Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Έμφαση στην Ελληνική Ιστορία Έμφαση στην Ελληνική Ιστορία πρώτη εξοικείωση με το περιεχόμενο των ιστορικών πηγών πρώτη εξοικείωση με το περιεχόμενο των ιστορικών πηγών βιωματική προσέγγιση της ιστορικής πραγματικότητας βιωματική προσέγγιση της ιστορικής πραγματικότητας Ιστορία Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας Ιστορία Β΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διαστάσεις της ελληνικής Ιστορίας Ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διαστάσεις της ελληνικής Ιστορίας Συστηματική επεξεργασία γραπτών ιστορικών πηγών, τεκμηρίωση και παρουσίαση ιστορικού θέματος Συστηματική επεξεργασία γραπτών ιστορικών πηγών, τεκμηρίωση και παρουσίαση ιστορικού θέματος Εμβάθυνση στην ιστορική γνώση Εμβάθυνση στην ιστορική γνώση

2 2o ΣΕΝΑΡΙΟ / ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Ιστορία Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου “Διδακτική θεώρηση και Οργάνωση μιας Διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας. Διδασκαλία ενότητας με οργανική ένταξη γραπτών πηγών και άλλων παραθεμάτων στη διδακτική επεξεργασία” Ενότητα στ΄. Η εποχή του Ναπολέοντα ζ. Ο χαρακτήρας και το έργο της Επανάστασης

3 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ Ανάγκη τεκμηρίωσης της αφήγησης με «πηγές» Ανάγκη τεκμηρίωσης της αφήγησης με «πηγές» ( Χάρτης και γραπτά παραθέματα) ( Χάρτης και γραπτά παραθέματα) Ανάλυση βασικών ιστορικών όρων / λέξεων – κλειδιών Ανάλυση βασικών ιστορικών όρων / λέξεων – κλειδιών («Παλινόρθωση» και συστατικά της) («Παλινόρθωση» και συστατικά της) Δισδιάστατη προσέγγιση του ιστορικού φαινομένου Δισδιάστατη προσέγγιση του ιστορικού φαινομένου (Γεγονοτολογική – Ιδεολογική) (Γεγονοτολογική – Ιδεολογική) Ανάδειξη της παγκόσμιας και εθνικής σημασίας του Ανάδειξη της παγκόσμιας και εθνικής σημασίας του (Πρoσφορά της Γαλλικής Επανάστασης και σχέση της με την Ελληνική Επανάσταση) (Πρoσφορά της Γαλλικής Επανάστασης και σχέση της με την Ελληνική Επανάσταση)

4 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Σε δύο διακριτά μέρη: 1. Γνωστικό (΄Εκθεση της ιστορικής συγκυρίας της μεταναπολεόντειας εποχής) 2. Ιδεολογικού χαρακτήρα (ανάλυση των επιδράσεων της Γαλλικής Επανάστασης στις σύγχρονές της και μεταγενέστερες κοινωνίες)

5 ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να προσδιορίσουν οι μαθητές τη θέση της ναπολεόντειας περιόδου στην πολυσύνθετη επαναστατική διεργασία μεταξύ 1789-1815 Να προσδιορίσουν οι μαθητές τη θέση της ναπολεόντειας περιόδου στην πολυσύνθετη επαναστατική διεργασία μεταξύ 1789-1815 Να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα της περιόδου και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του διεθνούς κλίματος κατά την εποχή της Παλινόρθωσης Να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα της περιόδου και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του διεθνούς κλίματος κατά την εποχή της Παλινόρθωσης Να διακρίνουν τις πολιτικές / διπλωματικές συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης (βραχυπρόθεσμες) από τις ιδεολογικές(μακροπρόθεσμες) συνέπειές της για την Ευρώπη και τον Κόσμο Να διακρίνουν τις πολιτικές / διπλωματικές συνέπειες της Γαλλικής Επανάστασης (βραχυπρόθεσμες) από τις ιδεολογικές(μακροπρόθεσμες) συνέπειές της για την Ευρώπη και τον Κόσμο Να συνδέσουν το χαρακτήρα και το έργο της Γαλλικής Επανάστασης με την ελληνική ιστορική πραγματικότητα Να συνδέσουν το χαρακτήρα και το έργο της Γαλλικής Επανάστασης με την ελληνική ιστορική πραγματικότητα Να ενεργοποιήσουν την ιστορική σκέψη τους, αναλύοντας επιστημονικές κρίσεις των ιστορικών γεγονότων Να ενεργοποιήσουν την ιστορική σκέψη τους, αναλύοντας επιστημονικές κρίσεις των ιστορικών γεγονότων

