Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΥγίνος Αλεξάνδρου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
2-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές
2
2 Κεφάλαιο Το Περιβάλλον του Μάνατζμεντ
3
2-3 Μαθησιακά αποτελέσματα Περιγράψτε τη νέα οικονομία και τις επιδράσεις της στον τρόπο διοίκησης ων οργανισμών Εξηγήστε την παγκοσμιοποίηση και τον αντίκτυπό της στους οργανισμούς Εξετάστε τις προσδοκίες της κοινωνίας και την επιρροή τους στους μάνατζερ και τους οργανισμούς Περιγράψτε τις μεταβολές του εργατικού δυναμικού και την επίδρασή τους στον τρόπο διοίκησης των οργανισμών Εξηγήστε το ρόλο των μάνατζερ στη δημιουργία εξαιρετικών υπηρεσιών προς τους πελάτες
4
2-4 Ποιες αλλαγές έχουν σημειωθεί στην οικονομία; Δεκαετία 1980 – Η πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ ήταν ανοδική και τα επίπεδα φόρων χαμηλά – Ο χαμηλός πληθωρισμός και τα χαμηλά επιτόκια ενθάρρυναν τους πελάτες να ξοδεύουν αλόγιστα. – Οι πολίτες αναλάμβαναν κινδύνους επενδύοντας στο χρηματιστήριο, αγοράζοντας σπίτια και εγκαινιάζοντας τη δική τους επιχείρηση 2008 – Η τιμή του πετρελαίου άγγιξε και ξεπέρασε τα $4 το γαλόνι. – Τα κυμαινόμενα επιτόκια κινήθηκαν ανοδικά, αυξάνοντας τις μηνιαίες δόσεις, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να βρεθούν με άνευ προηγούμενου χρέη
5
2-5 Η οικονομική κρίση Ξεκίνησε ως αναστάτωση στην αγορά στεγαστικών δανείων Εξαπλώθηκε στις επιχειρήσεις με την κατάρρευση των χρηματαγορών Θεωρείται η χειρότερη από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης. Με κατασχέσεις από υποθήκη, χρηματοοικονομική ύφεση, ένα τεράστιο δημόσιο χρέος και διάχυτα κοινωνικά προβλήματα εξαιτίας των θέσεων εργασίας που χάθηκαν, είναι προφανές ότι το οικονομικό περιβάλλον των ΗΠΑ και της υφηλίου έχει αλλάξει και εξακολουθεί να μεταβάλλεται
6
2-6 Ποια θα είναι η «νέα» φυσιολογική κατάσταση; Η νέα φυσιολογική κατάσταση – «Ο καπιταλισμός δεν θα είναι πια ίδιος», δήλωσε ο Timothy Geithner, υπουργός οικονομικών των ΗΠΑ – Ενισχυμένος ρόλος της κυβέρνησης, ιδιαίτερα στις χρηματαγορές – Οι κυβερνητικές δαπάνες βρίσκονται σε επίπεδα που είχαν να φτάσουν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο – Κυβερνητικός παρεμβατισμός πιθανώς θα σημάνει περισσότερες κανονιστικές ρυθμίσεις για την οικονομία
7
2-7 Τεχνολογία και μάνατζερ Η αδιάκοπη τεχνολογική εξέλιξη κάνει την εργασία πιο αποδοτική και βελτιώνει τη διαθέσιμη πληροφόρηση και επικοινωνία Τεχνολογία – Κάθε εξοπλισμός, εργαλείο ή λειτουργική μέθοδος που σχεδιάζεται για την αποτελεσματικότερη εργασία Ενδοδίκτυο (Intranet) – Ενδοεπιχειρησιακό υπολογιστικό σύστημα που χρησιμοποιεί τη διαδικτυακή τεχνολογία και στο οποίο έχουν πρόσβαση μόνο τα μέλη του οργανισμού
8
2-8 Τι είναι η παγκοσμιοποίηση και πώς επηρεάζει τους οργανισμούς; Παγκόσμιο χωριό – Αναφέρεται στην έννοια ενός κόσμου δίχως σύνορα όπου τα αγαθά και οι υπηρεσίες παράγονται και πωλούνται σε όλο τον πλανήτη Πολυεθνική εταιρεία (MNC) – Κάθε τύπος διεθνούς εταιρείας που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά σε μεγάλο αριθμό χωρών Πολυτοπική εταιρεία – Πολυεθνική εταιρεία που αποκεντρώνει τη διοίκηση και τη λήψη άλλων αποφάσεων στη χώρα όπου δραστηριοποιείται επιχειρηματικά
9
