Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΓοργοφόνη Μητσοτάκης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Η Πληροφορική ή οι Τ.Π.Ε. στο εκπαιδευτικό σύστημα 09.03.2016
2
Η ένταξη της Πληροφορικής ή των ΤΠΕ, στο εκπαιδευτικό σύστημα, πραγματοποιούνται συναρτήσει:Η ένταξη της Πληροφορικής ή των ΤΠΕ, στο εκπαιδευτικό σύστημα, πραγματοποιούνται συναρτήσει: α. προγράμματος σπουδών, β. επιπέδου εκπαίδευσης, γ. διδακτικών + γνωστικών στόχων, δ. οικονομικών, πολιτικών + κοινωνικών συγκυριών, ε. επιπέδου τεχνολογικής ανάπτυξης, στ. φιλοσοφικών + ιδεολογικών θεωρήσεων των πρωτεργατών της ένταξης
3
Χρονολογική εξέλιξη της εισαγωγής των τεχνολογιών και της πληροφορικής στην εκπαίδευση η περίοδος της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και των διδακτικών μηχανών (πριν το 1970) η Πληροφορική προσέγγιση (1970-1980) η Πληροφορική ως μέσο και ως αντικείμενο εκπαίδευσης (1980-1989) οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών ως μέσο διδασκαλίας της μάθησης (μετά το 1990)
4
Η πρώτη ή εισαγωγική φάση πριν το 1970 Πρόδρομος όλων των σταδίων Πρώτη προσπάθεια εισαγωγής + ένταξης των διάφορων media + τεχνολογιών στην εκπαίδευση
5
Πρωταρχικές μορφές : Πίνακας, διαφανοσκό π ιο Χρήσεις υ π αρχουσών τεχνολογιών και συσκευών για εκ π αιδευτικούς σκο π ούς (π. χ. ράδιο, τηλεόραση, κλ π.) Δημιουργία ειδικών τεχνολογιών και συσκευών : π ρογραμματισμένη διδασκαλία, διδακτικές μηχανές, προγραμματισμένα βιβλία
6
Οι διδακτικές μηχανές είναι δημιούργημα της σχολής του συμπεριφορισμού Είναι η πρώτη αμιγής εφαρμογή της εκπαιδευτικής τεχνολογίας Αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού κινήματος που χρησιμοποιεί ως κύρια διδακτική στρατηγική την προγραμματισμένη διδασκαλία (programmed instruction)
7
Προγραμματισμένη διδασκαλία διδακτική στρατηγική παρουσιάζει την πληροφορία με γραμμικό τρόπο και μικρά βήματα καθένα από τα οποία απαιτεί μία απάντηση από το μαθητή Βασική ιδέα: η εξατομίκευση της διδασκαλίας
8
Εκπαιδευτική τηλεόραση Η χρήση τηλεο π τικών π ρογραμμάτων στην υ π ηρεσία της εκ π αίδευσης μειονέκτημα ; Η έλλειψη αλληλε π ίδρασης
9
1. Εισαγωγική ενότητα 2. Παρουσίαση π ληροφορίας 6. Τέλος ενότητας 5. Ανατροφοδότησ η ή π ρόσθετες π ληροφορίες 4. Έλεγχος α π άντησης 3. Ερώτηση ( σύστημα ) + Α π άντηση ( χρήστης ) προγραμματισμένο βιβλίο / διδακτική μηχανή
10
Διδακτικές μηχανές Ο πρόγονος των υπολογιστών στην εκπαίδευση Παράδειγμα: Μηχανή για τη διδασκαλία της αριθμητικής
11
Η δεύτερη φάση (1970-1980) Το πρώτο καθαρά πληροφορικό στάδιο Εκθέσεις ειδικών σχετικά με την πληροφοριοποίηση (information) της κοινωνίας και τις επιπτώσεις της στην εκπαίδευση
12
Το 1970-Άμστερνταμ: 1 η παγκόσμια συνάντηση οργανώνεται από την IFIP (International Federation of Information Processing) με θέμα τους υπολογιστές στην εκπαίδευσηΤο 1970-Άμστερνταμ: 1 η παγκόσμια συνάντηση οργανώνεται από την IFIP (International Federation of Information Processing) με θέμα τους υπολογιστές στην εκπαίδευση 1971-Παρίσι: 1 ο παγκόσμιο σεμινάριο υπό την αιγίδα του οργανισμού οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), με θέμα την εισαγωγή της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση1971-Παρίσι: 1 ο παγκόσμιο σεμινάριο υπό την αιγίδα του οργανισμού οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), με θέμα την εισαγωγή της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Το πρακτικό αποτέλεσμα όλης της περιόδου αυτής χαρακτηρίζεται κυρίως από τη μάθηση για τους υπολογιστές παρά τη μάθηση με τους υπολογιστέςΤο πρακτικό αποτέλεσμα όλης της περιόδου αυτής χαρακτηρίζεται κυρίως από τη μάθηση για τους υπολογιστές παρά τη μάθηση με τους υπολογιστές Πιλοτικές εφαρμογές, κυρίως σε επίπεδο λυκείωνΠιλοτικές εφαρμογές, κυρίως σε επίπεδο λυκείων Πολύ λίγα σχολεία εισήγαγαν υπολογιστές (κατά τη διάρκεια όλης της δεκαετίας)Πολύ λίγα σχολεία εισήγαγαν υπολογιστές (κατά τη διάρκεια όλης της δεκαετίας)
