Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος Εαρινό εξάμηνο 2015 1η εβδομάδα: Αρχές Αξιολόγησης – Κοινές διαδικασίες Αξιολόγησης (σελ. 15-107) 2η εβδομάδα: Η αξιολόγηση των διαταραχών της άρθρωσης και των φωνολογικών διαταραχών (σελ. 111-135) 3η εβδομάδα: Η αξιολόγηση των διαταραχών του λόγου σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας (σελ. 141-231) 4η εβδομάδα: Διαταραχές ροής ομιλίας – εξελικτικός τραυλισμός (σελ. 233-273) 5η εβδομάδα: Η αξιολόγηση των επίκτητων διαταραχών του λόγου, των νευρογενών κινητικών διαταραχών ομιλίας (δυσαρθρία και απραξία) (σελ. 277-359) 6η εβδομάδα: Διαταραχές κατάποσης – δυσφαγία (σελ. 363-387) 7η εβδομάδα: Αξιολόγηση ατόμων με πολιτιστικές και γλωσσολογικές διαφορές (σελ. 391-443) 8η εβδομάδα: Ο ερευνητικός ρόλος του λογοθεραπευτή σχετικά με την αξιολόγηση (σελ. 445-473) 9η εβδομάδα: Επαναλήψεις

2 ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Στεφοπούλου Μαρία-Κορίνα, MSc SLT Πανεπιστημιακή Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας Βιβλίο: ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, Δρ Καμπανάρου Μαρία, Εκδόσεις Έλλην

3 Τι είναι η λογοθεραπεία; Επιστήμη που ασχολείται με: πρόληψη, αξιολόγηση, διάγνωση, θεραπεία, μελέτη ανθρώπινης επικοινωνίας σε παιδιά-ενήλικες

4 Αξιολόγηση Διαδικασία που εξετάζει και καθορίζει τα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες και τις ανάγκες ενός ατόμου Υπάρχει πρόβλημα; Πού; Πόσο; Ποιες οι επιπτώσεις; Βοηθάει στο σχεδιασμό της θεραπείας (στόχοι, διαδικασίες, χρονοδιάγραμμα) Η αξιολόγηση διαφέρει ανάλογα με το πρόβλημα, τον πελάτη και τον κλινικό Αξιολόγηση => Διάγνωση / Διαφοροδιάγνωση

5 Μοντέλα αξιολόγησης Ιατρικό μοντέλο Περιγραφικό-αναπτυξιακό μοντέλο Μοντέλο συστημάτων

6 Σκοπός της Αξιολόγησης Εκτίμηση (screening) Διάγνωση ή Διαφοροδιάγνωση Στόχοι παρέμβασης Παρακολούθηση / καταγραφή προόδου

7 Περιοχές Αξιολόγησης Λόγος/Γλώσσα Ομιλία Ροή Φωνή Ακοή Κατάποση Μη λεκτική επικοινωνία Επιπρόσθετα: Νοητική Ικανότητα Ανάγνωση/γραφή Κινητικότητα Κοινωνικο/συναισθη- ματικό/συμπεριφορι στικός τομέας

8 ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Τεστ Ανίχνευσης (screening test) Ψυχομετρικές δοκιμασίες Τεστ με τυπικούς βαθμούς (νόρμες)-πάντα σταθμισμένα

9 Χαρακτηριστικά σταθμισμένων τεστ Εγκυρότητα (validity) Αξιοπιστία (Reliability)

10 Κοινές Διαδικασίες Αξιολόγησης Λήψη Ιστορικού Στοματοπροσωπικός Έλεγχος Ακοολογικός Έλεγχος Διαδοχοκίνηση Δείγμα λόγου-ομιλίας-φωνής Ανάγνωση


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ Διδάσκουσα: ΣΤΕΦΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΚΟΡΙΝΑ, MSc SLT Πανεπιστημιακός Υπότροφος τμ. Λογοθεραπείας- ΤΕΙ Δυτικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google