Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργικός Τουρισμός Καινοτόμα Επιχειρηματικότητα και Τουριστική Ανάπτυξη – Δράσεις του τουριστικού προϊόντος-Θεσσαλία Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργικός Τουρισμός Καινοτόμα Επιχειρηματικότητα και Τουριστική Ανάπτυξη – Δράσεις του τουριστικού προϊόντος-Θεσσαλία Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργικός Τουρισμός Καινοτόμα Επιχειρηματικότητα και Τουριστική Ανάπτυξη – Δράσεις του τουριστικού προϊόντος-Θεσσαλία Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος Καθηγητής, ΤΟΕ, ΠΘ

2 1. Προσδιορίζοντας την Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη Έως το 1985 Μακροοικονομικοί Παράγοντες Οικονομετρικά Μοντέλα Δευτερογενή δεδομένα ΜΟΠ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΤΟΠΙΚΟ Μετά το 1985 Εστίαση σε συνδυασμό στοιχείων Παραδοσιακά Οικονομικοί Παράγοντες Πολιτικές Ανάπτυξης Στρατηγικός Σχεδιασμός Ποιοτικοί Παράγοντες ΝΕΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΓΕΝΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

3 2. Αναζητήστε την Τοπική Ανάπτυξη στην Θεσσαλία με πυξίδα τον…Στρατηγικό Σχεδιασμό ΟΡΑΜΑ και …ΑΠΟΣΤΟΛΗ Π.χ. Να αναδειχθεί η περιφέρεια σε έναν ελκυστικό Being an attractive ‘Πολιτιστικό και Επιχειρησιακό’ προορισμό σε εθνικό και Βαλκανικό επίπεδο ΟΡΑΜΑ στρατηγικό Βήμα 1Βήμα 2Βήμα 3Βήμα..ν ΑΠΟΣΤΟΛΗ (Βήματα): Τακτικό Στρατηγικός Σχεδιασμός Σχέδιο Δράση Χρόνος

4 3. Που να ψάξουμε την …ανάπτυξη; Τοπικά προιόντα Στα βουνά και στα μονοπάτια Στην ιστορία/ πολιτισμό Στην εξειδίκευση της μικρομεσαίας επιχείρησης Στην τουριστική μας δύναμη Στους τοπικούς συνεταιρισμούς Στις συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο Στους πολίτες Στις συνεργασίες με τις επιχειρήσεις Στην Ε.Ε ΣΤΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

5 4. Εντοπισμός του Προβλήματος ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ Αύξηση των ταξιδιών Όλοι οι προορισμοί/ χώρες ως τόποι υποδοχής τουριστών/ επισκεπτών Απελευθέρωση αερομεταφορών Νέα πρότυπα διαχείρισης των τουριστικών/ πολιτιστικών αγαθών Αλλαγές στο περιβάλλον και τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων Αλλαγές στις τάσεις και τις ανάγκες της καταναλωτικής αγοράς Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση και διεύρυνση Υπερπροσφορά και εμπορευματοποίηση των τουριστικών/πολιτιστικών αγαθών από ισχυρούς Tour Operators Αδυναμία προσφοράς ενός ‘standard good’ Εξειδίκευση προς κάποια μορφή Δημιουργία Εξειδίκευση στην οργάνωση και παραγωγή των τουριστικών/ πολιτιστικών επιχειρήσεων ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΡΑΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΘΕΜΙΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΘΗΝΟ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟ ΠΡΟΙΟΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΤΙΜΗΣ-ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΑΔΥΝΑΤΟΣ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Πως ικανοποιούμε τον στόχο; Μακροχρόνια και σταθερή ανάπτυξη, Ανταγωνιστικότητα και αναγνωρισιμότητα