13
Υπήρχε όμως έλλειψη εκπαιδευτικού λογισμικούΥπήρχε όμως έλλειψη εκπαιδευτικού λογισμικού Λίγα λογισμικά κυρίως προσομοίωσης ήταν άξια λόγου ώστε να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά μέσα στην τάξηΛίγα λογισμικά κυρίως προσομοίωσης ήταν άξια λόγου ώστε να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά μέσα στην τάξη Η πλειονότητα του λογισμικού ήταν τύπου ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής multiple choice, και συστήματα πρακτικής εξάσκησης και εφαρμογήςΗ πλειονότητα του λογισμικού ήταν τύπου ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής multiple choice, και συστήματα πρακτικής εξάσκησης και εφαρμογής Κύρια εφαρμογή των υπολογιστών στη μαθησιακή διαδικασία = τα αλληλεπιδραστικά ηλεκτρονικά βιβλία, interactive textbooksΚύρια εφαρμογή των υπολογιστών στη μαθησιακή διαδικασία = τα αλληλεπιδραστικά ηλεκτρονικά βιβλία, interactive textbooks Παράλληλα με τις παραπάνω προσπάθειες αλλά με ένα εντελώς διαφορετικό παιδαγωγικό και μαθησιακό προσανατολισμό, εφαρμόστηκε σε πολλά σχολεία εκείνη την περίοδο η γλώσσα προγραμματισμού Logo
14
Μάθηση του Προγραμματισμού: –Ο υπολογιστής και οι γλώσσες προγραμματισμού (γλώσσα Logo & Basic ) Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή (Δι.Β.Υ.) : ο υπολογιστής ως διδακτικό εργαλείο και εργαλείο μάθησης Computer Assisted Instruction (CAI) Computer Assisted Learning (CAL)
15
H π λειονότητα των εκ π αιδευτικών π ρογρα μμ άτων Δ ι.B.Y. περιείχε… H π λειονότητα των εκ π αιδευτικών π ρογρα μμ άτων Δ ι.B.Y. περιείχε… – π ρογρά μμ ατα καθοδήγησης (tutorials) και π ρογρά μμ ατα εξάσκησης και π ρακτικής εφαρ μ ογής (drill and practice) – Λογισ μ ικά π ροσο μ οιώσεων (π ολύ λίγα ) – Πιλοτικές εφαρ μ ογές ( κυρίως σε ε π ί π εδο λυκείων )
16
Επιστέγασμα 2ηςφάσης «Πληροφορική προσέγγιση»«Πληροφορική προσέγγιση» Κύριος προσανατολισμός = α. διδασκαλία του προγραμματισμού και β. προσπάθεια ανάπτυξης συστημάτων διδασκαλίας με τη βοήθεια υπολογιστή (Δι.Β.Υ.)-Computer Assisted Instruction (CAI) γ. ή Μάθηση με τη βοήθεια Υπολογιστή – Computer Assisted Learning (CAL) Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής εφαρμογής (drill and practice)Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών είναι πρόγραμμα εξάσκησης και πρακτικής εφαρμογής (drill and practice) Πολύ λίγα εκπαιδευτικά προγράμματα αφορούν εναλλακτικές Εφαρμογές (όπως προγράμματα προσομοιώσεων και έμπειρα διδακτικά συστήματα)Πολύ λίγα εκπαιδευτικά προγράμματα αφορούν εναλλακτικές Εφαρμογές (όπως προγράμματα προσομοιώσεων και έμπειρα διδακτικά συστήματα)
17
3 η φάση Σφαιρική προσέγγισηΣφαιρική προσέγγιση Προτείνονται οι Υπολογιστές στα Σχολεία (Micros in Schools) στη Μεγάλη ΒρετανίαΠροτείνονται οι Υπολογιστές στα Σχολεία (Micros in Schools) στη Μεγάλη Βρετανία Η Πληροφορική γ ια Όλους (Informatique Pour Tous-IPT) στη ΓαλλίαΗ Πληροφορική γ ια Όλους (Informatique Pour Tous-IPT) στη Γαλλία Αντίστοιχα προγράμματα εισαγωγής των υπολογιστών εξελίσσονται στις ΗΠΑ και στις άλλες ανεπτυγμένες χώρεςΑντίστοιχα προγράμματα εισαγωγής των υπολογιστών εξελίσσονται στις ΗΠΑ και στις άλλες ανεπτυγμένες χώρες
18
Η Πληροφορική ως: - μέσο ή/και - αντικείμενο εκπαίδευσηςΗ Πληροφορική ως: - μέσο ή/και - αντικείμενο εκπαίδευσης --Εκπαιδευτικό λογισμικό διαφόρων τύπων --Διδασκαλία της πληροφορικής Από την εισαγωγή στην ένταξηΑπό την εισαγωγή στην ένταξη --Σταδιακή εξάπλωση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
19
Περίοδος συνυφασμένη με: -- την αλματώδη εξέλιξη των προσωπικών υπολογιστών, -- την αντίστοιχη πτώση των τιμών τους και -- τις ελπίδες που είχαν εναποτεθεί στην πληροφορική επανάσταση
