Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ. H ΔΕΟ44 είναι ένα σύγχρονο και επίκαιρο μάθημα και χρειάζεται αντίστοιχες πηγές. Προσπαθήστε να κάνετε καλή έρευνα στο διαδίκτυο και να αντλείτε υλικό από ξένες δημοσιεύσεις, άρθρα και απόψεις οικονομολόγων ειδικά στο πεδίο της επιχειρηματικότητας και της καινοτομικότητας. ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

3 Την εισαγωγή την γράφουμε πάντα στο τέλος της εργασίας, δηλαδή αφού έχουμε αναπτύξει τα επιμέρους ερωτήματα, έτσι ώστε να δίνει πραγματική πληροφόρηση στον αναγνώστη για το τι θα ακολουθήσει. Μία μεγάλη παράγραφος σειρών είναι ικανοποιητική για εισαγωγή. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

4 Ο όρος επιχειρηματικότητα προέρχεται από το ρήμα «επιχειρώ» και αναφέρεται στην ικανότητα των ατόμων να δημιουργήσουν κάτι νέο, το οποίο εμπεριέχει αξία μέσω της ανάληψης σχετικού ρίσκου. Η αξία αυτή δημιουργείται από την ικανότητα του καινοτόμου επιχειρηματία να προβλέψει ευκαιρίες επένδυσης με σκοπό από την μια να δημιουργήσει ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και από την άλλη ευημερία και πρόοδο στην κοινωνία.(Κωνσταντέλου,2013). ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ

5 ο όρος “νεοφυής επιχείρηση”
Στο πλαίσιο της επιχειρηματικότητας, ο όρος “νεοφυής επιχείρηση” συνδέεται με μια εταιρική μορφή υλοποίησης μιας καινοτόμου ιδέας, χαρακτηριστικά της οποίας αποτελούν η ταχεία, δυναμική ανάπτυξή της, στηριζόμενη ως επί το πλείστον στην ψηφιακή τεχνολογία. Άλλωστε ο ρυθμός ανάπτυξής της την διαφοροποιεί από τις νεοσύστατες επιχειρήσεις. Για την υποστήριξη της ανάπτυξής τους απαιτείται η υιοθέτηση ενός κατάλληλου επιχειρηματικού μοντέλου, με σκοπό την εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης με ότι κίνδυνο/όφελος συνεπάγεται αυτό. Με βάση τις ανωτέρω θεωρήσεις θα μελετηθούν δύο περιπτώσεις νέων εταιρειών της MEZOURA και της ALOE VRA-HELLAS, για τις οποίες θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν την επιχειρηματική ευκαιρία, τα χαρακτηριστικά μιας νεοφυούς καθώς και τις πηγές χρηματοδότησής αλλά και τα κίνητρα διεθνοποίησης . ο όρος “νεοφυής επιχείρηση”

6 Όταν τα παραδοσιακά επαγγέλματα «ενώνονται» με τις νέες τεχνολογίες, τότε το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρον. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα στην περίπτωση της Mezoura. Μια καινοτόμο επιχείρηση, μέσω της οποία μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα πουκάμισο στα μέτρα του. Κι αν θέλει, μπορεί να πειραματιστεί ηλεκτρονικά… με τα υφάσματα και τα μεγέθη, μέσω του site της Mezoura. Πίσω από αυτή την ιδέα, υπάρχουν δύο ιδρυτές. Ο Γιάννης Στεφανίδης και ο Νίκος Πουλόπουλος. Οι δύο τους έχουν ακολουθήσει ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο, σε σχέση με τους περισσότερους startupers: κατάφεραν να αναπτύξουν την επιχείρηση τους, παίρνοντας μικρά ρίσκα και χωρίς να έχουν λάβει χρηματοδότηση μέχρι σήμερα. Θέμα 1

7 Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής ευκαιρίας;
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της επιχειρηματικής ευκαιρίας; Τεκμηριώστε εάν η επιχειρηματική ιδέα της Mezoura είναι επιχειρηματική ευκαιρία. ΕΡΩΤΗΣΗ 1α.