6 ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ι. ΣΥΝΔΕΣΗ –ΑΦΟΡΜΗΣΗ: 1.Λέξη – Κλειδί : Το τέλος της Επανάστασης : Διάκριση αλλά όχι διαχωρισμός της Αυτοκρατορίας από την Επανάσταση 2. Προβληματισμός των μαθητών με τη βοήθεια πηγής [ πηγή 1 ] Ερωτήσεις : Α) Στο συγκεκριμένο απόσπασμα αναπτύσσεται η θέση ότι η Αυτοκρατορία τερματίζει ή ότι συνεχίζει την Επανάσταση ; Β) Εντοπίστε τις διαφορές ή τις ομοιότητες μεταξύ των δύο ιστορικών φάσεων Γ) O ιστορικός συμφωνεί με τον Ναπολέοντα;

7 ΙΙ. ΠΡΩΤΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ (Η εποχή του Ναπολέοντα) 1. Προβολή του πολέμου ως κύριου χαρακτηριστικού της Ναπολεόντειας Αυτοκρατορίας 2. Προσδιορισμός των κατακτήσεων με τη βοήθεια του χάρτη 1. Προβολή του πολέμου ως κύριου χαρακτηριστικού της Ναπολεόντειας Αυτοκρατορίας 2. Προσδιορισμός των κατακτήσεων με τη βοήθεια του χάρτη Ναπολεόντεια Ευρώπη Μετά- ναπολεόντεια Ευρώπη

8 ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΡΩΤΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ) 3.΄Ενταξη της ήττας του Ναπολέοντα στην ιστορική συγκυρία της εποχής 4. Ανάλυση του περιεχομένου των όρων: - Ισορροπία των Δυνάμεων - Νομιμότητα - Status quo 5. Αξιολόγηση της διπλής ιστορικής λειτουργίας του Συνεδρίου της Βιέννης, με τη βοήθεια πηγής: -βιωματικά και αρνητικά -αυστηρά ιστορικά και θετικά [ Πηγές 2,3] Σύνθεση της έννοιας «Παλινόρθωση»

9 ΙΙΙ. ΔΕΥΤΕΡΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1. Ανακαλούνται οι γνώσεις σχετικά με τις ριζοσπαστικές κατακτήσεις (Κατάργηση της Μοναρχίας - Σύνταγμα) και συνδέονται με θεσμικές τομές (Αστικός Κώδικας) 2. Προβάλλεται το έργο της Γαλλικής Επανάστασης 3. Τεκμηριώνονται οι νέες ιστορικές έννοιες και δυνάμεις μέσα από παραθέματα και σχετικές πηγές: ● «΄Εθνος» ● «Πολίτης» ● «Κοινή Γνώμη» ● «Μάζες» [ Πηγές 4,5 ] ΙΙΙ. ΔΕΥΤΕΡΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 1. Ανακαλούνται οι γνώσεις σχετικά με τις ριζοσπαστικές κατακτήσεις (Κατάργηση της Μοναρχίας - Σύνταγμα) και συνδέονται με θεσμικές τομές (Αστικός Κώδικας) 2. Προβάλλεται το έργο της Γαλλικής Επανάστασης 3. Τεκμηριώνονται οι νέες ιστορικές έννοιες και δυνάμεις μέσα από παραθέματα και σχετικές πηγές: ● «΄Εθνος» ● «Πολίτης» ● «Κοινή Γνώμη» ● «Μάζες» [ Πηγές 4,5 ]

10 Η εικόνα παριστάνει εορτασμό της επετείου της Γαλλικής επανάστασης στην Ιρλανδία το α΄μισό του 19ου αι. Από πού φαίνεται το αντιμοναρχικό και εθνικό της μήνυμα;

