Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιχειρησιακή Στρατηγική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιχειρησιακή Στρατηγική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρησιακή Στρατηγική
Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

2 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
“Αν μπορούμε να γνωρίζουμε που βρισκόμαστε και να έχουμε μια ιδέα για το πώς φτάσαμε ως εδώ, ίσως δούμε προς τα πού οδεύουμε κι αν τα αποτελέσματα που προκύπτουν φυσικά στην πορεία μας δεν είναι αποδεκτά, να αλλάξουμε έγκαιρα πορεία.” Αβραάμ Λίνκολν 2.Σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής. Φάσεις διαδικασίας χάραξης και υλοποίησης στρατηγικής: Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθορισμός στόχων. Σχεδιασμός μιας στρατηγικής ώστε να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι. Εφαρμογή και υλοποίηση της επιλεγμένης στρατηγικής αποδοτικά και αποτελεσματικά. Αξιολόγηση της απόδοσης και εισαγωγή διορθωτικών ρυθμίσεων στην μακρόχρονη κατεύθυνση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

3 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Σχηματική απεικόνιση διαδικασίας σχεδιασμού και υλοποίησης στρατηγικής. Παρακολούθηση των προόδων, εκτίμηση της επίδοσης και διενέργεια διορθωτικών προσαρμογών Ανάπτυξη ενός στρατηγικού οράματος Σχεδιασμός μιας στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων και του οράματος Εκπλήρωση και υλοποίηση της στρατηγικής Στοχοθεσία 2.Σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής. Αναθεώρηση κατά τα αναγκαία υπό το φώς της πραγματικής επίδοσης, των μεταβαλλόμενων συνθηκών, των νέων ευκαιριών και των νέων ιδεών Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

4 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Έννοια: «Το στρατηγικό όραμα περιγράφει το δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει μια εταιρεία για να αναπτύξει και να ενισχύσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Εκθέτει την στρατηγική πορεία που θα ακολουθήσει η εταιρεία για να προετοιμαστεί για το μέλλον.» Η απόφαση της διοίκησης σχετικά με το στρατηγικό της όραμα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της, εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες . Κατ επέκταση θα πρέπει να δίνει απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα. Εξωτερικοί παράγοντες Είναι ικανοποιητικές οι προοπτικές της εταιρείας αν διατηρήσει την εστίαση της σε προϊόντα, αγορές πελάτες και τεχνολογία; Οι αλλαγές στην αγορά και το ανταγωνιστικό πεδίο ενισχύουν ή αποδυναμώνουν τις προοπτικές της εταιρείας; Ποιες νέες αγορές ή ομάδες πελατών θα πρέπει η εταιρεία να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει; Ποιες αναδυόμενες ευκαιρίες θα πρέπει να κυνηγήσει η εταιρεία και ποιες όχι; Θα πρέπει η εταιρεία να αποχωρήσει από κάποιες αγορές που ήδη δραστηριοποιείται; Εσωτερικοί παράγοντες Ποιες φιλοδοξίες έχει η εταιρεία για την θέση της στην αγορά; Η κερδοφορία που θα επιτευχθεί τα επόμενα χρόνια ως απόρροια της τωρινής επιχειρηματικής δραστηριότητας θα επαρκεί για να ικανοποιήσει τους μετόχους; Ποια σημεία θα πρέπει να μοχλευτούν αναφορικά με την προσθήκη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών και την έναρξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων; Μήπως η εταιρεία εξαντλεί τους πόρους που κατέχει στην προσπάθεια της να είναι ανταγωνιστική σε αγορές που πλέον δεν είναι επικερδείς; Η τεχνολογική εστίαση της εταιρείας είναι ευρεία ή στενή; Υπάρχει λόγος για αλλαγές; 2.1. 1η φάση. Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