2-9 Άλλοι τύποι παγκόσμιων οργανισμών Παγκόσμια εταιρεία – Μια πολυεθνική που συγκεντρώνει το μάνατζμεντ και τη λήψη άλλων αποφάσεων στην έδρα της Διεθνικός (άνευ συνόρων) οργανισμός – Δομική οργάνωση των παγκόσμιων οργανισμών που εξαλείφει τεχνητά γεωγραφικά σύνορα
10
2-10 Πώς ένας οργανισμός γίνεται παγκόσμιος; Παγκόσμιος εφοδιασμός – Η διασφάλιση υλικών ή εργατικού δυναμικού από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, όπου είναι φθηνότερα Εξαγωγές – Η παραγωγή προϊόντων στην έδρα της εταιρείας και η πώλησή τους στο εξωτερικό Εισαγωγές – Η απόκτηση προϊόντων που κατασκευάζονται στο εξωτερικό και η πώλησή τους στην εγχώρια αγορά
11
2-11 Πώς ένας οργανισμός γίνεται παγκόσμιος; (συν.) Αδειοδότηση – Η συμφωνία που κυρίως χρησιμοποιείται από μεταποιητικές επιχειρήσεις, κατά την οποία ένας οργανισμός παραχωρεί με οικονομικό αντάλλαγμα σε άλλον το δικαίωμα να κατασκευάζει ή να πουλάει τα προϊόντα του χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ή τις προδιαγραφές δικών του προϊόντων Δικαιοχρησία – Η σύμβαση που κυρίως χρησιμοποιείται στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, κατά την οποία ένας οργανισμός εκχωρεί με οικονομικό αντάλλαγμα σε άλλον το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την επωνυμία και τις μεθόδους λειτουργίας του
12
2-12 Πώς ένας οργανισμός γίνεται παγκόσμιος; (συν.) Παγκόσμια στρατηγική συμμαχία – Η συνεργασία μεταξύ κάποιου οργανισμού και συνεργάτη(ών) από ξένη εταιρεία κατά την οποία μοιράζονται πόρους και γνώσεις για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή κατασκευή εγκαταστάσεων παραγωγής Επιχειρηματική σύμπραξη – Συγκεκριμένος τύπος στρατηγικής συμμαχίας κατά την οποία οι συνεργάτες συμφωνούν να συγκροτήσουν έναν ξεχωριστό, ανεξάρτητο οργανισμό για κάποιον επιχειρηματικό σκοπό
13
2-13 Ξένη θυγατρική – Άμεση επένδυση σε ξένη χώρα που περιλαμβάνει την ίδρυση επιμέρους θυγατρικών ή ανεξάρτητων μονάδων Πώς ένας οργανισμός γίνεται παγκόσμιος; (συν.)
14
2-14
15
2-15 Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μάνατζερ; Κοντοφθαλμοσύνη – Η περιορισμένη εστιακή γωνία, από την οποία οι μάνατζερ βλέπουν τα πράγματα μόνο μέσα από τη δική τους ματιά και διαμορφώνουν τη δική τους προοπτική Κάθε χώρα έχει διαφορετικές αξίες, ήθη, έθιμα, πολιτικά και οικονομικά συστήματα και νόμους· όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο διοίκησης μιας επιχείρησης
16
2-16 Το πλαίσιο του Hofstede Geert Hofstede – Μελέτησε τις πολιτισμικές διαφορές και διαπίστωσε ότι οι μάνατζερ και οι λοιποί εργαζόμενοι διαφοροποιούνται ως προς πέντε αξιακές διαστάσεις που διαμορφώνονται λόγω τη επιρροής του εθνικού πολιτισμού: 1.Απόσταση ισχύος 2.Ατομικισμός έναντι συλλογικότητας 3.Επίτευγμα έναντι κοινωνικής ευαισθησίας 4.Αποφυγή αβεβαιότητας 5.Μακροπρόθεσμος έναντι βραχυπρόθεσμου προσανατολισμού
17
2-17
18
2-18 Ευρήματα Globe Παγκόσμια Ηγεσία και Αποτελεσματικότητα Οργανωσιακής Συμπεριφοράς (Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness - GLOBE) – Διαπολιτισμική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη για θέματα ηγεσίας και εθνικού πολιτισμού – Έχουν επισημανθεί εννέα παράμετροι στις οποίες διαφοροποιούνται οι εθνικοί πολιτισμοί – Επιβεβαιώνεται ότι η αξία του πλαισίου Hofstede ενώ η έρευνά του επεκτείνεται παρά αντικαθίσταται
19
2-19
20