20
έκθεση Simon (1980) Η έκθεση αυτή γράφτηκε κατά παραγγελία της γαλλικής κυβέρνησηςΗ έκθεση αυτή γράφτηκε κατά παραγγελία της γαλλικής κυβέρνησης Είναι ενδεικτική των προβληματισμών που επικρατούν εκείνη την περίοδο σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρεςΕίναι ενδεικτική των προβληματισμών που επικρατούν εκείνη την περίοδο σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες Προτείνει την κατάρτιση για όλους στην πληροφορική, συνιστώντας τη συνέχιση των προηγούμενων εμπειριώνΠροτείνει την κατάρτιση για όλους στην πληροφορική, συνιστώντας τη συνέχιση των προηγούμενων εμπειριών Δυο οι λόγοι ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση: ΚΑΙΔυο οι λόγοι ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση: μια παιδαγωγική που εντάσσει τη χρήση των πληροφορικών μηχανών ως μέσο ΚΑΙ η πληροφορική ως αυτόνομος παιδαγωγικός στόχος
21
έκθεση Schwartz (1981) Διεξήχθη στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ένωσηςΔιεξήχθη στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ένωσης Προσδιορίζει τους στόχους της πληροφορικής στη γενική εκπαίδευσηΠροσδιορίζει τους στόχους της πληροφορικής στη γενική εκπαίδευση Οι στόχοι αυτοί προσανατολίζονται προς δυο κύριες κατευθύνσεις: καιΟι στόχοι αυτοί προσανατολίζονται προς δυο κύριες κατευθύνσεις: ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης και ως στοιχείο της γενικής κουλτούρας
22
4 η φάση (1990-…) Γενικευμένη ένταξη των ΤΠΕ στις διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής δραστηριότηταςΓενικευμένη ένταξη των ΤΠΕ στις διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής δραστηριότητας … η δημιουργική χρήση του υπολογιστή στη σχολική πραγματικότητα παραμένει μια δυνατότητα που πρέπει να επιβεβαιωθεί από την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη… η δημιουργική χρήση του υπολογιστή στη σχολική πραγματικότητα παραμένει μια δυνατότητα που πρέπει να επιβεβαιωθεί από την καθημερινή εκπαιδευτική πράξη Πολυμέσα – Υ περμέσαΠολυμέσα – Υ περμέσα –Προσομοιώσεις –Εικονική πραγματικότητα Δίκτυα υπολογιστώνΔίκτυα υπολογιστών –Διαδίκτυο –Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης
23
Χαρακτηριστικά Πρώτη Φάση (πριν 1970) Δεύτερη Φάση (1970 -1980) Τρίτη Φάση (1980 -1990) Τέταρτη Φάση (1990 -) Επίπεδο γυμνάσια - λύκεια λύκειοδημοτικά, γυμνάσια, λύκεια όλα τα επίπεδα Τύποι δράσης πειραματισμοίέρευνες ανάπτυξη προωθούμενη από το κράτος τοπική δράση Προσανατολισμοί οπτικοακουστικά μέσα / προγραμ- ματισμένη διδασκαλία Πληροφορική τρόπος σκέψης Πληροφορική: αντικείμενο ή μέσο; Μέσο Πληροφορική Πολυμέσα Κατάρτιση εκπαιδευτικών Συνεχής μακράς διάρκειας κατάρτιση συνεχής μακράς διάρκειας κατάρτιση, αρχική κατάρτιση σύντομη κατάρτιση, αρχική κατάρτιση Λογισμικό Λογισμικό «Παιδαγωγικής Έρευνας» λογισμικό παραγωγή της πολιτείας λογική της αγοράς Εξοπλισμός οπτικό- ακουστικός ε ξοπλισμός Κάποιοι μικρο- υπολογιστές διάφοροι τύποι μικρο-υπολογιστών Συγκέντρωση γύρω από το standard PC
24
Τα επιχειρήματα των υποστηρικτών της εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ανταγωνισμός του ιδιωτικού τομέα, στις απαιτήσεις της προσαρμογής του σχολείου στα νέα δεδομένα της τεχνολογικής εξέλιξης πληροφοριοποίηση της κοινωνίας, που επιβάλλει νέες οικονομικές επιταγές τις οποίες το σχολείο πρέπει απαραιτήτως να λάβει υπόψη του η εισαγωγή των τεχνολογιών της πληροφορικής στην εκπαίδευση θα επιτρέψει την ισότητα ευκαιριών και τον εκδημοκρατισμό των σπουδών ο υπολογιστής επιτρέπει μια καλύτερη κατάρτιση του πνεύματος και πειθαρχία σκέψης ελκυστικός τρόπος προσέγγισης των νέων τεχνολογικών εργαλείων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.