8 Για την απάντηση του ερωτήματος α, θα πρέπει να μελετήσετε τη θεωρία από το κεφάλαιο 3 του Α τόμου και ειδικότερα τις ενότητες 3.1. Επίσης η τεκμηρίωση απαιτεί και αναφορές στο Απόσπασμα 1 για τη Mezoura

9 Η μελέτη περίπτωσης αφορά την εταιρεία Mezoura
Η μελέτη περίπτωσης αφορά την εταιρεία Mezoura. Πρόκειται για μια νεοφυή επιχείρηση start-up , η οποία έχει ως αντικείμενο την πώληση πουκαμίσων κατά παραγγελία και με βάση τις προδιαγραφές που θέτει ο πελάτης. Το εγχείρημα γίνεται μέσω μιας εφαρμογής- επιχειρηματικού μοντέλου e-shop και site. Οι δύο ιδρυτές της Mezoura έχουν αναγνωρίσει μια ευκαιρία στον κλάδο της ένδυσης και της on-line λιανικής αγοράς και επιδιώκουν, χωρίς καμία εξωτερική χρηματοδότηση την αποκόμιση κέρδους από την προώθηση, ποιοτικών και εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών. Ενδεικτικά

10 Στη διεθνή βιβλιογραφία ως επιχειρηματική ευκαιρία αναφέρεται το σύνολο των συνθηκών του περιβάλλοντος που καθιστούν αναγκαία την παραγωγή ενός νέου προιόντος, που θα καλύψει μια καταναλωτική προσδοκία και απαιτεί την εκμετάλλευση της ευκαιρίας αυτής, μέσω μιας δεδομένης επιχειρηματικής δραστηριότητας (Κωνσταντέλου, 2013, σελ.79).

11 επιχειρηματική ευκαιρία
Μάλιστα, σύμφωνα με τον Timmons, (1997, σελ.27, στο Κωνσταντέλου, 2013, σελ.81), η επιχειρηματική ευκαιρία έχει τέσσερα διακριτά χαρακτηριστικά: ελκυστικότητα, διάρκεια, επικαιρότητα και σύνδεση με προϊόν ή υπηρεσία ή δραστηριότητα. επιχειρηματική ευκαιρία

12 Η τελευταία μπορεί να είναι μια σκέψη, η οποία όμως δεν είναι οπωσδήποτε ελκυστική, διαρκής, επίκαιρη ή συνδεδεμένη με αγαθό, υπηρεσία ή δραστηριότητα. Συνεπώς δεν είναι απαραίτητα ευκαιρία. Συμβαίνει άλλωστε συχνά όσο καλή κι αν είναι η ιδέα, να μην είναι σε θέση να καλύψει ως αναμένεται , μια ανάγκη, άρα αποτυγχάνει στην υλοποίησή της. Διαφορετική έννοια από αυτήν της επιχειρηματικής ευκαιρίας αποτελεί η έννοια της επιχειρηματικής ιδέας.

13 • Η προηγούµενη εµπειρία και επαγγελµατική τους πορεία – τα άτοµα που έχουν ήδη µια παρουσία σε έναν επαγγελµατικό χώρο ή γνωρίζουν καλά έναν κλάδο θεωρείται ότι έχουν µεγαλύτερη ευκολία να εντοπίσουν και να αναγνωρίσουν τις επιχειρηµατικές ευκαιρίες όταν αυτές εµφανίζονται. • Η ετοιµότητά τους να επεξεργαστούν τα ερεθίσµατα που δέχονται και να τα ερµηνεύσουν τη πιθανότητα να αποτελούν δυνητικές επιχειρηµατικές ευκαιρίες. • Οι κοινωνικές και επαγγελµατικές τους επαφές και γενικότερα η συµµετοχή τους σε κοινωνικά δίκτυα και οργανώσεις – τα άτοµα που έχουν εκτεταµένο δίκτυο γνωριµιών και επαφών, βρίσκονται περισσότερο εκτεθειµένα σε νέες ιδέες και έχουν περισσότερες πιθανότητες να εντοπίσουν πρώτοι τις ευκαιρίες που εµφανίζονται. Στο στάδιο της αναγνώρισης των επιχειρηµατικών ευκαιριών, πριν την εκδήλωση της επιχειρηµατικότητας, τα ακόλουθα χαρακτηριστικά και ιδιότητες των ατόµων θεωρείται ότι έχουν σηµαντικό ρόλο (Κωνσταντέλου, 2013, σελ.80-83):

