Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου ΤΕΔΚ Ρεθύμνου ΕΒΕ Ρεθύμνου Ερευνητική Ομάδα Επιστημονικός Υπεύθυνος: Αθανάσιος Π. Παπαδόπουλος, Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών. Ερευνητές: Γεώργιος Σταθάκης, Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών. Κωστής Πηγουνάκης, Διδάκτωρ, Ναυπηγός Μηχανολόγος

2 Στόχος Μελέτης: Βιωσιμότητα Ακτοπλοϊκής Γραμμής Ρεθύμνου Πειραιά. Μεθοδολογία: 1.Περιγραφή Ακτοπλοϊκού Δικτύου και Εταιρειών 2.Ακτοπλοϊκή Κίνηση στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης 3.Το Πλοίο Αναφοράς 4.Κόστη και δαπάνες του Πλοίου Αναφοράς 5.Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ 6.Χρηματοοικονομική ανάλυση 7. Συμπεράσματα

3 Ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Κρήτης με την υπόλοιπη Ελλάδα

4 Συνολική Κίνηση Επιβατών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

5 Συνολική Κίνηση Επιβατών στο Ρέθυμνο, Πηγή ΕΣΥΕ

6 Κίνηση Επιβατών στο Ρέθυμνο, Η κίνηση επιβατών στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρουσιάζει θεαματική άνοδο κατά την περίοδο 1990-1997 που ανέρχεται σε σύνολο 360.000 επιβατών το 1997. Από το 2000 μέχρι το 2006 υπάρχει συνεχής μείωση της επιβατικής κίνησης που φτάνει τους 166.000 το 2006. Το 2007 υπήρξε σημαντική αύξηση στο αριθμό τον διακινουμένων επιβατών στο λιμάνι του Ρεθύμνου παρά την θεαματική κάμψη στην επιβατική κίνηση στα λιμάνια της Κρήτης. Ο αριθμός επιβατών (235.000) όμως υπολείπεται σημαντικά της περιόδου 1996-1997. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το 2008 για να διαπιστώσουμε ότι η αύξηση αυτή είχε συγκυριακό χαρακτήρα ή θα αποτελέσει σημείο εκκίνησης για μια νέα αυξητική τάση.

7 Ποσοστό Αποβιβάσεων και Επιβιβάσεων Επιβατών ανά Λιμένα

8

9 Συνολική Κίνηση Φορτηγών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

10 Συνολική Κίνηση Φορτηγών στο Λιμάνι του Ρεθύμνου, Πηγή ΕΣΥΕ

11 Ποσοστό Εκφορτωθέντων και Αναχωρούντων Φορτηγών ανά Λιμένα

12 Συνολική Κίνηση Επιβατικών στα Μεγάλα Λιμάνια της Κρήτης, (Πηγή ΕΣΥΕ)

13 Συνολική Κίνηση Επιβατικών στο Ρέθυμνο

14 Ποσοστό Εκφορτωθέντων και Αναχωροούντων Επιβατικών

15 Το Πλοίο Αναφοράς Να Ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του Λιμανιού του Ρεθύμνου Να είναι ανταγωνιστικό Να είναι φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Η λύση που φαίνεται πιο ελκυστική είναι εκείνη του συμβατικού τύπου, με επίπεδο ενδιαιτήσεων ανάλογο με εκείνο των BLUE STAR FERRIES και μέγιστη ταχύτητα που να μπορεί να μειώσει το χρόνο μεταφοράς περίπου στις 7 ώρες Το πλοίο για τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο προτείνεται να έχει υπηρεσιακή ταχύτητα όχι μικρότερη 21 kn και προτεινόμενη υπηρεσιακή ταχύτητα περί τους 23 kn.

