Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣτέφανος Μοσχοβάκης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο 30.03.2016
2
Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών και το σταδιακό εξοπλισμό των σχολείων με υπολογιστές
3
Το Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής του 1997 (ΕΠΠΣ, 1997) δεν περιείχε πρόβλεψη για την προσχολική εκπαίδευση …προέβλεπε προαιρετική εισαγωγή και χρήση της Πληροφορικής μόνο στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού Για πρώτη φορά γίνεται πρόβλεψη ένταξης της Πληροφορικής σ’ όλη την πρωτοβάθμια και προδημοτική εκπαίδευση στο Διαθεματικό Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ, 2003)
4
Το ΔΕΠΠΣ για το νηπιαγωγείο δεν διευκρίνιζε την ενσωμάτωση του Η/Υ σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, ούτε προτείνει συγκεκριμένο αριθμό ωρών (Κόμης, 2004) Στην Ελληνική βιβλιογραφία υπάρχουν λίγα εμπειρικά δεδομένα αναφορικά με το γιατί και το πώς χρησιμοποιούνται οι ΗΥ, και ευρύτερα οι ΤΠΕ, στις τάξεις των νηπιαγωγείων
5
Στα παιδιά δίνονται ευκαιρίες να έρθουν σε πρώτη επαφή με τον υπολογιστή ώστε να είναι ικανά: να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση να αναγνωρίζουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα να εντοπίζουν γράμματα και αριθμούς στο πληκτρολόγιο να κινούν το ποντίκι παρατηρώντας την ταυτόχρονη κίνηση του δείκτη στην οθόνη να «γράφουν» χρησιμοποιώντας κεφαλαία και πεζά γράμματα να «παίζουν» με τα εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης (μολύβι, πινέλο, σπρέι κ.λ.π. ) και τα έτοιμα γεωμετρικά σχήματα για να κάνουν τις δικές τους συνθέσεις να χρησιμοποιούν έναν ψηφιακό δίσκο δεδομένης μνήμης (CD- ROM) για να ακούσουν μουσική, τραγούδια, ιστορίες ή παραμύθια να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό για να εκτελέσουν παιχνίδια εξερεύνησης και επίλυσης απλών προβλημάτων. να γνωρίζουν τη σωστή χρήση του υπολογιστή για τη δική τους ασφάλεια και προφύλαξη αλλά και για την προστασία της συσκευής. να γνωρίζουν τη σωστή θέση του σώματός τους μπροστά στον υπολογιστή
6
Το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ, 2003) για το Νηπιαγωγείο Σκοπός … «Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του: - ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, - ως γνωστικού - διερευνητικού εργαλείου και - ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης.»
7
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ - Εκμάθηση των βασικών μερών του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτή ) κτλ. -Συζήτηση για την χρησιμότητα του για τον άνθρωπο. - Ζωγραφική του υπολογιστή και των βασικών μονάδων του από τα νήπια -Δημιουργία της γωνιάς του υπολογιστή στην τάξη. -Εκμάθηση της σωστής θέσης του σώματος μπροστά στον υπολογιστή -Συζήτηση για τους κανόνες ασφαλείας που αφορούν τη χρήση του πχ προσοχή στα καλώδια και τις πρίζες με τα οποία είναι συνδεμένος στο ρεύμα -Εκμάθηση της σωστής χρήσης του υπολογιστή για να μη χαλάσει
8
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - Ζωγραφική στον υπολογιστή (ελεύθερη ή με προκαθορισμένο θέμα) -Ακρόαση τραγουδιών και παραμυθιών από τον υπολογιστή -Παρακολούθηση εκπαιδευτικών DVD που αφορούν τα νήπια -Εύρεση εικόνων που ενδιαφέρουν τα νήπια σύμφωνα με το θέμα με το οποίο ασχολούμαστε
9
ΓΛΩΣΣΑ -Αναγνώριση κι εκμάθηση των γραμμάτων από το πληκτρολόγιο -Ανακάλυψη των γραμμάτων που εμπεριέχει το όνομά τους και προσπάθεια πληκτρολόγησης του πρώτα με κεφαλαία κι έπειτα με πεζά γράμματα -Προσπάθεια αντιγραφής μιας λέξης που βλέπουν τα νήπια γραμμένη στο πάνω μέρος της οθόνης -Δημιουργία ενός εντύπου που αφορά το νηπιαγωγείο και εκτύπωσή της
10
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -Αναγνώριση και εκμάθηση των αριθμών από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή και εκτύπωσή τους -Παιχνίδια σύνδεσης των αριθμοκαρτών που δημιούργησαν στον υπολογιστή με τα σύνολα των αντικειμένων που αντιπροσωπεύουν -Σχεδιασμός σχημάτων σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Εκτύπωση. Κόψιμο με ψαλίδι πάνω στο περίγραμμα και επικόλληση σε χαρτόνι της αρεσκείας τους. Δημιουργία συνόλων ανάλογα με το χρώμα, το σχήμα και το μέγεθος -Προγράμματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο και εισάγουν τα νήπια στις βασικές χωροχρονικές έννοιες -Προγράμματα με τα οποία τα νήπια ασχολούνται με δραστηριότητες των μαθηματικών όπως οι ομαδοποιήσεις, οι διατάξεις, οι συγκρίσεις και οι αντιστοιχίσεις
11
Άξονες περιεχομένου προγράμματος σπουδών στο Νηπιαγωγείο Άξονες Περιεχομένου Ανάλυση Αξόνων Διαθεματικές Προσεγγίσεις Γνωριμία με τον υπολογιστή - Το παιδί αναγνωρίζει τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή. Παιγνίδι και γνώση - Έρχεται σε πρώτη επαφή με το πληκτρολόγιο και το ποντίκι. - Αναγνωρίζει τα γράμματα. Πληκτρολογεί γράμματα, αριθμούς, λέξεις. - Παίζει και συνθέτει με τα σχήματα. - Χρησιμοποιεί εργαλεία ελεύθερης σχεδίασης. - Τροποποιεί εικόνες. - Ακούει και παίζει με τους ήχους. - Η/Ο νηπιαγωγός ξεναγεί τα παιδιά σε επιλεγμένους τόπους του Διαδικτύου (WWW). - Προφυλάξεις - εργονομία. - Συνεργάζεται με τα άλλα παιδιά. Όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
12
Δείγμα ΑΠ για το ΝηπιαγωγείοΣτόχοιΠεριεχόμενο Ενδεικτικές δραστηριότητες Μετά το πέρας της διδασκαλίας τα παιδιά θα πρέπει να είναι ικανά: 1. Γνωριμία με τον υπολογιστή Τα παιδιά: Να αναγνωρίζουν, να κατονομάζουν και να καταδεικνύουν τις κυριότερες μονάδες του υπολογιστή (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτής) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα. Να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ο άνθρωπος για παιγνίδι και διασκέδαση. Αναγνώριση των κυριότερων μονάδων του υπολογιστή. Οργανώνονται σε ομάδες και σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα μέρη του υπολογιστή (με χαρτόνι ή άλλα υλικά και χρώματα) και συναρμολογούν το δικό τους υπολογιστή. Συμμετέχουν σε θεατρικό παιχνίδι, όπου αναπαριστούν - δραματοποιούν τα μέρη του υπολογιστή.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.