6 5. Προσδιορίζοντας το ‘πολιτιστικό αγαθό’ Ως "πολιτιστικά αγαθά" νοούνται οι μαρτυρίες της ύπαρξης και της ατομικής και συλλογικής δραστηριότητας του ανθρώπου (Ελληνική Εταιρία Δικαίου Αρχαιοτήτων) Δηλαδή: Αρχαία μνημεία Αρχαιολογικοί Χώροι Τέχνες Γαστρονομία Τοπικές Γεύσεις Θρησκευτικά μνημεία Μουσεία Μουσική Παραδόσεις Ήθη/ Έθιμα Βιομηχανική Κληρονομιά Ιστορικά μνημεία/ μνήμης Ιερές Πόλεις Κάστρα Έργα Αρχιτεκτονικής Προσωπικότητες Αισθητική Εικόνα Βασικά Ερωτήματα -Γνωρίζουμε ποια είναι; - Τα έχουμε καταγράψει; - Σε ποιους τα απευθύνουμε; - Πως τα απευθύνουμε; -Πως μπορούν να συμβάλουν στην οικονομική μας ανάπτυξη; -Μήπως συνδέονται με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; -Πως διαχειριζόμαστε το πολιτιστικό μας απόθεμα; -Σηματοδοτεί ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα; -Αποτελεί τον αναπτυξιακό πυρήνα; -Γνωρίζουμε τη δυναμική και την εμβέλεια του; - Αποτελεί Brand Name;

7 6. Προσδιορίζοντας το τουριστικό αγαθό Βασικό στοιχείο: Χρησιμοποίηση ετερογενών χαρακτηριστικών και διαμόρφωση τυπολογίας στις περιοχές υποδοχής -Φυσικό Τοπίο -Κλίμα -Δασικοί πόροι -Όρη -Χλωρίδα και πανίδα -Θάλασσα, πλάζ -Υδάτινοι πόροι -Ιστορικά μνημεία -Φολκλόρ -Τουριστική ψυχαγωγία -Συμπεριφορά κατοίκων -Καταστήματα -Εξοπλισμός -Αναψυχή -Ποιοτική διατροφή -Υγιεινή -Κόστος υπηρεσιών -Εργασία -Μάνατζμεντ -Κεφάλαιο -Φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι - Καταλύματα και τύποι καταλυμάτων Εστιατόρια, καφέ Μεταφορές Δίκτυο οργάνωσης τουριστικών υπηρεσιών του δημοσίου & ιδιωτικού τομέα Εμπόριο Τράπεζες Υποδομές Ασφάλεια Προσωπικές υπηρεσίες Δίκτυα επικοινωνίας Παράγοντες ΕΛΞΗΣ Παράγοντες ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Παράγοντες ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑΠΡΟΣΦΟΡΑ ΖΗΤΗΣΗΖΗΤΗΣΗ

8 Αναγκαιότητα: Για προσδιορισμό ταυτότητας, διαμόρφωση ή αναδιαμόρφωση εικόνας, με βάση την ανάλυση και αξιολόγηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους (local distinctive characteristics) Κύριος στόχος: Υψηλός βαθμός ελκυστικότητας και ανταγωνιστικότητας, υψηλότερη θέση στην κλίμακα αστικής ιεραρχίας και αύξηση του μεριδίου αγοράς, στο νέο διεθνοποιημένο περιβάλλον Εργαλεία: Σχεδιασμός και εφαρμογή πολιτικών προώθησης της εικόνας τους και στρατηγικά σχέδια ανάπτυξης, προκειμένου να προσελκύσουν δυνητικές αγορές στόχους (επενδύσεις, τουρίστες, νέους κατοίκους, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό κ.α)

9 7. Τι είναι Δημιουργικός Τουρισμός Ο Δημιουργικός Τουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, που επιδιώκει να συμβάλλει στην απόλαυση της τουριστικής εμπειρίας από μιαν άλλη οπτική και παράλληλα να συνδέσει την τουριστική με την τοπική οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη. Για παράδειγμα, αντί να πάρουν μαζί τους στη χώρα προέλευσης ένα αντίγραφο αρχαίου σκεύους της Κρήτης, οι τουρίστες έχουν τη δυνατότητα να γραφτούν σε μαθήματα κατασκευής τέτοιων αντικειμένων. «τον τουρισμό που προσφέρει στους επισκέπτες τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τις δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από τη διαδραστική συμμετοχή τους σε μαθήματα και εμπειρίες μάθησης που είναι χαρακτηριστικά του προορισμού που διάλεξαν για τις διακοπές τους» (Raymond and Richards, 2010).