5 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Εύστοχα οράματα είναι αυτά που είναι ξεχωριστά και χαρακτηριστικά ενός συγκεκριμένου οργανισμού. Δεν περιλαμβάνουν γενικευμένες δηλώσεις, δεν είναι καρπός μιας επιτροπής επιφορτισμένης με την σύλληψη ενός κοινού αλλά καλοπροαίρετου σύντομου οράματος που θα κερδίζει την ομόφωνη έγκριση των μετόχων. Για να λειτουργήσει ένα στρατηγικό όραμα ως πολύτιμο διοικητικό εργαλείο πρέπει: να καθιστά κατανοητό ποιο θέλει η διοίκηση να είναι το επιχειρηματικό προφίλ της εταιρείας, να προσφέρει στα διοικητικά στελέχη ένα σημείο αναφοράς για τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων και για την προετοιμασία της εταιρείας για το μέλλον. Θα πρέπει να λέει κάτι οριστικό σχετικά με το πώς σκοπεύουν να αναβαθμίσουν την εταιρεία οι ηγέτες της. 2.1. 1η φάση. Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

6 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Σχηματική απεικόνιση ενός αποτελεσματικά διατυπωμένου στρατηγικού οράματος. Περιγραφικό Απεικονίζει το είδος της εταιρείας που προσπαθεί να δημιουργήσει η διοίκηση και τη θέση που πασχίζει να διεκδικήσει η εταιρεία στην αγορά Κατευθυντήριο Είναι προοδευτικό, περιγράφει την στρατηγική πορεία που έχει χαράξει η διοίκηση και τα είδη των αλλαγών σε τεχνολογία, προϊόντα, αγορά και πελάτες που θα βοηθήσουν την εταιρεία να προετοιμαστεί για το μέλλον Εστιασμένο Είναι αρκετά σαφές ώστε να καθοδηγεί τα διευθυντικά στελέχη στη λήψη αποφάσεων και την κατανομή των πόρων. Ευέλικτο Δεν είναι μια δήλωση που ισχύει για πάντα- η κατευθυντήρια πορεία που έχει χαράξει η διοίκηση ίσως χρειαστεί να αναπροσαρμοστεί ανάλογα με τις αλλαγές των συνθηκών σε προϊόντα, αγορά, πελάτες και τεχνολογία. Εφικτό Είναι μέσα στα όρια του τι μπορεί εύλογα να περιμένει να επιτύχει η εταιρεία σε εύθετο χρόνο. Επιθυμητό Καταδεικνύει γιατί ο δρόμος που έχει επιλεγεί αποτελεί λογική επιχειρηματική επιλογή και μακροπρόθεσμα συμφέρει όλους όσοι έχουν ενδιαφέρον ή συμφέρον ή επηρεάζονται από την ύπαρξη και τη λειτουργία της εταιρείας. Εύκολο στην κοινοποίηση Μπορεί να εξηγηθεί σε 5-10 λεπτά και μπορεί να συμπυκνωθεί σε απλό σλόγκαν, εύκολα απομνημονεύσιμο. 2.1. 1η φάση. Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

7 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Συνηθισμένα ελαττώματα δηλώσεων οράματος εταιρειών. Αόριστη ή Ατελής Περιέχει ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με το πού κατευθύνεται η εταιρεία ή τι κάνει για να προετοιμαστεί για το μέλλον. Μη προοδευτική Δεν υποδηλώνει αν ή πώς σκοπεύει η διοίκηση να αλλάξει την τωρινή εστίαση της εταιρείας σε προϊόντα , αγορές, πελάτες και τεχνολογία. Πολύ ευρεία Περιλαμβάνει τόσα πολλά στοιχεία που η εταιρεία θα μπορούσε να κατευθύνεται σχεδόν οπουδήποτε, να κυνηγάει σχεδόν οποιαδήποτε ευκαιρία ή να δραστηριοποιείται σχεδόν σε επιχειρηματικό τομέα. Στερείται ουσίας ή δεν εμπνέει Δεν έχει την δύναμη να παρακινήσει το προσωπικό της εταιρείας ή να αποσπάσει την εμπιστοσύνη των μετόχων σχετικά με την κατεύθυνση της εταιρείας ή τις μελλοντικές προοπτικές. Δεν ξεχωρίζει Δεν προσδίδει μοναδική ταυτότητα στην επιχείρηση. Στηρίζεται υπερβολικά σε εκφράσεις υπερθετικού βαθμού Δεν λέει τίποτα συγκεκριμένο για τη στρατηγική πορεία της επιχείρησης πέρα από επαίνους. Π.χ. η καλύτερη, η πιο επιτυχημένη κ.α. 2.1. 1η φάση. Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

