Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λιμάνι Πάτρας και προοπτική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λιμάνι Πάτρας και προοπτική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λιμάνι Πάτρας και προοπτική
Λιμάνι Πάτρας και προοπτική ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Μια από τις σημαντικότερες πύλες της χώρας και θεωρείται η κύρια Δυτική πύλη της προς την Αδριατική και τη Δυτική Ευρώπη. Το τρίτο λιμάνι της από πλευράς μεγέθους, μακράν βεβαίως των δύο πρώτων ( Πειραιά και Θεσ/κης). Εξυπηρετεί/υποστηρίζει την παραγωγική και οικονομική δραστηριότητα της κεντρικής και νότιας χώρας συνδέοντάς την με πλοία Ro-Ro με την κεντροδυτική Ευρώπη μέσω των λιμανιών της Αδριατικής. Title

2 Η Πάτρα και το λιμάνι σήμερα
Η Πάτρα και το λιμάνι σήμερα Περιλαμβάνει δύο διακριτά τμήματα ,το παλιό (βόρειο) και το νέο (νότιο) με προβληματική σύνδεση μεταξύ τους. Στο παλιό λιμάνι υπάρχουν 2700 μέτρα κρηπιδώματος, 12 νηοδόχοι και 2700 μέτρα κυματοθραύστης Στο νέο λιμάνι υπάρχουν 900 μέτρα κρηπιδώματα, 4 νηοδόχοι για πλαγιοδέτηση και 1200 μέτρα κυματοθραύστης Σύντομα παραλαμβάνεται η πέμτη νηοδόχος Εν τω μεταξύ βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ο σχεδιασμός για την οριστική παραχώρηση τμημάτων της χερσαίας ζώνης λιμένα, που δεν είναι αναγκαίες για τις λιμενικές δραστηριότητες, στην Πόλη.

3 Μεταφορική κίνηση Στοιχεία τελευταίας 10 ετίας
Η μεταφορική κίνηση , όπως εκφράζεται από τον όγκο (επιβάτες, φορτηγά και ασυνόδευτα ) παρουσιάζει κάμψη μετά το 2006,εντονότερα μετα το 2008 , ενώ φαίνεται να σταθεροποιείται την τελευταία διετία και να παρουσιάζει ισχνά αλλά ορατά σημάδια ανάκαμψης οσον αφορά τα φορτηγά και ιδίως τα ασυνόδευτα. Αντίστοιχη είναι η εικόνα των οικονομικών στοιχείων του ΟΛΠΑ Συμπέρασμα: Όπως προκύπτει από τα στοιχεία το λιμάνι την τελευταία 10ετία ακολουθεί φθίνουσα πορεία με τάση σταθεροποίησης και ασθενούς ανάκαμψης την τελευταία διετία.

4 Ωφείλεται: Στην προβληματική σύνδεση του λιμένα (και της Πάτρας) με το οδικό δίκτυο της χώρας. Στην απουσία σιδηροδρομικής σύνδεσης που αποτελεί την πεμπτουσία της συνδυασμένης μεταφοράς για κάθε λιμάνι. Στην ολοκλήρωση και λειτουργία της Εγνατίας (2007-9) που είχε ως αποτέλεσμα η transit κίνηση (βαλκανικών και ανατολικών χωρών) να εξυπηρετείται μέσω του λιμένα της Ηγουμενίτσας, που εξελίσσεται σε ανταγωνιστικός του λιμένα της Πάτρας. Στην οικονομική κρίση και Στις μέχρι πρότινος διαταραγμένες σχέσεις του Λιμένα με την Πόλη λόγω των διεκδικήσεων από αυτήν τμημάτων της ΧΖΛ.

5 ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΛΙΜΕΝΩΝ (1 )
ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΛΙΜΕΝΩΝ (1 ) Στο εθνικό λιμενικό σύστημα, κατατάσσεται στους λιμένες διεθνούς σημασίας, αποτελεί τη δυτική πύλη της χώρας και τη βάση για τη διαμόρφωση του Δυτικού Λιμενικού άξονα ώστε να διαδραματίσει το ρόλο του στη διακίνηση φορτίων, επιβατών, οχημάτων και την ανάπτυξη του τουρισμού και της κρουαζιέρας. Στο Ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, έχει ενταχθεί στο κεντρικό δίκτυο (core network) των Διευρωπαϊκών Μεταφορών Δικτύων και στο θαλάσσιο διάδρομο Αδριατικής – Ιονίου- Κύπρου (κομβικό σημείο του Orient/ East - Med Μultimodal Corridor).