10 8. Από το γενικό και μαζικό….στο εξειδικευμένο και προσωπικό ΕΛΛΑΔΑ Ήλιος Θάλασσα Νησιά Μαζική προσφορά… Σε μαζική κατανάλωση -BRAND NAME - Φυσική δυναμική και ιδιαιτερότητα - Υψηλό μερίδιο αγοράς - Μικρός ανταγωνισμός - ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑ ΙΤΑΛΙΑ (Spirit Tourism) ΜΑΛΤΑ (Golf Tourism) ΚΡΟΑΤΙΑ (Yacht Tourism) ΤΟΥΡΚΙΑ (Yacht Tourism) ΣΙΚΕΛΙΑ (Wine Tourism) ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ (Event Tourism) -BRAND NAME ? - Φυσική δυναμική και ιδιαιτερότητα? - Υψηλό μερίδιο αγοράς? - Μεγάλος ανταγωνισμός - ΥΨΗΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ

11

12 9. Δομικά στοιχεία στο Δημιουργικό Τουρισμό ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ καταγράφω αξιολογώ παρατηρώ σκέφτομαι συνθέτω βιώνω αισθάνομαι δημιουργώ προσφέρω αισθάνομαι συμμετέχω κατανοώ εξυπηρετώ ικανοποιώ εξειδικεύω ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΖΗΤΗΣΗ …για εμένα …για τους άλλους …Εμπειρίες, Γεύσεις, Εικόνες, Συναισθήματα Προσδοκίες, ανάγκες, απαιτήσεις, τάσεις ενδιαφέροντα, επιθυμίες, ανησυχίες

13 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΧΟΡΟΣΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑΦΑΓΗΤΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣΤΡΑΓΟΥΔΙΤΕΧΝΗ ΦΥΣΗΙΣΤΟΡΙΑ …Ζήσε την εμπειρία Κάντο μόνος σου …νοιώσε την απόλαυση …την ικανοποίηση …την αίσθηση της δημιουργίας …Ζήσε την εμπειρία Ικανοποίηση Χαρά Περηφάνια - Ολοκλήρωση Συμμετοχή Προσδοκία Μάθηση Ανάλυση του Προφίλ και της Ψυχολογίας Των αγορών στόχων 10. Τι έχουμε στην Θεσσαλία;

14 Πόσο σημαντική είναι η ιδιαιτερότητα της Θεσσαλίας; Αναζητήστε την…Ιδιαιτερότητα Στην γεωγραφική θέση Στα τοπικά προϊόντα Στην πολιτιστική κληρονομιά Στην ύπαρξη Πανεπιστημίου Στο τουριστικό απόθεμα Στους νέους ανθρώπους Μοναδικότητα Τι από τα παραπάνω Είναι μοναδικό; Brand Name Μπορεί να δημιουργήσει Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Μπορεί να δημιουργήσει Νέα επιχειρηματικότητα;

15 ‘ Ένας προορισμός για…όλους ’ (Υπερβολή;) Δηλαδή για ποιους; Για τους ίδιους τους κατοίκους της Για τους νέους της Για τις δικές της επιχειρήσεις Για φοιτητές Για ξένους τουρίστες Για Έλληνες τουρίστες Για επισκέπτες Για επενδυτές Για νέους κατοίκους Για ερευνητές Για διοργάνωση/φιλοξενία Μεγάλων γεγονότων Για λάτρεις εναλλακτικών μορφών τουρισμού Για άτομα τρίτης ηλικίας Για νέα επιχειρηματικότητα Μπορεί η Θεσσαλία να ‘ικανοποιήσει’ τους πάντες; - Γνωρίζουμε: ανάγκες, επιθυμίες, απαιτήσεις, Ιδιαιτερότητες, ενδιαφέροντα, τάσεις, προσδοκίες, ανησυχίες, προβληματισμούς, απόψεις, αντιλήψεις, κ.α - Γνωρίζουμε τι μπορούμε να προσφέρουμε σε κάθε περίπτωση;

16

17

18

19 11. Βασικοί ‘παίχτες’ και βασικοί στόχοι για την Θεσσαλία Τοπικοί Φορείς Τουριστικοί Πράκτορες Πολιτιστικοί Φορείς Ξενοδόχοι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις Τοπικοί Παραγωγοί Καλλιτέχνες - Δημιουργοί Παραδοσιακοί Επαγγελματίες Σχεδιαστές Διαφημιστές Εκπαιδευτικοί - Ερευνητές ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Εξειδικευμένα πακέτα Συμμετοχικές δράσεις Κοινό όραμα Ανάδειξη του ιδιαίτερου Ενίσχυση του τοπικού Υποκίνηση της συμμετοχής Υποστήριξη της εμπειρίας Προγραμματισμός Διάρκεια - Συνέχεια ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