2-20 Ποιες είναι οι προσδοκίες της κοινωνίας από τους οργανισμούς και τους μάνατζερ; Πράσινο μάνατζμεντ – Οι μάνατζερ να αναγνωρίζουν και να λαμβάνουν υπόψη τον αντίκτυπο του οργανισμού και των πρακτικών του στο φυσικό περιβάλλον – Η ιδέα να είναι οι εταιρείες φιλικές προς το περιβάλλον επηρεάζει πολλές πτυχές της επιχειρηματικής δράσης
21
2-21 Πώς μπορούν οι οργανισμοί να επιδείξουν κοινωνική υπευθυνότητα; Κοινωνική ευθύνη – Η πρόθεση μιας επιχείρησης να πράττει το ορθό και να ενεργεί με τρόπους ωφέλιμους για το κοινωνικό σύνολο Κοινωνική υποχρέωση – Η ανάληψη κοινωνικής δράσης από μια εταιρεία εξαιτίας της υποχρέωσής της να εκπληρώσει ορισμένες οικονομικές και νομικές υποχρεώσεις Κοινωνική ανταπόκριση – Η ανάληψη κοινωνικής δράσης από την εταιρεία ως ανταπόκριση σε κάποια διάχυτη ανάγκη του κοινωνικού συνόλου
22
2-22
23
2-23 Πώς μπορούν οι μάνατζερ να γίνουν πιο ηθικοί; Δεοντολογία – Σύνολο κανόνων ή αρχών που ορίζουν την πρέπουσα και την απρεπή συμπεριφορά των μάνατζερ Κώδικας δεοντολογίας – Επίσημο έγγραφο όπου δηλώνονται οι βασικές αξίες του οργανισμού και οι ηθικοί κανόνες που επιβάλλεται να ακολουθεί το διοικητικό και μη διοικητικό προσωπικό
24
2-24 Πώς το σύγχρονο εργατικό δυναμικό επηρεάζει τον τρόπο διοίκησης των οργανισμών; Ποικιλότητα εργατικού δυναμικού – Οι τρόποι με τους οποίους τα άτομα που απαρτίζουν το εργατικό δυναμικό μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά αλλά και διαφέρουν Στο φύλο Στην ηλικία Στη φυλή Στο σεξουαλικό προσανατολισμό Στην εθνικότητα Στο πολιτιστικό υπόβαθρο Στις σωματικές ικανότητες και αδυναμίες
25
2-25 Τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εργατικού δυναμικού Όσοι γεννήθηκαν μέχρι το 1946 αποτελούν το 6% του εργατικού δυναμικού Η πρώτη μεταπολεμική γενιά (γεννημένοι από το 1946 ως το 1964) συνθέτουν το 41,5% του εργατικού δυναμικού Η Γενιά Χ (γεννημένοι από το 1965 έως το 1977) απαρτίζουν σχεδόν το 29% του εργατικού δυναμικού Η Γενιά Υ (γεννημένοι από το 1978 έως το 1994) αποτελούν το 24% σχεδόν του εργατικού δυναμικού
26
2-26 Πώς οι μάνατζερ προσαρμόζονται σε ένα μεταβαλλόμενο εργατικό δυναμικό; Προνόμια φιλικά προς την οικογένεια – Προνόμια που παρέχουν ένα ευρύ φάσμα επιλογών για τον προγραμματισμό της εργασίας και επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία στους εργαζομένους, ικανοποιώντας την ανάγκη τους να εξισορροπήσουν την εργασία και την προσωπική ζωή Συγκυριακό εργατικό δυναμικό – Μειωμένου ωραρίου-μερικής απασχόλησης, προσωρινούς και συμβασιούχους εργαζομένους που διατίθενται ανάλογα με τις ανάγκες
27
2-27 Μπορούν οι οργανισμοί να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση πελατών; Κουλτούρα με ευαισθησία προς τους πελάτες – Υπάλληλοι εξωστρεφείς και φιλικοί – Οι εργαζόμενοι πρέπει να διαθέτουν την ελευθερία να ανταποκρίνονται σε μεταβαλλόμενες προδιαγραφές του τομέα εξυπηρέτησης πελατών – Οι εργαζόμενοι χρειάζονται ενδυνάμωση διαθέτοντας τη δυνατότητα να ενεργούν κατά την κρίση τους – Οι εργαζόμενοι να έχουν καλές δεξιότητες ακρόασης
28
2-28
29
2-29 Πώς μπορούν οι οργανισμοί να βελτιώσουν την ποιότητα; Διαρκής βελτίωση – Η δέσμευση του οργανισμού για διαρκή βελτίωση της ποιότητας προϊόντος ή υπηρεσίας Kaizen – Ιαπωνικός όρος για τη δέσμευση του οργανισμού να βελτιώνεται διαρκώς Μηχανιστική διαδικασία της εργασίας – Δραστική ή ριζική αλλαγή σε έναν οργανισμό
30
2-30
31
2-31 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.