Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Σκοπός μας είναι η Ελλάδα μετά το μνημόνιο Στόχος της Νέας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Σκοπός μας είναι η Ελλάδα μετά το μνημόνιο Στόχος της Νέας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

2 ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Σκοπός μας είναι η Ελλάδα μετά το μνημόνιο Στόχος της Νέας Δημοκρατίας είναι η Ελλάδα πριν το μνημόνιο Η Ελλάδα μετά το μνημόνιο είναι Μία πολιτεία με διαφάνεια και αξιοκρατία, χωρίς πελατειακές λειτουργίες, χωρίς διαφθορά Μία κοινωνία που παράγει πλούτο Μία οικονομία ανταγωνιστική Μία χώρα χωρίς δημοσιονομικά, διαρθρωτικά και θεσμικά ελλείμματα Το κλειδί για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η ΑΝΑΠΤΥΞΗ

3 ΟΡΙΣΜΟΣ ¨ Βιώσιμη ανάπτυξη σημαίνει να βασίζονται οι αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές πολιτικές σε μία ανάλυση κόστους – οφέλους και σε μια προσεκτική οικονομική ανάλυση που θα ενδυναμώνει την περιβαλλοντική προστασία και θα οδηγεί σε αυξανόμενα και διατηρήσιμα επίπεδα ευημερίας¨ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Παγκόσμια Τράπεζα 1992 Δεσμευτικές Παράμετροι Κάλυψη αναγκών από τις παρούσες γενιές χωρίς να κινδυνεύει και να αμφισβητείται η δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες Σεβασμός στην ικανότητα του γήινου οικοσυστήματος να υποστηρίξει την ανθρώπινη ζωή ώστε να αποτραπεί μια οικολογική κρίση.

4 Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ (1/2) ΜΗ βιώσιμης Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της ΜΗ βιώσιμης ανάπτυξης  Ανάλωση οικονομικών πόρων από την Ε.Ε. με τα κατά καιρούς Προγράμματα Σύγκλησης και δευτερευόντως του ιδιωτικού επενδυτικού κεφαλαίου σε συνδυασμό με τις διεθνείς οικονομικές τάσεις και τις χρηματιστηριακές πρακτικές  Ισχυρή παρουσία παραοικονομίας  Έργα υποδομών που χρησιμοποιήθηκαν ως άμεσες επενδύσεις χωρίς γενικότερο σχεδιασμό, χωρίς ανάλυση κόστους-οφέλους, χωρίς εκτίμηση θετικών και αρνητικών συνεπειών στο φυσικό περιβάλλον  Εμβόλιμες περίοδοι και δράσεις με χαρακτηριστικά που δεν επαρκούσαν  Ανάθεση έργων χωρίς καμία ωριμότητα, με αποτέλεσμα: Υποθήκευση του μέλλοντος των έργων και οποιαδήποτε επενδυτική δραστηριότητα των επόμενων ετών ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ προσωρινή ευμάρεια αύξηση κατανάλωσης

5 Τι έδειξε το Σ.Ε.Π.Ε.  Πληθώρα έργων με υπερβάσεις οικονομικές και χρονικές  Ημιτελή έργα για τα οποία απαιτείται καταβολή μεγαλύτερων ποσών  Στους τομείς των μεταφορών οδηγήθηκαν σε εκτροχιασμό τόσο των επενδυτικών προγραμμάτων όσο και των λειτουργικών δαπανών με αποτέλεσμα την αύξηση χρεών του ΟΣΕ, του ΟΑΣΑ και της ΑΜΕΛ. Αύξηση ελλείμματος κεντρικής κυβέρνησης κατά 3,5 μονάδες επί του σημερινού ΑΕΠ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΑΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ (2/2) Τι αποκάλυψε η ΚΡΙΣΗ  Τεράστιο έλλειμμα και κρατικός υπερδανεισμός  Πτώση δημοσίων επενδύσεων  Αδυναμία παραγωγής πραγματικού πλούτου.  Μεγάλη οικονομική στενότητα και δυσχέρεια κινητοποίησης τραπεζικών και ιδιωτικών κεφαλαίων  Δεινή θέση των επαγγελματιών του χώρου των κατασκευών  Εμπέδωση ολέθριων συνηθειών Είναι ΠΡΟΚΛΗΣΗ, Είναι ΕΥΘΥΝΗ η μετατροπή της κρίσης σε ευκαιρία