16 Κόστη και δαπάνες του Πλοίου Αναφοράς Νέα κατασκευή (newbuilding) Το πλοίο ως νέα κατασκευή αποτελεί μία μάλλον ακριβή επιλογή. Σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής ακτοπλοΐας, η τιμή του πλοίου αναφοράς, κυμαίνονταν γύρω στα 120.000.000 USD (120Μ$ ~ 90Μ€) μέχρι τα τέλη του 2008. Αγορά μεταχειρισμένου Εξετάζοντας την εναλλακτική της αγοράς πλοίου, ο προσδιορισμός της τιμής είναι ακόμη πιο δύσκολος υπό τις παρούσες συνθήκες. Εδώ οι επιλογές είναι περιορισμένες, διότι η αγορά αυτής της κατηγορίας πλοίων που είναι όλα κατασκευασμένα την τελευταία δεκαετία είναι πολύ περιορισμένη. Ειδικά καθώς πλοίο με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά είναι δύσκολο, όχι όμως αδύνατο αν βρεθεί. Πλοία με χαρακτηριστικά κοντά στο πλοίο αναφοράς, με χρόνο ναυπήγησης τα τελευταία 10 χρόνια, σε καλή κατάσταση και εναρμονισμένο με τους πρόσφατους κανονισμούς ασφαλείας δεν πρέπει να αναμένεται σε τιμή κάτω των 30Μ€.

17 Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Τύπος εισιτηρίωνΣυντελεστής Τιμή εισιτηρίου (€) Μονάδε ςΈσοδα (€) Επιβάτης οικονομικής θέσης 1,0025,00139.7503.493.750 Επιβάτης με καμπίνα 1,7643,9475.2503.306.439 Ι.Χ 2,5864,3925.0001.609.848 Φορτηγό 12,73318,187.0002.227.273 Κατανάλωση επιβατών 0,215,30215.0001.140.152 Σύνολο 11.777.462 Μέγιστα δυνατά έσοδα με το συνολικό μεταφορικό έργο Τελική αποτίμηση του μεταφορικού έργου για το λιμένα Ρεθύμνου

18 Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Αναμενόμενα έσοδα με απλά δρομολόγια

19 Η απόδοση της γραμμής ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΠΕΙΡΑΙΑ Περίπτωση Α : Κέρδη 2,1Μ€ Αυτή ισχύει με δρομολόγια μέρα παρά μέρα και απόκτηση του 65% του επιβατικού έργου του νομού. Η γραμμή είναι, με απόλυτη βεβαιότητα, κερδοφόρα. Τα έσοδα και οι δαπάνες με μάλλον συντηρητικές υποθέσεις εργασίας, υποδεικνύουν μια πολύ ικανοποιητική κερδοφορία της γραμμής της τάξης των 2,0-2,5 Μ€, περίπου δηλαδή 30% επί των πωλήσεων. Περίπτωση Β : Κέρδη 2,3Μ€ Στην περίπτωση καθημερινών κυκλικών δρομολογίων τους θερινούς μήνες, τότε οι δαπάνες και τα έσοδα αυξάνονται, διότι θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου έργου κατά την περίοδο αιχμής. Η κερδοφορία δεν αυξάνει αλλά η εξυπηρέτηση του κοινού και η εμπορική αξία της εταιρείας θα αυξηθεί. Το πιο σημαντικό είναι ότι θα αποθαρρύνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος μπορεί να αρχίσει να μειώνει τα έσοδα της εταιρείας.

20 ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

21 ΓΕΝΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1. Η επένδυση είναι οριακά θετική με βάση τις υποθέσεις εργασίας περί αγοράς μεταχειρισμένου πλοίου τελευταίας δεκαετίας. 2. Η επένδυση δεν είναι βιώσιμη εάν επιλεγεί η αγορά καινούργιου πλοίου. 3. Η επένδυση διασφαλίζει την αποπληρωμή του δανείου. 4. Δεν διασφαλίζει την παροχή ικανοποιητικού μερίσματος στους μετόχους.

22 Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας


Κατέβασμα ppt "Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Μελέτη βιωσιμότητας ακτοπλοϊκής γραμμής Ρεθύμνου – Πειραιά Χρηματοδότηση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google