Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Είδος & Οργάνωση δραστηριοτήτων που σχεδιάζονται να εκτελεστούν από τον εκπαιδευτικό & τους μαθητές Κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας

2 Διδακτικό Επεισόδιο Θέλουμε να γνωρίζουμε το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται? Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό θέμα περιεχομένου Πηγές Ενέργειας Μετατροπή Μεταφορά

3 Παραδείγματα Είδη μπαταρίας Πηγές ενέργειας Ο μόνιμος μαγνήτης
Δομή μπαταρίας Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ο ηλεκτρομαγνήτης Λειτουργία μπαταρίας Συνέπειες από τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Το πηνίο Ανακύκλωση μπαταρίας

4 Θερμόμετρο Ποια και πόσα ΔΕ?

5 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ
1ο Η εκτίμηση της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις είναι υποκειμενική 2ο Κατασκευή των θερμομέτρων 3ο Θερμοκρασία τήξης του πάγου 4ο Θερμοκρασία βρασμού του νερού 5ο Βαθμονόμηση θερμομέτρου

6 Σύνταξη των Φάσεων Ροή δράσεων Εάν ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιούσε το μοντέλο Πώς θα άρχιζε? Τι θα έκανε πρώτο? Τι δεύτερο? … Κάθε μοντέλο έχει μια διακριτή ροή φάσεων

7 Παράδειγμα Σύνταξη των Φάσεων 1η Φάση Παρουσίαση της νέας γνώσης
Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης 2η Φάση Εφαρμογή της νέας γνώσης Επεξεργασία δεδομένων 3η Φάση Αξιολόγηση της νέας γνώσης Εξαγωγή συμπερασμάτων

8 Φάσεις Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης Παρουσίαση νέας γνώσης Επεξεργασία δεδομένων Εξαγωγή συμπερασμάτων Ανάδειξη αρχικών απόψεων Δοκιμασία αρχικών απόψεων Εφαρμογή νέας γνώσης Ανασκόπηση των απόψεων Αξιολόγηση νέας γνώσης

9 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΑΞΗ Δ.Ε. Δ.Ε. ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΞΗ Ενέργεια Ενέργεια Ανάδειξη
Δοκιμασία Δοκιμασία Αποθήκευση Αποθήκευση Ενέργεια & αποθήκευση Παρουσίαση Ενέργεια & αποθήκευση Παρουσίαση Εφαρμογή Αποθήκευση Ενέργεια Ανασκόπηση

10 Στρατηγικές Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό τρόπο
επεξεργασίας πληροφοριών Ομαδοποιούμε τις Στρατηγικές σε Φάσεις όταν εξυπηρετούν ένα κοινό στόχο

11 Ο εκπαιδευτικός τους καλεί να ανακαλέσουν
Δραστηριότητες 1. Ο ε. ρωτά τους μ. αν έχουν διαβάσει τις πληροφορίες που υπάρχουν για τις θερμίδες πάνω στις συσκευασίες των τροφίμων 2. Ο ε. ρωτά δείχνει ένα slide με τον ήλιο και ρωτά από πού παίρνουμε την ενέργεια στην καθημερινή μας ζωή 3. Ο ε. ρωτά δείχνει έναν ανεμόμυλο και βοηθά τους μ. να σκεφτούν ποια η πηγή ενέργειας που κινεί τον ανεμόμυλο Ο εκπαιδευτικός τους καλεί να ανακαλέσουν γνώσεις & εμπειρίες

12 Στρατηγικές 1. Ο ε. καλεί τους μ. να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες
2. Ο ε. καλεί τους μ. να εκφράσουν τις απόψεις τους 3. Ο ε. καλεί τους μ. να αντιληφθούν την επιστημονική άποψη 4. Ο ε. καλεί τους μ. να συσχετίσουν παρατηρήσεις μεταξύ τους 5. Ο ε. καλεί τους μ. να προβλέψουν/ελέγξουν τις προβλέψεις τους 6. Ο ε. καλεί τους μ. να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν ένα πείραμα 7. Ο ε. καλεί τους μ. να συζητήσουν τα πειραματικά αποτελέσματα 8. Ο ε. καλεί τους μ. να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της μάθησής τους

13 Στρατηγική - Φάση η Στρατηγική είναι η έννοια του ΜΩΔ που απαντά στο ερώτημα, «πώς ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές διαπραγματεύονται ένα κομμάτι του περιεχομένου;» η Φάση είναι η έννοια του ΜΩΔ που απαντά στο ερώτημα «γιατί ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές διαπραγματεύονται ένα κομμάτι του επιστημονικού περιεχομένου με αυτόν το συγκεκριμένο τρόπο;»

14 Αρχές Αντίδρασης Ο τρόπος αντίδρασης του εκπαιδευτικού στους μαθητές του Καθοδηγούν τις απαντήσεις του εκπαιδευτικού Λένε στον εκπαιδευτικό πώς να βλέπει το μαθητή Πώς να αντιδρά σε ό,τι αυτός κάνει

15 Αρχές Αντίδρασης Ο ε. εκφράζει τη συμφωνία του με τις σωστές απαντήσεις & τη διαφωνία του με τις λανθασμένες Ο ε. υπονοεί τη συμφωνία του με τις σωστές απαντήσεις & τη διαφωνία του με τις λανθασμένες Ο ε. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις Ο ε. δίνει εξηγήσεις όταν οι μ. έχουν απορίες ή δεν απαντούν στις ερωτήσεις του Ο ε. παραβλέπει τις απαντήσεις τους Στις απαντήσεις των μ. ο ε. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο ε. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή

16 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ Ομάδα δραστηριοτήτων – Διαπραγμάτευση τμήματος του περιεχομένου Φάσεις Ομάδα Στρατηγικών με κοινό στόχο Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό τρόπο επεξεργασίας πληροφοριών Χαρακτηρίζουν την αντίδραση του εκπαιδευτικού στις απαντήσεις / δραστηριότητες των μαθητών


Κατέβασμα ppt "Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google