6 Η ΝΕΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ  Οφείλει να είναι ορθολογική  Έργα στα απολύτως αναγκαία μεγέθη  Συνετή πολιτική διαχείριση και νοικοκύρεμα  Εξοικονόμηση πόρων  Ανατροπή της μέχρι σήμερα πρακτικής  Θεμελίωση συνθηκών για αναστροφή της πορείας  Έναρξη μιας νέας αναπτυξιακής περιόδου με άξονα την βιωσιμότητα και την αειφορία ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. Εξυγίανση του κυκλώματος παραγωγής των έργων, διαφάνεια, περιστολή δαπανών, υγιής ανταγωνισμός. Στρατηγικός σχεδιασμός των έργων με προσανατολισμό στην βιώσιμη ανάπτυξη Κατάλληλη Μεθοδολογική προσέγγιση 3 ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

7 ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΩΝ (1/3)  Σ.Ε.Π.Ε.  Τακτική συλλογή (ανά 3μηνο) και αξιοποίηση πρωτογενών και αξιόπιστων στοιχείων για το σύνολο των συμβάσεων που εκτελεί το Υπουργείο  Παρακολουθεί 2851 Συμβάσεις, έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο 890 Συμβάσεις  Έχει ήδη δώσει τα πρώτα του συμπεράσματα, όπως ο εντοπισμός «ξεχασμένων» συμβάσεων με πολλά προβλήματα, συμβάσεων με μεγάλες υπερβάσεις χρόνου ή/και κόστους (που πρέπει να ελεγχθούν), κλπ.  Για πρώτη φορά παρέχεται η δυνατότητα με αξιόπιστο τρόπο να παρακολουθούνται τα έργα και να γίνονται έγκαιρα οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

8 ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΩΝ (2/3)  Αλλαγές στο Νομοθετικό πλαίσιο εκτέλεσης έργων, μελετών και υπηρεσιών  Ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου Δημόσιων Έργων  Εισαγωγή της έννοιας των «πρόδρομων» εργασιών  Εισαγωγή της έννοιας της «ωριμότητας» του έργου  Εισαγωγή δύο ριζοσπαστικών συστημάτων υποβολής προσφορών.  προσφορά που περιλαμβάνει συνδυασμό πολλαπλών κριτηρίων  προσφορά κατ’ αποκοπή τιμής με εγγυημένο τον προϋπολογισμό του έργου  Υποχρέωση έγκαιρης επισήμανσης οιονδήποτε «απρόβλεπτων περιστάσεων» από τους επιβλέποντες και τους κατασκευαστές για την διαχείριση της σύμβασης με σκοπό την ουσιαστικότερη περιστολή των συμπληρωματικών συμβάσεων και συνέχων παρατάσεων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

9 ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΩΝ (3/3)  Παρεμβάσεις στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και του ΕΣΠΑ  Από το σύνολο των 7,4 δισ. ευρώ έργων του ΕΣΠΑ 82% αυτού του προγραμματισμού πρόκειται να αναλωθεί στα συνεχιζόμενα έργα Απομένει ως εκ τούτου ένα πολύ μικρό πόσο για νέα έργα o Συνεργασία με τους 13 περιφερειάρχες και επαναπροσδιορισμός επιχειρησιακών προγραμμάτων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Αύξηση της απορρόφησης του Προγράμματος από 3% σε 10,6% με παράλληλη δημιουργία συνθηκών για καλύτερο ρυθμό υλοποίησης του Προγράμματος στα επόμενα χρόνια

10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ (1/3) Κριτήρια επιλογής έργων  Ευρύτερος κοινωνικός χαρακτήρας - κοινωνική ωφέλεια  Συνέργεια με άλλα έργα ή δυνατότητα αυτοτελούς λειτουργίας και αξιοποίησης  Στάδιο ωριμότητας  Οικονομική Αποδοτικότητα του έργου  Λειτουργική οικονομική αυτονομία κατά το χρόνο ζωής του  Η φιλική προς το περιβάλλον σχέση του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

