Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεράπων Παπάζογλου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
12-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές
2
12 Κεφάλαιο Επικοινωνία και διαπροσωπικές δεξιότητες
3
12-3 Μαθησιακά αποτελέσματα Περιγράψτε όσα πρέπει να γνωρίζουν οι μάνατζερ για να επικοινωνούν αποτελεσματικά Εξηγήστε τον τρόπο που η τεχνολογία επηρεάζει την επικοινωνία σε διοικητικό επίπεδο Συζητήστε ποιες διαπροσωπικές δεξιότητες χρειάζεται κάθε μάνατζερ
4
12-4 Πώς λειτουργεί η διαδικασία της επικοινωνίας; Επικοινωνία – Η μεταβίβαση κατανόησης και νοήματος από ένα άτομο σε άλλο Επικοινωνιακή διαδικασία – Η διαδικασία των επτά σταδίων κατά την οποία η κατανόηση και το μήνυμα μεταβιβάζονται από το ένα άτομο στο άλλο
5
12-5 Στοιχεία της επικοινωνιακής διαδικασίας 1.Πομπός – Η πηγή της επικοινωνίας 2.Κωδικοποίηση – Η μετατροπή ενός μηνύματος σε συμβολική μορφή 3.Μήνυμα – Ένας επικοινωνιακός σκοπός προς μετάδοση 4.Κανάλι/δίαυλος – Το μέσο μεταφοράς του μηνύματος
6
12-6 Στοιχεία της επικοινωνιακής διαδικασίας (συν.) 5.Αποκωδικοποίηση – Μετάφραση του εισερχόμενου μηνύματος 6.Λήπτης/δέκτης – Το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεται το μήνυμα 7.Ανατροφοδότηση – Έλεγχος για να διαπιστωθεί η επιτυχής μεταβίβαση του μηνύματος
7
12-7
8
12-8 Είναι πιο αποτελεσματική η γραπτή επικοινωνία από την προφορική; Γραπτή επικοινωνία – σημειώματα υπενθύμισης, επιστολές, ηλεκτρονικά μηνύματα, έντυπα του οργανισμού, ανακοινώσεις σε πίνακες κ.λπ. – απτή, επαληθεύσιμη και μονιμότερη Προφορική επικοινωνία – επιτρέπει στους δέκτες να αντιδρούν – προσφέρει αποδείξεις ότι το μήνυμα παραλήφθηκε και έγινε κατανοητό
9
12-9 Είναι η φημολογία αποτελεσματικός τρόπος επικοινωνίας; Φημολογία – Ένα ανεπίσημο κανάλι επικοινωνίας
10
12-10 Πώς τα μη λεκτικά στοιχεία επηρεάζουν την επικοινωνία; Γλώσσα του σώματος – Μη λεκτικά επικοινωνιακά στοιχεία, όπως οι εκφράσεις του προσώπου, οι χειρονομίες και άλλες κινήσεις του σώματος Λεκτικός επιτονισμός – Έμφαση που δίνεται στις λέξεις ή φράσεις που μεταφέρουν νόημα
11
12-11 Ποιοι φραγμοί εμποδίζουν την αποτελεσματική επικοινωνία; Διύλιση – Σκόπιμη διαμόρφωση των πληροφοριών κατά τρόπο που να φαίνονται πιο ευνοϊκές για τον αποδέκτη Επιλεκτική αντίληψη – Επιλεκτική αντίληψη ή ακρόαση μια επικοινωνίας βάσει ιδίων αναγκών, κινήτρων, εμπειριών ή άλλων προσωπικών χαρακτηριστικών
12
12-12 Φραγμοί στην αποτελεσματική επικοινωνία (συν.) Πληροφοριακή υπερφόρτωση – Αποτελέσματα που επιφέρει η πληροφόρηση όταν ξεπερνάει την ικανότητα επεξεργασίας του ατόμου Jargon – Τεχνική γλώσσα
13
12-13
14