14

15 επιχειρηματική ιδέα των ιδρυτών της Mezoura

16 ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ και τους στόχους του
ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Γιατί δημιουργεί ένα παράθυρο ευκαιρίας για την αποκόμιση κέρδους από ένα συγκεκριμένο κοινό – στόχο, το ανδρικό κοινό που φοράει και προτιμά τα χειροποίητα πουκάμισα, τα οποία μάλιστα μπορεί να σχεδιάσει και να παραγγείλει διαδικυακά. ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Η ιδέα της Mezoura βασίζεται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις, εξατομικεύοντας μια παραδοσιακή τεχνική – του ράφτη- ως στοιχείο ποιότητας μέσω της συγκεκριμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σχετικά με το χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε η ιδέα, η περίοδος που χρειάστηκε ήταν 6 μήνες από τη στιγμή που οι ιδρυτές της είχαν την σκέψη για το «ηλεκτρονικό ραφείο». ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ και τους στόχους του Η προηγούμενη εμπειρία των δύο ιδρυτών, του ενός στον χώρο της ένδυσης και του άλλου στον χώρο της τεχνολογίας ενίσχυσε την προοπτική και την εφαρμογή της ιδέας (Κωνσταντέλου, 2013, σελ.82). Η ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΤΩΝ να εκμεταλλευτούν την ιδέα εμπορικά Το ότι σκέφτηκαν κάτι θα μπορούσε να σημαίνει μια ωραία ιδέα. Οι δύο φίλοι ωστόσο κατάφεραν να σχηματοποιήσουν την σκέψη τους και να της δώσουν σάρκα και οστά παρέχοντας σε ένα κοινό στόχο ένα νέο είδος εξυπηρέτησης και ευκολίας στον τομέα της ένδυσής τους. Χωρίς ξένα κεφάλαια και με μεγάλη αποφασιστικότητα δείχνουν να χαρακτηρίζονται και από ετοιμότητα, κάτι που έκανε και το εγχείρημά τους υλοποιήσιμο σε μικρό χρονικό διάστημα. ****αυτά που ακολουθούν είναι ενδεικτικά. Εσείς συμπληρώστε και άλλα δικά σας σχετικά με τα χαρακτηριστικά που διακρίνετε στην ιδέα της Mezoura****

17 Συνοψίζοντας, η Mezoura
εμφανίζει χαρακτηριστικά επιχειρηματικής ευκαιρίας αφού είναι μια επιχειρηματική ιδέα που προσελκύει το ανδρικό κοινό, φαίνεται να προσδοκάται να διαρκέσει και στο μέλλον και ταιριάζει με τα προσωπικά χαρακτηριστικά των δύο επιχειρηματιών. Συνοψίζοντας, η Mezoura

18 1.β. Αναφέρετε τις πηγές ερεθισμάτων που συμβάλουν στην αναγνώριση επιχειρηματικών ευκαιριών. Ποιες από αυτές αναγνωρίζετε στην περίπτωση της επιχείρησης Mezoura;

19 Οι βασικότερες πηγές ερεθισμάτων οι οποίες χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση επιχειρηματικών ευκαιριών είναι σύμφωνα με τη βιβλιογραφία οι ακόλουθες (Κωνσταντέλου, 2013, σελ.79-80): Υλικό θα βρείτε στο κεφάλαιο 3 και ειδικότερα στους πίνακες 3.1 και , σελ.79-81και στο ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 1.

20 ΠΗΓΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΥΑΚΙΡΙΩΝ

21 Στην προκειμένη περίπτωση και με βάση το σχετικό ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 1,
οι πηγές που χρησιμοποίησαν οι δύο ιδρυτές της Mezoura είναι τόσο εσωτερικές όσο και εξωτερικές. Συγκεκριμένα, οι δύο φίλοι εντόπισαν το κενό της αγοράς στο custom online πεδίο και λόγω σχετικής εμπειρίας αλλά και διορατικότητας κατάφεραν μέσα σε 6 μήνες να εφαρμόσουν και το απαιτούμενο επιχειρηματικό μοντέλο. Σε επίπεδο εξωτερικών ερεθισμάτων, η κρίση και η ευρύτερη οικονομική κατάσταση της χώρας, όσο και οι παγκόσμιες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες συνέβαλαν στην απόφαση των 2 φίλων να επιχειρήσουν ηλεκτρονικά, με το εργαλείο Mezoura. Στην προκειμένη περίπτωση και με βάση το σχετικό ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 1,

22 Εσείς μπορείτε να αναλύσετε περαιτέρω αναφέροντας και άλλες βιβλιογραφικές πηγές, όπως αυτές που προτείνονται στα διάφορα κεφάλαια του τόμου Α, αλλά και με πληροφορίες από το site mezoura.com

23 1.γ. Αποτελεί η επιχείρηση Mezoura χαρακτηριστική περίπτωση νεοφυούς (start up) επιχείρησης; Τεκμηριώστε την απάντησή σας.