6 ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΛΙΜΕΝΩΝ (2)
ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΛΙΜΕΝΩΝ (2) Στο εθνικό οδικό δίκτυο βρίσκεται στο κόμβο συνάντησης του δυτικού άξονα της χώρας (Ιόνια οδός ) με τον ΠΑΘΕ (μέσω της Ολυμπίας οδού). Στην οικονομία, υποστηρίζει προνομιακά την παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα (με την κεντροδυτική Ευρώπη ) της νότιας χώρας και του μεγαλύτερου παραγωγικού και καταναλωτικού της κέντρου, αυτό της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

7 Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(1)
Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(1) Ενίσχυση των θαλάσσιων και σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών από την ΕΕ, έναντι των οδικών. Στόχος στο εσωτερικό ευρωπαϊκό δίκτυο είναι, το 2030 το 30% των οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 300 Km να στραφούν σε άλλα μεταφορικά μέσα, όπως ο σιδηρόδρομος και τα πλωτά , το οποίο θα γίνει 50% μέχρι το 2050. Οι μεταφορές με τα θαλάσσια και σταθερής τροχιάς μέσα είναι οι οικονομικότερες ,ασφαλέστερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον και αποτελούν βασική κατεύθυνση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις μεταφορές

8 Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(2)
Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(2) Η ΕΕ συμπεριλαμβάνει τους λιμένες στα σχέδια των Μεταφορικών Διαδρόμων (που προβλέπονται από το άρθρο 46 του Κανονισμού 1315/2013 ) και ευνοεί στοχευμένες ενισχύσεις σε έργα μεταφορικών υποδομών , μεταξύ των οποίων είναι και οι λιμενικές, αξιοποιώντας το χρηματοδοτικό εργαλείο CEF (Connecting Europe Facility) .Παρ όλα αυτά δεν συμπεριελήφθη το λιμάνι της Πάτραςστον κατάλογο εργων του ΣΠΕΜ Το μεταφορικό δίκτυο , που συνδέει περιφέρειες εντός της ΕΕ πρέπει να παρέχει τη βασική υποδομή για πολυτροπικές (multimodal) επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Αυτό συνεπάγεται:

9 Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(3)
Ευρύτερο πλαίσιο εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών(3) Αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών με εμπορευματοκιβώτια (Containers) σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Η γεωγραφική θέση της χώρας μας παρέχει συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάδειξή της δυνητικά σε Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεταφορών και το λιμάνι της Πάτρας μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει ιδιαίτερα διακριτό ρόλο. Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις το λιμάνι του Πειραιά αναδεικνύεται σε κομβικό λιμάνι διαμετακόμισης της μεσογείου και της Ευρώπης. Δυνητικά ισχυροποιείται και το Λιμάνι της Πάτρας ως περιφερειακό- συμπληρωματικό του Πειραιά.

10 Διαγραφόμενες εξελίξεις στο μεσογειακό τουρισμό
Διαγραφόμενες εξελίξεις στο μεσογειακό τουρισμό Αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Μεσόγειο (κρουαζιέρα, θαλάσσιος τουρισμός, κ.λ.π) . Τα 6 εκατομμύρια τουριστών που διακινήθηκαν στη Μεσόγειο το 2000, έχουν γίνει ήδη 27. Η τάση προβλέπεται να συνεχισθεί Το λιμάνι και η Πάτρα μπορεί να διεκδικήσει να έχει συμμετοχή (μέρισμα) σ αυτή την ανθούσα δραστηριότητα. Απαιτούνται συντονισμένες δράσεις όλου του φάσματος των εμπλεκομένων με τον τουρισμό στην πόλη , η προβολή του τουριστικού προϊόντος και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

11 Επόμενη μέρα Το λιμάνι της Πάτρας , βρίσκεται σε κρίσιμο, κομβικό σημείο για την πορεία του και επιβάλλεται να σχεδιάσει την στρατηγική του για το μέλλον, σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση είναι παρούσα , προκειμένου να ανατάξει τη φθίνουσα πορεία του και να ανταποκριθεί στο ρόλο που του αναλογεί στην προσπάθεια για την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη στην ευρύτερη περιοχή.

12 Στρατηγική για την επόμενη μέρα
Η στρατηγική του σχεδιάζεται με βάση : τις διαγραφόμενες Ευρωπαϊκές εξελίξεις. τα όρια και τους περιορισμούς που το θεσμικό περιβάλλον επιβάλλει τις υφιστάμενες υποδομές και την προοπτική της κατασκευής και ολοκλήρωσης των αναγκαίων νέων υποδομών τη θέση του και τη χωρική του εμβέλεια (Πειραιάς…) τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του (LNG, κρουαζιέρα, δίκτυο υδατοδρομίων, αγκυροβόλιο mega yachts κλπ).

