Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἸεφθάε Σκλαβούνος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης
2
Αποστολή της Cypress: να γίνει μια κερδοφόρος επιχείρηση του $1δισ. η οποία αποστέλλει γρήγορα, λειτουργεί αποδοτικά & είναι τεχνολογικός ηγέτης Ανώτατα Στελέχη: αναπτύσσουν γενικούς εταιρικούς στρατηγικούς στόχους για επόμενα 5 έτη Μεσαία Στελέχη: αναπτύσσουν τακτικούς στόχους & σχέδια για επόμενο έτος Διαχειριστές Έργων: αναπτύσσουν επιχειρησιακούς στόχους & σχέδια για τρέχον έτος
3
Δευτέρα: συναντήσεις των διαχειριστών έργων με τις ομάδες τους Τρίτη: συναντήσεις μεσαίων στελεχών για εξέταση προτεραιοτήτων, χρονισμού, φόρτου εργασίας, προόδου Τετάρτη απόγευμα: συνάντηση ανώτατων στελεχών για εξέταση στόχων που έχουν τεθεί για σημαντικά έργα & έλεγχος κρίσιμων δεικτών
4
Μελλοντικός στόχος ή τελικό αποτέλεσμα που επιδιώκεται Ο σκοπός & λόγος ύπαρξης του οργανισμού Προσδιορισμός των μέσων που χρειάζονται για την επιδίωξη ενός σκοπού
5
Πελάτες Προϊόντα ή υπηρεσίες Θέση Τεχνολογία Ενδιαφέρον για επιβίωση Φιλοσοφία Αντίληψη εαυτού Ενδιαφέρον για δημόσια εικόνα Ενδιαφέρον για εργαζόμενους
6
Bristol – Meyers Squibb: ◦ Αποστολή μας είναι η παράταση και βελτίωση της ανθρώπινης ζωής μέσα από την προσφορά υψηλότατης ποιότητας Dow Chemical Company: ◦ Αποστολή μας είναι να βελτιώνουμε διαρκώς ότι είναι ουσιώδες για την ανθρώπινη πρόοδο, μέσα από την γνώση της επιστήμης και της τεχνολογίας Bristol – Myers Squibb: Καθαρές Πωλήσεις 2008$20.6 δισ. Επένδυση σε Ε&Α 2008$3.5 δισ. Top Selling ΠροϊόνταPlavix ($5.6 δισ.) Abilify ($2.2 δισ.) Dow Chemical Company: 3 η μεγαλύτερη εταιρία στον κόσμο to 2009, μετά τις BASF $ DuPont CEO Andrew Liveris 175 Χώρες, 46000 Εργαζόμενοι Πωλήσεις 2005, $46.4 δισ. Καθαρά κέρδη 2005, $4.5 δισ.
7
Αύξηση απόδοσης Αποσαφήνιση προσδοκιών Διευκόλυνση ελέγχου Αύξηση κινήτρων
8
Ιεραρχία Σκοπών Cypress: να γίνει μια κερδοφόρος επιχείρηση του $1δισ. η οποία αποστέλλει γρήγορα, λειτουργεί αποδοτικά & είναι τεχνολογικός ηγέτης
9
Στρατηγικός σκοπός να πετύχουμε και να διατηρήσουμε: (α) την ηγεσία στον κλάδο μας, (β) 16% απόδοση επένδυσης, (γ) 35 – 40% απόδοση μερίσματος Αντιπρόεδρος Λειτουργίας: (α) να ανοίξει 20 νέα καταστήματα, (β) να κλείσει 21 λιγότερο κερδοφόρα καταστήματα, (γ) να μειώσει το κόστος κατά 2%, (δ) να ανανεώσει τα καταστήματα σύμφωνα με τις τάσεις της εποχής Διευθυντής καταστήματος: (α) να συντονίσει την ανακαίνιση που θα ολοκληρωθεί 1 Δεκ., (β) να αλλάξει 5 θέσεις πλήρους απασχόλησης με 10 μερικής, (γ) να μειώσει τα παράπονα κατά 5%, (δ) να μειώσει το κόστος κατά 5% Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ: (α) να αυξήσει τις πωλήσεις ανά τ.μ. κατά 15%, (β) να αναπτύξει την προώθηση σε 5 τύπους πελάτη, (γ) να σχεδιάσει και να υλοποιήσει 2 εθνικές διαφημιστικές εκστρατείες Διαχειριστής διαφήμισης: (α) να αναπτύξει την προώθηση σε 5 τύπους πελάτη, (β) να δοκιμάσει το σχέδιο διαφήμισης σε 4 πιλοτικές αγορές, (γ) να προσεγγίσει τα στοχευμένα τμήματα της αγοράς εντός προϋπολογισμού Στρατηγικός σκοπός Τακτικοί σκοποί Επιχειρησιακοί σκοποί