20 12. Αναζητήστε την Επιχειρηματικότητα στην Θεσσαλία Τι είδους επιχειρηματικότητα; Επιχειρηματικότητα Ανάγκης (-) Επιχειρηματικότητα Νέας Προοπτικής (+) Βασικά ερωτήματα: 1.Υπάρχει ανάγκη και γιατί; 2.Υπάρχει επιχειρηματικότητα στην Θεσσαλία (ώριμο επιχειρησιακό περιβάλλον); 3.Υπάρχουν τομείς για ανάπτυξη επιχειρηματικότητας; 4.Υπάρχουν νέες/ φρέσκιες ιδέες; 5.Υπάρχει όραμα; 6.Που μπορούν να αναπτυχθούν καινοτόμες/ πρωτοποριακές δράσεις; 7.Υπάρχουν τα άτομα για να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να ρισκάρουν; 8.Υπάρχει η απαραίτητη ενημέρωση; 9.Υπάρχει η χρηματοδότηση; -Ανεργία/ απασχόληση -Βραχυπρόθεσμος χαρακτήρας -Μικρή σύνδεση με την τοπική ανάπτυξη -Έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού -Εξωστρέφεια -Δυνατότητα δημιουργίας -Εκμετάλλευση ευκαιρίας -Μακροπρόθεσμος χαρακτήρας -Στρατηγικός Σχεδιασμός

21 13. Καινοτομία στη Θεσσαλία? ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ + ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ + ΓΝΩΣΗ = ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Στον Οικο-Τουρισμό Φύση, περιβάλλον πολιτισμός Νέα Προϊόντα & Υπηρεσίες Διαφοροποίηση Αυθεντικότητα Τεχνολογία Ηλεκτρονικό Επιχειρείν Στρατηγικός Σχεδιασμός Εξειδίκευση Τεχνογνωσία Μορφές Οργάνωσης Τουριστικών Δραστηριοτήτων Συνεργατική Στρατηγική Κοινό όραμα Marketing Υποστήριξη εικόνας Εξειδίκευση Στις Αγορές Στόχους Δεδομένα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Πακέτο: ΘΕΣΣΑΛΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΧΟΣ: ΝΑ ΖΗΣΕΙ Ο ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ? -Κύριες Εκδηλώσεις σε κάθε πρωτεύουσα (όχι ανταγωνιστικές μεταξύ τους) -Παράλληλες υποστηρικτικές εκδηλώσεις -Δράσεις συμμετοχής των επισκεπτών -Ξεναγήσεις -Υποστηρικτικό Υλικό -Διαμόρφωση και προώθηση ειδικού πακέτου -Συνεργασία μεταξύ φορέων

22 Τα παραπάνω αποτελούν βασικές παραμέτρους για τη προσέλκυση «επαναλαμβανόμενων» καταναλωτών (των repeaters) αλλά και καινούργιων που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για να απολαύσουν κάτι το ξεχωριστό, ενώ ταυτόχρονα θα αποτελούν κινητή διαφήμιση της περιοχής. Όμως η υλοποίηση τους απαιτεί όλο και μεγαλύτερη ενσωμάτωση γνώσης (με την αξιοποίηση ειδικά καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού) στη διαδικασία παραγωγής που θα δίνει περισσότερη αξία (υψηλότερη προστιθέμενη αξία) στους τοπικούς πόρους και στο επενδεδυμένο κεφάλαιο, με αυτονόητα οφέλη για ολόκληρη τη περιφέρεια

23 14. Brand Name στην Θεσσαλία; (Τοπικά προϊόντα) Γαστρονομικό Κέντρο των Βαλκανίων κρασιά, Φέτα και παράγωγα το τσίπουρο, το ούζο, φρέσκα φρούτα χαλβάδες, Γλυκά κουταλιού πίτες, στριφτόπιτες, Μέλι, λικέρ Ξηροί καρποί Ελιές, λάδι Λαχανικά, κρεατικά Αγορές Στόχοι Εμβέλεια / Δυναμική Μερίδιο Αγοράς Ανταγωνιστικότητα BRAND NAME?