8 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Το στρατηγικό όραμα έχει ως καθοριστικό χαρακτηριστικό το ότι περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με την μελλοντική πορεία της εταιρείας. Απαντά στο πού κατευθυνόμαστε και ποια είναι η μελλοντική εστίαση σε προϊόντα, αγορές, πελάτες και τεχνολογία. Η δήλωση αποστολής προσφέρει σε αντίθεση περισσότερα στοιχεία σχετικά με την επισκόπηση του τωρινού επιχειρηματικού σκοπού και λόγου ύπαρξης, ενώ κάποιες φορές αναφέρεται και στη γεωγραφική κάλυψη ή την ηγετική ή μη θέση. Στερείται της απαραίτητης προοδευτικής ιδιότητας που αντιστοιχεί στο στρατηγικό όραμα. Η διάκριση μεταξύ στρατηγικού οράματος και δήλωσης αποστολής έγκειται στο ότι το στρατηγικό όραμα απεικονίζει το μελλοντικό επιχειρηματικό πεδίο δράσης της εταιρείας (που πάμε;) ενώ η δήλωση αποστολής περιγράφει συνήθως την τωρινή επιχειρηματική δραστηριότητα και σκοπό (ποιοι είμαστε, τι κάνουμε και γιατί είμαστε εδώ;). 2.1. 1η φάση. Ανάπτυξη στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

9 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Ένα αποτελεσματικά κοινοποιημένο όραμα αποτελεί ένα πολύτιμο διοικητικό εργαλείο για να εξασφαλιστεί η δέσμευση του προσωπικού της εταιρείας σε πράξεις που ωθούν την εταιρεία προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση. Η αποτελεσματική κοινοποίηση του στρατηγικού οράματος είναι εξίσου σημαντική με την βέλτιστη διατύπωση της ίδιας της επιχειρηματικής στρατηγικής. Παραδείγματα δήλωσης αποστολής Trader Joe “Η αποστολή της Trader Joe είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας τα καλύτερα τρόφιμα και ποτά που μπορούν να βρουν οπουδήποτε και να τους παράσχουμε τις απαραίτητες πληροφορίες για ενημερωμένες αγοραστικές κινήσεις. Όλα αυτά τα παρέχουμε με αφοσίωση στην μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση των πελατών, η οποία μεταφέρεται με μια αίσθηση ζεστασιάς, φιλικότητας, διασκέδασης, ατομικής υπερηφάνειας και ομαδικού πνεύματος.” 2.1. 1η φάση. Κοινοποίηση στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

10 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Δήλωση αποστολής OSHA Occupational Safety and Health Administration “να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων της Αμερικής θεσπίζοντας και θέτοντας σε ισχύ κανόνες, παρέχοντας εκπαίδευση, κοινωνικές υπηρεσίες και παιδεία, εδραιώνοντας συνεργασίες και ενθαρρύνοντας τη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας στον χώρο εργασίας.” Ford “Είμαστε μια παγκόσμια οικογένεια με μια περήφανη κληρονομιά που δεσμεύεται με πάθος να παράσχει ατομική μετακίνηση σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Προβλέπουμε τις ανάγκες του καταναλωτή και προσφέρουμε εξέχοντα προϊόντα και υπηρεσίες που βελτιώνουν τις ζωές των ανθρώπων. “ Coca Cola “να ωφελήσει και να αναζωογονήσει όλους όσους αγγίζει.” 2.1. 1η φάση. Κοινοποίηση στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