24 Στη διαθέσιμη βιβλιογραφία ο όρος νεοφυής
ορίζει εκείνη την επιχείρηση που συνδέεται με μεγάλη ανάπτυξη , προσανατολίζεται περισσότερο στην τεχνολογική ανάπτυξη και δημιουργεί μια νέα αγορά ή εξελίσσει με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο μια ήδη υπάρχουσα. Επιπλέον, διαθέτει τρία βασικά χαρακτηριστικά : Eίναι νέα Είναι καινοτόμος Έχει ταχεία ανάπτυξη ή έχει προοπτικές ταχείας ανάπτυξης

25 Η αρχική μορφή της επιχείρησης είναι προσωρινή, καθώς το επενδυτικό πλάνο που έχει καταρτισθεί προβλέπει την εξέλιξη της σε κανονική / τυπική επιχείρηση. Η μέση διάρκεια «ζωής» μιας Start Up είναι το ένα έτος καθώς σε δύο χρόνια το πολύ θα πρέπει να έχει αποκτήσει δομή και λειτουργίες κανονικής επιχείρησης. Ουσιαστικά, με την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να αποφασίσουν τι είδος νομική μορφή θα πάρει το εγχείρημά τους. Συνηθέστερες νομικές μορφές που υιοθετούν οι Start-Up είναι οι Ε.Π.Ε. και Ι.Κ.Ε. αν και έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν στη συνέχεια σε όλες τις άλλες εταιρικές μορφές. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται το προϊόν ή η υπηρεσία θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις ραγδαίας - δυναμικής ανάπτυξης. Φέρει ένα καινοτόμο στίγμα: o λόγος ύπαρξής της είναι να προσφέρει μια λύση σε συγκεκριμένο πρόβλημα ή μια επιθυμία των πελατών της και συνήθως σχετίζεται με προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας. Τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν μια επιχείρηση ως νεοφυή είναι τα ακόλουθα

26 https://www.espa.gr/el/Pages/Proclamati onsfs.aspx?item=2783 ,
panek-ananeosi-ton-erotiseon- apantiseon-toy-programmatos-neofyis- epiheirimatikotita , %9D%CE%95%CE%9F%CE%A6%CE%A5%CE %97%CE%A3%20%CE%95%CE%A0%CE%99 %CE%A7%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%97 %CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%9 A%CE%9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%9 1, rokirixeis.asp?id=15&cs= Στο βιβλίο σας δεν υπάρχει ειδική αναφορά στις νεοφυείς – start-up – επιχειρήσεις, γι΄αυτό θα πρέπει να αναζητήσετε αξιόπιστες βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές. Προσοχή προτιμήστε ορισμούς και αναφορές από προγράμματα επιδότησης και κρατικούς οργανισμούς όπως

27 Με βάση τα ανωτέρω η MEZOURA
δεν αποτελεί χαρακτηριστικά νεοφυή εταιρεία καθώς δεν έχει χρηματοδοτηθεί με κάποιον άλλο τρόπο πέραν της ίδιας συμμετοχής των εταίρων, υπάρχει ένα ήδη διαμορφωμένο επιχειρηματικό μοντέλο και δεν εμφανίζει ραγδαία και μεγάλη ανάπτυξη. Με βάση τα ανωτέρω η MEZOURA

28 Τα τελευταία χρόνια, γίνεται λόγος για τις θρεπτικές, αλλά και θεραπευτικές ιδιότητες της αλόης. Φαρμακοβιομηχανίες, βιομηχανίες τροφίμων και εταιρείες καλλυντικών σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούν το τζελ από το συγκεκριμένο φυτό, προκειμένου να παράγουν διάφορα προϊόντα. Για όλα αυτά ενημερώθηκαν, πριν από πέντε χρόνια ο κ. Γκίκας Μιχαήλος μαζί με τον αδελφό του Εμμανουήλ και αποφάσισαν, το 2013, να ιδρύσουν την εταιρεία Aloe Vera-Hellas, η οποία στις 30 Ιουνίου εγκαινίασε το πρώτο εργοστάσιο επεξεργασίας αλόης στην Ελλάδα και ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Θέμα 2