12-14 Πώς μπορούν οι μάνατζερ να υπερβούν επικοινωνιακούς φραγμούς; Ανατροφοδότηση – Πολλά επικοινωνιακά προβλήματα αποδίδονται άμεσα σε παρεξηγήσεις και ανακρίβειες Απλοποιημένη γλώσσα – Επικοινωνήστε με σαφείς και εύκολα κατανοητούς όρους Ενεργός ακρόαση – Η ακρόαση συνίσταται στην ενεργητική αναζήτηση του νοήματος, ενώ η ακοή είναι παθητική
15
12-15 Ενεργός ακρόαση – Το άτομο ακούει για να συλλάβει το πλήρες νόημα, χωρίς να προβαίνει σε πρώιμες κρίσεις ή ερμηνείες
16
12-16
17
12-17 Ποιες είναι οι δυνατότητες δικτυωμένης επικοινωνίας; Ηλεκτρονικό μήνυμα (e-mail) – στιγμιαία μετάδοση μηνυμάτων σε υπολογιστές συνδεδεμένους μεταξύ τους Στιγμιαία μηνύματα (Instant Messages – IM) – διαδραστική επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο που συντελείται μεταξύ χρηστών οι οποίοι συνδέονται ταυτόχρονα με το υπολογιστικό δίκτυο Σύστημα φωνητικών μηνυμάτων – ψηφιοποιεί ένα προφορικό μήνυμα, το μεταδίδει μέσω του δικτύου και το αποθηκεύει σε δίσκο
18
12-18 Δικτυωμένη επικοινωνία (συν.) Μηχανήματα τηλεομοιοτυπίας – φαξ – μεταβίβαση εγγράφων που περιέχουν κείμενο και γραφήματα μέσω κοινών τηλεφωνικών γραμμών Ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (Electronic Data Interchange – EDI) – ανταλλαγή εγγράφων επιχειρηματικής συναλλαγής, όπως τιμολόγια ή παραγγελίες αγοράς, στους οργανισμούς μέσω δικτύων που συνδέουν ευθέως έναν υπολογιστή με έναν άλλον
19
12-19 Δικτυωμένη επικοινωνία (συν.) Τηλεσυσκέψεις – επιτρέπουν σε μια ομάδα ανθρώπων να συσκεφτούν ταυτόχρονα μέσω τηλεφωνικού ή ηλεκτρονικού λογισμικού ομαδικής επικοινωνίας Βιντεο-σύσκεψη – ταυτόχρονη σύσκεψη στην οποία οι συμμετέχοντες μπορούν να δουν ο ένας τον άλλον μέσω οθόνης Φωνητική επικοινωνία βάσει διαδικτύου – δημοφιλείς ιστοσελίδες, όπως το Skype, το Vonage και το Yahoo!, που επιτρέπουν στους χρήστες να συνομιλούν
20
12-20 Δικτυωμένη επικοινωνία (συν.) Ενδοδίκτυο – ένα οργανωσιακό δίκτυο επικοινωνίας που χρησιμοποιεί την τεχνολογία του διαδικτύου, αλλά είναι προσβάσιμο μόνο για τα μέλη του οργανισμού Εξωδίκτυο – ένα επικοινωνιακό δίκτυο του οργανισμού που χρησιμοποιεί την τεχνολογία του διαδικτύου και επιτρέπει σε εξουσιοδοτημένους χρήστες να επικοινωνούν με συγκεκριμένα άτομα εκτός του οργανισμού
21
12-21 Τι είναι η διαχείριση γνώσης; Διαχείριση γνώσης – Η καλλιέργεια μιας κουλτούρας μάθησης όπου τα μέλη του οργανισμού συγκεντρώνουν συστηματικά γνώση και τη μοιράζονται με άλλους
22
12-22 Ποιες διαπροσωπικές δεξιότητες χρειάζονται οι μάνατζερ; Η ενεργός ακρόαση απαιτεί: – Ένταση – Συναισθηματική ταύτιση (ενσυναίσθηση) – Αποδοχή – Προθυμία ανάληψης της ευθύνης για εξασφάλιση πληρότητας Συναισθηματική ταύτιση (ενσυναίσθηση) – απαιτεί από τον ακροατή να μπει στη θέση του ομιλητή