11 Στην προηγούμενη διαφάνεια φαίνεται: η απήχηση της Γαλλικής Επανάστασης, ακόμη και στη Μ. Βρετανία (σφοδρό πολέμιό της) Η διείσδυση των ιδεών της στις εθνικές μειονότητες που καταπιέζονταν, όπως οι καθολικοι Ιρλανδοί, με έντονες και διαρκείς αποσχιστικές τάσεις από το αγγλικό στέμμα Οι δύο σημαίες, γαλλική και αμερικανική (που δεν διακρίνονται καθαρά λόγω του μαυρόασπρου της εικόνας) υπογραμμίζουν έντονα την αντιμοναρχική και εθνική διάσταση της γιορτής των Ιρλανδών Πολιτικές συμπεριφορές έχουν ιστορικό βάθος www.tovima.gr/world/article/?aid=4010 82www.tovima.gr/world/article/?aid=4010 82 Επίσκεψη Ελισάβετ 17-5-2011

12 ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΤΑ ΟΜΑΔΕΣ  1η Ομάδα : Ανακεφαλαιωτική Επεξεργασία και ιστορική ερμηνεία με τη βοήθεια πρόσθετης γραπτής πηγής: Όταν ο Κάρολος Ι΄ της Γαλλίας αναβίωσε την αρχαία τελετή της στέψης στη Rheims το 1825 και (επιφυλακτικά) την τελετή της μαγικής ιάσεως, μόνο 120 άτομα παρουσιάστηκαν για να θεραπευτούν από τη φυματίωση με το βασιλικό άγγιγμα. Στην τελευταία στέψη πριν από τη δική του, το 1774, υπήρχαν 2.400 άτομα. (E. Hobsbawm, ό.π., σ. 39-40)  2η Ομάδα: Οι μαθητές επεξεργάζονται την ακόλουθη πηγή από την επόμενη ενότητα του βιβλίου και μετατρέπουν τις απόψεις του συντάκτη της σε ιστορικές κρίσεις: (…) Η Γαλλική επανάστασις και ο Ναπολέων έκαμε, κατά την γνώμην μου, να ανοίξουν τα μάτια του κόσμου. Πρωτήτερα τα έθνη δεν εγνωρίζοντο, τους βασιλείς τους ενόμιζον ως θεούς της γης, και ό,τι και αν έκαμναν, το έλεγαν καλά καμωμένο. Δι’ αυτό, και είναι δυσκολώτερον να διοικήσης τώρα λαόν (…) (Θ. Κολοκοτρώνης Απομνημονεύματα) (…) Η Γαλλική επανάστασις και ο Ναπολέων έκαμε, κατά την γνώμην μου, να ανοίξουν τα μάτια του κόσμου. Πρωτήτερα τα έθνη δεν εγνωρίζοντο, τους βασιλείς τους ενόμιζον ως θεούς της γης, και ό,τι και αν έκαμναν, το έλεγαν καλά καμωμένο. Δι’ αυτό, και είναι δυσκολώτερον να διοικήσης τώρα λαόν (…) (Θ. Κολοκοτρώνης Απομνημονεύματα)  3η Ομάδα : Οι μαθητές συσχετίζουν το περιεχόμενο των δύο προηγούμενων πηγών και εξάγουν ιστορικά συμπεράσματα  4η Ομάδα:Οι μαθητές εργάζονται συνθετικά, λαμβάνοντας υπόψη τις εκτιμήσεις των τριών προηγούμενων ομάδων, τη νέα γνώση της ενότητας και τις γνώσεις τους από προηγούμενες τάξεις, και σχολιάζουν την τελευταία φράση του βιβλίου: «Η Γαλλική επανάσταση στο σύνολό της αποτέλεσε την αστείρευτη πηγή ενός γενικότερου προβληματισμού που θα λάμβανε σάρκα και οστά στο μέλλον…»

13 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ 2 ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Αξιολόγηση Αξιολόγηση Συσχέτιση Συσχέτιση Ερμηνεία Ερμηνεία


Κατέβασμα ppt "Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google