Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα» «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα» 2009-10 Μαρία Μουντρίδου Επίκουρη καθηγήτρια mariamou@otenet.grmariamou@otenet.gr | mariam@aspete.grmariam@aspete.gr

2 Γιατί να χρησιμοποιηθούν εργαλεία λογισμικού; Βελτιωμένη παραγωγικότητα Βελτιωμένη εμφάνιση Βελτιωμένη ακρίβεια Μεγαλύτερη υποστήριξη της αλληλεπίδρασης

3 Εργαλεία παραγωγικότητας Επεξεργαστές κειμένου Υπολογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων Spreadsheets Word Processing Databases

4 Επεξεργαστές κειμένου Σχετικό πλεονέκτημα Εξοικονόμηση χρόνου Καλύτερη εμφάνιση Διαμοιρασμός εγγράφων

5 Επεξεργασία κειμένου στην τάξη Παραγωγικότητα του εκπαιδευτικού Διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες Διαδικασίες συγγραφής Δυναμικά ομαδικά έργα Ατομικές ασκήσεις γλώσσας, γραφής και ανάγνωσης Ενθάρρυνση της γραπτής έκφρασης σε όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος

6 Υπολογιστικά φύλλα Σχετικό πλεονέκτημα Εξοικονόμηση χρόνου Δημιουργία (πληροφοριακών) πινάκων Απάντηση σε ερωτήσεις «τι θα συμβεί εάν…;» Κίνητρο

7 Υπολογιστικά φύλλα στην τάξη Παραγωγικότητα του εκπαιδευτικού Τήρηση βαθμών Προϋπολογισμοί Παρουσιολόγια Λίστες ελέγχου αξιολόγησης της επίδοσης

8 Υπολογιστικά φύλλα στην τάξη Διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες Επιδείξεις μαθηματικών εννοιών Έργα των μαθητών Υποστήριξη της επίλυσης προβλημάτων Αποθήκευση και ανάλυση δεδομένων Παρακολούθηση βαθμών (από τον ίδιο τον μαθητή)

9  Χρήση Γεννητριών Υλικού: Γεννήτριες Τεστ, Φύλλων Εργασίας και Παζλ  Χρήση Εργαλείων Σχεδιασμού και Οργάνωσης: Καταιγισμός Ιδεών και Εργαλεία Εννοιολογικής Χαρτογράφησης  Χρήση Εργαλείων Έρευνας και Αναφοράς: Ηλεκτρονικές Εγκυκλοπαίδειες

10 Γεννήτριες Υλικού: Γεννήτριες τεστ, φύλλων εργασίας και παζλ Συνήθεις δυνατότητες: Διαδικασίες δημιουργίας τεστ (ερωτήσεων διαφόρων τύπων) Τυχαία παραγωγή τεστ Επιλογή ερωτήσεων βάσει κριτηρίων Κλειδί για τις απαντήσεις Εξέταση και βαθμολόγηση στον υπολογιστή Hot Potatoes (http://hotpot.uvic.ca/)http://hotpot.uvic.ca/

11 Εργαλεία Σχεδιασμού και Οργάνωσης: Καταιγισμός ιδεών και εργαλεία εννοιολογικής χαρτογράφησης Οι εννοιολογικοί χάρτες αποτελούν μια μορφή επικοινωνίας που έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την αναπαράσταση των σχέσεων που υπάρχουν ανάμεσα στις έννοιες που δομούν ένα συγκεκριμένο θέμα. Ένας εννοιολογικός χάρτης αποτελείται από έννοιες οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με λέξεις ή φράσεις που περιγράφουν τη σχέση που τις συνδέει. Inspiration (www.inspiration.com)www.inspiration.com Cmap Tools (http://cmap.ihmc.us)http://cmap.ihmc.us

12 Επιλέγουμε το παρακάτω κείμενο που αναφέρεται σε πέντε στάδια του κύκλου του νερού (από το βιβλίο «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» της ΣΤ΄ Δημοτικού, 2004). «Το νερό στις λίμνες, τα ποτάμια και τις θάλασσες εξατμίζεται καθώς θερμαίνεται από τον Ήλιο. Στη συνέχεια οι υδρατμοί συμπυκνώνονται και σχηματίζουν σύννεφα. Όταν η συμπύκνωση γίνεται κοντά στην επιφάνεια της γης, δημιουργείται ομίχλη. Τα σύννεφα γίνονται όλο και πιο πυκνά και μεταφέρονται από τον άνεμο σε διάφορες περιοχές. Το νερό πέφτει πάλι στη γη με τη μορφή χαλαζιού, χιονιού ή βροχής ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Το νερό ρέει στα ποτάμια και μέσα στο έδαφος και καταλήγει πάλι στη θάλασσα και στις λίμνες». Από τους μαθητές ζητάμε να σχεδιάσουν ένα εννοιολογικό χάρτη με θέμα τον κύκλο του νερού (υδρολογικός κύκλος). Τις απαραίτητες έννοιες – κόμβους καθώς και τις λέξεις ή φράσεις – συνδέσμους θα πρέπει να τις αναζητήσουν μέσα από το συγκεκριμένο κείμενο. Κάθε ομάδα μαθητών φτιάχνει το δικό της χάρτη. Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα που αποκαλύπτει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται το φαινόμενο μια ομάδα. Πηγή: http://www.dapontes.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=46http://www.dapontes.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=46

13 Εργαλεία Έρευνας και Αναφοράς: Ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες Δυνατότητες αναζήτησης Πολυμεσικά υλικά Υπερσύνδεσμοι Microsoft Encarta (http://encarta.msn.com/)http://encarta.msn.com/ Britannica (http://www.britannica.com/)http://www.britannica.com/


Κατέβασμα ppt "ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google