29 Ποιες άλλες μορφές χρηματοδότησης μπορεί να αξιοποιήσει η επιχείρηση Aloe Vera – Hellas, πέρα της εσωτερικής χρηματοδότησης, όταν περάσει στη φάση της ταχείας ανάπτυξης; Ποιες από αυτές θα συνιστούσατε κατά προτεραιότητα και γιατί; 2.α

30 Για να απαντήσετε στο παρόν ερώτημα θα πρέπει πρώτα να μελετήσετε το Απόσπασμα 2 και τη θεωρία από το κεφάλαιο 3, ενότητα 3.4, σελ Επίσης χρειάζεται να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα .

31 Οι πιο δημοφιλείς πηγές χρηματοδότησης
για μια επιχείρηση όπως η ALOE VRA-HELLAS είναι οι ακόλουθες (σελ ): • Προσωπικά κεφάλαια • Κεφάλαια συγγενών και φίλων • Επιχειρηματικοί άγγελοι (business angels) • Κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών υψηλού κινδύνου (venture capital) • Χρηματοδότηση μέσω αρχικής δημόσιας διάθεσης μετοχών μέσω χρηματιστηρίου • Τραπεζικός δανεισμός • Κρατικές ενισχύσεις Οι πιο δημοφιλείς πηγές χρηματοδότησης

32 ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

33

34

35 Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Aloe Vera-Hellas είναι μία νεοφυής επιχείρηση
που δραστηριοποιείται στον κλάδο της γεωργικής καλλιέργειας, οι βασικές πηγές χρηματοδότησης για παρόμοιες επιχειρήσεις, πέρα από τα ίδια κεφάλαια, είναι ο ιδιωτικός τομέας, κυρίως μέσω των θερμοκοιτίδων (incubator) και κεφαλαίων επιχειρηματικών συμμετοχών υψηλού κινδύνου (venture capital). Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Aloe Vera-Hellas είναι μία νεοφυής επιχείρηση

36 Σημαντικές, επίσης, πρωτοβουλίες χρηματοδότησης
έχουν γίνει με τη συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα αρχικά στάδια μίας επιχείρησης τα πρόσωπα του κοινωνικού κύκλου των ιδρυτών μπορεί να αποτελέσουν σημαντική πηγή χρηματοδότησης, όπως επίσης συχνά από τέτοιες ιδέες προσελκύονται business angels. Σημαντικές, επίσης, πρωτοβουλίες χρηματοδότησης

37 Στο πεδίο αυτό το κράτος μπορεί να προσφέρει χρησιμότητα
από την αποτελεσματική διαχείριση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και την κατανομή τους σε κλάδους και επιχειρήσεις δημιουργίας υψηλής προστιθέμενης αξίας. Ακόμη, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στη θεσμό του Crowdfunding, καθώς αφενός η διαδικασία είναι σχετικά απλή και αφετέρου οι δυνατότητες άντλησης κεφαλαίων υψηλές, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις απευθύνονται σε επενδυτές από κάθε γωνιά του πλανήτη. Στο πεδίο αυτό το κράτος μπορεί να προσφέρει χρησιμότητα

38 Ποια είναι τα κίνητρα που ωθούν την Aloe Vera- Hellas στη στρατηγική επιλογή της διεθνοποίησης; Ποιες προκλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην αγορά της Ρωσίας και της Γερμανίας (διαφορές- ομοιότητες στις δύο αγορές); Τεκμηριώστε την απάντησή σας. 2. β)

39 Υλικό για την απάντησή σας θα βρείτε στο κεφάλαιο 4 και ειδικά στην ενότητα 4.2, για τα θεωρητικά υποδείγματα που εξηγούν γιατί μια επιχείρηση διεθνοποιείται. Στο διαδίκτυο θα βρείτε πλούσιο υλικό για τεκμηρίωση με λέξεις κλειδιά «κίνητρα διεθνοποίησης επιχειρήσεων».