23
12-23 Διαπροσωπικές δεξιότητες (συν.) Αποδοχή – ο ακροατής ακούει αντικειμενικά χωρίς να κρίνει το περιεχόμενο Ανάληψη ευθύνης για την εξασφάλιση πληρότητας – ο ακροατής κάνει ό,τι χρειαστεί, για να εκμαιεύσει το πλήρες μήνυμα
24
12-24 Ανατροφοδότηση Θετική ανατροφοδότηση – γίνεται αντιληπτή ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια Αρνητική ανατροφοδότηση – Γίνεται ευκολότερα αποδεκτή, όταν προέρχεται από μια αξιόπιστη πηγή ή όταν είναι αντικειμενική
25
12-25 Ποιες είναι οι δεξιότητες ενδυνάμωσης; Ανάθεση – Η εκχώρηση εξουσίας σε κάποιο άλλο άτομο για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων Κατά τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, η εξουσία μοιράζεται. Με την ανάθεση, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν αποφάσεις μόνοι τους
26
12-26
27
12-27
28
12-28 Τι είναι η διαχείριση συγκρούσεων; Σύγκρουση – Αντιληπτές διαφορές που επιφέρουν παρέμβαση ή εναντίωση Παραδοσιακή θεωρία της σύγκρουσης – Άποψη ότι κάθε σύγκρουση είναι αρνητική και πρέπει να αποφεύγεται Θεωρία περί σύγκρουσης των ανθρώπινων σχέσεων – Άποψη ότι η σύγκρουση είναι φυσική και αναπόφευκτη και δύναται να αποτελέσει θετική δύναμη
29
12-29 Διαχείριση συγκρούσεων (συν.) Αλληλεπιδραστική θεωρία της σύγκρουσης – Άποψη ότι ορισμένες μορφές σύγκρουσης είναι απαραίτητες, ώστε κάποιος οργανισμός να αποδίδει αποτελεσματικά Λειτουργικές συγκρούσεις – Συγκρούσεις που είναι εποικοδομητικές και υποστηρίζουν τους στόχους του οργανισμού Δυσλειτουργικές συγκρούσεις – Συγκρούσεις που είναι καταστροφικές και εμποδίζουν έναν οργανισμό να πετύχει τους στόχους του
30
12-30
31
12-31 Διαχείριση συγκρούσεων (συν.) Σύγκρουση καθηκόντων – Σύγκρουση που αφορά το περιεχόμενο και τους στόχους της εργασίας Σύγκρουση σχέσεων – Σύγκρουση που οφείλεται στις διαπροσωπικές σχέσεις Σύγκρουση διαδικασιών – Σύγκρουση που σχετίζεται με τον τρόπο διεκπεραίωσης της εργασίας
32
12-32
33
12-33 Τι είναι οι διαπραγματευτικές δεξιότητες; Διαπραγμάτευση – Διαδικασία κατά την οποία δύο ή περισσότερα μέρη με διαφορετικές προτιμήσεις πρέπει να λάβουν μια κοινή απόφαση και να φτάσουν σε συμφωνία Διανεμητική διαπραγμάτευση – Διαπραγμάτευση υπό συνθήκες μηδενικού αθροίσματος, όπου κάθε όφελος που αποκομίζει μια πλευρά συνεπάγεται απώλεια για την άλλη
34
12-34 Διαπραγματευτικές δεξιότητες (συν.) Ενοποιητική διαπραγμάτευση – Διαπραγμάτευση κατά την οποία τουλάχιστον ένας διακανονισμός δεν συνεπάγεται απώλεια για την άλλη πλευρά
35
12-35
36
12-36 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.