Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈβειρὼν Αβραμίδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας
2
Βασικοί όροι. ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ: Η παράσταση των εννοιών και των καταστάσεων ενός γνωστικού αντικειμένου μέσω του εργαλείου. P. Rabardel, P. Béguin: Designing for instrument-mediated activity ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ: Ο βαθμός στον οποίο μία δραστηριότητα υπερβαίνει τις δυνατότητες των στατικών εργαλείων (Χ. Κυνηγός) ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Mary Kalantzis and Bill Cope Ο Εκπαιδευτικός ως Σχεδιαστής: Η Παιδαγωγική στην Εποχή των Νέων Ψηφιακών Μέσων ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ: Λογισμικό που επιτρέπει τον πειραματισμό και την διερεύνηση. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ: Λογισμικό σχεδιασμένο με στόχο την υποστήριξη διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης.
3
Εκπαιδευτικά λογισμικά. 1) Απλές πηγές πληροφόρησης Πηγές στο Διαδίκτυο, οργανωμένες με μορφή «εγκυκλοπαίδειας», λεξικών, ευρετηρίων, «θησαυρών» (http://www.wikipedia.org). Βάσεις δεδομένων (http://www.eric.ed.gov/). Ψηφιακές βιβλιοθήκες, εξειδικευμένες πύλες. Θεματικοί ή εξειδικευμένοι ιστόχωροι. 3) Λογισμικά διδασκαλίας Πρόκειται συνήθως για μία λειτουργική σύνδεση πολυμέσων (video, παρουσιάσεις ppt, διαδραστικά applets, ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης. Πρόκειται συνήθως για μία λειτουργική σύνδεση πολυμέσων (video, παρουσιάσεις ppt, διαδραστικά applets, ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης. Είναι λογισμικά προσανατολισμένα στην εξατομικευμένη μάθηση ή μάλλον στην αυτοδιδασκαλία. Παράδειγμα το λογισμικό Λογομάθεια του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου. Είναι λογισμικά προσανατολισμένα στην εξατομικευμένη μάθηση ή μάλλον στην αυτοδιδασκαλία. Παράδειγμα το λογισμικό Λογομάθεια του Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου. 2) Εργαλεία γενικής χρήσης : Εκπαιδευτικές χρήσεις των λεγομένων «γενικών εφαρμογών» (εφαρμογών γραφείου). π.χ Google docs.
4
Εκπαιδευτικά λογισμικά. 4) Λογισμικά πρακτικής εξάσκησης. (Drill & practice) Είναι τα πλέον δημοφιλή και διαδεδομένα καθώς είναι απλά. Είναι λογισμικά προσανατολισμένα στην απόκτηση ειδικών δεξιοτήτων, στην απομνημόνευση. Είναι λογισμικά προσανατολισμένα στην απόκτηση ειδικών δεξιοτήτων, στην απομνημόνευση. 5) Περιβάλλοντα διαχείρισης πολυμεσικού υλικού και δημιουργίας απλών εφαρμογών παρουσίασης. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται απλά περιβάλλοντα παρουσίασης, όπως το Impress ή το PowerPoint. 6) Ανοιχτοί μικρόκοσμοι Είναι τα πλέον σημαντικά εκπαιδευτικά λογισμικά. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το Αβάκιο (http://etl.ppp.uoa.gr/_content/download/index_download.htm). Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται μερικά γνωστά λογισμικά Δυναμικής Γεωμετρίας (Cabri, Geometer’s Sketchpad, Geogebra), Άλγεβρας και Αριθμητικής. Λογισμικά Φυσικής (Interactive Physics, Modelus)
5
Τα βασικά ψηφιακά εργαλεία διδακτικής αξιοποίησης. MOODLE ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ – ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΦΟΥΣ BLOGS
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.