40 Κλασικά οικονομικά υποδείγματα
Οι πιο γνωστές από τις προσεγγίσεις που βασίστηκαν σε κλασικές υποθέσεις της οικονομικής θεωρίας ήταν η θεωρία της ανάπτυξης της επιχείρησης (Penrose 1959,1995) και η θεωρία του κύκλου ζωής του προϊόντος (Product Life Cycle) (Vernon 1966, 1979). Η εταιρική ανάπτυξη, οι νέες ευκαιρίες στην αγορά, και η ορθολογική συμπεριφορά στη λήψη αποφάσεων θεωρούνται κύριες κινητήριες δυνάμεις για τη διεθνοποίηση. Κλασικά οικονομικά υποδείγματα

41 θεωρία της ανάπτυξης της επιχείρησης Penrose
η ανάπτυξη μιας επιχείρησης οφείλεται τόσο σε εξωτερικούς όσο και σε εσωτερικούς παράγοντες. η ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί μέσω της διεθνοποίησης της επιχείρησης και την αξιοποίηση των νέων δυνατότητες που ανοίγουν οι διεθνείς αγορές, ή με τους όρους της Penrose, με την εξεύρεση νέων «παραγωγικών ευκαιριών» στο διεθνές περιβάλλον.   θεωρία της ανάπτυξης της επιχείρησης Penrose

42 Μέσω αυτού του μοντέλου, ο Vernon προσπαθεί να εξηγήσει την εμφάνιση του διεθνούς εμπορίου και των επενδύσεων αλλά και της διεθνοποίησης της επιχείρησης χρησιμοποιώντας την έννοια του κύκλου ζωής προιόντος. Η προσέγγιση του κύκλου ζωής προιόντος είναι ακόμη επίκαιρη στις υποθέσεις της, ιδίως εάν ληφθούν υπόψη οι διαφορές στους μισθούς και στο επίπεδο της τεχνολογίας σε διάφορα μέρη του κόσμου. Βέβαια, η σημασία της τεχνολογικής αλλαγής και της απορρύθμισης των αγορών δεν ελήφθησαν υπόψη στην αρχική μορφή του μοντέλου καθώς δεν ήταν τόσο έντονες την περίοδο σύλληψής του. Αλλά ούτε και η διάσταση της συμπεριφοράς και των αντιλήψεων του ίδιου επιχειρηματία στις διάφορες προκλήσεις είχε αξιολογηθεί ως σημαντική (Κωνσταντέλου, 2013, σελ.124 κ.ε). το μοντέλο του Vernon

43 Υποδείγματα συμπεριφοράς
H διεθνοποίηση θεωρείται ως µια περίπλοκη κοινωνική διαδικασία, η οποία επηρεάζεται από τις πολλές διαφορετικές τάσεις και απόψεις και τις κοινωνικές σχέσεις εντός και εκτός της επιχείρησης, αλλά και από τον τρόπο µε τον οποίο αυτές οι συµπεριφορές, απόψεις, και σχέσεις αλλάζουν. Η διεθνοποίηση µπορεί να συµβαίνει είτε σκόπιµα, µέσω του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης, είτε επειδή η επιχείρηση «παρασύρεται» προς αυτή την κατεύθυνση. Συχνά αποτελεί συνδυασµό πολλών δυνάµεων και κίνητρων. Συνδέεται επίσης µε το κοινωνικό σύστηµα όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση, την επιχειρησιακή κουλτούρα και την προηγούµενη ιστορία της, η οποία µπορεί να παρεµποδίσει ή να διευκολύνει τη διαδικασία της διεθνοποίησης. Υποδείγματα συμπεριφοράς

44 Το υπόδειγμα των δικτυωμένων επιχειρήσεων

45 Tο φαινόµενο της παγκοσµιοποίησης, οι ραγδαίες εξελίξεις σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας, και οι ασφυκτικές ανταγωνιστικές πιέσεις που βιώνουν οι επιχειρήσεις αποτελούν τα σηµαντικότερα κίνητρα που τις ωθούν από την έναρξη της λειτουργίας τους να επιζητούν τη εµπορικές συναλλαγές πέραν των εθνικών και περιφερειακών συνόρων. Το φαινόµενο αυτό είναι αρκετά πρόσφατο και σχετίζεται άµεσα µε την απελευθέρωση των αγορών, τη δηµιουργία νέων ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων στις παρυφές των παραδοσιακών κλάδων, και τη διάδοση των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Oι επιχειρήσεις που συστήνουν αυτό το υπόδειγµα είναι µικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως τηλεπικοινωνίες, υπολογιστές, υπηρεσίες πληροφορικής, υπηρεσίες διαδικτύου βιοτεχνολογία, κλπ. Το υπόδειγµα των «παγκοσµιοποιηµένων από την ίδρυσή τους επιχειρήσεων».