13 Θεσμικό περιβάλλον Ο ΟΛΠΑ Λειτουργεί ως μονομετοχική Α.Ε. του Δημοσίου
Με την υπογραφή των μνημονίων και την σύσταση του ΤΑΙΠΕΔ έγινε μεταβίβαση σε αυτό των μετοχών όλων των μεγάλων Οργανισμών Λιμένων της χώρας . Οι Οργανισμοί Λιμένων τελούν έκτοτε σε ένα καθεστώς «επιτηρούμενης λειτουργίας» που δεν ευνοεί τη λήψη αποφάσεων για επενδυτικές πρωτοβουλίες μεγάλης κλίμακας που να ωθούν σε αναπτυξιακές προοπτικές. Ο λόγος αυτός επιβάλει σύμπλευση πολιτικών, αυτοδιοικητικών και κοινωνικών δυνάμεων, ώστε να ισχυροποιηθούν οι διεκδικήσεις για τις νέες απολύτως αναγκαίες υποδομές.

14 Υφιστάμενες Υποδομές Επιβατηγό τμήμα νότιου λιμένα
Υφιστάμενες Υποδομές Επιβατηγό τμήμα νότιου λιμένα Γραμμές εξωτερικού με πλοία Ro-Ro (Γραμμή Αδριατικής-Ιονίου)

15 Υφιστάμενες υποδομές (2)
Υφιστάμενες υποδομές (2) Μεταφορές εμπορευμάτων (χύδην, υγρών, κ.λ.π) Αγκυροβόλιο μεγάλων τουριστικών σκαφών (mega yachts) Υποδοχή κρουαζιερόπλοιων

16 Υποδομές στο στάδιο ολοκλήρωσης
το επιβατηγό τμήμα του νότιου λιμένα. (5η νηοδόχος και κτίρια). Σύμφωνα με το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκληρώνονται τον Μάρτιο του 2017). η κατασκευή των παραγλαύκιων αρτηριών για τη σύνδεσή του με το οδικό δίκτυο της χώρας και, κυρίως, με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Κορίνθου και την Ιόνια οδό. Προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του .

17 Νέες Αναγκαίες Υποδομές (1)
εμπορικό τμήμα νότιου λιμένα

18 Εμπορικό τμήμα νότιου λιμένα (1)
Ωριμο από πλευράς μελετών και αδειών, δεν έχει προς το παρόν ενταχθεί σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης, (δεν συμπεριελήφθη στο «Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών » που συντάχθηκε και υποβλήθηκε στην Ε.Ε. το Νοέμβριο του 2014). Στρατηγικός στόχος του ΟΛΠΑ η κατασκευή του και σε αυτή την κατεύθυνση διερευνά τη ζήτηση και την τεκμηρίωση της βιωσιμότητας της επένδυσης για την ανάδειξη και στήριξη της αναγκαιότητας κατασκευής του. Μετά τις εξελίξεις στον Πειραιά αποκτά επείγοντα Χαρακτήρα γιατί υπάρχει ο κίνδυνος

19 Εμπορικό τμήμα νότιου λιμένα (2)
Απαιτείται η συνέργεια , η συνεργασία και η στήριξη του πολιτικού και κοινωνικού δυναμικού της πόλης για την διεκδίκηση της απολύτως αναγκαίας αυτής υποδομής που θα συγκεντρώσει τις βασικές λιμενικές δραστηριότητες στην περιοχή του νέου λιμένα. Απαιτείται η συνέργεια , η συνεργασία και η στήριξη του πολιτικού και κοινωνικού δυναμικού της περιοχής

20 Νεες αναγκαίες Υποδομές (2)
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα. Η έλλειψη αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμένα. Δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί η διέλευση της γραμμής μετά το σταθμό του Αγίου Διονυσίου , για την οποία εξετάζονται λύσεις σε συνδυασμό και με τις λειτουργίες της πόλης . Στρατηγικός στόχος του λιμανιού είναι να αποκτήσει μόνιμη οριστική και τη βέλτιστη (δυνατή) σύνδεση, η οποία θα εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο τρόπο τις λειτουργίες των χρηστών , την παραγωγική βάση και εμπορική κίνηση της περιοχής και της χώρας.