10
Τοποθέτηση στην αγορά Καινοτομία Ανθρώπινοι πόροι Χρηματοοικονομικοί πόροι Υλικοί πόροι Παραγωγικότητα Κοινωνική ευθύνη Ανάγκες κερδοφορίας
12
“I believe that this nation should commit itself to achieving the goal, before this decade is out, of landing a man on the moon and returning him safely to the earth.” J.F. Kennedy, 1961
13
Πιθανό πρόβλημαΠιθανές λύσεις Ανάληψη υπερβολικού κινδύνουΑνάλυση κινδύνου, αποφυγή μη – αναγκαίων κινδύνων Αυξημένο άγχοςΠροσαρμογή δυσκολίας σκοπών, πρόσθεση προσωπικού, εκπαίδευση Υπονόμευση αυτοπεποίθησηςΑποτυχία πρόβλημα και όχι λόγος τιμωρίας Εγκατάλειψη τομέων που δεν αποτελούν μέρος του σκοπού Οι σκοποί πρέπει να εμπεριέχουν τομείς – κλειδιά Υπερβολικά βραχυπρόθεσμη σκέψη Συμπερίληψη και μακροπρόθεσμων σκοπών Μη - εντιμότηταΥπόδειγμα εντιμότητας, αποφυγή τιμωρίας, προσφορά βοήθειας, ανατροφοδότηση, ανοικτό μυαλό
15
Διαίρεση του τι πρέπει να γίνει σε κύρια τμήματα ή έργα Προσδιορισμός σχέσεων μεταξύ τμημάτων και αλληλουχίας τους Απόφαση σχετικά με το ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για κάθε τμήμα Προσδιορισμός τρόπου επίτευξης κάθε τμήματος και των αναγκαίων πόρων Εκτίμηση αναγκαίου για κάθε τμήμα χρόνου Ανάπτυξη χρονοδιαγράμματος εφαρμογής κάθε βήματος
16
Ο ορίζοντας εξαρτάται από τη φύση του κλάδου δραστηριότητας
17
Cypress: «Τα προϊόντα μας είναι στρατηγικά εξαρτήματα για συστήματα πληροφορικής, επιστημονικά όργανα, τηλεπικοινωνίες, αμυντικά και αεροδιαστημικά συστήματα της επόμενης γενιάς» 3Μ: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον 25% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά τα τελευταία 5 έτη» 3Μ, 1992: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον το 30% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά τα τελευταία 4 έτη» 3Μ, 1999: «Κάθε στιγμή, τουλάχιστον το 10% των ετήσιων πωλήσεών μας πρέπει να προέρχεται από προϊόντα που εισάγαμε στην αγορά το τελευταίο έτος»
18
Ταχύτατα μεταβαλλόμενο περιβάλλον Αντίληψη ότι ο (γραπτός) σχεδιασμός είναι περιττός Καθημερινή πίεση στα στελέχη για δουλειές ρουτίνας Φτωχή προετοιμασία και ετοιμότητα στελεχών γραμμής Ειδικοί σχεδιασμού κυριαρχούν στη διαδικασία
19
Ισχυρή υποστήριξη ανώτατης διοίκησης Ειδικοί σχεδιασμού κρατούν ρόλο υποστήριξης – υποβοήθησης Ενεργή εμπλοκή των στελεχών που θα υλοποιήσουν τα σχέδια ◦ Συνεπάγεται εκπαίδευση στην διαδικασία του σχεδιασμού
21
Δυνάμεις 1.Βοηθά τον Συντονισμό Σκοπών και Σχεδίων 2.Βοηθά στην Διευκρίνιση Προτεραιοτήτων και Προσδοκιών 3.Διευκολύνει την Κάθετη και Οριζόντια Επικοινωνία 4.Ενθαρρύνει την Κινητοποίηση των Εργαζομένων Αδυναμίες 1.Τείνει να Αποτυγχάνει χωρίς Ισχυρή και Διαρκή Δέσμευση από την Ανώτατη Διοίκηση 2.Εξαναγκάζει τα Στελέχη σε Εκπαίδευση 3.Μπορεί να Χρησιμοποιηθεί ως Μέσο «Τιμωρίας» 4.Μπορεί να Προκαλέσει Υπερβολική Έμφαση σε Ποσοτικούς Σκοπούς
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.