11 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ (2/3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Βασικές Προτεραιότητες Αναπτυξιακών Δράσεων  Επίλυση όλων των ζητημάτων των Συμβάσεων Παραχώρησης  Προώθηση Νέων Συμβάσεων Παραχώρησης, όπως:  Θριάσιο  Αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης.  Νέοι αυτοκινητόδρομοι Αττικής  Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη  Υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας  Ολοκλήρωση νέων προγραμμάτων όπως:  Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας  Πρόγραμμα προστασίας από φυσικές καταστροφές  Προώθηση Αναπτυξιακών Σχεδίων για ευρύτερες περιοχές, όπως:  Αναπτυξιακό Θεσσαλονίκης  Αναπτυξιακό Κρήτης  Αναπτυξιακό Πάτρας  Αναπτυξιακό Πειραιά

12 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ (3/3) Βασικές Προτεραιότητες Αναπτυξιακών Δράσεων (συνέχεια)  Προώθηση έργων ΜΕΤΡΟ και προγραμματισμός επέκτασης γραμμών  Προωθούμε την επέκταση των υποδομών των μέσων σταθερής τροχιάς  Προώθηση συνεργασίας διαφορών μέσων μεταφοράς και τον συνδυασμό τους  Μελέτη δημιουργίας Εμπορευματικού Κέντρου στην Θεσσαλονίκη και δικτύου εμπορευματικών κέντρων  Προώθηση ανάπτυξης περιφερειακών αεροδρομίων  Εξυγίανση του ΟΣΕ και Αστικών Συγκοινωνιών  Απελευθέρωση και εξυγίανση της αγοράς και του ελεύθερου ανταγωνισμού από τα κλειστά επαγγέλματα  Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας φορέων του Υπουργείου  Αναζήτηση στρατηγικών επενδυτών με στόχο τη δημιουργία υπεραξιών από το τελικό επενδυτικό προϊόν ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

13 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (1/3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ  Σύστημα προσδιορισμού – μέτρησης του συνολικού – κοινωνικού οφέλους Έργου παράγοντες άμεσου, μετρήσιμου κοινωνικού οφέλους παράγοντες έμμεσου κοινωνικού οφέλους μη μετρήσιμοι παράγοντες κοινωνικού οφέλους Ένα έργο πρέπει να προχωρεί ΜΟΝΟ αν έχει ένα θετικό ισοζύγιο κόστους - οφέλους και το διατηρεί σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του

14 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (2/3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ  Αντιλαμβανόμαστε τα έργα ως τμήματα μιας μεγαλύτερης δράσης Πεδία σημαντικών στόχων Συνολικά επιχειρησιακά σχέδια για: την Θεσσαλονίκη την Κρήτη την Πάτρα και πολλές ακόμη δράσεις Η ένταξη των σχεδίων αυτών στο πλαίσιο της λειτουργίας της Επιτροπής Μεγάλων Έργων σηματοδοτεί αυτήν την νέα προσέγγιση δίνοντας ένα ισχυρό μήνυμα μιας νέας αναπτυξιακής προοπτικής

15 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (3/3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ  Σε επίπεδο Κυβερνητικού Συντονισμού Σύσταση και Λειτουργία Επιτροπής Μεγάλων Έργων Σύσταση Λειτουργία της Διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων Όσα προαναφέρθηκαν δεν αποτελούν εξαγγελίες προθέσεων αλλά πράξεις ενός συντονισμένου αναπτυξιακού σχεδίου που ήδη υλοποιούνται σε διαφορετικό βαθμό, η κάθε μια ανάλογα με το στάδιο ωρίμανσής τους

16 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι παρούσες γενεές πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες τους χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο και αμφισβήτηση τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύπτουν τις δικές τους ανάγκες Αρμονικότερη συνύπαρξη του ανθρώπου - περιβάλλοντος Σχέση όχι ανταγωνιστική αλλά με θετικές συνέργειες ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Βιώσιμη ανάπτυξη δεν είναι παρά η ανάπτυξη (οικονομική-κοινωνική- πολιτισμική) που είναι συμβατή με τη ζωή μας καθώς και με τη ζωή των νεώτερων γενεών που θα έρθουν. Είναι λοιπόν η αξιοβίωτη ανάπτυξη, που αξίζει να τη βιώνει κανείς


Κατέβασμα ppt "ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ Σκοπός μας είναι η Ελλάδα μετά το μνημόνιο Στόχος της Νέας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google