21 Σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα (1)
Δεν συμφωνούμε με τις λύσεις που έχουν προταθεί από διάφορες πλευρές για τερματισμό στην παρούσα φάση της σιδηροδρομικής γραμμής στον Άγιο Διονύσιο και σύνδεση με το εμπορικό τμήμα στο σημείο που είναι τώρα στη Βόρεια Λιμενολεκάνη, επειδή: Στόχος πρέπει να είναι η μεταφορά του εμπορικού τμήματος στη περιοχή του νότιου λιμένα με όλες τις θετικές επιπτώσεις που θα προκύψουν για την πόλη , με τη απελευθέρωση πρόσθετης χερσαίας ζώνης και την ανακούφιση του κυκλοφοριακού. Η αποφυγή της παραμονής επ αόριστον του εμπορικού τμήματος μπροστά από το κεντρικό ιστό της πόλης και η διάθεση σημαντικών κονδυλίων για την προσωρινή διευθέτηση (τόσο απο τον ΟΣΕ όσο και από το λιμάνι .

22 Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα(2)
Η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού με το εθνικό δίκτυο, θα του δώσει σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, αφού θα είναι το μοναδικό λιμάνι χώρας της ΕΕ κατά μήκος της ανατολικής ακτής του διαδρόμου της Αδριατικής με αξιόπιστη σιδηροδρομική σύνδεση, επομένως με δυνατότητα για συνδυασμένες μεταφορές. Σε αυτή την περίπτωση το λιμάνι της Πάτρας θα μπορεί να λειτουργήσει ως περιφερειακό- συμπληρωματικό και όχι ανταγωνιστικό σε εκείνο του Πειραιά. Αν γίνει ανάπτυξη και δημιουργία σύγχρονου και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου σε γειτονικές μας βαλκανικές χώρες με λιμάνια στην Αδριατική, πριν από τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πατρών , ίσως μειωθεί η αξία αυτού του συγκριτικού πλεονεκτήματος.

23 Σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα (3)
Ο τρόπος διέλευσης της νέας ΣΓΥΤ από το ιστορικό κέντρο της πόλης δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΟΛΠΑ. Στις αρμοδιότητες του ανήκει η εκτίμηση της αναγκαιότητας και η διατύπωση του αιτήματος να πραγματοποιηθεί η σύνδεση με το νέο λιμάνι στα πλαίσια της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου. Ο τρόπος βεβαίως διέλευσης της νέας Σ.Γ.Υ.Τ. απο το ιστορικό κέντρο αποτελεί στρατηγική επιλογή για το μέλλον και την προοπτική της. Καθορίζει βασικά πολεοδομικά χαρακτηριστικά σε βάθος 100ετίας τουλάχιστον. Η υπόγεια διέλευση επιτρέπει την ενιαία διαμόρφωση του Δημόσιου χώρου στο παραλιακό πρόσωπο του ιστορικού κέντρου της πόλης. Θεωρούμε ότι αποτελεί τη βέλτιστη λύση.

24 Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα(4)
Ο ΟΛΠΑ επιμένοντας στην οριστική λύση, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, και λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό χωροταξικό και πολεοδομικό πλαίσιο που ισχύει, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την μετά το ιστορικό κέντρο όδευση της γραμμής για την σύνδεση του νέου λιμένα με το τραίνο, σε συνδυασμό ή όχι με πιθανή αξιοποίηση και του ακινήτου της Π-Π. Ενδεικτικά, αναφέρονται στη συνέχεια εναλλακτικά σενάρια.

25 Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα(5)

26 Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα(6)

27 Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα(7)

28 Χωρική εμβέλεια Με νέες δραστηριότητες στο τομέα των μεταφορών, θα απευθυνθεί στην ευρύτερη περιοχή της ν.α. Ευρώπης και να ενταχθεί πραγματικά στα λιμάνια - σταθμούς του διεθνούς μεταφορικού δικτύου. Η λειτουργία του ως συμπληρωματικού λιμανιού του λιμένα Πειραιά στο μεταφορικό έργο και η σύνδεσή του με το Αττικό Εμπορευματικό Κέντρο, εξετάζεται, και εφ όσον επιτευχθεί μπορεί να αποτελέσει πρώτο βήμα σ αυτή την κατεύθυνση. Η δημιουργία Περιφερειακού Οργανισμού Λιμένων που θα ακολουθεί την γεωγραφική και διοικητική διαίρεση της χώρας, όπως προτείνει το ΔΣ της ΕΛΙΜΕ, εκτιμάται οτι θα λειτουργήσει θετικά.