11 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Πώς επιτυγχάνεται η αποτελεσματική κοινοποίηση του στρατηγικού οράματος; μέσω έκφρασης της ουσίας του οράματος με ένα σλόγκαν. το όραμα (πού πάμε;) μπορεί να αποτυπωθεί σε ένα σλόγκαν ελκυστικό ή κάποιο το οποίο θυμάται κανείς εύκολα. Βοηθά στο να συσπειρωθούν τα μέλη του οργανισμού για να προσπεράσουν οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί στον δρόμο της εταιρείας. μέσω της κάμψης οποιασδήποτε αντίστασης σε ένα νέο στρατηγικό όραμα. τα διοικητικά στελέχη θα πρέπει να παράσχουν μια ακαταμάχητη τεκμηρίωση για ένα συνταρακτικά νέο στρατηγικό όραμα και κατεύθυνση. Αν το προσωπικό της εταιρείας δεν κατανοεί ή δεν δέχεται την ανάγκη για αναθεώρηση των προσπαθειών του οργανισμού, έχει την τάση να αντιστέκεται στην αλλαγή. μέσω αναγνώρισης των στρατηγικών σημείων καμπής. μερικές φορές προκύπτει μια τεράστια αλλαγή στο περιβάλλον της εταιρείας που μεταβάλλει τις προοπτικές της εταιρείας για το μέλλον και υποχρεώνει σε μεταβολή της στρατηγικής της πορείας. 2.1. 1η φάση. Κοινοποίηση στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

12 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Πώς επιτυγχάνεται η αποτελεσματική κοινοποίηση του στρατηγικού οράματος; μέσω της κατανόησης των ωφελειών μιας σαφούς δήλωσης οράματος. ένα εύστοχο και δυναμικά κοινοποιημένο στρατηγικό όραμα αποζημιώνει από πολλές απόψεις: αποκρυσταλλώνει τις απόψεις των ανωτέρων διοικητικών στελεχών σχετικά με την μακρόχρονη κατεύθυνση της εταιρείας. μειώνει τον κίνδυνο ακαθοδήγητης λήψης αποφάσεων. αποτελεί ένα εργαλείο για να κερδηθεί η υποστήριξη των μελών του οργανισμού για εσωτερικές αλλαγές που θα βοηθήσουν να υλοποιηθεί το όραμα. καθοδηγεί τα διευθυντικά στελέχη των κατώτερων βαθμίδων στην κατάστρωση υπηρεσιακών αποστολών, στον καθορισμό υπηρεσιακών αντικειμενικών στόχων και στο σχεδιασμό λειτουργικών και υπηρεσιακών στρατηγικών συγχρονισμένων με τη γενική εταιρική στρατηγική. βοηθάει έναν οργανισμό να προετοιμαστεί για το μέλλον. 2.1. 1η φάση. Κοινοποίηση στρατηγικού οράματος. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

13 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Έννοια Εταιρικών Αξιών με τον όρο αξίες εννοούμε τις πεποιθήσεις, τα χαρακτηριστικά και τον τρόπο δράσης που η διοίκηση έχει αποφασίσει ότι θα πρέπει να καθοδηγούν την επιδίωξη του οράματος και της στρατηγικής της, την διεκπεραίωση των λειτουργιών της εταιρείας και την συμπεριφορά του προσωπικού της. Οι αξίες σχετίζονται με έννοιες όπως η δίκαιη μεταχείριση, η ακεραιότητα, η ηθική συμπεριφορά, η καινοτομία, η ομαδική εργασία, η άριστη ποιότητα, η καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, η κοινωνική ευθύνη και η προσφορά εργασίας στην τοπική κοινότητα. Οι αξίες μιας εταιρείας είναι οι πεποιθήσεις, τα χαρακτηριστικά και οι νόρμες συμπεριφοράς που το προσωπικό της εταιρείας υποχρεούται να επιδεικνύει κατά τη διεξαγωγή της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας και την επιδίωξη της στρατηγικής και του στρατηγικού οράματος. Η πλειοψηφία των εταιρειών περιορίζει τις δηλώσεις αξιών σε 4 έως 8 χαρακτηριστικά. 2.1. 1η φάση. Σύνδεση του οράματος με τις εταιρικές αξίες. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