46 Για την περίπτωση της Aloe Vera-Hellas τα κίνητρα
που οδήγησαν στη στρατηγική επιλογή της διεθνοποίησης φαίνεται να δανείζονται στοιχεία από διάφορες θεωρίες και από διαφορετικά υποδείγματα. Συγκεκριμένα, η επιχείρηση επέλεξε να επεκταθεί σε νέες αγορές του εξωτερικού προκειμένου να : Πετύχει μεγαλύτερη εταιρική ανάπτυξη (κλασικό υπόδειγμα) οι νέες ευκαιρίες στην αγορά (κλασικό υπόδειγμα) η ορθολογική συμπεριφορά στη λήψη αποφάσεων (κλασικό υπόδειγμα) Εξασφαλίσει ένα μεγαλύτερο κοινό- στόχο, άρα και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς (θεώρηση Penrose) Δικτυωθεί με επιχειρήσεις (στη Ρωσία και στη Γερμανία), που θα συμβάλουν στην προώθηση της αλόης διεθνώς (υπόδειγμα δικτυωμένων επιχειρήσεων0 Επιτύχει οικονομίες κλίμακας μέσω της μαζικής παραγωγής και προώθησης (Μοντέλο Vernon). Για την περίπτωση της Aloe Vera-Hellas τα κίνητρα

47 Όσον αφορά τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση με την παρουσίας της στις χώρες Ρωσία και Γερμανία , αυτές αφορούν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά των δύο αγορών (Κωνσταντέλου, 2013, σελ ):

48 Ενδεικτικά 7,ypex-efkairies-gia-tis-ellinikes-epicheiriseis- stin-agora-tis-ros.html και 36_INFO_BULLETIN_DOUGH_FROZEN_FOOD. pdf Το μεγάλο μέγεθος της Ρωσίας και της αγοράς της, καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική την ανάπτυξη εμπορικών συναλλαγών και επιχειρηματικής συνεργασίας σε διάφορους τομείς Η Γεωργία και η παραγωγή και επεξεργασία τροφίμων και ποτών: Λόγω ανεκμετάλλευτων πρώτων υλών και ύπαρξης καλής ποιότητας, αλλά μη τυποποιημένων, γεωργικών προϊόντων (λαχανικών, φρούτων και κρασιού) ο τομέας παραγωγής και επεξεργασίας τροφίμων παρουσιάζει ευκαιρίες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής, οι Ρώσοι καταναλωτές φαίνεται να δίνουν εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στη γεύση και λιγότερο στην τιμή του προϊόντος ενώ αναγνωρίζουν και το brand του εκάστοτε προϊόντος. Για να τεκμηριώσετε θα πρέπει να κάνετε έρευνα για τις δύο αγορές στο διαδίκτυο και να καταλήξετε στις πιο σημαντικές διαφορές τους, που θα αποτελούν και προκλήσεις για την εταιρεία.

49 Στην αγορά της Ρωσίας, υπάρχουν και πολλές προκλήσεις τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να εισέλθουν στην αγορά. Τέτοιες είναι για παράδειγμα, η αυξημένη γραφειοκρατία και η πολυπλοκότητα της νομοθεσίας σε τομείς που επηρεάζουν τη λειτουργία και δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης όπως π.χ. η πιστοποίηση προϊόντων, η έκδοση αδειών, οι καθυστερήσεις των τελωνείων, οι πολυπλοκότητες της νομοθεσίας αναφορικά με το φορολογικό καθεστώς, το μη ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Δύσκολο σημείο αποτελεί η ανεύρεση των κατάλληλων συνεργατών (π.χ. εισαγωγέα, συνεργάτη αλλά και «διαχειριστής»), ο οποίος να γνωρίζει αγγλικά, τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και τις διεθνείς επιχειρηματικές πρακτικές. Προκειμένου να επιλεγεί μια ρωσική εταιρεία για συνεργασία, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος φερεγγυότητας από ξένες τράπεζες εγκατεστημένες στην εδώ αγορά, προς αποφυγή προβλημάτων που σχετίζονται με την έλλειψη ρευστότητας κλπ. Προκλήσεις

50 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Συνοψίστε σε μικρή έκταση όσα αναπτύξατε παραπάνω στα ερωτήματα.

51 ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Ευχαριστώ πολύ


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΣΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google