29 Νέες δραστηριότητες (1)
Ανάπτυξη εγκαταστάσεων LNG στην ΝΑ Ευρώπη για τροφοδοσία των πλοίων Η ανάγκη χρήσης καθαρότερων καυσίμων στη κίνηση των μεταφορικών μέσων, οδηγεί και τα πλοία που κινούνται στη Μεσόγειο να αναζητήσουν νέα καύσιμα και να κατευθύνονται στη χρήση φυσικού αερίου, όπως σχετικές οδηγίες και κανονισμοί της ΕΕ καθορίζουν. Το λιμάνι της Πάτρας, για να μπορεί να ανταποκριθεί, όντας εκτός του ελληνικού δικτύου φυσικού αερίου, μελετά/ σχεδιάζει την δημιουργία σταθμού φυσικού αερίου τα ο οποίο θα τροφοδοτείται με πλοία , (Σταθμός Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου). .

30 Ανάπτυξη εγκαταστάσεων LNG στην ΝΑ Ευρώπη για τροφοδοσία των πλοίων (2)
Ο ΟΛΠΑ συμμετέχει στο «POSEIDON MED II, LNG BUNKERING PROJECT» ενταγμένο στο CEF ,προϋπ/μού 55 εκ €, (Επικεφαλής φορέας Δ.Ε.Π.Α. Α.Ε.) για την προετοιμασία ανάπτυξης υποδομών στην Αν. Μεσόγειο για τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η υποδομή μπορεί σε δεύτερο στάδιο να εξυπηρετήσει βιομηχανικές αι οικιακές χρήσεις.

31 ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΘΕΣΗΣ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΕΝΤΟΣ Χ
ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ-ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΘΕΣΗΣ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΕΝΤΟΣ Χ.Λ.Ζ. .

32 Νέες δραστηριότητες (2) Βελτίωση υποδομών κρουαζιέρας
Η βελτίωση των υποδομών υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων με στόχο και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια του Κύκλου Μεσόγειος – Αδριατική και τα μικρής απόστασης / διάρκειας κρουαζιέρα(Ιόνιο- Κορινθιακός), είναι αναγκαίο να συνδυασθεί με βελτιωμένο «προϊόν» για τους επισκέπτες κρουαζιέρας. Αυτό θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με φορείς/επιχειρήσεις της πόλης για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων – ελκυστικών στοιχείων της (μνημεία, αρχαιολογικά και θρησκευτικά, έργα και μουσεία, τοπία και αγορά, κ.λ.π.).

33 Νέες δραστηριότητες (3) Υδατοδρόμιο και Κεντρικός κόμβος Υδροπλάνων για την Δ. Ελλάδα - Ιόνιο
Έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες / βασικές υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου και την δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης των υδροπλάνων. Η διαδικασία λήψης των σχετικών αδειών βρίσκεται σε τελικό στάδιο. Με την λειτουργία του υδατοδρομίου, το λιμάνι θα ενταχθεί στο δίκτυο των περιοχών με «αεροπορική» σύνδεση, με τις επακόλουθες θετικές επιπτώσεις στη γενικότερη οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής.

34 Νέες δραστηριότητες (4) Αγκυροβόλιο μεγάλων τουριστικών σκαφών (Mega Yachts)
  Η υποδομή έχει ήδη ολοκληρωθεί για την αγκυροβολία μεγάλων τουριστικών σκαφών με τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις τροφοδοσίας σε όλες τις θέσεις με ηλεκτρικό ρεύμα και πόσιμο νερό, με παροχές υπηρεσιών παραλαβής αποβλήτων (απορρίμματα και λύματα) και τροφοδοσίας καυσίμων. Είναι υποδομή που τοποθετεί την Πάτρα στην «αγορά» των mega yachts, στους προορισμούς των μεγάλων τουριστικών σκαφών .

35 Νέες δραστηριότητες (5) Αξιοποίηση / εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων (Π-Π)
Το ακίνητο του πρώην βιομηχανικού συγκροτήματος της Π-Π που είναι στην ιδιοκτησία του ΟΛΠΑ , μελετάτε να αξιοποιηθεί, λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό πλαίσιο και τις ανάγκες/ λειτουργίες της πόλης .

36 Προοπτική Λιμένα (συνοπτικά)
Προοπτική Λιμένα (συνοπτικά) Ολοκληρωμένες λιμενικές και χερσαίες υποδομές και εξυπηρετήσεις Μοναδικό λιμάνι στη δυτική χώρα με σιδηροδρομική σύνδεση δηλαδή και δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών Επέκταση της χωρικής εμβέλειας στη ν.α. Ευρώπη μέσω συνεργασιών (π.χ. λιμάνι Περαιά) Διεύρυνση λιμενικών λειτουργιών (LNG, Υδροπλάνα, Mega Yachts) Σημαντικός τουριστικός προορισμός Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας !


Κατέβασμα ppt "Λιμάνι Πάτρας και προοπτική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google