14 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Παράδειγμα δήλωσης αξιών Heinz “χρησιμοποιεί το ακρωνύμιο PREMIER που αντιστοιχεί σε 7 αξίες: Passion, να είμαστε παθιασμένοι με τη νίκη, τα εμπορικά σήματα, τα προϊόντα και τους ανθρώπους μας, προσφέροντας έτσι ανώτερη αξία στους μετόχους. Risk Tolerance, να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα στην οποία η επιχειρηματικότητα και η συνετή ανάληψη κινδύνων ενθαρρύνονται και επιβραβεύονται. Excellence, να είμαστε οι καλύτεροι σε ποιότητα και σε ότι κάνουμε. Motivation, να επιδοκιμάζουμε την επιτυχία, να αναγνωρίζουμε και να επιβραβεύουμε τα ατομικά και ομαδικά επιτεύγματα. Innovation, να καινοτομούμε σε όλα, από προϊόντα μέχρι διαδικασίες. Empowerment, να ενθαρρύνουμε τους ταλαντούχους υπαλλήλους μας να πάρουν πρωτοβουλίες και να κάνουν το σωστό. Respect, να ενεργούμε με ακεραιότητα και σεβασμό προς όλους. 2.1. 1η φάση. Σύνδεση του οράματος με τις εταιρικές αξίες. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

15 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Στην φάση αυτή πρέπει το στρατηγικό όραμα από κείμενο να μετατραπεί σε στόχους ποσοτικούς ή ποιοτικούς, διατυπωμένων με σαφήνεια, μετρήσιμους και με προθεσμία επίτευξης. Οι αντικειμενικοί στόχοι είναι οι στόχοι ενός οργανισμού και τα αποτελέσματα και οι συνέπειες που η διοίκηση θέλει να επιτύχει. Λειτουργούν ως μέτρα για την σύγκριση της αποδοτικότητας τόσο από χρονιά σε χρονιά όσο και από εταιρεία σε εταιρεία. Οι γενικοί στόχοι είναι συνήθως ετήσιοι. Στην συνέχεια τμηματοποιούνται και επαναπροσδιορίζονται για μικρότερα χρονικά διαστήματα. Στην περίπτωση που υπάρχει απόκλιση από τον στόχο τότε κρίνεται επιτακτική η ανάγκη καθορισμού ή επανακαθορισμού των αντικειμενικών στόχων. Η πρακτική αυτή ακολουθείται στο πλείστο των επιχειρήσεων. Στόχοι: Οικονομικοί στόχοι οι οποίοι σχετίζονται με την οικονομική πορεία της επιχείρησης. Στρατηγικοί στόχοι οι οποίοι σχετίζονται με την θέση της εταιρείας στην αγορά, βιωσιμότητα, ανταγωνιστικότητα κ.α. 2.2. 2η φάση. Στοχοθέτηση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

16 Οικονομικοί αντικειμενικοί στόχοι Στρατηγικοί αντικειμενικοί στόχοι
Παραδείγματα οικονομικών και στρατηγικών στόχων Οικονομικοί αντικειμενικοί στόχοι Ετήσια αύξηση κερδών 5% Ετήσιες αυξήσεις μερισμάτων 10% Ετήσια μείωση των λειτουργικών εξόδων 20% Ετήσια αύξηση της απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων 3% Στρατηγικοί αντικειμενικοί στόχοι Απόκτηση μεριδίου αγοράς 15% Δημιουργία γκάμας προϊόντων ανώτερης των ανταγωνιστών Απόκτηση κυρίαρχης θέσης όσον αφορά την τεχνολογία Βελτίωση της θέσης που κατέχει η εταιρεία σε σχέση με την εταιρική κοινωνική της ευθύνη 2.2. 2η φάση. Στοχοθέτηση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

