρήση ανοιχτού λογισμικού (οι λύσεις βασισμένες στο ανοιχτό λογισμικό άλλα προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους) λόγω μικρότερου κόστους άλλα και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων έναντι των εμπορικών λύσεων. Οι εταιρίες αυτές απευθύνονται σε ανθρώπους που γνωρίζουν καλά τα λογισμικά αυτά (και οι άνθρωποι που τα γνωρίζουν καλύτερα είναι οι άνθρωποι που τα κατασκέυασαν)

40 Ποια είναι τα μεγέθη όσον αφορά των αριθμό χρηστών του ανοιχτού λογισμικού
Εξαρτάται από το έργο. Το linux έχει για παράδειγμα εκατοντάδες χιλιάδες. Αυτοί το χρησιμοποιούν είτε άμεσα (γιατί το έχουν εγκατεστημένο στον υπολογιστή τους) είτε έμμεσα γιατί βλέπουν ιστοσελίδες οι οποίες είναι εγκατεστημένες σε διακομιστές (web servers) οι οποίοι έχουν εγκατεστημένο Linux. To Linux έχει κοινότητα εκατοντάδων ενεργών προγραμματιστών και ιστορία ετών.

41 Πλεονεκτήματα ανοιχτού λογισμικού
Η ποιότητα και αξιοπιστία επειδή η φιλοσοφία επιτρέπει την ανάπτυξη και τον ποιοτικό έλεγχο από πολλούς ανθρώπους Όσον αφορά την αξιοπιστία, έργα τα οποία έχουν μεγάλη κοινότητα όπως λειτουργικά συστήματα και web servers (linux, apache) είναι υψηλού επιπέδου. Μικρότερα έργα που απευθύνονται στο τελικό χρήστη και είναι προϊόντα μικρής κοινότητας η ακόμη και ενός ανθρώπου μπορεί να μην είναι αξιόπιστα και με πολλά προβλήματα.

42 Μειονεκτήματα Το επίπεδο τεκμηρίωσης (documentation) και υποστήριξης δεν συγκρίνεται με τα εμπορικά πακέτα όπου υπάρχει προσωποποιημένη υποστήριξη. Η υποστήριξη γίνεται μέσα από τα forum της κοινότητας και από ιστοσελίδες που παρέχουν τεκμηρίωση και FAQ. Τα πακέτα με μεγάλη κοινότητα έχουν πολύ καλή online τεκμηρίωση και υποστήριξη μέσω των ιστοσελίδων τους. Δεν υπάρχει όμως τηλεφωνική υποστήριξη η υποστήριξη από κάποιον εδικό στον χώρο σου. Για κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει εύρεση ενός ειδικού και φυσικά πληρωμή.


Κατέβασμα ppt "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Τηλεργασία Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google