Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
2
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
3
Το Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου (Γυμνάσιο - Ενιαίο Λύκειο) ιδρύθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολ. Έτος Έχει την έδρα του στο Ρέθυμνο και δέχεται υποψηφίους μαθητές από όλο το Νομό Ρεθύμνου. Εφαρμόζει ωρολόγιο πρόγραμμα μεγάλης διδακτικής μέρας (έως 9 ώρες διδασκαλίας,από 8:15-15:00 είτε είναι στο 8ωρο, είτε στο 9ωρο για να εξυπηρετούνται τα παιδιά στη μετακίνηση τους με τα λεωφορεία). Το πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει το σύνολο των μαθημάτων που διδάσκονται στα ημερήσια γυμνάσια της χώρας και, επιπλέον μαθήματα μουσικής και αισθητικής παιδείας. Ειδικότερα, μεταξύ των άλλων, διδάσκονται: 2 Ξένες Γλώσσες σε επίπεδα: Αγγλική (υποχρεωτικά) και Γαλλική ή Γερμανική (κατ΄ επιλογή) Θεωρία και πράξη Ευρωπαϊκής Μουσικής Θεωρία και Πράξη Ελληνικής Παραδοσιακής και Βυζαντινής Μουσικής Ατομικό μάθημα επιλογής μουσικού οργάνου Ευρωπαϊκής ή Παραδοσιακής μουσικής: Όργανα Συμφωνικής Ορχήστρας, (Έγχορδα, πνευστά, κρουστά), Όργανα παραδοσιακής μουσικής (Λύρα, λαούτο, κ.α.) νυκτά όργανα (μαντολίνο, κιθάρα ) Υποχρεωτικά (Όργανα Αναφοράς) Πιάνο και Λύρα (σαν τοπικό παραδοσιακό έγχορδο).
4
Μουσικά σύνολα (Οργανοχρησία) Χορωδίες (Ευρωπαϊκή – Παραδοσιακή), Ορχήστρες (Ευρωπαϊκή – Παραδοσιακή), μικρότερα ορχηστρικά σύνολα ( π.χ. Body percussion, Μουσικής δωματίου, σύνολο πνευστών κ.α.) Μαθήματα Αισθητικής Παιδείας: Θέατρο, Καλλιτεχνικά και Ιστορία της Τέχνης. Μάθημα Ελεύθερης Έκφρασης ( για το Λύκειο) Εκδηλώσεις: Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του και του ετήσιου προγραμματισμού λειτουργίας του, το σχολείο διοργανώνει καλλιτεχνικές εκδηλώσεις (Συναυλίες, Εκθέσεις φωτογραφίας, Θεατρικές παραστάσεις κ.α. ), οι οποίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της μαθησιακής διαδικασίας και έχουν ως στόχο να προβάλλουν τα συλλογικά αποτελέσματα της προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτών. Προσωπικό: Το εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων του σχολείου επιλέγεται σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται από το Υ.Π.Ε.Π.Θ., τα οποία προβλέπουν αυξημένα τυπικά προσόντα για τους υποψήφιους (μεταπτυχιακές σπουδές, καλλιτεχνική και μουσική παιδεία). Μεταφορά: Γίνεται με μισθωμένα λεωφορεία, χωρίς επιβάρυνση για τους γονείς κηδεμόνες. Σίτιση: Στους μαθητές παρέχεται δωρεάν σίτιση, κατά τις μεσημεριανές ώρες. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ: οι αιτήσεις υποβάλλονται στη Δ/νση του σχολείου από τους γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών, από τα μέσα Μαΐου κάθε έτους. Η διαδικασία επιλογής διεξάγεται κατά το 2ο 15μερο του Ιουνίου, από επιτροπή επιλογής που συγκροτείται για το σκοπό αυτό, από το Υ.Π.Ε.Π.Θ. Θέματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι είναι η φωνητική, ρυθμική και ακουστική αντίληψη-ικανότητα. Τα αποτελέσματα ανακοινώνονται την ίδια μέρα αργά το μεσημέρι ή την επομένη. Απόφοιτοι: Οι απόφοιτοι του ενιαίου μουσικού Λυκείου συμμετέχουν κανονικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις και έχουν δικαίωμα εισαγωγής όχι μόνο στα Μουσικά τμήματα των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι, αλλά σε όλα τα τμήματα Ανώτατης και Ανώτερης εκπαίδευσης.