17 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Μια εταιρεία που επιδιώκει και επιτυγχάνει στρατηγικά αποτελέσματα που αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα και τη δύναμη της στην αγορά είναι σε καλύτερη θέση να βελτιώσει τη μελλοντική της οικονομική απόδοση. Η βελτιωμένη στρατηγική απόδοση και η προαγωγή της οικονομικής απόδοσης απαιτεί την δημιουργία ενός ισόρροπου πίνακα στοχοθεσίας. Πρέπει επομένως η σύνταξη του πίνακα στοχοθέτησης να περιλαμβάνει τόσο οικονομικούς όσο στρατηγικούς στόχους οι οποίοι μεταξύ τους θα έχουν μια σχετική ισορροπία. Το μέγεθος της οικονομικής απόδοσης μιας εταιρείας είναι ένας ύστερος δείκτης που αντανακλά την επίδραση των προηγούμενων αποφάσεων της διοίκησης στην εξέλιξη της εταιρείας. Η ιστορική πορεία όμως δεν αποτελεί σταθερό παράγοντα για την πορεία της επιχείρησης στο μέλλον. Δεν μπορεί επομένως να αποτελεί το ιστορικό στοιχείο παράγοντα γραμμικής εξέλιξης για τα μελλοντικά στοιχεία της επιχείρησης. 2.2. 2η φάση. Στοχοθέτηση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

18 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Στον πίνακα στοχοθέτησης θα πρέπει να τοποθετούνται τόσο βραχυχρόνιοι όσο και μακροχρόνιοι αντικειμενικοί στόχοι. Αρχικά τοποθετούνται οι μακροχρόνιοι αντικειμενικοί στόχοι και έπειτα οι βραχυχρόνιοι αντικειμενικοί στόχοι. Η συμβολή των βραχυχρόνιων στόχων έγκειται στο γεγονός ότι όταν υπάρχει απόκλιση από την πιθανότητα επίτευξης των μακροχρόνιων στόχων, υπάρχει χρόνος για την επανατοποθέτησή τους προκειμένου να μην απομακρυνθεί η εταιρεία από τους μακροχρόνιους στόχους της. Βασική στρατηγική επιδίωξη της εταιρείας είναι η επίτευξη του φιλόδοξου στρατηγικού αντικειμενικού της στόχου. Μια εταιρεία εκφράζει στρατηγική επιδίωξη ή πρόθεση όταν προσπαθεί συνεχώς να εκπληρώσει έναν φιλόδοξο στρατηγικό αντικειμενικό στόχο, συγκεντρώνοντας όλη τη δύναμη των πόρων και των ανταγωνιστικών ενεργειών της για την επίτευξη αυτού του αντικειμενικού στόχου. 2.2. 2η φάση. Στοχοθέτηση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

19 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Απαραίτητη κρίνεται η ανάγκη για αντικειμενικούς στόχους σε όλα τα επίπεδα οργάνωσης. Η επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί, βραχυχρόνιους και μακροχρόνιους, δεν αποτελεί υποχρέωση μόνο μιας ομάδας. Αναφέρεται στο σύνολο της οργανωτικής δομής της εταιρείας και πρέπει όλοι να συμμετέχουν στην υλοποίησή τους. Απαραίτητο είναι το γεγονός ότι η στοχοθέτηση πρέπει να γίνεται από την κορυφή προς τη βάση. Η πράξη αυτή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί με την αντίθετη φορά. Η ανάγκη όμως ανατροφοδότησης υπάρχει και είναι απαραίτητη. 2.2. 2η φάση. Στοχοθέτηση. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

20 Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος
Τρίτη φάση διαδικασίας χάραξης και υλοποίησης στρατηγικής. Σχεδιασμός στρατηγικής. Τέταρτη φάση διαδικασίας χάραξης και υλοποίησης στρατηγικής. Εφαρμογή και υλοποίηση της στρατηγικής. Πέμπτη φάση διαδικασίας χάραξης και υλοποίησης στρατηγικής. Αξιολόγηση απόδοσης και εισαγωγή διορθωτικών ρυθμίσεων. Εταιρική διακυβέρνηση. Ο ρόλος του διοικητικού συμβουλίου στη διαδικασία χάραξης και υλοποίησης της στρατηγικής. Επιπλέον θα παρατεθούν παραδείγματα και θα γίνουν ασκήσεις σχετικά με τα ανωτέρω. Για το επόμενο μάθημα Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

21 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ.
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ


Κατέβασμα ppt "Επιχειρησιακή Στρατηγική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google