24 ΌΤΑΝ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ …ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΓΕΥΣΗ! Διαδικασία Επικοινωνίας ΕΙΔΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (Προετοιμασία σχεδιασμού και αποστολή μηνύματος) ΠΟΜΠΟΣ ΜΗΝΥΜΑ 2 Διαστάσεις Γαστρονομία Πολιτισμός/ Κληρονομιά ΣΑΦΕΣ & ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΕΣΟ INTERBU.GUMEDIAPROSPJOURN Εξαρτάται από.. τη γεωγραφική κλίμακα Το δυνητικό κοινό ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ FDITOURRESIDFAIRSE.U Συγκεκριμένο μήνυμα …σε Συγκεκριμένες Αγορές στόχους Διαδικασία Επαναπληροφόρησης

25 15.Τι δεδομένα χρησιμοποιούμε; 1 η κλίμακα: Διεθνής Εμπειρία και Πρακτικές -Ανασκόπηση από πολιτικές και μοντέλα ομοειδών περιπτώσεων -Σύνδεση των επιλεγέντων μοντέλων με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά -Συγκριτικές αναλύσεις (Content Analysis – Comparative Analysis) -Μέθοδοι τοποθέτησης του Project σε μοντέλα χρονικού ορίζοντα 2 η κλίμακα: Εσωτερικό και Εξωτερικό περιβάλλον (δευτερογενή δεδομένα) -Μελέτες, αναφορές, στατιστικά, βάσεις, οικονομικά, δημογραφικά, υποδομές -Προσδιορισμός δυνητικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος -Μελέτη στοιχείων/ δεδομένων της χωρικής ανταγωνιστικής αγοράς 3 η κλίμακα: Πρωτογενή δεδομένα (εμπειρικές έρευνες πεδίου) -Κάτοικοι - Τοπικοί / Περιφερειακοί Φορείς -Επιχειρήσεις - Οργανώσεις (π.χ. Περιβαλλοντικές) -Δημόσιοι οργανισμοί - Επισκέπτες/ Τουρίστες ΘΕΣΣΑΛΙΑΕΙΚΟΝΑΜΟΝΤΕΛΟ

26 Place Marketing Στρατηγικός Άξονας (Προσδιορισμός βασικών αρχών) Το πλαίσιο Πολιτιστική Ανάπτυξη, Τουρισμός Και Τοπική Οικονομία ΟΡΑΜΑΣΤΟΧΟΙΑΞΙΕΣΠΟΛΙΤΙΚΕΣ SWOT Analysis Εξωτερικόl Εσωτερικόl Οικονομία δημογραφία, Παραγωγική δομή Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Στ. 1Στ. 2Στ 3Στ.l 4Στl …ν Γαστρονομικός και Πολιτιστικός Τουρισμός 1 η Ερώτηση: Γιατί στην ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΥΠΟΔΠΡΟΙΟΑΙΣΘΗΤΤΕΧΝ ΠΡΟΣΦ ΠΟΛΙΤΙ Ανάλυση κόστους/οφέλους ανά στόχο Πλεονεκτήματα/ Μειονεκτήματα ανά στόχο 2 Η εΡΏΤΗΣΗ: Ποιό είναι της Θεσσαλίας ‘Final good’? Αριστες Στρατηγικές και σενάρια (+, -) Σεν. 1Σεν. 2Σεν. 3Σεν. ν Συγκεκριμένες Δράσεις ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Output input Branding Αξιοπιστία 3 η ερώτηση: Πόσο πραγματικό είναι το αγαθό ΠΡΟΣΔΑΝΑΓΚΑΠΑΙΤΗ ΖΗΤΗΣΗ Είμαστε επιτυχημένοι όταν: Τοπική Ανάπτυξη + Ικανοποίηση Αγορών Στόχων

27 16. Συμπεράσματα Δημιουργικός Τουρισμός -Κατανόηση προσφερόμενων δυναμικών -Αναγνώριση ζητούμενων επιθυμιών -Επένδυση στην τοπική ιδιαιτερότητα -Διαμόρφωση πακέτων και δράσεων βασισμένα στην ψυχολογία -Τεχνογνωσία και εξειδίκευση -Συνθετική προσέγγιση -Συνεργατική στρατηγική -Προώθηση της δημιουργίας με στόχο την τοπική οικονομική ανάπτυξη αλλά και την ικανοποίηση των δυνητικών αγορών στόχων -Στρατηγικός σχεδιασμός και προγραμματισμός σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα


Κατέβασμα ppt "Δημιουργικός Τουρισμός Καινοτόμα Επιχειρηματικότητα και Τουριστική Ανάπτυξη – Δράσεις του τουριστικού προϊόντος-Θεσσαλία Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google