6
08-09-2016 08-09-16 Αλλαγές στο Γυμνάσιο
Το ΥΠ.Π.Ε.Θ. προχωρά σε νέο Προεδρικό Διάταγμα για το πλαίσιο λειτουργίας των γυμνασίων. Οι αλλαγές συνοψίζονται στα εξής σημεία: Α. Τα μαθήματα στο γυμνάσιο επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου. Αυτό διευκολύνεται από τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα (4) για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη). Αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (κοινή εξέταση των δύο κλάδων, της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία. Β. Η μετατόπιση της εστίασης του γυμνασίου από την εξεταστική διαδικασία στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία προωθείται και από ένα ακόμη μέτρο, τον χωρισμό του διδακτικού χρόνου σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Με το προηγούμενο καθεστώς το σχολείο βρισκόταν σε εξεταστικό πυρετό από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και μετά ξανά από τα μέσα Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Οι μαθητές/τριες έπρεπε να πιεστούν για να προετοιμαστούν σε 2 ή 3 ωριαία διαγωνίσματα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να επικεντρώνουν εκεί την προσπάθειά τους και να παραμελούν τη μελέτη και τις εργασίες των υπόλοιπων μαθημάτων της εβδομάδας αλλά και να παρουσιάζουν διασπασμένη προσοχή κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών που προηγούνταν κάθε διαγωνίσματος. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί, ιδίως των μονόωρων μαθημάτων, αναγκάζονταν να καταφεύγουν και σε συμπληρωματικά τεστ, επειδή δεν προλάβαιναν να αποκτήσουν καθαρή
7
εικόνα για τη συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στη μαθησιακή διαδικασία στην τάξη.
Με τον χωρισμό σε τετράμηνα επέρχονται οι εξής αλλαγές στην προηγούμενη εικόνα: Αφενός τα υποχρεωτικά διαγωνίσματα κάθε τετραμήνου μπορούν να διενεργηθούν με μεγαλύτερη άνεση, ένα ή δύο σε κάθε βδομάδα, αφού το χρήσιμο χρονικό διάστημα διπλασιάζεται (τουλάχιστον από τα μέσα Οκτωβρίου έως 20 Ιανουαρίου και από τέλη Ιανουαρίου έως 31 Μαϊου). Αφετέρου οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να γνωρίσουν καλά τους/τις μαθητές/τριες και να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη γνώμη σχετικά με την επίδοσή τους, αξιοποιώντας πολλαπλούς τρόπους αξιολόγησης, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε τόσα γραπτά τεστ. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας. Σχεδιάζεται δε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των εργασιών στη διαδικασία μάθησης και αξιολόγησης. Γ. Παράλληλα, η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους με το εξής μέτρο: Σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει είτε να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή είτε -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο. Αυτό το μέτρο είναι ταυτόχρονα μέτρο παιδαγωγικής και κοινωνικής πολιτικής, καθώς η σχολική αποτυχία είναι φαινόμενο που εμφανίζεται συχνότερα σε κοινωνικά στρώματα οικονομικά ασθενέστερα, που βέβαια δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά εξωσχολικά μαθήματα προετοιμασίας για τις επαναληπτικές εξετάσεις.
9
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Αυτές είναι οι αλλαγές που θα ισχύσουν στο Γυμνάσιο από τη σχολική χρονιά - Το σχολικό έτος του γυμνασίου διαιρείται σε δύο τετράμηνα αντί σε τρία τρίμηνα με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών/τριών. - Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων που αφιερώνεται στη διδασκαλία με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου). - Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις. - Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων. - Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο. - Για τα μαθήματα που δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο, θα εξετάζονται σε ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα το 2ο τετράμηνο ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.
10
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.